wraak achteraf?!

11-02-2008 22:53 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor, dacht ik net een beetje over mijn ex heen te zijn, krijg ik vanavond van een vriend van hem te horen dat in de periode dat hij in cuba zat om over Ons na te denken, het meisje waar hij nu mee is, voor een week daar naartoe is gekomen....grrrrr.

Kort samengevat hier het hele verhaal:

april 2007, meneer (35) gaat ineens tot diep in de nacht uit, vage smoezen, geen sex meer en volledig afwezig. 10 x gevraagd of er iets is, nee, tuurlijk niet...

mei 2007, email te pakken waarin zij (23) hem bedankt voor de leuke avond. Confrontatie levert enorme ruzie op, waar bemoei ik me mee?

juni 2007: ik vertrek naar een vriendin, vriend moet nadenken, weet het allemaal niet meer

sept. 2007: vriend gaat voor maand naar cuba om na te denken, daarna besluiten we het weer te proberen

halverwege sept: na dagen niks van hem gehoord te hebben, ben ik het zat. Mijn verdriet is over, ik ben er klaar mee, op zoek naar een eigen huis! 2 dagen voordat hij thuis komt pak ik m'n spullen en heb inmiddels een huis gekocht.

eind sept: vriend komt 2 dagen eerder thuis dan gepland. Belt pas als hij al 4 u thuis is om te vragen wat die dozen in de gang doen. Ik naar huis, huilen, wijn, drama, hij wilde het zo graag nog proberen, wilde trouwen, kinderen, ik was het helemaal. Ik hou voet bij stuk, blij met m'n beslissing

okt. 2007: woon in m'n eigen huisje, erg fijn

nov. 2007: ex is inmiddels samen met meisje van mei

jan. 2008: ex woont samen

En dan hoor ik dus vanavond dat 'ie al die tijd al met haar is geweest....lul!!! Zou 'm het liefste 's even bellen om hem flink de waarheid te zeggen, net als zijn moeder en broer, tegen wie hij ook al die tijd gelogen is (ex is er nogal goed in emotionele, zielige, afhankelijke jongen uit te hangen).

Maarja......hij is het niet waard. Toch?! Of zou een flinke 'wraak'actie opluchten? Eigenlijk lucht dit al op, hier m'n verhaal doen...

Een ding is zeker, die omgangsregeling die we met onze hond nog zouden treffen, kan hij op z'n buik schrijven!

Meer mensen zoiets soortsgelijks meegemaakt? Ben benieuwd, wist niet dat je je achteraf nog zo genaaid kon voelen!
Wraak is nooit echt een oplossing denk ik.

Wees zelf maar de sterkere partij, probeer erboven te staan. En de beste wraak is nog altijd om zelf intens gelukkig te worden met een ander. En voorlopig lekker je hondje bij je houden
Ja, kan ik me helemaal voorstellen dat je je achteraf genaaid voelt. Maar vergeet niet dat het inmiddels al weer een stuk beter met je ging! Je bent niet voor niks vertrokken en met terugwerkende kracht had je dus groot gelijk om je poot stijf te houden toen je wegging. Je zat er niet naast. Dat moet toch ook een goed gevoel geven?

De beste wraak is heel gelukkig worden, en laten zien dat je hem daar niet voor nodig hebt!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Vraag me wel af wat de reden is dat je de leeftijden van beide 'partijen' vermeldt en of dit iets te maken heeft met het feit dat je wraak overweegt....
Ik zou geen wraak willen plegen, dat kost je alleen maar energie en je wordt er niet echt positiever van. Wat heb je er verder aan en wat schiet je er mee op?

En: hij zou dan ook weer wraak kunnen nemen op jou.

Wat voor vriend is dat om je dat nog even te vertellen?
Ik zou ook geen wraak nemen, heb je zelf niks aan en hem zal het niet raken, omdat hij alweer een nieuw leven met iemand anders heeft. Wel zou ik de hond bij hem weg houden. Hij moest toch zo nodig naar een ander. Gewoon proberen dit zelf te verwerken en weer gelukkig worden, met of zonder relatie.
Beste "wraak" is om verder te gaan met je leven en gelukkig worden met of zonder iemand. Wraak acties hebben nog nooit gehad, ok je voelt je misschien tijdelijk even ontdaan van je frustraties en verdriet maar ergens hoop je ook op reactie van tegenpartij, die reageert er dan anders op dan je had gehoopt of je krijgt helemaal geen reactie erop met als gevolg dat je je nog gefrustreerder raakt. Kortom niet aan beginnen, realiseer je (makkelijk gezegd) dat je beter af bent met zonder zo'n eikel en maak ee nieuwe start voor jezelf.

Succes.
Ik ben in het verleden ook belazerd door mijn ex en heb geen wraak genomen. Hij trok van de ene op de andere dag bij een collega in, zonder uitleg, zonder laatste gesprek, en dat na vijf jaar samenwonen.

Ik was er kapot van en voelde me heel erg verraden en vernederd. Ik heb nooit iets van me laten horen maar heb me vooral op mijn eigen herstel gericht. Natuurlijk heb ik wel eens over wraak gefantaseerd. Ik ben blij dat ik destijds een goede psycholoog had met wie ik dat kon bespreken. Dat haalde voor mij de druk van de ketel.

Missch kun je andere manieren bedenken om je woede te koelen. Sporten wil ook wel eens helpen. Ik wou dat ik in die periode een boksbal had gehad!

Sterkte.
Ik moet ineens denken aan een wraakactie van mezelf; echt heel flauw!

Ik heb, na een bezoekje aan mn ex, zn afstandbediening mee genomen.

Het is echt heel kinderachtig, ik weet het, maar ik kan er nog om lachen. Ik zie het gewoon voor me dat hij blijft zoeken; "dat ding moet hier ergens zijn." en voor de tiende keer de kussens van de bank haalt.
Playmobil daar kan ik nou wel om lachen..
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:playmobil schreef op 12 februari 2008 @ 07:51:

Ik moet ineens denken aan een wraakactie van mezelf; echt heel flauw!

Ik heb, na een bezoekje aan mn ex, zn afstandbediening mee genomen.

Het is echt heel kinderachtig, ik weet het, maar ik kan er nog om lachen. Ik zie het gewoon voor me dat hij blijft zoeken; "dat ding moet hier ergens zijn." en voor de tiende keer de kussens van de bank haalt. Dat vind ik echt heel erg grappig. Het is een onschuldige doch erg vervelende 'wraak'. Vooral het feit dat je het zo mooi kunt visualiseren maakt het echt geniaal. Mocht ik het ooit nodig hebben mag ik em dan van je lenen
Hoi!

Wat moet je dat idd een rotgevoel geven. Maar wees maar trots op jezelf ,dat je destijds zelf zo gehandeld hebt. Je hebt hem daardoor een flinke knauw in zijn eigenwaarde gegeven, door hem te laten zitten.

Weet je, als je nu gaat confronteren, kost het JOU enorm veel energie. Mogelijk verspilde energie, want ach, zal hij daar nu nog warm of koud van worden dat je er achter bent gekomen?

Je kunt beter die energie in je eigen toekomst stoppen, en als je ze bijv tegenkomt met je neus in de lucht hun recht in de ogen aankijken, wedden dat ze je niet recht meer aan kunnen kijken dan???

Ik begrijp wel waarom je de leeftijden er bij hebt gezet. Je voelt je sowieso al kloten dat hij er een ander op na houdt, laat staan dat deze ook nog een stuk jonger is.

Maar meid, leef gewoon verder je eigen leven en zorg dat jij gelukkig wordt, je hebt destijds de goede keuze gemaakt en hem onverwacht de bons gegeven, terwijl hij er over na moest denken of hij nou wel of niet met je verder wou, en ondertussen de bloemetjes aan het buiten zetten was.

Groetjes !
.
anoniem_7909 wijzigde dit bericht op 12-02-2008 09:40
Reden: probleem met posten
% gewijzigd
Ik snap dat je je genaaid voelt, en dat je dat (op hem) wil afreageren, maar hou de eer aan jezelf en besef dat jij hier de winnaar bent want:je bent van hem af!

En dat is iets waar je blij mee mag zijn, gezien de dingen die hij allemaal heeft uitgehaald. Trap er niet meer in, steek er geen energie en aandacht meer in.
Ik kan mij jouw gedachten wel voorstellen, zolang het maar bij gedachten blijft! Mijn ex heeft tegen kennissen en vrienden gezegd dat hij mij helemaal kapot zou maken (terwijl HIJ vreemd gegaan was!) maar er is eigenlijk nooit iets gebeurd. En ik wilde maar één ding: scherven bij elkaar vegen en verder gaan! Dat heb ik gedaan en ik ben er op alle fronten bovenop. Hij zit nog steeds in de schulden (het was eerlijk verdeeld maar de één stelt nou eenmaal andere prioriteiten dan de ander), dat is mijn mooiste wraak!

Groetjes,

Carrrie.
Is het inderdaad waar?

Ik vraag me nl af waarom de vriend er nu nog mee komt.

Als hij vindt dat jij "recht op de waarheid" hebt is ie wel een halfjaar te laat.........

Heeft ie zelf een issue tegen je ex en probeert hij nu (via een omweg) problemen te veroorzaken?

Of heeft ie het er per ongeluk uitgeflapt?
Dat kun je je zeker afvragen.

Buiten dat; ik kan me voorstellen dat je wraak wilt nemen. Maar je schiet er waarschijnlijk niet veel mee op. Je kan hem natuurlijk altijd bellen en gewoon zeggen wat je weet van die vriend, en dat je hem een enorme lul vindt. Niks mis mee.

En dan ga je naar hem toe en naai je stiekem garnalen in de zoom van zijn gordijnen. Hij zal zich gefrustreerd blijven afvragen waar die hevige stank vandaan komt....
Ja die van die garnalen heb ik ook wel eens gehoord. Ik vind het geweldig maar ja... ik zou het toch niet zo snel doen hoor. En helemaal niet als je samen kinderen hebt, dan zitten die ook om-het-weekend in de stank...

Carrrie.
Je kan wel degelijk wraak nemen maar dan moet je het ook goed doen en dat kost erg veel tijd, ik deed het al en dit soort wraak is een wraak die je eeuwig kan bijblijven .

Je kan je ex gaan "neutraliseren" , ik werd ooit ook eens behoorlijk bedot en jee wat was ik woedend en terecht maar dat weten ze en ze lopen weg van je woede.

Als je iemand wegjaagt met je woede(al heb jij gelijk)dan blijf jij met vragen zitten.

Maar als je jezelf (nep)vriendelijk opsteld en hun het gevoel heeft bij mij mag jij je (slechte) zelf zijn en wij blijven vrienden dan komen die naar jou terug.

Zo werd ik (nep)vrienden met mijn ex die mij lang in de maling nam en na een tijdje voelde hij zich veilig en ging hij al zijn perverse gedachten met mij delen en wist ik precies waarom hij vreemdging (want uiteraard deed hij dat ook bij zijn nieuwe vriendin maar vertelde hij mij dat nu in geuren en kleuren).

Doordat hij in die nepvriendschap zo eerlijk werd leerde ik hem dus echt kennen en wat bleek hij was gewoon een heel bang mannetje die zo onzeker was dat hij zich niet kon geven in een relatie en steeds bij een conflict snel een andere relatie zocht omdat hij conflicten niet aankon.

Wat heeft dit mij opgeleverd : héél véél , namelijk de verliefdheid die ik ooit voor hem voelde werd door hem echt te leren kennen compleet geneutraliseerd , ik zag in dat ik nooit op hem verliefd zou zijn geworden als ik had geweten hoe hij echt was.

Doordat hij zich zo safe in onze vriendschap voelde werd hij terug verliefd op mij , hij zag het al helemaal gebeuren én een goede gesprekspartner én iemand waarbij hij zijn (slechte) zelf kon zijn.

Dan heb ik hem duidelijk gemaakt dat vrouwen ook een partner willen in hun relatie , iemand die hen liefde geeft, steund , trouw is...maar dat snapt hij niet daar is hij gewoon echt letterlijk te simpel voor.

Hoe het nu is : hij belt heel vaak om zijn beklag te doen over zijn nieuwe vriendinnen en ik beschouw hem zoals een vriendin die ik op afstand houd omdat ze al jaren loopt te schreeuwen dat ze te dik is maar er niks aan doet...
@ Sadgirl: ik zou het er niet voor over hebben om zoveel tijd en moeite te steken in iemand waar ik niets meer om geef. Voor jou zijn die ontmoetingen/verhalen/telefoontjes toch niet leuk? Of ben je wel nog in hem geïnteresseerd?

(ik snap het even niet)
Arie2 ik snap dat je je nu zo voelt als blijkt dat hij achter je rug om al lang met dat andere meisje samen was.

Maar eigenlijk heeft hij jou een dienst bewezen. Dat hij in september niets van zich liet horen komt natuurlijk omdat hij te druk was met dat andere meisje. Daardoor heb jij wel besloten om bij hem weg te gaan en je eigen leven weer op te pakken. Stel dat dit meisje in september niet naar hem was toegegaan en hij wel contact met je gehouden had. Dan had je misschien niet de stap genomen om weg te gaan en had je nu vreselijk spijt gehad dat je was gebleven en in zijn mooie praatjes over trouwen en kinderen krijgen was gestapt.

Die wraak met die afstandsbediening vind ik wel een goede.

Sadgirl Dat vind ik geen wraaknemen ik vind het eigenlijk dieptriest dat je je ex pas leert kennen als de relatie voorbij is omdat je je dan nepvriendelijk opsteld. Dan denk ik waren jullie tijdens de relatie dan helemaal niet geïnteresseerd in het karkater beweegredenen van de ander.

En behandelen zoals je die vriendin op afstand houd.

Heb jij eigenlijk wel echte vrienden of alleen nepvrienden?

En als jij denkt wel echte vrienden te hebben ben je dan niet bang dat ze alleen maar nepvriendelijk tegen jou doen?
Kan me heeeeeeel goed voorstellen dat je op wraak zint. Maar ik sluit me bij m'n voorgangers aan: jouw wraak is al uitgevoerd: je hebt het heft in eigen handen genomen, een eigen huisje ingericht en je eigen leven weer op poten gezet. Zelfs toen hij je zowat smeekte om bij hem te blijven heb je voet bij stuk gehouden. Als je nu wraak neemt verlaag je je tot zijn niveau terwijl je daar juist al ver bovenstond.

Maar stiekum fantaseren over wraak mag natuurlijk altijd.... die afstandsbediening vond ik geweldig. Ooit heb ik in de Flair of Vriedin geloof ik wel eens een verhaal gelezen over een vrouw wiens man vreemd bleek te gaan en al een jaar een soort dubbelleven had met zijn vriendin. Lang verhaal kort makend: vrouw zette de scheiding in gang, ging in een huurhuisje wonen en op een dag toen hij niet thuis was, heeft ze 's ochtends in hun 'oude' huis (waar ze de sleutel nog van had) toen hij naar z'n werk was, alle kranen wagenwijd opengezet. Niet dat de boel overstroomde maar gewoon, meneer even een flinke waterrekening bezorgen....
Sadgirl,

gezien je andere topic vraag ik me wel af wat je nu over jezelf geleerd hebt. want Nu zit je kennelijk weer in een relatie met iemand die je respectloos behandelt. mss handig om je selectiecriteria voor relatiemateriaal eens onder de loep te nemen.

Arie, ik denk dat je idd gewoon trots op jezelf moet zijn en blij dat je niet teruggegaan bent en nu vn die losert af bent.
@ sadgirl; Tjee, ik vind dit eerlijk gezegd nogal schokkend! Als je je leven zo vult met negativiteit, hoe kun je dan ooit zelf gelukkig zijn. Ook ik heb je verhaal in het andere topic gelezen en wil je echt adviseren om je meer op het positieve te richten, anders kom je nooit uit deze spiraal van (relatie)ellende.
Ik kan me zo verschrikkelijk goed voorstellen dat je zelfs achteraf wraak wilt! Sorry hoor, maar al dat volwassen gepraat over "de beste wraak is zelf weer gelukkig zijn" is wel mooi, maar als je midden in een rollercoaster van boosheid en verdriet zit, is dit nu niet echt behulpzaam.

Natuurlijk is het voor jou het allerbeste dat je niet in het verleden blijft hangen en lekker doorgaat met je leven en zo gelukkig mogelijk probeert te zijn. Maar het idee dat iemand je zo heeft gekwetst en daar schijnbaar mee wegkomt is soms onverteerbaar.

Ik zit in eenzelfde situatie, waarbij ik enerzijds doorga met mijn leven en leuke dingen doe en plan met vrienden. Maar anderzijds laat het idee dat hij mij ongestraft zo heeft kunnen kwetsen mij niet los.

Het is voornamelijk een zoektocht naar overtuiging dat de 'natuur' of de voorzienigheid uiteindelijk rechtvaardig is en iedereen uiteindelijk terugkrijgt wat hij een ander aandoet. Maar ik wil dat hij nu weet dat hij mij op mijn ziel heeft getrapt en daar niet mee wegkomt. Best lastig dus, waarbij het advies "wees zelf gelukkig" even niet voldoende is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven