Wonen al samen, ik twijfel

04-05-2009 22:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een jaar woon ik (20) samen met mijn vriend (25) in het oosten van het land; en het is niks dan leuk geweest. Helemaal verliefd en gek op elkaar gingen we na 4 maanden samenwonen, geen vuiltje aan de lucht.

Maar nu we allebei gaan studeren/werken in de Randstad willen we liever daar wonen. Alleen hij wil in Utrecht wonen en ik in Amsterdam.

Hij wil niets liever dan samenwonen in Utrecht, en absoluut niet naar Amsterdam. Ik zou het daarentegen helemaal niet erg vinden om uit elkaar te gaan wonen. Het is weer eens wat nieuws, we wonen allebei in de stad die we leuk vinden etc. (Ik heb een hele lijst voors en tegens gemaakt )

Nou ziet hij het een beetje als een achteruitgang in onze relatie terwijl het voor mij juist een verdieping betekent en absoluut niks af doet aan onze relatie! Maar het blijft lastig om na een jaar weer los te gaan wonen. Kortom: moeilijk!

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden Raar voor je relatie? Achteruitgang, vooruitgang?
Hmm moeilijk hoor. Ik kan jou goed begrijpen en vind het zelfs wel stoer dat je het zou durven. Het geeft ook aan dat jij zoveel vertrouwen hebt ik je relatie dat je "weet" dat die het aankan. Aan de andere kant zou ik ook niet happy zijn als mijn vriend ergens wil gaan wonen zonder mij. Ik zou dat ook als een achteruitgang zien. Misschien kun je er een tijdslimiet aanhangen? Dat je over bijvoorbeeld twee jaar weer samen gaat wonen?
wat wil je nou precies?
ik twijfel schrijf je?
Tja wat is raar, als jullie na vier maanden samen wonen er achter komen dat je het fijner vind om meer tijd zonder elkaar door te brengen -en dus van een "gewone" relatie over te gaan in een lat relatie- dan vind ik dat niet raar. Als jullie het heerlijk vinden samen te zijn, geen genoeg ervan krijgen en alleen nog maar meer en meer samen willen zijn (los van eventuele hobby's en andere activiteiten die je zonder elkaar doet) dan snap ik deze sprong niet helemaal.

Wat een oplossing zou kunnen zijn is ergens tussen Utrecht en Amsterdam gaan samenwonen. Zo zijn jullie snel bij studie of werk en wonen jullie toch samen.
Zie eerst maar eens betaalbare woonruimte te krijgen in de Randstad, dat zal niet gemakkelijk gaan.

Ik begrijp niet goed wat precies de verdieping voor jullie relatie betekent als jullie uit elkaar gaan wonen. Ik zie het niet.

Jullie zijn best heel jong gaan samenwonen en ik proef bij jou het verlangen om eens op jezelf te wonen om te weten hoe dat is.

Ik zou het gewoon doen als ik jou was, ga ervaren hoe het is om alleen te wonen! En of jullie relatie stand blijft houden is nog maar de vraag, maar geen ramp als hij hierdoor strandt. En als jullie relatie dit overleeft is het fijn, dan heeft jullie relatie potentie genoeg om een leven lang te gaan duren. Maar op jouw leeftijd is daar nog helemaal niets van te zeggen, ik zou meer van het moment zelf genieten en niet teveel in de toekomst kijken, dat komt allemaal nog wel.
quote:Jeanjacq schreef op 04 mei 2009 @ 22:03:

Al een jaar woon ik (20) samen met mijn vriend (25) in het oosten van het land; en het is niks dan leuk geweest. Helemaal verliefd en gek op elkaar gingen we na 4 maanden samenwonen, geen vuiltje aan de lucht.

Maar nu we allebei gaan studeren/werken in de Randstad willen we liever daar wonen. Alleen hij wil in Utrecht wonen en ik in Amsterdam.

Hij wil niets liever dan samenwonen in Utrecht, en absoluut niet naar Amsterdam. Ik zou het daarentegen helemaal niet erg vinden om uit elkaar te gaan wonen. Het is weer eens wat nieuws, we wonen allebei in de stad die we leuk vinden etc. (Ik heb een hele lijst voors en tegens gemaakt )

Nou ziet hij het een beetje als een achteruitgang in onze relatie terwijl het voor mij juist een verdieping betekent en absoluut niks af doet aan onze relatie! Maar het blijft lastig om na een jaar weer los te gaan wonen. Kortom: moeilijk!

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden Raar voor je relatie? Achteruitgang, vooruitgang?

Ik kan jouw vriend heel goed begrijpen.

Ben eigenlijk benieuwd wat jouw argumenten zijn

Houdt er rekening mee dat heen en weer reizen tussen A'dam en Utr. ook gaat vervelen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kan me heel goed voorstellen. Ik heb een vriendin die weer apart is gaan wonen omdat ze in een andere steden gingen werken. In het begin was het zeker niet makkelijk om weer alleen te moeten wonen, maar daar waren ze gauw aan gewend. Het doet de relatie alleen maar goed omdat ze weer "afspraakjes" hadden. Maar kijk inderdaad eerst maar eens of je betaalbare woonruimte kan vinden allebei.
Ik zou het helemaal niet leuk vinden om ineens weer apart te gaan wonen en voor mij zou dat niet als 'verdiepend' voelen.

Waarom geen compromis en ergens in het midden?
Peas on earth!
Mijn mening? Het lijkt er op dat je, misschien onbewust, snakt naar meer vrijheid. Bij mij zou het niet werken, dus achteruitgang. Ik denk dat je elkaar enorm gaat missen. Je bent toch gewent heel veel met elkaar te ondernemen. De kans is groot dat jullie uit elkaar gaan groeien. Je gaat je tijd toch opvullen met andere dingen, om 'het elkaar missen' te ontlopen.
Ik kan het me wel voorstellen hoor en zie het ook absoluut niet als een achteruitgang.

Ik vind het wel een goed plan, nu je vriend nog
Nee, niet raar, maar wel onrealistisch: binnen afzienbare tijd betaalbare woonruimte vinden in zowel Amsterdam als Utrecht.

Ik ben destijds ook vanuit het oosten naar Amsterdam verhuisd, ging van een eigen huisje met 3 kamers naar een illegaal onderverhuurde kamer van 3 x 4, voor een hoger bedrag. Vervolgens heeft het nog een jaar of 4 geduurd voor ik ergens legaal kon wonen en een jaar of 8 voor ik een eigen appartement had in een impopulaire buurt.

Of zijn jullie toevallig heel rijk? Hoe dan ook: succes met zoeken!
quote:Elenas schreef op 04 mei 2009 @ 22:41:

Kan me heel goed voorstellen. Ik heb een vriendin die weer apart is gaan wonen omdat ze in een andere steden gingen werken. In het begin was het zeker niet makkelijk om weer alleen te moeten wonen, maar daar waren ze gauw aan gewend. Het doet de relatie alleen maar goed omdat ze weer "afspraakjes" hadden. Maar kijk inderdaad eerst maar eens of je betaalbare woonruimte kan vinden allebei.

Ja, die betaalbare woonruimte wordt al een ramp i know!

En inderdaad, echt afspreken, meer moeite doen om elkaar te zien, dat is ook wat me erin trekt.
quote:eyebrows schreef op 04 mei 2009 @ 22:47:

Mijn mening? Het lijkt er op dat je, misschien onbewust, snakt naar meer vrijheid. Bij mij zou het niet werken, dus achteruitgang. Ik denk dat je elkaar enorm gaat missen. Je bent toch gewent heel veel met elkaar te ondernemen. De kans is groot dat jullie uit elkaar gaan groeien. Je gaat je tijd toch opvullen met andere dingen, om 'het elkaar missen' te ontlopen.Niet onbewust.. Dat is het ook, maar hij vindt het lastig om te begrijpen waarom ik deze vrijheid samen niet zou hebben. En ik ben ook bang om elkaar te gaan missen! Aan de andere kant, het is niet zo dat je elkaar nooit meer ziet maar dat uit elkaar groeien zit me ook dwars. Vandaar 't dilemma, zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven