Yeaaah! Ik ben verliefd

24-07-2009 06:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vast al heel veel topic over verliefd zijn en alle onzekerheden die daar bij komen kijken.. maar ik wil nergens 'inbreken' dus vandaar maar weer een nieuw topic over verliefd zijn; Wil zo graag even mijn verhaal kwijt!!!

Ik ben verliefd. En dat vind ik allemaal maar lastig want het maakt me onzeker; ik ga aan mezelf twijfelen; ben ik niet te dik; ben ik wel leuk genoeg; val ik die ander niet te veel lastig met mijn persoonlijke dingetjes. Pff... ik vind het gewoon supermoeilijk.

En om het nog meer gecompliceerd te maken; er zijn nu twee mannen in mijn leven. A & B (ik weet ff geen originelere namen te verzinnen..) Momenteel zit ik in het buitenland, voor nu nog ongeveer 4,5maand... Man A heb ik in NL ontmoet, vlak voordat ik wegging. Ik vond hem heel leuk, ik was een beetje verliefd en hij was zo anders en spannend. Ik dacht dat het kwam van twee kanten en ondanks dat het nog maar kort aan was (2maanden) zouden we gaan latten. Diep in mijn hart geloof ik niet in latten; ik heb er slechte ervaringen mee en als klap op de vuurpijl, hij maakte uit, 1,5week voor mijn vertrek.... want 'zijn gevoel was weg' en vervolgens was mijn vertrouwen in hem weg. Daarna veranderde hij weer van gedachten en wilde op mij gaan wachten. We hebben contact via de email en nu mailt hij me dus dat hij van me houdt..

Alleen...ik heb ondertussen gevoelens gekregen voor man B. Het is echt een schatje!! *zucht* En ben daar zeker verliefd op geworden en ga hem steeds leuk vinden; en wordt daar dan ook steeds onzekerder over; want vind hij mij wel leuk? Rationeel gezien denk ik van wel want hij doet allemaal lieve dingen voor me, maar gevoelsmatig vind ik het zo moeilijk want daar komt mijn onzekerheid weer bij kijken; vind hij mij echt wel leuk???

En op de achtergrond maakt man A het me ook wel lastig; het is niet niets om op de mail te lezen dat schrijft dat hij van me houdt! En het is niet helemaal een uit-het-oog-uit-het-hart verhaal.... Alleen ik ben niets verplicht aan man A (hij is degene die het uitmaakte en ondertussen wel al sex heeft gehad met andere vrouwen), behalve eerlijk zijn want wil hem niet aan het lijntje houden; maar wel gewoon mailen. Wat hij doet in NL heeft gewoon weinig invloed op mijn leven hier in 'verweggistan'.

Ik vind het gewoon lastig!! Vraag me af hoe jullie er mee omgaan als je verliefd bent en of jullie nog tips hebben voor me!!!

Thanks! (f)
Verliefd zijn is leuk! Die onzekerheid hoort erbij en heeft toch ok wel zijn charmes

Alleen even over man A. Ik denk dat je daar het beste niet teveel op kunt richten. Je bent nu weg, en zoals dit op mij overkomt is dit lekker makkelijk warm houden voor als je terug komt naar NL. Of hij voelt dat jouw aanbidding minder wordt en dat vindt hij dan niet leuk...

Get real, hij kan werkelijk niet van je houden! En als iemand dat op zo'n moment zegt, gaan bij mij de alarmbellen af en denk ik : waarom zegt hij dit?

Dusssss lekker verliefd zijn op man B. Die klinkt veel leuker!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Hoe realistisch schat jij 'n relatie in met 'n man die je leert kennen terwijl je 'n paar maanden in 't buitenland zit? Is een van jullie bereid om z'n roots achter zich te laten voor de ander? Zijn er veel culturele verschillen die je op gaan breken als je je roze zonnebril afzet? Of is 't een Nederlander die je ontmoet hebt in 't buitenland?
Lieverd, man A maakte het uit voordat je vertrok! Hij houdt je nu alleen aan het lijntje door zijn e-mails. (Met houden-van na twee maanden!) Is lekker makkelijk en dan kan hij nog lol met je hebben als je terugkomt.

Ga gewoon lekker genieten van deze vent die je hier nu tegen bent gekomen.

En trouwens... al die onzekerheden en vragen die je hebt, dat hoort typisch ben een verse verliefdheid! (I've been there!)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Thanks voor jullie reacties! Over man A... ik snap 't ook niet helemaal eigenlijk; komt lekker vanuit het niets vallen en vind het eigenlijk maar gewoon lastig! En tja.. ik wil hem gewoon geen pijn doen En met dat aan het lijntje houden gebeuren... daar ben ik het eigenlijk wel gewoon helemaal mee eens.. Goed om dit gewoon even lekker direct te horen!

@elninjoo: Man B komt uit Belgie, dus kunnen we hier gewoon Nederlands praten.. en dus zijn de culturele verschillen niet zo groot! Hoe realistisch een relatie met hem is? Ik weet het niet, voorlopig zit ik hier nog even een tijdje en langere dan 2-3 maanden heb ik nog nooit met iemand gehad. Denk dat als het heel serieus wordt er wel mogelijkheden zijn voor mij om hier langer te blijven of om terug te kunnen komen. Dus, het heeft veel potentie!

@EvyBlissie: Hoe ben/ga jij er mee omgegaan dat je onzeker wordt van verliefd zijn? Dat is wat ik gewoon zo moeilijjk ben, terwijl ik niet verliefde toestand veel zelfverzekerder ben..

Weet wel dat ik het met onzekerheid enzo het voor mezelf wel moeilijker zit te maken, maar ja, ben gewoon verliefd.
Ha mevrouwtjezonneschijn,

Beetje herkenbaar! Momenteel zit ik in zo'n beetje dezelfde situatie.

Zo'n 4 maanden geleden heb ik man A leren kennen, liefde op het eerste gezicht, met als grote kink in de kabel dat hij al getrouwd is... Momenteel is hij voor zichzelf alles op een rijtje aan het zetten en heeft hij bewust veel afstand genomen.

In die tijd, nu 2 weken geleden, heb ik man B leren kennen en ik voel met hem -al is het wel een hele andere- ook een grote klik. We hebben elkaar al 4 hele dagen gezien en dat is superleuk (en lekker :-) )

Bijzonder dat dit tegelijkertijd kan gebeuren.

Maar wat te doen?

Ik weet, en dat heb ik ook uitgesproken.... als man A voor mij zou kiezen, ik volledig voor hem zou gaan. Maar voor man B voel ik ook ondertussen wat....terwijl ik weet dat een echte relatie met hem -omdat onze leefsituatie en levensverwachtingen- nogal verschilt niet echt mogelijk is.

Ik zie wel hoe het gaat lopen, ik geniet van de momenten. En vertrouw op mijn gevoel, die gaat straks vast een bepaalde kant op.

En tot die tijd geniet ik!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven