Wil hij dit wel?

28-10-2011 11:44 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik gaan samenwonen in maart. Dit is zo afgesproken.

Echter vanochtend wilde ik mijn stijltang meenemen naar zijn huis. In zijn huis heb ik ook wel een stijltang maar die is minder goed...toen zei hij: anders koop je toch nog zo;n goede stijltang?

Ik vind dit heeel raar als je over een paar maanden samen gaat wonen...waarom dan nog een stijltang erbij? Dan heb ik er 3!

Hij zei dat hij het niet zo bedoelde...hij vond het alleen onzin dat ik met een tang ging zeulen terwijl ik er al 1 bij hem heb liggen...

nu ben ik bang dat hij eigenlijk helemaal niet wil samenwonen...gisteren vroeg ik aan hem: fantaseer jij er wel eens over samenwonen? toen zei hij: ik vind het leuk, maar ik fantaseer er niet over...
Tis een man, die denken niet zo na bij dat soort dingen.

Is vast niets aan de hand.
Ik denk dat je nergens zorgen over hoeft te maken hoor.

Ik zou ook mijn tang meenemen.
Beter te laat dan over tijd.
Eh... praten jullie wel over hoe het samenwonen in de praktijk vorm gaat krijgen? Financiën, inrichting, wie gaat wat doen, dat soort dingen?
Jij twijfelt over het samenwonen vanwege een stijltang?

Sta je dr zelf wel achter, je maakt een punt van iets wat echt heel klein is...

Niet teveel stressen, hij bedoelde het goed.
In het verleden hebben wij heeel veel ruzie gehad over samenwonen. HIj wilde niet, ik wel...ik ben toen uiteindelijk zelf een huis gaan huren...

nog steeds hebben we er af en toe discussies over. Inmiddels hebben we 3 jaar en ik vind het er nu wel eens echt tijd voor worden...
Hij bedoelt er niets mee jij hebt het verkeerd opgepakt.

Gewoon lekker door leven zoals jullie bezig waren.
quote:watwilhijnou schreef op 28 oktober 2011 @ 11:48:

In het verleden hebben wij heeel veel ruzie gehad over samenwonen. HIj wilde niet, ik wel...ik ben toen uiteindelijk zelf een huis gaan huren...

nog steeds hebben we er af en toe discussies over. Inmiddels hebben we 3 jaar en ik vind het er nu wel eens echt tijd voor worden...Weet hij ook dat jullie in maart gaan samenwonen? Hoe is dat afgesproken?
Je bent bang dat je stijltang symbool staat voor zijn bindingsangst of zo?

Ik denk dat de enige met wie je hier over kan praten, je vriend is. Wij kunnen niet in zijn hoofd kijken.

En misschien kun je beter niet vragen of hij fantaseert over samenwonen, lijkt mij ook vaag, ik bedoel, ben jij dan aan het dagdromen over samen wakker worden? Aan de ontbijttafel zitten? Hoe het gaat als jij moet poepen, maar je vriend zit net uitgebreid op de pot?

Vraag hem gewoon of hij er zin in heeft...in samenwonen dan.
Ik heb 1,5 jaar geleden tegen hem gezegd dat ik dat een mooi moment vind om samen te wonen....uiteindelijk is hij hiermee akkoord gegaan. Ik ben bang dat ik hem onder druk heb gezet en dat hij eigenljik helemaal niet wil...

anderzijds heeft het wel over nieuwe meubels kopen, dat we samen naar de hypotheker gaan...dat doe je anders ook niet lijkt mij?!
Niet te moeilijk doen over dit soort dingen.

Als ik iets heb geleerd van twee keer samenwonen, is dat je sommige dingen gewoonweg niet hoeft te bespreken omdat ze futiel zijn.

Waarom bespreken of je stijltang wel of niet naar hem gaat en die minder goede terug naar jou? Dat doe je toch gewoon en heeft toch niets met wel of niet samenwonen te maken??

Ik vind dat er wel erg veel wordt opgehangen aan dat hele samenwonen... Sjiez.
Hoe oud zijn jullie??

Dus jullie hebben 1,5 jaar geleden al afgesproken komende maart te gaan samenwonen. Waarom dan al? Daarbij waren jullie toen dus pas 1,5 jaar bij elkaar.. Whats the rush?

Ik denk dat je angst gegrond is en dat je inderdaad teveel druk op hem hebt gelegd en hij ja zei om er vanaf te zijn..

Waarom wilde jij toen al samenwonen dan??

Je zegt; ik ben toen zelf een huis gaan huren.. Woonden jullie nog thuis dan?
Misschien denkt hij: Zo loop je nog vier maanden je stijltang hen en weer te zeulen.

Voor hem zou dat genoeg reden zijn om er een bij te kopen, kennelijk.
Heb jij onder een andere nick eerder gepost over jullie relatie? Krijg nl. een aha-erlebnis....
Zou niet op alle slakken zout gaan leggen als ik jou was. Want zo wordt je alleen maar onzeker.

Maar denk wel dat het niet verstandig is geweest om hem zo te pushen over samenwonen. Zou toch eens met hem bespreken wat hij nu echt wil voordat je bij hem in huis woont en het volgende drama zich gaat afspelen.
Schat, over 1,5 jaar gaan we samenwonen, want ik vind dat je met 3 jaar moet gaan samenwonen, dan wordt het gewoon tijd. Dat is maart 2012. Zet je het in je agenda?

Arme man.
quote:emaille schreef op 28 oktober 2011 @ 12:08:

Schat, over 1,5 jaar gaan we samenwonen, want ik vind dat je met 3 jaar moet gaan samenwonen, dan wordt het gewoon tijd. Dat is maart 2012. Zet je het in je agenda?

Arme man.
Anderhalf jaar geleden dacht hij natuurlijk, 2012 dat klinkt nog ZOOOOOO ver weg, dat kan ik makkelijk beloven. Nu baalt ie natuurlijk dat het al bijna tijd is!

Maar eh.... jeej een man die een krultang heeft.......
quote:watwilhijnou schreef op 28 oktober 2011 @ 11:52:

Ik heb 1,5 jaar geleden tegen hem gezegd dat ik dat een mooi moment vind om samen te wonen....uiteindelijk is hij hiermee akkoord gegaan. Ik ben bang dat ik hem onder druk heb gezet en dat hij eigenljik helemaal niet wil...

anderzijds heeft het wel over nieuwe meubels kopen, dat we samen naar de hypotheker gaan...dat doe je anders ook niet lijkt mij?!

Tja, ik haal er toch een beetje uit dat jij maar bent blijven praten over samenwonen en dat hij dan maar okay heeft gezegd om er vanaf te zijn.

Wat die opmerking over die stijltang betreft, daar zou ik niks achter zoeken. Sommige mannen denken daar nou eenmaal simpel over....zo van: je gaat toch niet steeds al die spullen heen en weer verhuizen? Koop gewoon alles dubbel.

(dat dat een godsvermogen kost en je over vier maanden teveel spullen heb, komt niet in ze op.)
quote:thijs72 schreef op 28 oktober 2011 @ 12:56:

Anderhalf jaar geleden dacht hij natuurlijk, 2012 dat klinkt nog ZOOOOOO ver weg, dat kan ik makkelijk beloven. Nu baalt ie natuurlijk dat het al bijna tijd is!

Maar eh.... jeej een man die een krultang heeft.......

1. die heeft ie niet

2. het gaat om een stijltang
Hemel, hoe paranoia. Maar uit je posts op te maken heb jij hem min of meer gepushed om samen te gaan wonen? Succes.
Vraag het hem.
quote:watwilhijnou schreef op 28 oktober 2011 @ 11:52:

Nou dat denk ik ook ja!

Destijds wou hij gewoon van het gezeik af zijn (zoals de meeste mannen gewoon een praktische efficiënte oplossing zoeken om er zo kort mogelijk over hoeven door te zeuren). En hij dacht: anderhalf jaar is toch nog hartstikke ver weg.

Sowieso vind ik het ook een belachelijk iets, je voornemen of zelfs afspreken om over anderhalf jaar te gaan samenwonen. WTF? Weet je hoeveel er in jouw leven kan veranderen, of in het zijne, of tussen jullie, in anderhalf jaar? Zoiets doe je toch op het moment dat je het beide wilt, en dan ook op dat moment en inplannen voor ver in de toekomst?

En het nut van 3 stijltangen ontgaat me ook maar da's een andere zaak
Vraag het gewoon?

Mannen hebben niet altijd zoveel aan hints e.d. is meer voor vrouwen.Wil je echt iets weten moet je het letterlijk vragen :P

Enne snel na 3 jaar?

(vind het vrij lang) of je moet nu 18-19 zijn maar vind ik het nog lang

Wij kregen wat toen ik 18 was met 18.5 woonde we samen,

we zijn nu 13 jaar verder en inmiddels huisgekocht en 2 kids getrouwd en nog steeds blij (ok ik in ieder geval kan niet voor mijn vrouw praten)
Misschien wil hij zelf ook een goede stijltang en is hij er niet blij mee dat jij dat ding steeds weer mee terugneemt naar je eigen woning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven