Zit even helemaal stuk
vrijdag 30 december 2011 om 19:52
Hoi Ik heb sinds 3 weken geleden mijn relatie verbroken met mijn vriend. Het ging eigenlijk al heeel lang niet goed meer tussen ons. Hi was bijna nooit thuis en hielp niet in de huishouden en daar hadden we toch vaak ruzie over. Daarbij het het geruzie tussen hem en mijn puberdochter (niet zijn dochter) daar kon ik niet meer tegen. De eerste 2 weken was het heerlijk rustig maar nu nu voel ik me zo rot en verdrietig. Want uitelkaar gaan is al niet zo makkelijk maar wat erna volgt pfffffffffffff voel me bang en eenzaam en stik alleen terwijl ik 3 kinderen heb. Ik (we) moeten verhuizen huis waar ik nu zit is veels te duur. ¤ 825 euro in de maand dus kan ik dat nooit opbrengen momenteel werk ik 24 uur per week en merk nu aan mezelf dat ik het even niet meer op kan brengen om meer te gaan werken 24 uur werken en dan ook nog een huishouden runnen met 3 pubers zit gewoon kapot nu hier morgen oud en nieuw maar bleh heb er helemaal geen zin in maar moet me weer sterk en groot houden voor de kids moet dat natuurlijk ook al voor mijn werk terwijl het janken me nader staat dan lachen al die mensen waar ik tegen moet zeggen fijne jaarwisseling pffffff kon het vandaag met moeite opbrengen.Dus moet een ander huis gaan zoeken terwijl we hier nog maar net wonen. Moet een uitkering aan gaan vragen waarschijnlijk het rommelt zwaar in mijn hoofd en soms heel soms mis ik die man ook nog eens.
Lijk wel een beetje labiel. Tis een beetje vaag allemaal geloof ik maar moest het even kwijt ban me afschrijven helpt misschien wel wie weet.
Lijk wel een beetje labiel. Tis een beetje vaag allemaal geloof ik maar moest het even kwijt ban me afschrijven helpt misschien wel wie weet.
vrijdag 30 december 2011 om 20:04
quote:hupsakee2012 schreef op 30 december 2011 @ 19:52:
. Tis een beetje vaag allemaal geloof ik maar moest het even kwijt ban me afschrijven helpt misschien wel wie weet.
Schrijven helpt echt, het heeft mij ook geholpen juni 2010
Als ik het zo lees had je ook niet zoveel aan die vriend dus
na een loodzware periode zal je terugkijken op een juiste
beslissing.
Blijf schrijven en heel veel sterkte.
. Tis een beetje vaag allemaal geloof ik maar moest het even kwijt ban me afschrijven helpt misschien wel wie weet.
Schrijven helpt echt, het heeft mij ook geholpen juni 2010
Als ik het zo lees had je ook niet zoveel aan die vriend dus
na een loodzware periode zal je terugkijken op een juiste
beslissing.
Blijf schrijven en heel veel sterkte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 30 december 2011 om 20:09
In ieder geval sterkte...
Maar wat ik raar vind, hoezo moet jij voor het huishouden zorgen als je 3! pubers in huis hebt? Laat die lekker ook hun deel doen. 3 pubers zou je best wel eventjes alleen kunnen laten om wat tijd voor jezelf te nemen. Niet een hele week ofzo, maar misschien dat 2 daagjes even tot rust komen je al veel helpen. Er komen ontzettend veel dingen op je af nu.
Maar wat ik raar vind, hoezo moet jij voor het huishouden zorgen als je 3! pubers in huis hebt? Laat die lekker ook hun deel doen. 3 pubers zou je best wel eventjes alleen kunnen laten om wat tijd voor jezelf te nemen. Niet een hele week ofzo, maar misschien dat 2 daagjes even tot rust komen je al veel helpen. Er komen ontzettend veel dingen op je af nu.
vrijdag 30 december 2011 om 20:14
Je bent niet alleen, jullie zijn met z'n vieren, vergeet dat niet. Hopelijk helpen jullie elkaar dus ook.
En ook wel begrijpelijk dat je hem soms mist, zal wel in golven terug blijven komen, maar je weet zeker dat het beter is dat hij er niet meer is, toch? Ruzie erbij is nog erger.
En houdt het masker niet te lang en overal op; is er iemand bij wie je het kunt laten vallen? En zullen de mensen in je omgeving niet ook snappen dat het niet Alles Goed gaat?
En ook wel begrijpelijk dat je hem soms mist, zal wel in golven terug blijven komen, maar je weet zeker dat het beter is dat hij er niet meer is, toch? Ruzie erbij is nog erger.
En houdt het masker niet te lang en overal op; is er iemand bij wie je het kunt laten vallen? En zullen de mensen in je omgeving niet ook snappen dat het niet Alles Goed gaat?
vrijdag 30 december 2011 om 20:36
Nee natuurlijk doe ik ook niet alles alleen. kinderen doen ook wel genoeg daar niet van. Oudste probeert te helpen waar ze kan. De jongste is 12. En de middelste een moeilijke lastige puber van 14 die zich tegen alles en iedereen en dat geeft ook veel stress. Ja zat er ook al aan te denken om een paar daagjes bij me zus te gaan maar ik kan geen vrij krijgen, helaas en ik ben niet een type die zich ergens zomaar ziek meldt. Ben gewoon bang voor wat er komen gaat. Het is in mijn hoofd een rommeltje maar thuis dus ook en ik heb eigelijk niet zoveel zin om het op te ruimen omdat ik weet dat ik er toch heeeeeeeeel snel uit moet omdat vriend lief de huur per 1 jan opgaat zeggen dus pffffffffffff tis een zooitje hoor heb er gewoon een zooitje van gemaakt
vrijdag 30 december 2011 om 20:52
Nee kids zijn alle 3 van mij. Pffffff ben zo bang voor de toekomst voor wat er komen gaat en of ik het allemaal wel ga redden en hoe ik het finacieel moet gaan doen. Ben ook boos zeer boos op hem waarom hij steeds niet eerlijk is geweest naar mij toe we gingen samen hier een nieuwe start beginnen ik heb het nog zwart wit in mijn mail staan. Maar toen we hier eenmaal waren ging het steeds verder bergafwaarts, hij kwam bijna nooit meer thuis en heeft het altijd op de puberende meid gegooid, maar nu ik er over nadenk denk ik dat hij hier helemaal geen zin in had, en misschien el niet kon wennen. Ach ik ben toch ook wel een grote muts eigenlijk ook he. Ik heb 10 jaar geleden voor hem mijn nieuwe huisje achtergelaten en ben in een of ander gehucht gaan zitten waar ik bijna 7 jaar wegkwijnde meneer wilde nooit weg daar uit dat krot waar we woonden en nu hij hier in de stad zelf niet kan wennen is hij als een klein kind gaan zitten klieren zodat ik hem erzelf wel uit zet. Met alle gevolgen van dien Ik zit hier in een huis dat veels te duur is om er te blijven terwijl hij gewoon in zijn zaak woont die huur hoeft hij dus al niet te betalen want dat wordt door zijn zaak betaald geen gas en licht ook wordt ook betaald door zijn eigen zaak. Grrrrrrrrrrr wordt er een beetje boos van geloof ik.
vrijdag 30 december 2011 om 20:57
Ik verdien niet zoveel met maar 24 uur werken. Dus ik weet niet of ik een uitkering zou moet aanvragen. En hij zegt de huur op omdat het op zijn naam staat. Heb eigenlijk zin om mijn spulletjes te pakken hoogst nodige en tijdelijk bij iemand anders in te gaan en hem het lekker uit te laten zoeken hier met het huis. De spullen die hier staan mag hij van mij wel hebben
vrijdag 30 december 2011 om 21:02
vrijdag 30 december 2011 om 21:03
vrijdag 30 december 2011 om 21:22
Ja sta ingeschreven bij de woningbouw, dus dat is het probleem niet.
De spullen die hier staan hebben voor mij niet echt veel waarde is eigenlijk alleen maar door hem gekocht op een moment dat hij er geld voor had. De bedden neem ik wel mee en de wasmachine en natuurlijk mijn 3 katten en de krabpaal.Maar verder is het voor mij niet echt iets waarvan ik denk goh dat neem ik mee. Zou jammer zijn van die grote tv maar ja een kleine went ook snel genoeg en ja ik zou de vaatwasser wel missen maar ja wat maakt het uit lekker ouderwets afwassen we zijn met zijn 4en dus moet goed komen.Goh het lucht wel op hoor dank jullie wel. Ga me maar eens even douchen knapt een mens ook van op. Ben bang voor de toekomst maar zal wel goed komen i hope.
De spullen die hier staan hebben voor mij niet echt veel waarde is eigenlijk alleen maar door hem gekocht op een moment dat hij er geld voor had. De bedden neem ik wel mee en de wasmachine en natuurlijk mijn 3 katten en de krabpaal.Maar verder is het voor mij niet echt iets waarvan ik denk goh dat neem ik mee. Zou jammer zijn van die grote tv maar ja een kleine went ook snel genoeg en ja ik zou de vaatwasser wel missen maar ja wat maakt het uit lekker ouderwets afwassen we zijn met zijn 4en dus moet goed komen.Goh het lucht wel op hoor dank jullie wel. Ga me maar eens even douchen knapt een mens ook van op. Ben bang voor de toekomst maar zal wel goed komen i hope.
vrijdag 30 december 2011 om 21:24
Denk ff logisch na.... wat denk je wat het kost als je alle inboedel opnieuw moet aanschaffen? Een bankstel, tafel, kasten, potten pannen bestek borden?
het lijkt niet veel, maar je bent zo aardig wat kwijt hoor. Wees verstandig, je kan je geld zometeen beter gebruiken, neem gweoon zoveel mee als je nodig hebt. Ook al zit er geen waarde aan, praktisch blijven denken moet je zeker wel denk ik.
het lijkt niet veel, maar je bent zo aardig wat kwijt hoor. Wees verstandig, je kan je geld zometeen beter gebruiken, neem gweoon zoveel mee als je nodig hebt. Ook al zit er geen waarde aan, praktisch blijven denken moet je zeker wel denk ik.
vrijdag 30 december 2011 om 21:26
Je moet even contact zoeken met de huisbaas z.s.m want de woning staat dan wel op de naam van je ex, jij hebt ook rechten als medehuurder, dus ze kunnen je er niet zomaar uit zetten, maar daarvoor moet je echt met je verhuurder in gesprek. Een vervangende woonruimte zal in de sociale sector moeten gezien je inkomen, die zijn niet maar zo beschikbaar en urgentie is bij veel corporaties niet meer aan de orde. Reken er dus niet op dat als je je huis uit moet, de corporatie meteen een andere woning voor je heeft omdat je op straat staat, zo werkt het niet. Je kan dan bij het Leger des heils gaan zitten. Ben je wel ingeschreven bij de woningbouwvereniging?
De uitkeringen zijn niet hoog, wat doe je voor werk, de kans is groot dat jouw inkomen hoger is dan een uitkering. Misschien heb je wel recht op allerlei aanvullende zaken. Ga dus ook meteen naar de gemeente.
De uitkeringen zijn niet hoog, wat doe je voor werk, de kans is groot dat jouw inkomen hoger is dan een uitkering. Misschien heb je wel recht op allerlei aanvullende zaken. Ga dus ook meteen naar de gemeente.
vrijdag 30 december 2011 om 21:27
quote:hupsakee2012 schreef op 30 december 2011 @ 21:22:
De spullen die hier staan hebben voor mij niet echt veel waarde is eigenlijk alleen maar door hem gekocht op een moment dat hij er geld voor had. De bedden neem ik wel mee en de wasmachine en natuurlijk mijn 3 katten en de krabpaal.Maar verder is het voor mij niet echt iets waarvan ik denk goh dat neem ik mee. Zou jammer zijn van die grote tv maar ja een kleine went ook snel genoeg en ja ik zou de vaatwasser wel missen maar ja wat maakt het uit lekker ouderwets afwassen we zijn met zijn 4en dus moet goed komen.Goh het lucht wel op hoor dank jullie wel. Ga me maar eens even douchen knapt een mens ook van op. Ben bang voor de toekomst maar zal wel goed komen i hope.Wat bedoel je met dat je ingeschreven staan, hoe lang dan? Krijg je wel eens woningen aangeboden? Wachttijd kan wel jaren zijn.
De spullen die hier staan hebben voor mij niet echt veel waarde is eigenlijk alleen maar door hem gekocht op een moment dat hij er geld voor had. De bedden neem ik wel mee en de wasmachine en natuurlijk mijn 3 katten en de krabpaal.Maar verder is het voor mij niet echt iets waarvan ik denk goh dat neem ik mee. Zou jammer zijn van die grote tv maar ja een kleine went ook snel genoeg en ja ik zou de vaatwasser wel missen maar ja wat maakt het uit lekker ouderwets afwassen we zijn met zijn 4en dus moet goed komen.Goh het lucht wel op hoor dank jullie wel. Ga me maar eens even douchen knapt een mens ook van op. Ben bang voor de toekomst maar zal wel goed komen i hope.Wat bedoel je met dat je ingeschreven staan, hoe lang dan? Krijg je wel eens woningen aangeboden? Wachttijd kan wel jaren zijn.
vrijdag 30 december 2011 om 21:41
Wat bedoel je met dat je ingeschreven staan, hoe lang dan? Krijg je wel eens woningen aangeboden? Wachttijd kan wel jaren zijn.
We krijgen hier geen woningen aangeboden daar moet je zelf op reageren. En ik sta al een jaar of 3 ingeschreven. Heb van de jeugdzorg een urgentie brief gekregen dus misschien dat dat helpt verder hebben ze hier bij de woningstichting per 3 jan elke maand een paar woning die voor urgentie beschikbaar zijn daar mag je dan op reageren en die moet je dan nemen anders is je beurt voorbij voor heen half jaar. Meds ik denk ook niet dat ik in aanmerking kom voor een uitkering als ik mijn kontakt zo laat lopen zoals hij nu is krijg ik elke 4 weken een kleine 1000 euro plus alle toeslagen enz zal ik er wel niet voor in aanmerking komen. Alleen heb ik dan op mijn werk geen recht op vakantie e.d die worden dan niet betaald dus moet even kijken wat het handigste is.
Houd niet over hoor dat ik bang ben voor de toekomst heb er een bal van in mijn maag zodat ik niet kan eten en al wat kiloos kwijt ben geraakt. Kan ik niet echt lijden want was al niet zo dik morgen maar flink aan de pap helpt ook wel een beetje. Dan nog even bedenken wat ik m orgen ga doen of thuis blijven of naar mijn zus die wat verder weg woont.kinderen willen niet mee natuurlijk maar moeders wil niet de hele avond alleen thuis zitten wachten tot de kinderen weer even binnen komen. Oudste dochter blijft bij haar vriend dan slapen maar de andere moeten wel mee . Misschien andere dochter bij een vriendinnetje maar ja dat vindt ik dan eigenlijk ook niet zo leuk idee.
We krijgen hier geen woningen aangeboden daar moet je zelf op reageren. En ik sta al een jaar of 3 ingeschreven. Heb van de jeugdzorg een urgentie brief gekregen dus misschien dat dat helpt verder hebben ze hier bij de woningstichting per 3 jan elke maand een paar woning die voor urgentie beschikbaar zijn daar mag je dan op reageren en die moet je dan nemen anders is je beurt voorbij voor heen half jaar. Meds ik denk ook niet dat ik in aanmerking kom voor een uitkering als ik mijn kontakt zo laat lopen zoals hij nu is krijg ik elke 4 weken een kleine 1000 euro plus alle toeslagen enz zal ik er wel niet voor in aanmerking komen. Alleen heb ik dan op mijn werk geen recht op vakantie e.d die worden dan niet betaald dus moet even kijken wat het handigste is.
Houd niet over hoor dat ik bang ben voor de toekomst heb er een bal van in mijn maag zodat ik niet kan eten en al wat kiloos kwijt ben geraakt. Kan ik niet echt lijden want was al niet zo dik morgen maar flink aan de pap helpt ook wel een beetje. Dan nog even bedenken wat ik m orgen ga doen of thuis blijven of naar mijn zus die wat verder weg woont.kinderen willen niet mee natuurlijk maar moeders wil niet de hele avond alleen thuis zitten wachten tot de kinderen weer even binnen komen. Oudste dochter blijft bij haar vriend dan slapen maar de andere moeten wel mee . Misschien andere dochter bij een vriendinnetje maar ja dat vindt ik dan eigenlijk ook niet zo leuk idee.
vrijdag 30 december 2011 om 22:08
quote:hupsakee2012 schreef op 30 december 2011 @ 21:41:
Wat bedoel je met dat je ingeschreven staan, hoe lang dan? Krijg je wel eens woningen aangeboden? Wachttijd kan wel jaren zijn.
bij 1000 zit je eronder dus dan krijg je aanvulling vanuit de bijstand. Bij veel woningbouwverenigingen is het urgentiesysteem vervallen, Kijk ook even hier: http://www.scheidingswijzer.nl/huurhuis ... iding.html
Houd niet over hoor dat ik bang ben voor de toekomst heb er een bal van in mijn maag zodat ik niet kan eten en al wat kiloos kwijt ben geraakt. Kan ik niet echt lijden want was al niet zo dik morgen maar flink aan de pap helpt ook wel een beetje. Dan nog even bedenken wat ik m orgen ga doen of thuis blijven of naar mijn zus die wat verder weg woont.kinderen willen niet mee natuurlijk maar moeders wil niet de hele avond alleen thuis zitten wachten tot de kinderen weer even binnen komen. Oudste dochter blijft bij haar vriend dan slapen maar de andere moeten wel mee . Misschien andere dochter bij een vriendinnetje maar ja dat vindt ik dan eigenlijk ook niet zo leuk idee.Het zijn rotdagen die feestdagen als je in zo'n situatie zit. Sterkte!
bij 1000 zit je eronder dus dan krijg je aanvulling vanuit de bijstand. Bij veel woningbouwverenigingen is het urgentiesysteem vervallen, Kijk ook even hier: http://www.scheidingswijzer.nl/huurhuis ... iding.html
Houd niet over hoor dat ik bang ben voor de toekomst heb er een bal van in mijn maag zodat ik niet kan eten en al wat kiloos kwijt ben geraakt. Kan ik niet echt lijden want was al niet zo dik morgen maar flink aan de pap helpt ook wel een beetje. Dan nog even bedenken wat ik m orgen ga doen of thuis blijven of naar mijn zus die wat verder weg woont.kinderen willen niet mee natuurlijk maar moeders wil niet de hele avond alleen thuis zitten wachten tot de kinderen weer even binnen komen. Oudste dochter blijft bij haar vriend dan slapen maar de andere moeten wel mee . Misschien andere dochter bij een vriendinnetje maar ja dat vindt ik dan eigenlijk ook niet zo leuk idee.Het zijn rotdagen die feestdagen als je in zo'n situatie zit. Sterkte!
zaterdag 31 december 2011 om 11:01
Pff kon vannacht niet slapen voel me down eenzaam en alleen. Ik had van de week geprobeerd om even met mijn ex-fam in contact te komen omdat ik het gevoel heb dat het nu allemaal aan mij heeft gelegen. Weet je elke keer als we weer eens strijd hadden ging ex naar zijn fam om te praten in het afgelopen jaar zijn we al een paar keer uit elkaar geweest en als dat dan zo was belde zijn fam altijd om te vragen hoe het met hem ging ze belde nooit om te vragen hoe het met mij was Is het nou zo dom van me om van hun ook wat respons naar mij te geven ik heb tenslotte ook 10 jaar met hun doorgebracht en ook lief en leed met hun gedeeld de laatste paar jaar niet echt meer omdat ik het gevoel kreeg dat ik en mijn kids niet in hun leven pastte . Heb er zoveel pijn en verdriet van gehad van de dingen die hun zeiden en deden Heb het met ex wel besprooken en gedacht ach ik hoef niet met hun samen te leven maar toch heel langzaam is het gaan knagen. b.v. een foto maken van de kleinkinderen voor oma de mijne hoefden daar niet op want het waren niet oma's echte kleinkinderen ik heb het geprobeerd naast me neer te leggen maar later dacht ik van gvd je had toch ook een foto kunnen maken van de 3 van mij die er niet bijhoren? De moeder van mijn ex zijn kinderen is nog altijd zeer welkom in de fam komt op feesten en partijen staat op rouwkaarten en uitnodigingen Luister ik probeer het te snappen maar snappen jullie wel hoeveel pijn het me doet? Familie weekend de vraag is gaat het vriendje van mijn dochter ook mee zo ja waarom waarom wil die jongen zo graag bij de fam horen ik denk dan huh? hij is een deel van mijn gezin en hij hoort daar dan bij hij wil niet bij die familie horen .Maar wil met onze fam mee.Lees het allemaal terug nu en bedenk me waar het verdriet en de pijn zit erover praten heeft nooit geholpen want ik zag het allemaal verkeerd. Kan wel zo zijn maar het was wel mijn gevoel toch of heb ik het zo mis?
zaterdag 31 december 2011 om 11:09
quote:hupsakee2012 schreef op 30 december 2011 @ 20:57:
Ik verdien niet zoveel met maar 24 uur werken. Dus ik weet niet of ik een uitkering zou moet aanvragen. En hij zegt de huur op omdat het op zijn naam staat. Heb eigenlijk zin om mijn spulletjes te pakken hoogst nodige en tijdelijk bij iemand anders in te gaan en hem het lekker uit te laten zoeken hier met het huis. De spullen die hier staan mag hij van mij wel hebben
Werk dan 36 of 40 uur, dan verdien je meer.
Is zwaar, maar dan ben je niet afhankelijk van de staat.
Er werken genoeg mensen full-time die ook kinderen hebben.
(wees blij dat je kan werken!)
Je voelt je daardoor ook een stuk sterker, als er meer in je portemonnee zit.
Maar met 24 uur, zit je normaliter niet onder het minimum dus dat gaat niet op.
En weet je, een relatie met altijd ruzie is ook niks.
Dan kun je echt beter alleen zijn, dat went heus wel.
Werk dan 36 of 40 uur, dan verdien je meer.
Is zwaar, maar dan ben je niet afhankelijk van de staat.
Er werken genoeg mensen full-time die ook kinderen hebben.
(wees blij dat je kan werken!)
Je voelt je daardoor ook een stuk sterker, als er meer in je portemonnee zit.
Maar met 24 uur, zit je normaliter niet onder het minimum dus dat gaat niet op.
En weet je, een relatie met altijd ruzie is ook niks.
Dan kun je echt beter alleen zijn, dat went heus wel.
zaterdag 31 december 2011 om 11:36
urgentie aanvragen, lijkt me dat je met 3 kids daar absoluut voor in aanmerking komt als je anders op straat komt te staan.
Ga met iemand praten bijv. maatschappelijk werk en je huisarts, die kunnen kijken hoe het echt met je gaat en wat je aankan... Deel het met anderen!!
Je zou meer moeten gaan werken zodat je meer inkomen hebt maar niemand is er bij gebaat als jij straks echt instort omdat je het gewoon niet trekt. Je kan op je tanden bijten en echt proberen, maar wat niet gaat dat gaat niet. Al kan het juist wel voldoening geven als je het gewoon zelf redt op eigen kracht.
Ik ging ook uit elkaar met partner 2 jaar terug, het laatste wat ik eigenlijk kon is werken maar zette het masker op en ging, en achteraf ben ik trots dat ik het zelf heb gered. Al is het moeilijk, niet te veel piekeren nu over alles en waarom het zo ging, en hoe en wat en wanneer, het kost je energie die je nodig hebt om de boel op poten te krijgen.
Ga met iemand praten bijv. maatschappelijk werk en je huisarts, die kunnen kijken hoe het echt met je gaat en wat je aankan... Deel het met anderen!!
Je zou meer moeten gaan werken zodat je meer inkomen hebt maar niemand is er bij gebaat als jij straks echt instort omdat je het gewoon niet trekt. Je kan op je tanden bijten en echt proberen, maar wat niet gaat dat gaat niet. Al kan het juist wel voldoening geven als je het gewoon zelf redt op eigen kracht.
Ik ging ook uit elkaar met partner 2 jaar terug, het laatste wat ik eigenlijk kon is werken maar zette het masker op en ging, en achteraf ben ik trots dat ik het zelf heb gered. Al is het moeilijk, niet te veel piekeren nu over alles en waarom het zo ging, en hoe en wat en wanneer, het kost je energie die je nodig hebt om de boel op poten te krijgen.