Willen scheiden maar timing is killing [Lege OP]

woensdag 26 februari 2020 om 13:15
Je kan natuurlijk om te beginnen even duidelijk een grens trekken. Vraag je man om een paar dagen weg te gaan zodat je kinderen en jij, maar ook hij,Jennnny schreef: ↑26-02-2020 12:56Aan liefde voor mijn 8 jarige zoontje geen gebrek in dit huis. M’n man schreeuwde de lelijke woorden meer in een soort algemene vorm naar mij, het was dan wel tegen mijn zoontje gericht maar hij is niet letterlijk in z’n gezicht uitgescholden. Ik hoop ook dat hij er niet al teveel van heeft mee gekregen. De spanningen ontstaan vooral omdat mijn man vind dat ik m’n zoontje teveel de hand boven z’n hoofd houd. Ik doe dat omdat ik wil dat hij zich veilig en vertrouwd voelt bij me. Ik kom zelf uit een samengesteld gezin dus ik begrijp in veel dingen mijn zoontje heel goed. Ik begrijp ook dat ik en man een serieus communicatie probleem hebben. Hij is geen prater en daar moeten we aan werken.
tot rust kunnen komen. En praat pas weer met hem als alles rustig is en maak hem dan heel duidelijk dat er voor jou een grens overschreden is.
Dat neemt niet weg dat er ook gepraat zal moeten worden over wat er voor nodig is om weer nader tot elkaar te komen. Als je dit negeert wordt het alleen maar erger.
woensdag 26 februari 2020 om 13:15
Ja ik zou zijn gedrag ook vooral goed blijven praten. Als ik vind dat mijn vriendin wat strenger moet zijn voor haar zoon, dan zeg ik dat ook altijd door het kind uit te schelden voor "mongolenkind" en zeggen dat ik "een schurfthekel aan hem heb". Zolang je het maar niet in z'n gezicht zegt, dan is het goed. Sjonge jonge jonge...Jennnny schreef: ↑26-02-2020 12:56Aan liefde voor mijn 8 jarige zoontje geen gebrek in dit huis. M’n man schreeuwde de lelijke woorden meer in een soort algemene vorm naar mij, het was dan wel tegen mijn zoontje gericht maar hij is niet letterlijk in z’n gezicht uitgescholden. Ik hoop ook dat hij er niet al teveel van heeft mee gekregen. De spanningen ontstaan vooral omdat mijn man vind dat ik m’n zoontje teveel de hand boven z’n hoofd houd. Ik doe dat omdat ik wil dat hij zich veilig en vertrouwd voelt bij me. Ik kom zelf uit een samengesteld gezin dus ik begrijp in veel dingen mijn zoontje heel goed. Ik begrijp ook dat ik en man een serieus communicatie probleem hebben. Hij is geen prater en daar moeten we aan werken.
woensdag 26 februari 2020 om 13:22
ManManMan12 schreef: ↑26-02-2020 13:15Ja ik zou zijn gedrag ook vooral goed blijven praten. Als ik vind dat mijn vriendin wat strenger moet zijn voor haar zoon, dan zeg ik dat ook altijd door het kind uit te schelden voor "mongolenkind" en zeggen dat ik "een schurfthekel aan hem heb". Zolang je het maar niet in z'n gezicht zegt, dan is het goed. Sjonge jonge jonge...
Eens, de woorde blijven ook malen in mijn hoofd. Ik ben er zo gigantisch boos om. Vandaar dat ik ook even niet goed weet waar ik moet beginnen

woensdag 26 februari 2020 om 13:24
Ik denk dat het goed is als jullie vooralsnog tijdelijk wat afstand van elkaar nemen. En zo de situatie eens rustig overdenken. En dan samen praten, onder begeleiding van een deskundige.
Maar vooral zorg voor de veiligheid van de kinderen. De volgende keer als je man weer zo uitvalt vertrek jij direct met de kinderen. Eigenlijk vind ik dat je man moet vertrekken, maar krijgen een dronken razende man maar eens je huis uit. Wordt hij agressief bel dan gelijk 112.
Maar vooral zorg voor de veiligheid van de kinderen. De volgende keer als je man weer zo uitvalt vertrek jij direct met de kinderen. Eigenlijk vind ik dat je man moet vertrekken, maar krijgen een dronken razende man maar eens je huis uit. Wordt hij agressief bel dan gelijk 112.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 13:26
42.94% gewijzigd
woensdag 26 februari 2020 om 13:25
Over je 8-jarige, denk je zelf ook niet dan dat wat hij over hem zei weleens gemeend zou kunnen zijn? Ik neem tenminste aan dat dit niet de eerste keer was dat hij jou verwijt je zoon de hand boven zijn hoofd te houden. Nu was ie dronken, geagiteerd kennelijk en komt het er uit. Dat zou in ieder geval bij mij wel zo zijn.Jennnny schreef: ↑26-02-2020 13:11Ja dat is dus een het grote probleem, waardoor ik het geen plekje kan geven.. hij gaf niet aan dat hij ergens spijt van had.. hij zei vooral dat ik niet daar naartoe had moeten komen om onze zoon op te halen.. “want hij was wel in staat om er voor te zorgen dat ie lekker zou gaan slapen daar” terwijl iedereen beaamt dat ik super relaxt was en alleen kwam omdat ik wilde dat ons zoontje lekker in z’n eigen bedje zou gaan slapen na 2 drukke dagen. En over de vervelende dag ervoor met m’n zoontje (8) zegt ie vooral dat ik hem teveel de hand boven zn hoofd houd..
Het is heel lastig om er een duidelijk en eerlijk beeld over te schetsen, sorry daarvoor, ik ben duidelijk geen goede verhalen schrijfster ..
Daarbij, je belt je zus 'omdat je weet dat hij een kwade dronk heeft', alleen maar omdat je je 3-jarige wil ophalen.
Tel nou 1 en 1 's bij elkaar op?
Overspannen of niet, dit gedrag slaat nergens meer op en is ook niet goed te praten wat mij betreft.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 26-02-2020 13:26
0.00% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 26 februari 2020 om 13:25
Het enige wat je kunt doen is met je man praten, en dan echt alleen even met zijn tweetjes. Of het nu wel of niet acceptabel is, is niet eens van toepassing want welke keuze je ook zou maken hij blijft de vader van je kinderen. Waarom meteen een drastische beslissing nemen? Geef het tijd, kijk wat het probleem is en praat erover. Ok jullie zijn geen praters, dan zorg je maar wel dat het beter wordt.
Als hij inderdaad kwade zin krijgt met alcohol dan wordt het tijd voor maatregelen. Als er onderling spanning is, dan ga je samen kijken waardoor dat komt en dan kijk je naar oplossingen. Iedere relatie heeft echt zo zijn dingen, iedereen moet wel door bepaalde periodes gaan. Is niet goed te praten en helemaal niet makkelijk maar het is het wel. Het enige wat je kunt doen is samen kijken naar de situatie en proberen er het beste van te maken. Als het allemaal niet lukt en je hebt je best gedaan dan kan je altijd nog scheiden.
Als hij inderdaad kwade zin krijgt met alcohol dan wordt het tijd voor maatregelen. Als er onderling spanning is, dan ga je samen kijken waardoor dat komt en dan kijk je naar oplossingen. Iedere relatie heeft echt zo zijn dingen, iedereen moet wel door bepaalde periodes gaan. Is niet goed te praten en helemaal niet makkelijk maar het is het wel. Het enige wat je kunt doen is samen kijken naar de situatie en proberen er het beste van te maken. Als het allemaal niet lukt en je hebt je best gedaan dan kan je altijd nog scheiden.
woensdag 26 februari 2020 om 13:32
Als ik in jou schoenen stond zou ik een optelsom maken voor mezelf:
- Slechte dronk (hoewel ik dat meestal interpreteer als: is een lul maar verbergt dat goed als hij nuchter is)
- Volledig gebrek aan respect voor kind (dat uitschelden kan ECHT, ECHT, ECHT niet)
- Respectloos richting jou (die therapie doe je maar lekker alleen)
- In het verleden meerdere incidenten plaats gevonden
En daar een lijstje van postitieve dingen tegenover zetten op basis daarvan de afweging maken, maar voor mij zou het uitschelden van een kind van 8 al niet meer goed te praten zijn, ook niet met therapie ofzo, gewoon niet.
woensdag 26 februari 2020 om 13:56
Wacht tot het weekend wanneer hij weer is uitgerust en laat hem weten dat jij de scheiding in gang gaat zetten en hij maar een andere woonruimte moet gaan zoeken. Wanneer hij vraagt waarom, geef dan aan dat jij niet zit te wachten op een agressieve alcoholist die kinderen uitscheld.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 26 februari 2020 om 13:56
Geef hem aan dat je onwijs bent geschrokken van alles wat dit weekend zich heeft afgespeeld en dat je even tijd nodig hebt om zaken op een rijtje te zetten.
Het lijkt mij inderdaad slim om te kijken hoe jij zelf ook financieel onafhankelijk kan worden. Meteen een scheiding opperen vind ik, als dit niet vaker is voorgekomen, vrij rigoureus.
Geef aan waar je zorg zit en wat je graag anders zou willen zien. Hoe blikt hij terug op de situatie? Wellicht kan je man ook wel even een momentje rust van elkaar gebruiken, om daarna samen te strijden voor jullie huwelijk.

woensdag 26 februari 2020 om 14:29
Hij is ver over jullie grens gegaan. Dit heeft helaas consequenties voor iedereen. Hij neemt (nog) geen verantwoordelijkheid voor zijn aandeel. Dit is wel nodig om het probleem aan te pakken. Anders trek je aan een dood paard.
Wat je ook besluit maak deze grens duidelijk en zichtbaar voor je man. Dit bied ook een gezond voorbeeld aan je kinderen. Ik zou vanavond in een goed gesprek aangeven dat je op dit moment geen vertrouwen hebt om samen te wonen. Dat je hoopt dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt ( dmv een stappenplan ) om dit vertrouwen weer te herstellen. Het is ook belangrijk om met je kind te praten. Kinderen betrekken alles op zichzelf. Leg aan je oudste zoon uit dat hij geen schuld heeft!
Wat je ook besluit maak deze grens duidelijk en zichtbaar voor je man. Dit bied ook een gezond voorbeeld aan je kinderen. Ik zou vanavond in een goed gesprek aangeven dat je op dit moment geen vertrouwen hebt om samen te wonen. Dat je hoopt dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt ( dmv een stappenplan ) om dit vertrouwen weer te herstellen. Het is ook belangrijk om met je kind te praten. Kinderen betrekken alles op zichzelf. Leg aan je oudste zoon uit dat hij geen schuld heeft!
woensdag 26 februari 2020 om 14:51
Ah, dus het is allemaal jouw schuld. Nou duidelijk dan toch? Als jij voortaan lekker je bek houdt wanneer hij heeft gedronken is er niets aan de hand.Jennnny schreef: ↑26-02-2020 13:11hij gaf niet aan dat hij ergens spijt van had.. hij zei vooral dat ik niet daar naartoe had moeten komen om onze zoon op te halen.. “want hij was wel in staat om er voor te zorgen dat ie lekker zou gaan slapen daar”
En over de vervelende dag ervoor met m’n zoontje (8) zegt ie vooral dat ik hem teveel de hand boven zn hoofd houd..
En dan ga jij in je eentje in therapie om te leren hoe je goed op je tenen kan lopen wanneer hij heeft gedronken, alles opgelost.

woensdag 26 februari 2020 om 14:59
Dit. (Behalve dat ik hem er meteen uit zou schoppen. Dat zeg je toch niet tegen een kind? Volkomen logisch dat het in je hoofd blijft zitten)jaw schreef: ↑26-02-2020 13:56Wacht tot het weekend wanneer hij weer is uitgerust en laat hem weten dat jij de scheiding in gang gaat zetten en hij maar een andere woonruimte moet gaan zoeken. Wanneer hij vraagt waarom, geef dan aan dat jij niet zit te wachten op een agressieve alcoholist die kinderen uitscheld.
En als dat huis klaar is ga je er zelf in als dat haalbaar is of meteen in de verkoop.
En niet 2 maanden niet drinken maar helemaal niet meer als iemand een kwade dronk heeft.

woensdag 26 februari 2020 om 15:01
Dit inderdaad, zolang jij je maar zoveel mogelijk aan hem aanpast is er niks aan de hand. Dat is toch geen relatie of überhaupt liefde TO?Moezewoes schreef: ↑26-02-2020 14:51Ah, dus het is allemaal jouw schuld. Nou duidelijk dan toch? Als jij voortaan lekker je bek houdt wanneer hij heeft gedronken is er niets aan de hand.
En dan ga jij in je eentje in therapie om te leren hoe je goed op je tenen kan lopen wanneer hij heeft gedronken, alles opgelost.

woensdag 26 februari 2020 om 15:51
Waarom moet haar man weg? Ik vind toch in zijn algemeenheid dat degene die even tijd los van elkaar wil ook de alternatieve overnachting mag regelen.YagaBaba schreef: ↑26-02-2020 13:15Je kan natuurlijk om te beginnen even duidelijk een grens trekken. Vraag je man om een paar dagen weg te gaan zodat je kinderen en jij, maar ook hij,
tot rust kunnen komen. En praat pas weer met hem als alles rustig is en maak hem dan heel duidelijk dat er voor jou een grens overschreden is.
Dat neemt niet weg dat er ook gepraat zal moeten worden over wat er voor nodig is om weer nader tot elkaar te komen. Als je dit negeert wordt het alleen maar erger.

woensdag 26 februari 2020 om 16:11
Lees de berichten van TO even, man financiert momenteel alles. Als hij echt kwade zin heeft laat hij het huidige bedrijf berooid achter en heeft TO schulden, gaan ze scheiden, start man een nieuw bedrijf en op papier verdient hij geen cent dus geen alimentatie.Phoebemeaculpa schreef: ↑26-02-2020 14:59Dit. (Behalve dat ik hem er meteen uit zou schoppen. Dat zeg je toch niet tegen een kind? Volkomen logisch dat het in je hoofd blijft zitten)
En als dat huis klaar is ga je er zelf in als dat haalbaar is of meteen in de verkoop.
En niet 2 maanden niet drinken maar helemaal niet meer als iemand een kwade dronk heeft.

woensdag 26 februari 2020 om 16:13
woensdag 26 februari 2020 om 16:47
Dronken mensen en kinderen zeggen de waarheid toch?
Je man heeft diep van binnen hoogstwaarschijnlijk echt een hekel aan je kind.
Het valt me op dat jullie wel erg snel zijn gegaan met trouwen, 2 jonge kinderen erbij, een zaak beginnen, verhuizen. Waarom?
Leer eerst je vriend eens kennen. Mannen met zo'n dronk hebben dit meestal vaker. Daar moet je niet mee willen zijn. Die stress die dat oplevert.
Dan ben je alleen echt veel beter af. Maar nu heb je nog 2 jonge kinderen erbij. Moeilijke situatie hoor.
Ik vind wat je man over je kind heeft gezegd wel echt een grens. Ik denk dat het me niet zou lukken hem dit te vergeven.
Je man heeft diep van binnen hoogstwaarschijnlijk echt een hekel aan je kind.
Het valt me op dat jullie wel erg snel zijn gegaan met trouwen, 2 jonge kinderen erbij, een zaak beginnen, verhuizen. Waarom?
Leer eerst je vriend eens kennen. Mannen met zo'n dronk hebben dit meestal vaker. Daar moet je niet mee willen zijn. Die stress die dat oplevert.
Dan ben je alleen echt veel beter af. Maar nu heb je nog 2 jonge kinderen erbij. Moeilijke situatie hoor.
Ik vind wat je man over je kind heeft gezegd wel echt een grens. Ik denk dat het me niet zou lukken hem dit te vergeven.

woensdag 26 februari 2020 om 16:48
In welk universum is dit een verstandige keuze?Jennnny schreef: ↑26-02-2020 12:21Ik ben destijds gestopt omdat hij dan voor zichzelf kon beginnen. mijn baan, een eigen bedrijf en 3 kleine kinderen was niet te combineren met een eigen zaak, de zaak is officieel onze zaak, we zijn in gemeenschap v goederen getrouwd dus alles is 50/50. Dat neemt niet weg dat ik zelfstandig wil worden en indd zsm een baan ga zoeken.

woensdag 26 februari 2020 om 17:09
Ga praten, en wanneer jullie dit niet samen kunnen doen ga dan in therapie
Je geeft aan dat man hard werkt, nog veel in oude woonplaats is, jullie wonen samen in een klein huis en de druk van jullie nieuwe huis. Ik kan me goed voorstellen dat voor iedereen het allemaal te veel wordt.
En met alcohol op wordt dit natuurlijk niet beter.
Jij wilt je oudste zoon beschermen "want je weet hoe het is om in een samengesteld gezin op te groeien". Merken je andere 2 kinderen dat jouw oudste zoon een speciale plek heeft?
De emoties zijn erg hoog opgelopen. Mensen kunnen van hun fouten leren. Ik ben altijd een voorstander van 2de kansen.
Jij en je man moeten goed gaan praten. Pas daarna kan je beslissen wat voor jullie allemaal de beste oplossing is. Samen blijven of scheiden.
Ondertussen zorgen dat je een eigen inkomen hebben.
Ik vraag me echt op recht af wie jullie geadviseerd heeft om het eigen bedrijf in de gemeenschap van goederen te doen. Want echt, dat is geen slimme zet geweest. Ongeacht of dat het een goed of slechte relatie is, een bedrijf met eigen financiële risico's hoort niet thuis in "de boedel".
Je geeft aan dat man hard werkt, nog veel in oude woonplaats is, jullie wonen samen in een klein huis en de druk van jullie nieuwe huis. Ik kan me goed voorstellen dat voor iedereen het allemaal te veel wordt.
En met alcohol op wordt dit natuurlijk niet beter.
Jij wilt je oudste zoon beschermen "want je weet hoe het is om in een samengesteld gezin op te groeien". Merken je andere 2 kinderen dat jouw oudste zoon een speciale plek heeft?
De emoties zijn erg hoog opgelopen. Mensen kunnen van hun fouten leren. Ik ben altijd een voorstander van 2de kansen.
Jij en je man moeten goed gaan praten. Pas daarna kan je beslissen wat voor jullie allemaal de beste oplossing is. Samen blijven of scheiden.
Ondertussen zorgen dat je een eigen inkomen hebben.
Ik vraag me echt op recht af wie jullie geadviseerd heeft om het eigen bedrijf in de gemeenschap van goederen te doen. Want echt, dat is geen slimme zet geweest. Ongeacht of dat het een goed of slechte relatie is, een bedrijf met eigen financiële risico's hoort niet thuis in "de boedel".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 26 februari 2020 om 17:15
Het punt is dat hij zegt tegen TO ga jij maar alleen in therapie...hij komt weg met dit gedrag omdat hij denkt wie betaalt die bepaalt. Ik snap sowieso niet dat je als vrouw 100% financieel afhankelijk wordt van een man in deze tijd en dan ook nog in een samengesteld gezin wat in meer dan 50% fout gaat. To heeft zich zelf tot deurmat gedegradeerd en daar is haar zoon de dupe van. Ik zou eerst eens mezelf veranderen en gaan werken en dan tegenover de man duidelijk zijn dat relatietherapie een voorwaarde is voor het voort zetten van de relatie en dat het anders klaar is. Kweek eens even wat ballen tegenover deze zuiplap met een grote bek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 26 februari 2020 om 17:57
Er was eens.. super lieve vriend, kende hem al jaren, we waren maatjes. Met mijn kind 3 jaar (vader uit beeld) bij hem op zijn bio-boerderij, knus, boeken, samen werken, kind blij, wij blij. Tot hij haar een draai om de oren gaf, ik ben vertrokken.
Jaren later realiseerde ik me, hoe juist deze beslissing was, hij was echt 'mijn liefde' maar niet goed voor mijn kind.
Niet vergelijkbaar met TO, zij twee kinderen erbij, huis, financieel afhankelijk enz.
Wel, als vriend, partner mijn kind raakt, slaat of scheldt is het over en uit.
Onvoorwaardelijk. Lastige werk, gezins situaties / periodes, kun je overbruggen.
Niet, nooit een man die mijn kind uitscheld, vernederd, salut
Jaren later realiseerde ik me, hoe juist deze beslissing was, hij was echt 'mijn liefde' maar niet goed voor mijn kind.
Niet vergelijkbaar met TO, zij twee kinderen erbij, huis, financieel afhankelijk enz.
Wel, als vriend, partner mijn kind raakt, slaat of scheldt is het over en uit.
Onvoorwaardelijk. Lastige werk, gezins situaties / periodes, kun je overbruggen.
Niet, nooit een man die mijn kind uitscheld, vernederd, salut
Alles sal reg kom

woensdag 26 februari 2020 om 18:20
Je hebt 3 kinderen waar je verantwoordelijk voor bent, 1 daarvan heeft al een scheiding meegemaakt. Sorry hoor maar de tijd van leren is dan wel voorbij. Nu staat je tweede gezin op het punt van uiteenvallen plus een hangijzer met een gezamenlijk bedrijf en/of eventuele schulden.
Ik zou in het geheim een advocaat om advies vragen omtrent scheiden en het bedrijf.
Kan zo zijn dat je man nog een nare tegenstander zal worden tijdens de scheiding.