Zijn Ouders ontmoeten

15-01-2012 20:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim 2 maanden samen met de Engelsman van dit topic . .

Ik heb nog nooit zo'n leuke tijd gehad en ik ben echt dolverliefd op hem .

Nu is het tijd voor "het volgende hoofdstuk" in de relatie, en dat is zijn ouders (en zusje) ontmoeten. Hij vroeg vanmiddag of ik volgende week zondag kom lunchen met zijn familie.

Ik ben echt stiksuperzenuwachtig! Wat als ze me niet leuk vinden? Wat als ik hen niet leuk vind? Wat als ik ze niet versta? Moet ik nog iets meebrengen, misschien een toetje? Ik heb nog nooit ouders-van ontmoet.

Hebben jullie nog succesverhalen, of juist horrorverhalen? Do's and don'ts?

(PS, ik zal het maar even melden na de reacties op mijn vorige topic, ik bedoel het luchtig. Ik ben natuurlijk wel een beetje zenuwachtig... )
Gewoon jezelf zijn...

Is het meest gemakkelijk, en dat is nou juist precies de reden waarom jouw Engelsman op je gevallen is...

Veel plezier!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bosje bloemen mee, geen toetje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De eerste keer was een lunch met schoonouders. Heel gezellig, totaal niet ongemakkelijk of wat dan ook en toen gebeurde dit......

Schoonmoeder vult mijn theeglas, die ik vast hield, en ik zat alleen met het oor in mijn hand!

Heet water over mij heen, schoonmoeder in de hysterie en om het af te maken wil ik de doek van de grond pakken, die gebruikt was om het water op te dweilen, maar daar dacht de hond anders over en die viel uit naar mij! Kon nog net mijn hand wegtrekken!

En waarom ben je zenuwachtig? Je vriend heeft voor jou gekozen om jou kwaliteiten en eigenschappen dus waarom zouden je schoonouders deze niet zien?
quote:jensie schreef op 15 januari 2012 @ 20:18:

En waarom ben je zenuwachtig? Je vriend heeft voor jou gekozen om jou kwaliteiten en eigenschappen dus waarom zouden je schoonouders deze niet zien?

Ik ben de vriendin van hun enige zoon, ik wil gewoon heel graag dat het aardige mensen zijn (kan bijna niet anders als je ziet hoe ze hun zoon hebben opgevoed!) en dat ze mij ook aardig vinden.

Mijn vriend heeft laten vallen dat ze zijn vorige vriendin helemaal niet leuk vonden .
Als je vriend je maar leuk vindt toch, daar gaat het om.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bloemen, goede wijn of bonbons meenemen. Verder gewoon lekker jezelf zijn.
quote:Sorcha_ schreef op 15 januari 2012 @ 20:26:

[...]

Ik ben de vriendin van hun enige zoon, ik wil gewoon heel graag dat het aardige mensen zijn (kan bijna niet anders als je ziet hoe ze hun zoon hebben opgevoed!) en dat ze mij ook aardig vinden.

Mijn vriend heeft laten vallen dat ze zijn vorige vriendin helemaal niet leuk vonden .Dat kan, maar jij bent die vriendin niet he. Jij bent Sorcha de geweldige nieuwe schoondochter
Oh, en ik zou niks meenemen. Gewoon jezelf zijn. Kleed je leuk aan, doe je haar netjes, maak je nagels schoon, poets je tanden, leuk make uppie en klaar ben je. Je zou eventueel nog je schoenen kunnen poetsen.

Nog een laatste advies, vergeet niet om adem te halen.

quote:Ratteke schreef op 15 januari 2012 @ 20:29:

[...]

Dat kan, maar jij bent die vriendin niet he. Jij bent Sorcha de geweldige nieuwe schoondochter

Klopt . Misschien dat ik al een goede impressie heb gemaakt, had lekkere kaas uit Nederland aan mijn vriend gegeven en zo te horen viel dat erg in de smaak .

Ik moet nog even denken over iets meenemen, ik wil niet dat de eerste ontmoeting met zijn ouders te formeel word.

Leuke kleren aan, make-uppie, leuk haar ga ik zeker doen!

@jensie, Heb je er nog brandwonden ofzo aan overgehouden? En godzijdank hebben deze mensen geen hond, honden zijn zeg maar niet mijn grootste vrienden.
Nee geen brandwonden gelukkig!! Beetje rood been maar verder niks! Hond en ik zijn nu ook goede vriendjes HAHA

We konden er gelijk al om lachen al heeft mijn schoonmoeder zich nog wel een tijdje schuldig gevoeld!
Gewoon jezelf zijn en maak er niet zo'n groot ding van. Het zijn ook gewoon mensen. Het gaat om hém en niet om zijn ouders.

Succes!
Gewoon jezelf zijn en proberen te ontspannen. Je vriend vindt je hardstikke leuk, anders was je z'n vriendin niet. Dat met die ouders komt dan vast ook wel goed.

Ik zou trouwens wel een klein aardigheidje meenemen. Klein bosje bloemen of iets in die richting. Dat kan nooit kwaad als je ergens op bezoek gaat.
Iets lekkers meenemen is altijd leuk. Als de Hollandse kaas zo goed viel, neem dan ook eens stroopwafels mee.
Oh ik snap je zenuwen zo goed. Had dat met mijn huidige schoonouders ook, was zo ongelooflijk nerveus om ze te ontmoeten, vooral omdat ik zo gek op mijn vriend ben en graag wilde dat ze me leuk vonden. Gelukkig is dat ook zo.

Toen ze eenmaal binnen waren was het niet ongemakkelijk, ik was gewoon mezelf en zij ook.

En neem idd wat lekkers mee en het belangrijkste: wees jezelf.

Oh en ik vind Engelsen over het algemeen schatjes, ze zijn super beschaafd en zullen niet snel zeggen dat ze je niet mogen.
Stroopwafels is een goed idee! Engelsen zijn daar echt dol op.

Ik denk dat het allemaal wel losloopt, maar ik blijf een beetje nerveus! Mijn vriend gaat mijn familie pas in april ontmoeten.
Sorcha, een beetje nerveus is toch ook goed en normaal? Nieuwe situaties zijn altijd een beetje spannend.
Als ze zien dat jij hun zoon gelukkig maakt dan kan het niet zo zijn dat ze je niet mogen. Elke normale ouder wil zijn kind namelijk gelukkig zien!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven