Willen scheiden maar timing is killing [Lege OP]

26-02-2020 08:54 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-02-2020 18:46
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
0.00% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
26-02-2020 10:46
3 kinderen is een groot gezin?!

Efin, waarom meteen scheiden en niet praten en er samen proberen uit te komen? Waarom meteen weglopen van problemen ipv eraan werken en COMMUNICEREN!

Ga een serieus gesprek aan met je man, dat ben je je kinderen toch ook verplicht om niet meteen de handdoek in de ring te gooien...
Met iemand die mijn kind een “mongolenkind” noemt en zegt een schurfthekel aan hem te hebben, ben ik per direct ” uitgecommuniceerd”.
Kern van het verhaal... de carnaval van het afgelopen weekend is de druppel qua wangedrag. Je hebt ruzie gehad, afspraken gemaakt en toch wil je scheiden. Ben je dan eerlijk naar hem toe? Vlak je eigen verandering van alleenstaande ouder met baan naar huisvrouw met 3 kinderen ook niet uit. Dat is geen excuus voor alcoholmisbruik, uitkafferen van je zoon of ander wangedrag. Maar wat is oorzaak en gevolg.

Draai het is om... je verwacht van hem ; een verhuizing met nu nog extra lasten naar jouw dorp met hem als enig kostwinner en de stress van een eigen bedrijf om alles te kunnen betalen. Ik weet niet hoeveel extra reistijd naar zijn zaak en hoe het bedrijf draait, maar hij heeft veel verantwoordelijkheden. Nogmaals geen excuus, maar ik begrijp hem ook wel dat het te veel kan zijn. Ondertussen, in zijn ogen, ben jij fijn huismoedertje aan het spelen in haar geliefde dorp, onderhoudt hij dus jou en jouw zoon en is het nog niet goed genoeg. Hij moet in therapie, stoppen met drank en jij denkt er over om te scheiden.

Alcohol is een sluipmoordenaar. Ik hoop voor hem dat hij die 2/3 maanden volhoudt. Geef hem ook die tijd en verhuis naar jullie nieuwe huis. Wellicht valt er daarmee ook wat stress bij jullie weg. Waarom wil je hem niet de tijd geven om aan zijn alcoholprobleem te werken, te verhuizen en die tijd ook gebruiken om minder afhankelijk van hem te worden.

Zoek een baantje onder het mom van ik heb andere sociale contacten nodig want ik word zo'n zeurderige moeke en ik moet zelf voor in ieder geval mijn zoon kunnen zorgen en schrijf je in voor een huurwoning mocht het toch misgaan.
mrsduck wijzigde dit bericht op 26-02-2020 10:53
0.74% gewijzigd
Het is ook schadelijk voor je kinderen om (weer) te scheiden. Je oudste zoon helemaal moet dan wéér wennen aan een instabiele thuisbasis en eventueel nieuwe vriend later.

Het is natuurlijk nóg schadelijker als hij ze uitscheldt, maar je kan best dwingen dat je man zijn excuses aanbiedt aan je kind. Het is nu 1x gebeurd, laat het geen 2x gebeuren. Het lijkt mij trouwens ook heel heftig dat jullie met 5 personen waarvan 3 vrij jonge kinderen op elkaars lip zitten. Dit zal ongetwijfeld meespelen.

Ga met elkaar in gesprek, leg uit waarom je zo graag naar relatietherapie wilt. Leg uit dat als het nog 1x gebeurd hij mag vertrekken.
Herfstblaadje19 schreef:
26-02-2020 10:51
Met iemand die mijn kind een “mongolenkind” noemt en zegt een schurfthekel aan hem te hebben, ben ik per direct ” uitgecommuniceerd”.

Zijn karakter zal niet van vandaag op morgen verandert zijn he, hij zal zo de afgelopen jaren ook wel zijn geweest. Toch heeft ze er kinderen mee gekregen.
"Het komt gelukkig bijna nooit voor' tegenover 'vaker zwaar misdragen tegenover onze vrienden' en je zus bellen omdat je weet dat je man een kwade dronk zou hebben ......
Bij mij gaan alle alarmbellen af; alcohol bij deze man zou voor mij een absolute no-go zijn. Drinken doet hij dan maar in zijn eentje en niet waar jij of de kinderen bij zijn.

Dat gezegd hebbende: hij heeft behoorlijk wat moeten opgeven omdat jij je familie miste in 'zijn' stad. Langere reistijd, financiele druk door een nieuw huis, een vrouw die besluit te stoppen met werken, met een gezin met drie kinderen in een te kleine woning en dat in combinatie met het opbouwen van een eigen bedrijf. En dan nu een vrouw die in één weekend besluit te gaan scheiden. Er zijn mensen voor minder compleet doorgedraaid.

Het is duidelijk dat je moet praten met je man en heel duidelijk moet aangeven dat hij ver over je grenzen is gegaan.
Maar vraag hem daarbij ook hoe hij de afgelopen periode heeft ervaren; zijn er nog wel dingen in het leven die hem energie geven?
Eis dat hij zijn alcoholprobleem onderkent, dat hij hiervoor hulp gaat zoeken, huisarts bijvoorbeeld. Maar erken en waardeer daarbij ook dat hij veel heeft opgegeven voor jou!
citronella schreef:
26-02-2020 10:35
Ik zou hem niet meer binnenlaten komen. Is ie wel goed bij zijn hoofd. Je zoon zo uitschelden, belachelijk. Ongeacht de slechte timing of consequenties. Hij is alleen maar agressief als hij drinkt hoor. Tikkende tijdbom dus
Je kan hem niet buiten zetten. Dan moet je zelf elders naartoe.
realhwmakfsd schreef:
26-02-2020 10:52
Het is ook schadelijk voor je kinderen om (weer) te scheiden. Je oudste zoon helemaal moet dan wéér wennen aan een instabiele thuisbasis en eventueel nieuwe vriend later.

Het is natuurlijk nóg schadelijker als hij ze uitscheldt, maar je kan best dwingen dat je man zijn excuses aanbiedt aan je kind. Het is nu 1x gebeurd, laat het geen 2x gebeuren. Het lijkt mij trouwens ook heel heftig dat jullie met 5 personen waarvan 3 vrij jonge kinderen op elkaars lip zitten. Dit zal ongetwijfeld meespelen.

Ga met elkaar in gesprek, leg uit waarom je zo graag naar relatietherapie wilt. Leg uit dat als het nog 1x gebeurd hij mag vertrekken.

Dit.
LAgirl82 schreef:
26-02-2020 10:53
Zijn karakter zal niet van vandaag op morgen verandert zijn he, hij zal zo de afgelopen jaren ook wel zijn geweest. Toch heeft ze er kinderen mee gekregen.
Nee dat geloof ik ook niet, maar ja, daar hebben we nu niks meer aan hè.
Ik zou in ieder geval weer gaan werken zodat je economisch onafhankelijk bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LAgirl82 schreef:
26-02-2020 10:50
Maar ze is er wel mee getrouwd en heeft er 2 kinderen mee gekregen. Zou hij dit aso-gedrag niet de laatste 3-4 jaar hebben vertoont maar nu "opeens" hebben ontwikkelt?
Nu is het opeens een probleem na dit weekend en voorheen niet?

Nou het is niet zo dat hij van nature een asociaal persoon is, maar hij heeft denk ik veel opgekropte frustratie omdat ons huwelijk niet zo lekker meer gaat de laatste maanden, dat in combinatie met drank is denk ik de bom geweest afgelopen dagen..
Er zijn dus echt mensen die nog "een goed gesprek" overwegen als iemand zegt dat ie je kind een mongolenkind vind en een schurfthekel aan hem heeft ? Serieus?
Jennnny schreef:
26-02-2020 10:54
Nou het is niet zo dat hij van nature een asociaal persoon is, maar hij heeft denk ik veel opgekropte frustratie omdat ons huwelijk niet zo lekker meer gaat de laatste maanden, dat in combinatie met drank is denk ik de bom geweest afgelopen dagen..

Wil je scheiden of wil je dat hij z'n excuus aanbiedt?
Jennnny schreef:
26-02-2020 10:54

En daar kan je niet aan werken? Die frustratie's uitwerken? Praten over zijn alcoholmisbruik?
LAgirl82 schreef:
26-02-2020 10:50
Maar ze is er wel mee getrouwd en heeft er 2 kinderen mee gekregen. Zou hij dit aso-gedrag niet de laatste 3-4 jaar hebben vertoont maar nu "opeens" hebben ontwikkelt?
Nu is het opeens een probleem na dit weekend en voorheen niet?
Ik kan me niet voorstellen dat het iets is van de laatste paar maanden, ook omdat ze zegt dat hij zich al vaker flink heeft misdragen bij diezelfde vrienden. Hij vindt echter i.m.o. wel degelijk iets van het (haar) kind, en in een dronken bui komt dat er nu ineens uit.
Verder vraag ik me af of hij praten wel zo'n goed idee vindt, want als ze het over therapie heeft, moet ze dat maar alleen gaan doen.
Voor mij allemaal zaken die wellicht uit een soort overspannenheid voortkomen, maar waar mijn begrip me toch een beetje in de steek laat.
There is always something happening, and it's usually right now
Begin met praten, bijvoorbeeld bij maatschappelijk werk, POH van de huisarts, vrienden die je vertrouwt.

Bescherm je kinderen, dit gedrag is zeer schadelijk voor ze. Zorg voor een veilige plek voor ze. En dat houdt waarschijnlijk in dat je man niet in het huis woont.

En zal hij echt stoppen met drinken? Even 2 maanden niet drinken is geen oplossing.
Je kan bij elkaar blijven en praten om te kijken of je er uit kan komen.
Je kan uit elkaar gaan en praten om te kijken of je er uit kan komen.

In een situatie waarin agressie en alcohol worden gecombineerd met kleine kinderen ben ik voorstander om de kinderen uit deze situatie te halen. Het lastige is dat je met 'uit elkaar gaan' ook moet accepteren dat je kinderen juist bloot gaan staan aan die situatie als je er zelf niet bij bent ..
citronella schreef:
26-02-2020 10:55
Er zijn dus echt mensen die nog "een goed gesprek" overwegen als iemand zegt dat ie je kind een mongolenkind vind en een schurfthekel aan hem heeft ? Serieus?
Mijn vader heeft ook weleens dingen gezegd die ik me amper meer herinneren. Nuchter, niet dronken. Daar zit ook nog een verschil in. Dat mijn ouders maanden gescheiden zijn geweest weet ik wel nog goed. Dit vond ik als 7jarige erg heftig, en gaf ik mezelf de schuld van, ook al kwamen ze uiteindelijk weer bij elkaar. Dus ja ik zou zeker nog een goed gesprek houden.
Zoek eerst een baan en ga dan scheiden.
Even voor alle duidelijkheid, hij heeft ons nooit met een vinger aan geraakt. Ik ben gewoon heel erg geschrokken van de afgelopen dagen waarin hij onder invloed was. Alcoholisme zit in zijn familie dus ik ben wel extra op m’n hoede. Ik merk dat ik een beetje onzeker wordt van alle verschillende reacties hier. Het is heeeel lastig uit te leggen hoe het allemaal PRECIES in elkaar zit..
Jennnny schreef:
26-02-2020 11:05
Even voor alle duidelijkheid, hij heeft ons nooit met een vinger aan geraakt. Ik ben gewoon heel erg geschrokken van de afgelopen dagen waarin hij onder invloed was. Alcoholisme zit in zijn familie dus ik ben wel extra op m’n hoede. Ik merk dat ik een beetje onzeker wordt van alle verschillende reacties hier. Het is heeeel lastig uit te leggen hoe het allemaal PRECIES in elkaar zit..

En voordat jullie trouwde dronk hij niet en had hij deze problemen niet en was hij nooit zo als hij dronken was?
Dat is allemaal zomaar gekomen?
Dat hij niet slaat wil niet zeggen dat er geen sprake is van mishandeling. Psychische mishandeling is mogelijk nog veel heftiger dan gewoon slaan.

Bescherm je kinderen, zorg dat ze veilig zijn. Jouw eigen zoon weet nu heel goed hoe jouw man over hem denkt. Het kan zomaar zijn dat hij dat allang voelt, maar nu is het ook letterlijk tegen hem gezegd. Wie vind je belangrijker?

Echt ga praten met iemand, dit kan ook met ene professional.
Jennnny schreef:
26-02-2020 11:05
Het enigste wat je nu moet doen is een baan zoeken en je inschrijven voor een huurwoning.
En maak je man duidelijk dat hij zich fatsoenlijk moet gedragen.
Praat het uit en begin met schone lei.
Je hebt nu eenmaal 2 kids met deze man dus weglopen is er niet bij.
Hoe reageert hij nu dan op de dingen die hij heeft gedaan en gezegd? Heeft hij helemaal geen berouw? Of liever gezegd, schaamt hij zich niet de ogen uit zijn kop? Niet dat je daar heel veel voor koopt als het keer op keer gebeurt, maar het is in elk geval een teken dat hij nog enigszins normaal denkt, ik zou het nog erger vinden als hij er gewoon niets over zegt, of zoiets heeft van: gebeurd is gebeurd en nu niet zeiken verder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
LAgirl82 schreef:
26-02-2020 11:07
En voordat jullie trouwde dronk hij niet en had hij deze problemen niet en was hij nooit zo als hij dronken was?
Dat is allemaal zomaar gekomen?

Jawel hij dronk gewoon sweekends wel een biertje en bij feestjes. Maar hij heeft zelde gehad dat hij een kwade dronk kreeg, afgelopen weekend heeft hij een zeeer kwade dronk gehad.
Het is wel zo dat als je gaat scheiden je man wel vaak dagen en nachten alleen is met je 2 kinderen. Zie je dat zo wel zitten dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven