Wil ik te veel?
dinsdag 27 november 2018 om 22:16
Hallo,
Ik wil graag even objectieve meningen.
Ik ben tien jaar samen met mijn man en we hebben samen twee kinderen van zeven en vijf.
Nu, mijn man is nog nooit een romanticus geweest, ik daarentegen ben degene die hem verrast, denkt aan persoonlijke cadeau’s, en dergelijke.
De laatste tijd mis ik genegenheid, eens een knuffel of een kus, of gewoon een aanraking. Deze week er wat ruzie over gehad blijkt nu dat hij sex wel leuk vind maar ook niet meer echt spannend.
Ik vertel hem dat ik mij geliefd wil voelen, geen grootse dingen verwacht maar gewoon liefdevolle dingen.
Volgens hem kijk ik teveel romantische films en overdrijf ik. Ik idealiseer wat er in films gebeurd en dat is geen realiteit.
Nu twijfel ik aan mezelf, overdrijf ik en idealiseer ik dingen? Of heb ik gewone verwachtingen van een relatie?
Ik wil graag even objectieve meningen.
Ik ben tien jaar samen met mijn man en we hebben samen twee kinderen van zeven en vijf.
Nu, mijn man is nog nooit een romanticus geweest, ik daarentegen ben degene die hem verrast, denkt aan persoonlijke cadeau’s, en dergelijke.
De laatste tijd mis ik genegenheid, eens een knuffel of een kus, of gewoon een aanraking. Deze week er wat ruzie over gehad blijkt nu dat hij sex wel leuk vind maar ook niet meer echt spannend.
Ik vertel hem dat ik mij geliefd wil voelen, geen grootse dingen verwacht maar gewoon liefdevolle dingen.
Volgens hem kijk ik teveel romantische films en overdrijf ik. Ik idealiseer wat er in films gebeurd en dat is geen realiteit.
Nu twijfel ik aan mezelf, overdrijf ik en idealiseer ik dingen? Of heb ik gewone verwachtingen van een relatie?
woensdag 28 november 2018 om 20:52
nee je bent niet overromantisch oid. Hij mag best zijn best voor je doen zo af en toe. En vreemd maar waar: het kan zo maar zijn dat als jij dat minder doet, hij het meer doet. Wel oppassen dat jullie niet uit elkaar groeien.
Anderzijds hij is geen romanticus en zal het nooit worden ook. Waaruit blijkt dat hij zijn best doet voor jou behalve uit het buiten zetten vd vuilnis? Misschien zijn er andere dingen en is dat zijn manier; en een weekendje weg zul je zelf moeten regelen.
Anderzijds hij is geen romanticus en zal het nooit worden ook. Waaruit blijkt dat hij zijn best doet voor jou behalve uit het buiten zetten vd vuilnis? Misschien zijn er andere dingen en is dat zijn manier; en een weekendje weg zul je zelf moeten regelen.
woensdag 28 november 2018 om 21:22
Ja dat vind ik dus ook, is niet omdat je tien jaar samen bent dat je geen moeite meer moet doen voor elkaar.
En ik ben idd ook ergens bang dat we in de toekomst meer uit elkaar groeien.
Ik ga wel eens proberen wat minder moeite te doen en mezelf wat te remmen.
Hij zal inderdaad nooit een grote romanticus worden. En dat weekendje ga ik volgend jaar eens doen, alhoewel ik benieuwd ben naar zijn reactie als ik een weekend alleen wegga.
Wat betreft je vraag waaruit blijkt waar hij zijn best doet voor mij...
Vind ik een moeilijke, hij helpt wat mee in het huishouden terwijl hij er een gruwel aan heeft. Maar dat vind ik dan weer normaal, werken beide +40 uur per week.
Hij zal inderdaad nooit een grote romanticus worden. En dat weekendje ga ik volgend jaar eens doen, alhoewel ik benieuwd ben naar zijn reactie als ik een weekend alleen wegga.
Vind ik een moeilijke, hij helpt wat mee in het huishouden terwijl hij er een gruwel aan heeft. Maar dat vind ik dan weer normaal, werken beide +40 uur per week.
woensdag 28 november 2018 om 22:41
Dat lijkt me inderdaad volstrekt normaal. Dat jij het "wat meehelpen" noemt zegt genoeg. Hij is toch net zo goed voorde helft verantwoordelijk?sunshine1983 schreef: ↑28-11-2018 21:22Ja dat vind ik dus ook, is niet omdat je tien jaar samen bent dat je geen moeite meer moet doen voor elkaar.
woensdag 28 november 2018 om 23:04
Wie of wat nou normaal is doet er niet toe. Je behoeftes worden niet vervult en wellicht die van hem ook niet.
Iemand zei hier iets heel raaks; men is geneigd te geven wat men zou willen ontvangen.
Dus het zou ook goed kunnen dat hij hele andere behoeftes heeft op dit moment.
Ga een gesprek aan. Geef aan wat jij mist en graag zou willen. Niet in termen als: 'je doet nooit... 'ect. Maar meer van 'ik heb meer behoefte aan zus en zo' en vraag dan aan hem waar hij behoefte aan heeft.
Wellicht kunnen jullie beiden met oplossingen komen.
Iemand zei hier iets heel raaks; men is geneigd te geven wat men zou willen ontvangen.
Dus het zou ook goed kunnen dat hij hele andere behoeftes heeft op dit moment.
Ga een gesprek aan. Geef aan wat jij mist en graag zou willen. Niet in termen als: 'je doet nooit... 'ect. Maar meer van 'ik heb meer behoefte aan zus en zo' en vraag dan aan hem waar hij behoefte aan heeft.
Wellicht kunnen jullie beiden met oplossingen komen.
donderdag 29 november 2018 om 20:20
Voel je je wel gewaardeerd, ook al is hij niet attent?
Mijn man is niet attent, maar ik voel me wel gewaardeerd door hem. Dat zit niet in leuke verjaardagsverrassingen of een spontaan bloemetje, maar in wat hij tegen me zegt en hoe hij luistert naar mijn wensen en daar wat mee doet (uit zichzelf de was opvouwen of zo).
Mijn man is niet attent, maar ik voel me wel gewaardeerd door hem. Dat zit niet in leuke verjaardagsverrassingen of een spontaan bloemetje, maar in wat hij tegen me zegt en hoe hij luistert naar mijn wensen en daar wat mee doet (uit zichzelf de was opvouwen of zo).
donderdag 29 november 2018 om 20:49
Eindelijk tijd om te reageren.
Hij doet zeker niet de helft van het huishouden, maar doet dan wel het zwaardere werk in de tuin en in huis.
Ik denk dat we inderdaad best eens een avond zonder kindjes een goed gesprek moeten aangaan en eens kijken welke wensen we alletwee hebben. Het is inderdaad gemakkelijker om gewoon te zeggen wat hij niet doet.
De dingen die ik doe, verrassen of persoonlijke cadeaus, vind hij wel leuk maar heb ook niet het gevoel dat hij er ‘euforisch’ van wordt.
Batjang, jouw reactie hakt er wat in, want als ik er goed over denk voel ik me niet gewaardeerd. Ik heb soms meer het gevoel dat hij het gewoon is dat ik er ben, dat ik het regel, dat ik maak dat het noodzakelijke gedaan is. Ik zeg soms moest ik er niet meer zijn, zou je schrikken van wat er allemaal op je afkomt.
Ik denk niet dat hij het niet zou aankunnen maar hij beseft niet hoeveel tijd en energie ik in ons gezin en relatie stop, ook al doe ik het met heeeel veel liefde.
En ik wil gewoon dat er eens tijd en energie in mij gestopt wordt, want ik ben het ook waard. Was zware dag op het werk, zit er even door
Hij doet zeker niet de helft van het huishouden, maar doet dan wel het zwaardere werk in de tuin en in huis.
Ik denk dat we inderdaad best eens een avond zonder kindjes een goed gesprek moeten aangaan en eens kijken welke wensen we alletwee hebben. Het is inderdaad gemakkelijker om gewoon te zeggen wat hij niet doet.
De dingen die ik doe, verrassen of persoonlijke cadeaus, vind hij wel leuk maar heb ook niet het gevoel dat hij er ‘euforisch’ van wordt.
Batjang, jouw reactie hakt er wat in, want als ik er goed over denk voel ik me niet gewaardeerd. Ik heb soms meer het gevoel dat hij het gewoon is dat ik er ben, dat ik het regel, dat ik maak dat het noodzakelijke gedaan is. Ik zeg soms moest ik er niet meer zijn, zou je schrikken van wat er allemaal op je afkomt.
Ik denk niet dat hij het niet zou aankunnen maar hij beseft niet hoeveel tijd en energie ik in ons gezin en relatie stop, ook al doe ik het met heeeel veel liefde.
En ik wil gewoon dat er eens tijd en energie in mij gestopt wordt, want ik ben het ook waard. Was zware dag op het werk, zit er even door
donderdag 29 november 2018 om 21:57
Dikke knuffel Sunshine!
Wat je zou kunnen proberen, is het gevoel terugkrijgen dat je gewaardeerd wordt. De manier waarop dat gebeurt, is niet zo belangrijk: ik organiseer al jaren feestjes voor zijn verjaardag, maar ik krijg heel andere dingen terug. Andere mensen zouden het op het oog uit balans vinden, maar ik weet dat het goed zit en dat is voor mij belangrijker.
Als ik een disbalans voel, dan benoem ik dat meestal. Vanuit mijn gevoel: ik voel, ik zou willen. Meestal levert dat ontkenning op, maar zie ik een dag later wel een aanpassing in zijn gedrag.
Wat je zou kunnen proberen, is het gevoel terugkrijgen dat je gewaardeerd wordt. De manier waarop dat gebeurt, is niet zo belangrijk: ik organiseer al jaren feestjes voor zijn verjaardag, maar ik krijg heel andere dingen terug. Andere mensen zouden het op het oog uit balans vinden, maar ik weet dat het goed zit en dat is voor mij belangrijker.
Als ik een disbalans voel, dan benoem ik dat meestal. Vanuit mijn gevoel: ik voel, ik zou willen. Meestal levert dat ontkenning op, maar zie ik een dag later wel een aanpassing in zijn gedrag.
donderdag 29 november 2018 om 22:11
Dank je Batjang.
Maar hoe probeer je een gevoel van waardering terug te krijgen?
Moet ik meer op kleine dingen letten van wat hij doet of zegt?
Ik moet in het gesprek dus ook meer vanuit ik praten, ik voel, ik mis, ik zou graag...
Wat ik vooral niet meer wil is bedelen, daar ben ik helemaal klaar mee!
Maar hoe probeer je een gevoel van waardering terug te krijgen?
Moet ik meer op kleine dingen letten van wat hij doet of zegt?
Ik moet in het gesprek dus ook meer vanuit ik praten, ik voel, ik mis, ik zou graag...
Wat ik vooral niet meer wil is bedelen, daar ben ik helemaal klaar mee!
vrijdag 30 november 2018 om 08:00
Ik herken de situatie. Mijn man is ook heel praktisch van aard, en ik ben een hopeloze romanticus.
Hij zal mij nooit zomaar knuffelen of een kus geven, nooit verrassen met iets wat ik leuk of lekker vind, zegt niet meer dat ik mooi of lief ben.
Ik heb dit jarenlang bij hem aangegeven dat ik die genegenheid erg mis en nodig heb. In het begin was dit er namelijk wel. Maar hij blijft volhouden dat ik ook teveel naar films kijk en dat hij 'gewoon zo is'.
Je niet geliefd voelen, geen aandacht krijgen, je niet gewaardeerd voelen, gaat je niet in de koude kleren zitten.
Hij zal mij nooit zomaar knuffelen of een kus geven, nooit verrassen met iets wat ik leuk of lekker vind, zegt niet meer dat ik mooi of lief ben.
Ik heb dit jarenlang bij hem aangegeven dat ik die genegenheid erg mis en nodig heb. In het begin was dit er namelijk wel. Maar hij blijft volhouden dat ik ook teveel naar films kijk en dat hij 'gewoon zo is'.
Je niet geliefd voelen, geen aandacht krijgen, je niet gewaardeerd voelen, gaat je niet in de koude kleren zitten.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
vrijdag 30 november 2018 om 08:24
tja, gewoon doen dus.
je kunt wel teleurgesteld zijn dat hij het niet voor je doet maar je doet het zelf ook niet...
er is volgens mij best een kansje dat als hij echt ziet wat jij jezelf graag kado doet dat hij denkt dat kan ik ook (vaker)
en dan dan word het dus misschien wel een bosje chrysanten van het tankstation en een 2 sterren weekendje dusseldorf maar goed he iets met een paard en gegeven
je kunt wel teleurgesteld zijn dat hij het niet voor je doet maar je doet het zelf ook niet...
er is volgens mij best een kansje dat als hij echt ziet wat jij jezelf graag kado doet dat hij denkt dat kan ik ook (vaker)
en dan dan word het dus misschien wel een bosje chrysanten van het tankstation en een 2 sterren weekendje dusseldorf maar goed he iets met een paard en gegeven
Lorem Ipsum
vrijdag 30 november 2018 om 20:57
@kersje, we zouden zowat met dezelfde man kunnen samen zijn. Vroeger deed hij het inderdaad ook en nu is het alsof het niet hoeft.
Hoe ga jij hier mee op?
Ik voel zo de laatste dagen mijn frustraties inwendig opborrelen.
@Turquasi, ik snap je post niet volledig. Wat doe ik niet voor hem?
Ik knuffel en kus hem wel. Ik doe veel voor hem uit liefde.
De cadeaus zijn het minste van mijn frustraties.
Ik zou toch niet moeten bedelen om genegenheid, aandacht en gewaardeerd voelen.
Hoe ga jij hier mee op?
Ik voel zo de laatste dagen mijn frustraties inwendig opborrelen.
@Turquasi, ik snap je post niet volledig. Wat doe ik niet voor hem?
Ik knuffel en kus hem wel. Ik doe veel voor hem uit liefde.
De cadeaus zijn het minste van mijn frustraties.
Ik zou toch niet moeten bedelen om genegenheid, aandacht en gewaardeerd voelen.
vrijdag 30 november 2018 om 22:02
Nee we zijn niet aan het scheiden...sunshine1983 schreef: ↑30-11-2018 21:57Zijn jullie aan het scheiden?
Ik zie hem wel enorm graag en hij heeft zoveel positieve kanten ook. Hij kan me zo doen lachen en hij is een leuke betrokken vader.
zaterdag 1 december 2018 om 01:18
Een ding moet ik toch zeggen ga je niet anders gedragen dan je bent, dat zorgzame dat ben jij en om daar mee te stoppen daarmee doe je jezelf tekort.
Praat nog eens met je man vertel hem dat je het serieus meent dat je er verdrietig om bent dat je je verwaarloosd voelt en dat wat jij wilt niks raars is of met tomantische films te maken heeft.
Maar dat je wilt voellen en zien dat he gezien en geliefd bent door een simpele knuffel of een kus, dat je gewaardeerd word als persoon.
Maar ga jezelf niet in allerlei bochten wringen de m maar alsjeblieft niet te pleasen want dan verlies je jezelf
Praat nog eens met je man vertel hem dat je het serieus meent dat je er verdrietig om bent dat je je verwaarloosd voelt en dat wat jij wilt niks raars is of met tomantische films te maken heeft.
Maar dat je wilt voellen en zien dat he gezien en geliefd bent door een simpele knuffel of een kus, dat je gewaardeerd word als persoon.
Maar ga jezelf niet in allerlei bochten wringen de m maar alsjeblieft niet te pleasen want dan verlies je jezelf
zaterdag 1 december 2018 om 10:56
Verdrietig zijn doe ik meestal als ik alleen ben, dus echt troosten geef ik hem de kans eigenlijk niet toe.
Hij luistert wel als er iets is, maar hij is dan qua karakter zo verschillend als ik, veel harder, dat ik soms denk dat hij niet snapt dat ik anders denk en reageer dan hoe ik doe.
Vlinder, bedankt voor je post, ze raakt me.
Ik ben eigenlijk ook wel trots op wie ik ben, ik moet mss gewoon harder knokken voor wat ik wil. En mezelf inderdaad niet verloochenen.
Hij luistert wel als er iets is, maar hij is dan qua karakter zo verschillend als ik, veel harder, dat ik soms denk dat hij niet snapt dat ik anders denk en reageer dan hoe ik doe.
Vlinder, bedankt voor je post, ze raakt me.
Ik ben eigenlijk ook wel trots op wie ik ben, ik moet mss gewoon harder knokken voor wat ik wil. En mezelf inderdaad niet verloochenen.
zaterdag 1 december 2018 om 13:25
Sunshine, ik denk dat een gesprek met je man zeker kan helpen. Probeer het niet te zwaarwichtig te maken en leuk te houden. Een positieve spiraal van tederheid, attenties en onstuimige seks kan jullie relatie nieuw leven in blazen. Als hij echt geen moeite wil doen om er aan te werken, kan je nog altijd even luisteren naar Kersje...
zaterdag 1 december 2018 om 13:29
Net als verlangen naar genegenheid.
zaterdag 1 december 2018 om 13:36
zaterdag 1 december 2018 om 13:49
Ik ben jarenlang het gesprek aangegaan, en iedere keer weer werd het afgedaan als: ik ben nou eenmaal zo, je zeurt, en als het je niet bevalt zoek je maar een ander. Dat laatste heb ik (na talloze gesprekken en vernederingen) gedaan, zonder hem in te lichten overigens. Een mens kan niet zonder intimiteit, genegenheid en waardering. Jij wordt emotioneel verwaarloosd, net als ik. En er komt een tijd dat je dat niet meer aan kan en dan heb je 2 keuzes (hij gaat namelijk niet veranderen):
1) je gaat bij hem weg
2) je blijft en je neemt een minnaar
1) je gaat bij hem weg
2) je blijft en je neemt een minnaar
zaterdag 1 december 2018 om 14:04
Daar is niks romantisch aan, vooral aangezien jullie beiden fulltime werken. Hij zou meer moeten doen.sunshine1983 schreef: ↑28-11-2018 21:22Ja dat vind ik dus ook, is niet omdat je tien jaar samen bent dat je geen moeite meer moet doen voor elkaar.
Ik snap dat hij niet een romanticus is, maar 1x een paar cactussen op een verjaardag geven is wel erg karig en lui.