Zeur ik?
vrijdag 13 juni 2025 om 08:06
Hallo,
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.
Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.
Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.
Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.
Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?
Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.
Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.
Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).
Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.
Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.
Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.
Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.
Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?
Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.
Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.
Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).
Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:13
Als dit de situatie is na een jaar dan zou ik er een hard hoofd in hebben. Jij houdt van hem, hij ook. 
En nee, ik vind niet dat je zeurt, wel dat ik vermoed dat je aan een dood paard trekt.
Echt er zijn leukere mannen en je bent niet verplicht om uberhaupt een relatie te hebben.

En nee, ik vind niet dat je zeurt, wel dat ik vermoed dat je aan een dood paard trekt.
Echt er zijn leukere mannen en je bent niet verplicht om uberhaupt een relatie te hebben.
strelizia wijzigde dit bericht op 13-06-2025 08:41
Reden: ik was te snel, iets vergeten.
Reden: ik was te snel, iets vergeten.
45.27% gewijzigd
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
vrijdag 13 juni 2025 om 08:13
Kun je omschrijven waarom je zoveel van hem houdt? Ik lees dat je heel veel liefde voor hem hebt, maar uit dit bericht is niet op te maken wat je maakt dat je van hem houdt. Weegt het echt op tegen zijn houding?
Is het ook bewust je eigen keuze om geen seks te hebben voor het huwelijk, of doe je dit vooral omdat hij daar belang aan hecht?
In hoeverre maak jij je eigen beslissingen, of volg je hem in wat hij wil?
Hoe ik het zou oplossen deze vakantie is dat ik gewoon een vakantie voor mezelf zou boeken. Hij heeft genoeg tijd en kansen gehad om samen een vakantie te boeken. Dat wil hij kennelijk niet, dus dan zou ik gewoon alleen op vakantie gaan. Of met zoon.
Is het ook bewust je eigen keuze om geen seks te hebben voor het huwelijk, of doe je dit vooral omdat hij daar belang aan hecht?
In hoeverre maak jij je eigen beslissingen, of volg je hem in wat hij wil?
Hoe ik het zou oplossen deze vakantie is dat ik gewoon een vakantie voor mezelf zou boeken. Hij heeft genoeg tijd en kansen gehad om samen een vakantie te boeken. Dat wil hij kennelijk niet, dus dan zou ik gewoon alleen op vakantie gaan. Of met zoon.
Coffee is never my cup of tea
vrijdag 13 juni 2025 om 08:19
vrijdag 13 juni 2025 om 08:19
We zouden met z'n tweeën gaan zonder kinderen. Mijn zoon gaat met zijn vriendin en ook nog met vrienden. Ik heb zo mijn best gedaan voor deze relatie. Maar hij zegt dan dat ik kritiek geef als ik mijn behoeftes uitspreek. En ik zeg dan al snel van het is geen kritiek hoor echt niet. Maar complimenten krijgen vind hij ook niet leuk. Na twee keer een compliment zegt hij van nu niet meer doen hoor ik voel me ongemakkelijk. Maar ik wil hem fijn laten voelen. Natuurlijk doe ik niet steeds complimenten geven want hij wil dat niet. Maar ik vind hem zo knap en wil dat soms graag zeggen.
Maar ik praat soms teveel vindt hij terwijl ik juist bekend sta als zeer rustig iemand.
Toen een familie lid laatst vroeg van weet je al wanneer je gaat toen reageerde hij ook best kribbig en kapte het af en ze mocht het niet meer vragen.
De voorpret voel ik nu niet echt. Vooral ook omdat hij mijn levenswijze afkeurt ben ik bang dat hij er een punt achter zet.
Maar ik praat soms teveel vindt hij terwijl ik juist bekend sta als zeer rustig iemand.
Toen een familie lid laatst vroeg van weet je al wanneer je gaat toen reageerde hij ook best kribbig en kapte het af en ze mocht het niet meer vragen.
De voorpret voel ik nu niet echt. Vooral ook omdat hij mijn levenswijze afkeurt ben ik bang dat hij er een punt achter zet.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:25
Als je in je eerste jaar al je best moet doen in een relatie betekent dat niet veel goeds….Wendy80 schreef: ↑13-06-2025 08:19We zouden met z'n tweeën gaan zonder kinderen. Mijn zoon gaat met zijn vriendin en ook nog met vrienden. Ik heb zo mijn best gedaan voor deze relatie. Maar hij zegt dan dat ik kritiek geef als ik mijn behoeftes uitspreek. En ik zeg dan al snel van het is geen kritiek hoor echt niet. Maar complimenten krijgen vind hij ook niet leuk. Na twee keer een compliment zegt hij van nu niet meer doen hoor ik voel me ongemakkelijk. Maar ik wil hem fijn laten voelen. Natuurlijk doe ik niet steeds complimenten geven want hij wil dat niet. Maar ik vind hem zo knap en wil dat soms graag zeggen.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:26
Als hij al zo reageert als je 1 jaar een relatie hebt, hoe is het dan later? Ik wil je niet kwetsen maar als hij echt had gewild, dan had hij allang een vakantie geboekt. Hij geeft aan dat hij niet zeker is over jullie en de vakantie is over 3,5 week en hij bespreekt niks met je. Lijkt een beetje op dat hij denkt, ik boek iets last minute, en Wendy kijkt maar of ze dan mee kan gaan.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:28
Waarom zet je er niet zelf een punt achter?
Jij mag best boos zijn dat hij jou zo laat hangen! En hij geeft je ook nog hrt gevoel dat het aan jou ligt.
Ik vind het heel goed van je dat je jouw levensovertuiging niet opdringt aan je zoon.
Kinderen moeten hun eigen pad bepalen op het gebied van religie, anders worden ze doodongelukkig.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:34
Ik sta bekend als een zacht iemand, soms misschien zelfs sullig. Maar hij zegt dingen waarin ik mezelf niet ken. Hij vind mij kattig overkomen want ik praat soms zacht en beslist. Herken ik mezelf niet in. Het lijkt wel alsof hij zich stoort aan bepaalde dingen en dat doet wel pijn. Terwijl hij echt wel de leider is in de relatie die aangeeft hoe vaak hij het ergens over wil hebben of hoe vaak hij een vraag beantwoord.
In begin van de relatie zei hij heel.vaak bij series of films van dat is een mooie vrouw, zij is knap enz. Vond ik pijnlijk worden op den duur maar nu maakt hij weer opmerkingen over vrouwen op straat. Zoals dat hij boodschappen ging doen en een vrouw hele grote borsten had en ze wel rugpijn zou kunnen hebben en dat het niet mooi is. Twee dagen later loopt er zo iemand op het strand en weer kijken en een opmerking over die grote borsten. Denk ik wat boeit mij dat nou. De laatste tijd bekijkt hij andere vrouwen steeds vaker. Terwijl wij lekker samen op pad zijn.
Is dit het begin van het einde?
In begin van de relatie zei hij heel.vaak bij series of films van dat is een mooie vrouw, zij is knap enz. Vond ik pijnlijk worden op den duur maar nu maakt hij weer opmerkingen over vrouwen op straat. Zoals dat hij boodschappen ging doen en een vrouw hele grote borsten had en ze wel rugpijn zou kunnen hebben en dat het niet mooi is. Twee dagen later loopt er zo iemand op het strand en weer kijken en een opmerking over die grote borsten. Denk ik wat boeit mij dat nou. De laatste tijd bekijkt hij andere vrouwen steeds vaker. Terwijl wij lekker samen op pad zijn.
Is dit het begin van het einde?
vrijdag 13 juni 2025 om 08:35
een relatie is werken, maar in je eerste jaar zo je best moeten doen is niet zoals het zou moeten zijn..
Volgens mij vindt jouw vriend jou leuk tot hij iemand heeft gevonden die hij beter vindt ofzo... hij komt totaal niet hartelijk en lief over.. is hij dat wel echt? Of zie je alles door je roze bril?
Volgens mij vindt jouw vriend jou leuk tot hij iemand heeft gevonden die hij beter vindt ofzo... hij komt totaal niet hartelijk en lief over.. is hij dat wel echt? Of zie je alles door je roze bril?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 13 juni 2025 om 08:36
Je mag wel meer verwachten van een (christelijke) man. Heb je het idee dat hij graag bij is? Of ben je er "gewoon" voor hem?
Als hij ergens niet blij mee is, moet hij het zeggen. Een relatie heeft veel communicatie nodig en dat lijkt te ontbreken vanuit zijn kant.
Je weet wat er gezegd wordt in de bijbel over een huwelijk en je mag ook in het voortraject daarvan verwachten dat hij 100% voor je gaat. Dat lees ik niet. Alleen lief is niet genoeg.
Waarom blijf je bij hem? Welk idee maakt je bang als je denkt over het verbreken van je relatie?
Als hij ergens niet blij mee is, moet hij het zeggen. Een relatie heeft veel communicatie nodig en dat lijkt te ontbreken vanuit zijn kant.
Je weet wat er gezegd wordt in de bijbel over een huwelijk en je mag ook in het voortraject daarvan verwachten dat hij 100% voor je gaat. Dat lees ik niet. Alleen lief is niet genoeg.
Waarom blijf je bij hem? Welk idee maakt je bang als je denkt over het verbreken van je relatie?
vrijdag 13 juni 2025 om 08:41
Hij zou bang moeten zijn dat jij er een punt achter zet. Waarom heb jij zo je best gedaan voor deze relatie dat is toch niet normaal? Een relatie moet leuk zijn. Zeker in het eerste jaar en dat hij kritiek heeft op jouw persoon vind ik ook niet normaal. Vind je jezelf ook niet dat je beter verdient.?Wendy80 schreef: ↑13-06-2025 08:19We zouden met z'n tweeën gaan zonder kinderen. Mijn zoon gaat met zijn vriendin en ook nog met vrienden. Ik heb zo mijn best gedaan voor deze relatie. Maar hij zegt dan dat ik kritiek geef als ik mijn behoeftes uitspreek. En ik zeg dan al snel van het is geen kritiek hoor echt niet. Maar complimenten krijgen vind hij ook niet leuk. Na twee keer een compliment zegt hij van nu niet meer doen hoor ik voel me ongemakkelijk. Maar ik wil hem fijn laten voelen. Natuurlijk doe ik niet steeds complimenten geven want hij wil dat niet. Maar ik vind hem zo knap en wil dat soms graag zeggen.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:43
Ja hij beschuldigt jou van kattig zijn, als je iets zegt wat hem niet aanstaat. En jij bent zo lief dat je meteen de schuld bij jezelf zoekt.
En dat loeren naar vrouwen is echt heel smerig gedrag. Niet alleen respectloos naar jou, maar naar alle vrouwen.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:45
Een man die zo'n andere kijk op het leven heeft dan ik, en kritiek heeft over hoe mijn kind zijn leven inricht, die zou bij mij exit zijn.
Al je posts klinken negatief, wat is er wel leuk aan deze man? En ik vind hem ook vrij extreem in zijn Christelijkheid, past dat bij jou? Van wie kwam het idee met wachten met seks tot het huwelijk? Zijn er al trouwplannen?
Ik zou zelf een vakantie boeken en deze relatie verbreken. Liever lekker alleen gaan en zijn dan mezelf laten beperken door een man.
Al je posts klinken negatief, wat is er wel leuk aan deze man? En ik vind hem ook vrij extreem in zijn Christelijkheid, past dat bij jou? Van wie kwam het idee met wachten met seks tot het huwelijk? Zijn er al trouwplannen?
Ik zou zelf een vakantie boeken en deze relatie verbreken. Liever lekker alleen gaan en zijn dan mezelf laten beperken door een man.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 13 juni 2025 om 08:49
Omdat ik veel van hem hou. Hij is ook vaak lief en gezellig. Alleen dat hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt als mij (met zekerheid ernaartoe werken naar een huwelijk) is wel pijnlijk. Ik zeg ook van ik hou zoveel van jou en moet er niet aan denken om zonder je te moeten. Hij kan niet hetzelfde zeggen, hij voelt dat niet voor mij en weet niet of dat ooit gaat komen. Hij weet niet hoe hij het voor me moet zien met mijn zoon en dochter in huis wonen. (Mijn dochter is 21). En hij vindt dingen aan mij moeilijk. Ik zoek soms teveel bevestiging. Maar dat komt ook weer doordat ik het gevoel heb dat hij ons lijntje door kan knippen wanneer hij nog minder zeker wordt van mij.
Hij is alleen 100 procent zeker van een vrouw als hij getrouwd is. Voor die tijd zouden hij of ik nog theoretisch gezien op een ander verliefd kunnen worden en besluiten om met diegene verder te gaan bijvoorbeeld. Nou ik denk zo echt niet. Maar hij kan alleen totale zekerheid bieden in een huwelijk en niet in een relatie. Je kan in theorie op elkaar uitgekeken raken bijvoorbeeld in een relatie of gevoelens krijgen voor een collega. Dan denk ik van eh oke maar wil ik dit horen. Ook in een christelijke relatie houdt hij een slag om de arm.
Hij is alleen 100 procent zeker van een vrouw als hij getrouwd is. Voor die tijd zouden hij of ik nog theoretisch gezien op een ander verliefd kunnen worden en besluiten om met diegene verder te gaan bijvoorbeeld. Nou ik denk zo echt niet. Maar hij kan alleen totale zekerheid bieden in een huwelijk en niet in een relatie. Je kan in theorie op elkaar uitgekeken raken bijvoorbeeld in een relatie of gevoelens krijgen voor een collega. Dan denk ik van eh oke maar wil ik dit horen. Ook in een christelijke relatie houdt hij een slag om de arm.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:51
Je man is onsympathiek richting jou. Jij geeft aan wat jij nodig hebt (en wat in lijn ligt met 'normaal' gedrag), maar hij vindt het belangrijker dat hij zijn autonomie behoudt ('zelluf bepalen'). Jullie staan niet gelijkwaardig in jullie relatie en hij is er niet op uit om jou alles te geven wat hij kan. Is dat de relatie die je wil? Ik zou die relatie afkappen en lekker gaan genieten van je eigen vakanties...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in