Willen scheiden maar timing is killing [Lege OP]

26-02-2020 08:54 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-02-2020 18:46
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook iemand die geen fijner mens word als hij drinkt (ik weet niet of hij ook fysiek agressief wordt maar in elk geval verbaal agressief). Hij weet dat van zichzelf en drinkt daarom al jaren niet meer.
Maar ik denk dat dat iets is dat alleen werkt als je dat zelf inziet.

Ik zal hier nu wel heel veel kritiek over me heen krijgen maar ik ga toch mijn mening zeggen:
Kan me goed voorstellen dat het je man allemaal eventjes teveel is. Wat niet wil zeggen dat hij daarom jouw zoon mag uitschelden, maar iedereen doet wel eens iets stoms. Vraag voor mij is wel of hij regelmatig (met of zonder drank) tegen je zoon uitvalt en lelijke dingen zegt, of dat het een eenmalige actie is.

Verder zou ik je inderdaad aanraden om te zorgen dat je zelf werk hebt. Maar probeer wel het gesprek aan te gaan met de beste man, liefst zonder alcohol, scheiden kan altijd nog. Als de situatie echter te gevaarlijk is voor de kinderen zou ik ze wel in bescherming nemen, maar ik vind dat mensen tegenwoordig veel te snel uit elkaar gaan en te weinig met elkaar communiceren.
En inderdaad, zorg je dat je zelf bent ingeschreven voor een sociale huurwoning. Altijd.
wollenbol wijzigde dit bericht op 26-02-2020 11:14
4.02% gewijzigd
Jennnny schreef:
26-02-2020 11:10
Jawel hij dronk gewoon sweekends wel een biertje en bij feestjes. Maar hij heeft zelde gehad dat hij een kwade dronk kreeg, afgelopen weekend heeft hij een zeeer kwade dronk gehad.

Dus het was alleen dit weekend? En hoe reageert hij nu dan? Kan je nu wel een goed gesprek met hem hebben?
Wat is zijn visie op het afgelopen weekend?
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
26-02-2020 11:08
Dat hij niet slaat wil niet zeggen dat er geen sprake is van mishandeling. Psychische mishandeling is mogelijk nog veel heftiger dan gewoon slaan.

Bescherm je kinderen, zorg dat ze veilig zijn. Jouw eigen zoon weet nu heel goed hoe jouw man over hem denkt. Het kan zomaar zijn dat hij dat allang voelt, maar nu is het ook letterlijk tegen hem gezegd. Wie vind je belangrijker?

Echt ga praten met iemand, dit kan ook met ene professional.
Ik vind dit wel heel heftige uitspraken in dit geval. Als haar man zijn excuses aanbiedt en uitlegt dat hij dingen zei die niet waar zijn door de alcohol en dat hij niet meer gaat drinken is het probleem bij het kind al veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
26-02-2020 10:39
Ik snap wat je zegt, zou goed kunnen. Maar zo tekeer gaan waar god en de hele wereld bij is (bovendien staat er in de op dat ie zich vaker heeft misdragen in het bijzijn van vrienden), mijn kind mongolenkind noemen en beweren een schurfthekel te hebben, zou voor mij een goede reden zijn om er toch een eind aan te breien.

Voor mij ook. Voor zo iemand kan ik geen respect meer opbrengen. Dus z.s.m. op zoek naar werk en een andere woonruimte. Er zijn meer alleenstaande ouders die dat kunnen, dus waarom zou jij dat niet kunnen. Je hebt ook recht op toeslagen e.d. Zoek dit goed uit, er is meer mogelijk dan je ws op dit moment denkt. En wat betreft timing, een scheiding komt nooit uit.
citronella schreef:
26-02-2020 10:55
Er zijn dus echt mensen die nog "een goed gesprek" overwegen als iemand zegt dat ie je kind een mongolenkind vind en een schurfthekel aan hem heeft ? Serieus?
Ik vind dat jij wat makkelijk meegaat in haar verhaal van de boeman vs het slachtoffer. Zo werkt het in de realiteit natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
26-02-2020 11:21
Voor mij ook. Voor zo iemand kan ik geen respect meer opbrengen. Dus z.s.m. op zoek naar werk en een andere woonruimte. Er zijn meer alleenstaande ouders die dat kunnen, dus waarom zou jij dat niet kunnen. Je hebt ook recht op toeslagen e.d. Zoek dit goed uit, er is meer mogelijk dan je ws op dit moment denkt. En wat betreft timing, een scheiding komt nooit uit.
En dan zitten je kinderen om het weekend zonder verdere toezicht bij deze man...
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-02-2020 11:24
Ik vind dat jij wat makkelijk meegaat in haar verhaal van de boeman vs het slachtoffer. Zo werkt het in de realiteit natuurlijk niet.
Nee ik probeer absoluut geen slachtoffer te lijken. Zo werkt het inderdaad niet, de frustraties van mijn man komen ook ergens vandaan. Ik zeg niet dat hij het altijd even makkelijk heeft. Ons huwelijk staat gewoon momenteel onder veel spanning. Maar het afgelopen weekend was zo vervelend, waardoor ik aan veel dingen ben gaan twijfelen..
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
26-02-2020 11:26
En dan zitten je kinderen om het weekend zonder verdere toezicht bij deze man...

Niet haar 8-jarige zoontje uit de eerdere relatie waar hij zo tegen tekeer ging. Alleen zijn eigen kids. En als TO er niet bij is, is er ws ook minder spanning aangezien ze ook aangeeft uit elkaar gegroeid te zijn en er al spanningen waren. Dan is het voor iedereen duidelijk, dat geeft ws meer rust (en daarmee ook minder uitbarstingen). Vaak is het een wisselwerking.
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
26-02-2020 11:16
Ik vind dit wel heel heftige uitspraken in dit geval. Als haar man zijn excuses aanbiedt en uitlegt dat hij dingen zei die niet waar zijn door de alcohol en dat hij niet meer gaat drinken is het probleem bij het kind al veel minder.
Mag hoor, maar uit eigen ervaring weet ik dat het niet zo werkt. Excuses nemen niet weg wat er gezegd is, ook niet bij het kind. Die angst voor een nieuwe uitbarsting blijft, het weten hoe je stiefvader over je denkt vergeet je ook niet.

Het komt door de alcohol vind ik een slecht excuus.
DS1971 schreef:
26-02-2020 11:24
Ik vind dat jij wat makkelijk meegaat in haar verhaal van de boeman vs het slachtoffer. Zo werkt het in de realiteit natuurlijk niet.
En ik vind dat bepaald gedrag van de man ver over de grens is van acceptabel en op te lossen met een gesprekje, en dat mensen hier daar wat te luchtig op reageren
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 26-02-2020 11:40
0.40% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
26-02-2020 11:38
Mag hoor, maar uit eigen ervaring weet ik dat het niet zo werkt. Excuses nemen niet weg wat er gezegd is, ook niet bij het kind. Die angst voor een nieuwe uitbarsting blijft, het weten hoe je stiefvader over je denkt vergeet je ook niet.

Het komt door de alcohol vind ik een slecht excuus.
Mee eens. Zo'n uitspraak dreunt heel lang na. Mogelijk zelfs jarenlang. Daar wegen geen excuses tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Hebben die vrienden nog wat laten horen? Ik zou toch wel ongerust zijn na zo'n ruzie in mijn huis, of misschien zelfs Veilig Thuis bellen. Ik denk dat zij een goede ingang zijn om hulp te krijgen. En een nieuwbouwhuis kun je vast met dikke winst verkopen. Ken een stel dat na 2 jaar ging scheiden en €160.000 winst heeft gemaakt op hun nieuwbouwwoning, praat ik wel over de Randstad.
Ik heb een keer iets vergelijkbaars mee gemaakt. Een familielid van ons heeft een vrouw die al 2 kinderen had. Op een avond stond de oudste huilend en in paniek op sokken bij ons aan de deur (we hebben het over een oudere puber). Ons familielid had hem en zijn broer voor van alles uitgemaakt en o.a. gezegd al zijn botten te breken. Ook moeder was uitgescholden. Uiteindelijk is het geweld gelukkig gebotvierd op de deur en niet op mensen.
We hebben de jongen gekalmeerd en hij heeft zijn verhaal gedaan. Mijn man heeft ook gevraagd of dit vaker gebeurde, waarop de jongen de legendarische woorden sprak: "alleen als hij gedronken heeft". Met andere woorden: ja, het gebeurt vaker.
Ik ben de volgende dag bij de moeder langs gegaan en gevraagd hoe en wat en wat ze nu ging doen. Ik heb gezegd, dat wat zij zelf voor leven wil ze zelf moet weten, maar dat zij voor haar kinderen op moeten komen (geen vader in beeld) en dat niemand anders dat doet en dat zij haar verantwoording moet nemen en dat dit geen goeie omgeving voor haar kinderen was. Ze zei 'jaja', maar deed 'neenee'. Uiteindelijk is school er wel bij betrokken geraakt en instanties, omdat oudste natuurlijk niet goed in zijn vel zat, dus heb ik verder geen melding gemaakt. Maar ik ben dus wel gelijk met de moeder gaan praten. Mijn man heeft zijn familielid aangesproken dat hij hulp moest zoeken. Ik kan me niet voorstellen, na zo'n voorval, dat die vrienden net doen of er niks gebeurd is. Je kan toch ook niet meer normaal tegen zo'n man doen?
Kinderen en dronken mensen zeggen de waarheid, is het gezegde toch?
Dít is hoe hij er echt over denkt.
En met zo iemand wil je je kind niet laten opgroeien, heel simpel.
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
26-02-2020 11:16
Ik vind dit wel heel heftige uitspraken in dit geval. Als haar man zijn excuses aanbiedt en uitlegt dat hij dingen zei die niet waar zijn door de alcohol en dat hij niet meer gaat drinken is het probleem bij het kind al veel minder.
Er is een spreekwoord dat zegt: "kinderen en dronken mensen spreken de waarheid". Ik geloof daarin. Door de alcohol vallen de remmingen weg en zeggen mensen dingen die ze normaal niet zeggen, maar wel denken.
citronella schreef:
26-02-2020 11:39
En ik vind dat bepaald gedrag van de man ver over de grens is van acceptabel en op te lossen met een gesprekje, en dat mensen hier daar wat te luchtig op reageren
Eens.

En het zegt mij ook best wat als mensen dat doen.
Ga in relatietherapie. De situatie waar jullie de kinderen in brengen is niet goed voor de kinderen. Die worden hier de dupe van. Scheiden kan altijd nog, maar leer eerst goed met elkaar en de kinderen om te gaan.
Ghost79 schreef:
26-02-2020 11:33
Niet haar 8-jarige zoontje uit de eerdere relatie waar hij zo tegen tekeer ging. Alleen zijn eigen kids. En als TO er niet bij is, is er ws ook minder spanning aangezien ze ook aangeeft uit elkaar gegroeid te zijn en er al spanningen waren. Dan is het voor iedereen duidelijk, dat geeft ws meer rust (en daarmee ook minder uitbarstingen). Vaak is het een wisselwerking.
Precies.
Jennnny schreef:
26-02-2020 11:31
Nee ik probeer absoluut geen slachtoffer te lijken. Zo werkt het inderdaad niet, de frustraties van mijn man komen ook ergens vandaan. Ik zeg niet dat hij het altijd even makkelijk heeft. Ons huwelijk staat gewoon momenteel onder veel spanning. Maar het afgelopen weekend was zo vervelend, waardoor ik aan veel dingen ben gaan twijfelen..
Als je twijfelt, dan moet je nog nadenken of je wel of niet wil scheiden.
citronella schreef:
26-02-2020 11:39
En ik vind dat bepaald gedrag van de man ver over de grens is van acceptabel en op te lossen met een gesprekje, en dat mensen hier daar wat te luchtig op reageren
Een gesprekje is idd wat lafjes. Meteen gaan scheiden wellicht ook niet de beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
26-02-2020 10:35
Ik zou hem niet meer binnenlaten komen.
Tuurlijk....het is zijn eigen huis. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Jennnny schreef:
26-02-2020 11:05
Even voor alle duidelijkheid, hij heeft ons nooit met een vinger aan geraakt.
Ja die ken ik wel meer, hij had ze nog nooit met een vinger aangeraakt, tot dat ie het huis met iedereen er in in de fik zetten. Maar hij had ze daarvoor nog nooit met 1 vinger aangeraakt.
ManManMan12 schreef:
26-02-2020 12:00
Ja die ken ik wel meer, hij had ze nog nooit met een vinger aangeraakt, tot dat ie het huis met iedereen er in in de fik zetten. Maar hij had ze daarvoor nog nooit met 1 vinger aangeraakt.
Je slaat een beetje door nu.
Nova66 schreef:
26-02-2020 11:55
Tuurlijk....het is zijn eigen huis. :facepalm:
Ik zou hem in ieder geval niet meer samen met die zoon van 8 in 1 huis blieven. Dat meen ik. Iemand die zo met mijn kind omgaat is exit.
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 26-02-2020 12:03
12.47% gewijzigd
Het ligt er volgens mij totaal aan hoe haar man zelf over zijn uitingen en gedrag denkt. Is hij berouwvol of vindt hij het allemaal wel best en doet hij alsof er niks voorgevallen is?

Sowieso zijn de eerst te nemen stappen het vinden van een baan en je inschrijven bij de woningbouw. Anders zie ik het er op uit draaien dat oudste zoon tijdelijk de hele week bij zijn vader verblijft, de twee kinderen van deze man ook bij hun vader en jij verblijft bij familie op zoek naar een woning en baan.
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
26-02-2020 12:02

Sowieso zijn de eerst te nemen stappen het vinden van een baan en je inschrijven bij de woningbouw. Anders zie ik het er op uit draaien dat oudste zoon tijdelijk de hele week bij zijn vader verblijft, de twee kinderen van deze man ook bij hun vader en jij verblijft bij familie op zoek naar een woning en baan.
Of haar kinderen bij haar bij familie, in elk geval een deel van de week.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven