Zeur ik teveel?

12-01-2011 14:57 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar een account aangemaakt. Mijn 'probleem' is niet echt groot zoals sommige andere problemen die ik hier lees. Maar voel mij onzeker over iets en dat wil ik delen.

Ik ben ongeveer 9 maanden samen met mijn vriend. We wonen niet samen maar in de praktijk is hij bijna iedere avond en nacht bij mij.

Als hij niet komt dan belt hij altijd netjes op tijd. Gister ook, hij belde om vijf uur dat hij die avond eerst wat anders ging doen en vervolgens om half tien bij mij zou zijn.

Op een gegeven moment was het half elf en hij was er nog niet. Om kwart over 11 nog niet en toen heb ik gebeld. Ja zei hij, ik kom niet meer want het is nu zo laat dus ik ga naar huis. Maar ik bel je zo nog wel even. Ik zeg, we bellen nu toch. Vertel maar wat je wilt zeggen. Hij zegt, ik kan nu niet bellen want ik ben bij iemand op bezoek.

We hingen op. Drie kwartier later staat hij in mijn slaapkamer en begint direct. Ja waarom begrijp je niet dat ik dan niet kan bellen en doe je overal zo moeilijk over ????? Ik zeg waar heb je het over, ik weet niet eens waar je zat. Misschien zat je wel bij je ex (gevoelig punt, flauwe opmerking van mij). Hij boos, ik ben dat gezeur over mijn ex zo zat. Ik ben iedere dag bij je en dan kom ik 1 dag niet en dan doe jij zo koel aan de telefoon.

Ik zei ik doe zo koel omdat ik vanaf half tien zit te wachten. Doe gewoon een sms je dat je niet komt en klaar. Maar ik vind het geen stijl dat je niets laat horen en ik er zelf twee uur later achteraan moet bellen.

Hij was zo boos dat er geen gesprek meer kwam.

Is het nu zo gek dat ik vind dat hij even moet bellen. Ik doe nooit moeilijk als hij niet komt. Begrijp er weinig van.

Graag jullie verhelderende kijk op dit voorval.
Ik vind dat je vriend raar doet. Zonder zich af te melden niet op komen dagen en vervolgens zeggen dat hij inderdaad niet komt en je later belt, maar in plaats daarvan toch langs komen om je vanalles te verwijten. Geen idee of hij gewoonlijk ook zo doet, maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is.

En trouwens ... als er al iemand excuses aanbied, zou ik die eerst van hem vragen voor dat idiote gedoe.
Mensen mensen, inderdaad, ga TO nou niet iets onnodigs aanpraten. Het kan ook zijn dat hij zo boos word omdat hij in het verleden een relatie heeft gehad waarbij zijn ruimte erg is ingenomen, of heeft in laten nemen. Of reageert vanuit een trigger uit een ver verleden. Het kan vanalles zijn waarom iemand op een bepaalde manier reageert. Niet meteen uitgaan van rampscenario's. TO, heb vertrouwen, betreft zijn ex: verleden is verleden. Het siert hem dat hij in het begin eerlijk over zijn gevoel is geweest. Maar hij is nu niet voor niets bij je. Hup, bied je excuus en terug naar de kern..jullie liefde, loslaten en ervan genieten!
Owja, wel eens betreft dat hij idd beter gewoon iets had moeten laten weten. Daar zou hij dan zijn excuus voor moeten aanbieden vind ik.
Nou ik vind het onbeschoft iemand met wie je hebt afgesproken zonder enig bericht te laten wachten. Hoe dan ook. Waar je ook zit, wat je ook aan het doen bent, je kan heus wel even bellen. En als dat nou echt niet kan, dan sms je even.

Zo ben ik opgevoed en ik verwacht ook van de mensen met wie ik omga, dat zij mij zo behandelen. Zeker van mijn vriend.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ja, ik vind inderdaad dat je teveel zeurt....
Geloof het verhaal van een buurman ook niet zo. Je vriend zou iets gaan doen waarbij hij pas om 21 uur klaar was en dan naar jou zou komen.

Kennelijk kwam om 21 uur die oude buurman ineens met een uitnodiging ofzo? En toen kon je vriend niet even bellen of sms'en toen hij op weg was naar de buurman?

Hier is meer aan de hand.
Ja, hoe laat was hij dan precies alsnog van plan om te bellen dan? Half 1 's nachts? Je moet toch ook weer werken 's ochtends, of niet? Verwacht hij dat je opblijft tot hij eens tijd heeft om te bellen?

Hij had zich - waar hij ook was - best even kunnen verontschuldigen richting tuin of toilet om zijn vriendin er van op de hoogte te stellen dat hij later/niet meer komt. Of gewoon in het gezelschap van degene waar hij was. Je bent toch niet geheim ofzo?
Het heeft inderdaad meer met manieren te maken om iemand niet op je te laten wachten. Misschien was je wel iets anders gaan doen als je geweten had dat hij niet zou komen. En zo kun je hem dat ook uitleggen. Maar niet beginnen over zijn ex, daar schiet je niets mee op.
Ja, je zeurt en niet zo'n beetje ook.
Dank jullie wel voor de reacties. Ja dat van de buurman is idd een beetje vaag maar ik heb daar nog niet eens over kunnen hebben.

De 1 zegt dat ik zeur. De ander zegt dat hij best even had kunnen bellen.

Ik denk dat het op mijn eigen waarden daarvan aankomt. Ik zou zelf bellen als ik had gezegd dat ik zou komen en ik kom niet. En dat zou ik doen op de tijd dat die ander mij anders verwacht had. Of daarvoor zelfs.

Ik verwacht dat ook van mijn partner.
Het is gewoon een kwestie van fatsoen en je mag hem daar wel op wijzen en vragen of zijn moeder hem dat niet heeft bijgebracht. WAnt dat is jou wel bijgebracht.
Iones; Dat is het inderdaad, een kwestie van fatsoen!
Mannen zijn daar nu eenmaal wat makkelijker in over het algemeen. Daarnaast is het je vriend, dan let je niet zo op die dingen. Hij voelt zich op zijn gemak en vrij en eens een keertje niet bellen is toch geen punt.
Misschien irriteert het mij nu omdat hij dat normaal niet doet. Hij is dierenarts en heeft soms nachtdienst en dan belt hij altijd op tijd om te zeggen of hij die nacht wel of niet kan komen. Of hij stuurt een berichtje. Daar ben ik aan gewend geraakt en vind ik ook normaal. Ik denk dat mijn alarmbelletjes gingen rinkelen omdat hij dat nu niet deed.
Mijn ex vertoonde exact hetzelfde gedrag als jouw vriend en 10 van de 10 keer kwam ik er dan achteraf achter dat hij had gelogen... Sorry, een fijnere mening/ervaring heb ik niet...
quote:rozzza schreef op 12 januari 2011 @ 18:22:

Misschien irriteert het mij nu omdat hij dat normaal niet doet. Hij is dierenarts en heeft soms nachtdienst en dan belt hij altijd op tijd om te zeggen of hij die nacht wel of niet kan komen. Of hij stuurt een berichtje. Daar ben ik aan gewend geraakt en vind ik ook normaal. Ik denk dat mijn alarmbelletjes gingen rinkelen omdat hij dat nu niet deed.Ik denk eerder dat hij zei dat hij niet kon praten bij jou het wantrouwen heeft gewekt, vind ik ook niet zo vreemd eerlijk gezegd, want waarom kan hij niet praten?
quote:Ksenija schreef op 12 januari 2011 @ 18:19:

Mannen zijn daar nu eenmaal wat makkelijker in over het algemeen. Daarnaast is het je vriend, dan let je niet zo op die dingen. Hij voelt zich op zijn gemak en vrij en eens een keertje niet bellen is toch geen punt.En wat als een vriendin belt en haar vraagt samen iets te gaan doen. en ze wil wel mee maar heeft afgesproken met haar vriend. En ze laat dit dus schieten, en vriend komt niet opdagen en ze had achteraf dus best mee kunnen gaan? Dan baal je goed hoor!
quote:Ksenija schreef op 12 januari 2011 @ 18:19:

Mannen zijn daar nu eenmaal wat makkelijker in over het algemeen. Daarnaast is het je vriend, dan let je niet zo op die dingen. Hij voelt zich op zijn gemak en vrij en eens een keertje niet bellen is toch geen punt.

Totaal niet mee eens.

Eens een keertje niet bellen? Ze hadden afgesproken. Dan bel of sms je als het niet meer lukt om te komen.

Daarbij had hij ook nog een raar verhaal.

Sorry TO ik wil er niet steeds maar op hameren, maar vind je het zelf ook niet een beetje vreemd? Van dat niet kunnen praten enzo?
En als ik jou was zou ik geen kaartje kopen hoor! Jij hoeft volgens mij helemaal geen sorry te zeggen?
quote:iones schreef op 12 januari 2011 @ 19:21:

[...]

En wat als een vriendin belt en haar vraagt samen iets te gaan doen. en ze wil wel mee maar heeft afgesproken met haar vriend. En ze laat dit dus schieten, en vriend komt niet opdagen en ze had achteraf dus best mee kunnen gaan? Dan baal je goed hoor!Ze is niet gebeld door een vriendin.
volgens mij ben jij het afkikkertje
quote:Suy schreef op 12 januari 2011 @ 19:52:

[...]

Totaal niet mee eens.

Eens een keertje niet bellen? Ze hadden afgesproken. Dan bel of sms je als het niet meer lukt om te komen.

Daarbij had hij ook nog een raar verhaal.

Sorry TO ik wil er niet steeds maar op hameren, maar vind je het zelf ook niet een beetje vreemd? Van dat niet kunnen praten enzo?Ook al zo'n analyserende zeurkous
quote:rozzza schreef op 12 januari 2011 @ 14:57:

Om kwart over 11 nog niet en toen heb ik gebeld. Ja zei hij, ik kom niet meer want het is nu zo laat dus ik ga naar huis. Maar ik bel je zo nog wel even. Ik zeg, we bellen nu toch. Vertel maar wat je wilt zeggen. Hij zegt, ik kan nu niet bellen want ik ben bij iemand op bezoek.

.Zodan.....
openheid en duidelijkheid is de sleutel tot alles. Dus vriend had meteen kunnen zeggen, he joh ik zit nu bij Pietje en kom wat later, sorry ben tijd vergeten. Is heel wat anders dan vaag en niets zeggen. Was hij wel echt bij die vroegere buurman? Hoorde je de buurman op de achtergrond. Ja als ik ergens ben en vriend belt is het meestal van he, de groeten van die en die waar ik op dat moment ben.
wil eigenlijk zeggen als ik ergens ben en vriend belt dan kan ik altijd praten, mits ik op een secret spot zou zijn, maar dan zou ik niet opnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven