Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
Ja geldt ook zeker weten voor mij..

Je moet ook zo'n moeder hebben zoals ik?

Tsja.... Je kunt ook gewoon beginnen met tellen vanaf vandaag...En echt 'willen' zul je nooit maar je moet toch wel echt actie ondernemen om je leven om te gooien!

Jemmie.....Ik zou gewoon gaan slapen nu en morgen weer opnieuw beginnen

Freebie
@Freebie, toch wel lekker he, ff spuien bij je moeder

Soms helpt het wel

Weet je meis, je moet proberen je niet te spiegelen aan anderen

Ga gewoon eens op een moment dat je je lekker voelt rustig op de bank zitten en bedenken "wat WIL ik nou eigenlijk"

Schrijf het op, pas het aan, verander het.

het scheelt ook wel dat de meeste hier ietsje ouder zijn.

Vind het goed van je dat je toch bent gaan sporten, hoi hebt gezegd maar je verder niet hebt laten kennen, petje af!

Ook je vragen over hem inderdaad opschrijven, NIET opsturen dan stel je jezelf weer heel kwetsbaar op (je weet wel je gaat weer op een antwoord zitten wachten enzo)

Je bent op de goeie weg meis,elke dag een heel klein stapje is ook vooruitgang!!!

@Jemmie,sms sturen was idd niet slim (maar dat wist je zelf ook al) maar dat je inziet dat je jezelf alleen maar aan het kwellen bent is DUS een stapje vooruit, denk daaraan de eerstvolgende keer dat je wilt smssen

Misschien hebben jullie ook alletwee jullie best gedaan

Maar weet je, soms moeten dingen gewoon vanzelf gaan, als je te veel gaat proberen (hij en jij) om aan te passen dan gaat het gewoon niet

KUT maar waar!

En inderdaad, we weten allemaal dat terug gaan geen of weinog zin heeft

Dus we doen het ook gewoon NIET

Hier nog steeds prima, lekkere dag gehad, lekker gesport, lekker gegeten (voor het eerst) dus nu voldaan naar mijn mandje

Ik zeg voor mezelf er vandaag zeker 4% bij!

@Sanne, hoe was het strand?

Hier is het namelijk best koud geworden ineens!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hee meiden!

@summer je gaat lekker he? Ik vind dat je het echt goed doet hoor, en zoals je erover praat, helemaal goed! Je komt er wel meis

@freebie inderdaad fijn zo'n moeder hoor, ondanks dat ze niet altijd zegt wat je wilt horen, soms heb je dat gewoon nodig he! En echt dapper en prima zoals je dat bij de sportschool hebt gedaan.

@jemmie, helaas schijnen mannen in 99% van de gevallen bepaalde situaties altijd anders beleefd te hebben dan jij.. En ik weet niet hoe jouw vriend was, maar de mijne dacht dat als ie niet over problemen in de relaties praat, dat ze er dan ook niet zijn. Ook zo'n kunstige 'mannenoplossing'. Het brein van de man staat nu eenmaal totaal anders ingesteld. (althans, zo heb ik het bijna altijd meegemaakt, wat jullie?!)

Hier is het best rustig moet ik zeggen, ik heb al twee dagen geen traan gelaten, en vermaak me met vrienden.. Zolang ik hem niet zie gaat het goed, overheerst alleen dat knagende gevoel van verlies.. Is dat een plus 2% summer?!
Das zeker een plus 2% Vlinder!!

Ik heb hetzelfde NIET zien NIET spreken dat helpt, en dat knagende gevoel dat gaat ook wel weg.

Tenminste, ik zal toch niet het enige mens op de wereld zijn bij wie dat knagende gevoel blijft?

ECHT NIET dus, merk aan alles dat het de goeie kant op gaat.

Slaap lekker, ga weer afspreken met mensen.

Zei gister toevallig tegen een vriendinnetje, het verdriet is er nog wel maar de scherpe kantjes zijn er een beetje af.

Well...off to work!!!

Kusssssssssssssssss
Ja dat gevoel heb ik ook precies!!

Het niet meer jammer vinden maar.. Toch een verlies.

Hij heeft me echt verdwaasd achter gelaten. Gewoon: ik snap het niet. Houdt ie neit van me? Hij heeft gezegd van wel! Zo vaak!

Dat ie zo blij is als ie me ziet. En dat ie me zo'n fijne vriendin vindt, en een topgriet.

En nu... Blijkt het alleen daar bij te blijven.

Mist hij me? Ik weet t zeker! Hij heeft me de vorige keer nog een gedicht geschreven, waarin hij daarmee eindigde.

Is hij dan ineens omgeslagen? Is zijn verstand sterker dan zijn gevoel?

Hij wil graag dat ik iemand anders vindt, want ik verdien iemadn die alles kan geven. 100%

Zo hoog heeft hij me dus niet zitten, als hij vind dat ik hem niet verdien maar iemand anders?

Zou het hem pijn doen als ik iemand anders heb? Of zou hij alleen maar blij voor me zijn?

Zou hij het dan niet jammer vinden?

Blijkbaar niet, want hij heeft ervoor gekozen.

Wat ik precies wil: is hem gewoon niet meer leuk vinden.

Summer.. Ik moet me inderdaad minder spiegelen aan anderen...

Werk eraan!

So much work to do... Aan mezelf! haha
en het stomste vind ik nog, is dat ik weet dat ik mijn tijd verdoe, en ik op dit moment een ander (leuk) vriendje had kunnen hebben.

En dat ik erin blijf hangen..

Waarom 'zie' ik het niet? Waarom gaat er niet eens een knop om die ineens zegt: hee luister eens: nu ga je niet meer aan hem denken en je gaat een andere kerel leuk vinden, en je hebt hem nergens meer voor nodig.

Ik denk het soms wel! Maar ik 'voel' het niet.
@Freebie ik denk dat dat nou net het laatste stukje is.

Op het moment dat je voor een andere man kan gaan betekent het echt dat je over je verlies heen bent.

Maar nu sta je er gewoon nog niet voor open.

Maar hee, wanneer je naar de kroeg gaat, en je flirt met andere kerels, dan ben je in ieder geval een beetje op de goede weg toch?

Ik moet zeggen dat ik je ex ook wel lastig vind hoor, het uitmaken en dan vervolgens dat soort gedichten gaan schrijven, hij moet je wel de kans geven om dan echt afscheid te nemen. Hij maakte het toch niet voor niets uit?!

@Summer volgens mij duurt dat knagende gevoel nog irritant lang! Ik heb acht jaar een relatie gehad en misschien kan je dan gewoon niet verwachten dat je met drie maanden al helemaal over iemand heen bent?
Ja Vlinder, daar zeg je wat en dat is eigenlijk helemaal waar..

Hij heeft een aantal keer mij niet echt (ECHT!) de kans gegeven om hem los te laten....

Dus wat verwacht ik deze keer?

Nu moet ik echt gaan geloven dat dit de laatste keer is (en dat is het ook moet ik helaas toegeven) maar hij heeft me zeker weten in verwarring gebracht door me de vorige keren steeds weer te laten geloven dat hij het eigenlijk ook niet wil.

Dus ja. Nu wel ineens ofzo?

Blijkbaar wel....

Hij is er zo ontzettend zeker van dat ie niet met mij verder kan, maar hij mist me wel.

Ja.... Is best een rare situatie, vind het zelf ook niet zo gek dat ik daar in de war van raak.

En ja het flirten gaat prima! Dus hou me daar maar lekker mee bezig

Nee ik denk zeker weten niet dat je na 8 (!) jaar al na drie maanden eroverheen kan zijn.

Ik had 2 jaar en dat vind ik al lang!

Naja..

We komen er wel Allemaal!!!!!!

Haha zeker weten freebie!

Misschien heeft jouw ex ook wel gewoon moeite met loslaten, wat natuurlijk ook niet gek is, ondanks dat hij het zelf heeft uitgemaakt.

Je zou eventueel tegen hem kunnen zeggen dat ie je met rust moet laten?

Dat is voor jou wel het beste iig denk ik zo?

Voor mij werkt het ook het beste als ik hem niet zie of spreek..
Ja hij laat me ook al met rust!

Maarja... Dat is t m nou juist :( ik wil dat helemaal niet, en ik weet ook (hij heeft t nooit gezegd) dat hij dat eigenlijk ook helemaal niet wil.

Hij wil heel graag beste vrienden zijn enz. Maar meer kan ie niet geven.

Naja..

Hij laat me al met rust. Maar omdat ie dat eerder niet kon en nu wel... Is het wel echt helemaal over nu geloof ik.

Is ook wel goed!

Maar toch ook jammer.

En ja voor mij werkt dat ook het beste. Niet zien en spreken.

Sterkte Vlindertje
Nee natuurlijk wil je dat niet!

Het liefst spreek je hem, wil je weten wat ie doet, waar ie in de kroeg zit en nog belangrijker, met wie.

Heeft ie hyves? Check je dat ook zo ziekelijk vaak?

Het is echt een proces van afscheid nemen lieve freebie, klinkt een beetje zwaar, maar eigenlijk is het een soort rouw, net als wanneer iemand is overleden.

Bovendien, je hele toekomst zoals je die zag is veranderd, je moet weer opnieuw uit zien te vinden wat je wilt, met wie, hoe het er uit gaat zien in de toekomst.

Dat is toch hartstikke moeilijk!!

Vind je het gek dat wij sukkelige meiden hier op dit forum een beetje (boel) verdrietig zitten te wezen?!

Nou ja meis, we komen er wel hoor, uiteindelijk!!

Dikke zoen!
@ Vlinder, het gaat goed met je zie ik....je woorden spreken kracht uit meis!

Ik weet het het zijnmaar woorden (ik roep ze zelf ook om het hartst) maar weet je wat het is...het helpt bij het accepteren.

Loslaten en verdergaan.

Ben de afgelopen dagen heel erg bezig met wat ik nu echt WIL

En weet je, ik wil gewoon een relatie met een normale vent zonder al die toestanden

Ik hoef mezelf maar 1 ding te vragen daarna

Krijg ik dat met ex?

Antwoord is heel helder hier, NEE

Ik zou het wel willen maar het zit er niet in

Dus vermoei ik mezelf niet meer met vragen als wat als en misschien ooit.

Maakt het gemis niet minder hoor, maar merk wel dat mijn kracht groeit.

Lieve Freebie, je hebt het zwaar he meis?

Je wilt zo graag terug al schreeuwt je verstand iets heel anders

Hij heeft het waarschijnlijk ook moeilijk maar hij is nu wel eerlijk, hij kan je niet meer geven dan wat hij deed

Vraag voor jou is dus, is dat genoeg?

En ik denk dat je het antwoord ook wel weet.

Niet de kruimels wel het brood.

Ik zou net als wat Vlinder zegt gewoon tegen hem zeggen dat hij je echt met rust moet laten, dat je het ook rot voor hem vind maar dat je aan jezelf moet denken

Wees maar gewoon lekker egoistisch!!!!

Rust is echt het beste medicijn voor de afkick verschijnselen.

Succes meiden
@Summer, ben inderdaad een stuk rustiger en ik voel me ook sterker. Ik probeer voornamelijk niet te denken aan wat ik kwijt ben geraakt, en dat voelt als de juiste strategie..

Goed dat je zo bezig bent met wat je wilt, sowieso, het feit dat je nadenkt over hoe nu verder betekent dat je verder gaat summer, en dat is fantastisch!

En natuurlijk zal het tijd gaan kosten maar uiteindelijk komen we hier allemaal sterker uit!
Ja indd goed dat je je bezig hodut met wat je echt wil.

Ik heb dat ook voor mezelf duidelijk..

En het gaat ook wel!

Ja hij is indd gewoon eerlijk...(had dat ff eerder gedaan ofzo)

En ik wil ook het brood! Het komt wel goed

Ik vind dat een hele goeie.. Mocht ie me mailen (doet ie toch niet want hij weet zelf ook dat ie me dan alleen verdriet doet) dan zeg ik: Ik wil dat je me met rust laat. Gewoon met rust laten.

Dat was trouwens ook een van de laatste dingen dat hij zei.. Ik zei tegen hem, ik wil gewoon ...rust (maakte hij af)

En ik zei ja. Inderdaad.

Naja hij zal t ook vast niet makkelijk hebben maar we gaan gewoon door! En ik heb een leuk weekend in t vooruitzicht dus daar concentreer ik me volledig op.

Die rust komt ook wel weer...

Is er al deels hoor, voel me al een stuk beter dan eerst

:hug:!!!
@ Vlinder, prima stategietje dus!

Wat was is het verleden dames, we moeten de toekomst in

(hmm, dat klinkt wel heel Star Trekkig)

Vind het al zo knap van ons dat we gewoon weten dat dit ff een klote tijd is maar dat het toch gewoon doorgaat allemaal, denk dat dat het stukje acceptatie is.

Ik ben trots op ons en dat meen ik echt!!!!

@ Freebie, wat WIL je dan eigenlijk?

Of wordt dat een beetje te persoonlijk?

Want als je weet wat je wilt kan je je daarop gaan richten.

Hebben jullie het ook zo NIET druk op jullie werk?

Ik zit echt wortel te schieten hier
ik ook summer!

hahahah

Wat ik wil.

Ik wil eigenlijk gewoon RUST en hem niet meer leuk vinden.

Ik weet ook wel dat ie niet voor me kan kiezen.

Maar ik vind het zo zonde om onze vriendschap dan ook nog te verliezen.

Want het gevoel van : ik kan altijd eerlijk tegen jou zijn en jij tegen mij, dat hadden we heel sterk.

Hij was echt de enige bij wie ik alles kon uitpraten, ik voelde me heel vrij daarin. En hij ook bij mij.

Geen ruzie enz. Kon alles gewoon kwijt.

Is dat zo in elke relatie dan? Niet altijd.

Maar goed, dat vind ik gewoon zonde. Dat was namelijk iets heel moois.

Maar ik wil wel rust en gewoon hem niet meer leuk vinden.

Maar ik krijg (nog ) wel een warm gevoel van binnen als ik aan hem denk.

Naja, moet indd maar eens goed daarover nadenken over wat ik nou echt precies wil.

Hee maar het gaat de hele tijd over mij hier!

sorry hoor...

Is niet mijn bedoeling en desinteresse naar jullie toe, zeker weten niet!

Maar met jullie gaat alles wel behoorlijk goed, en sterk!

En wat goed dat het goed gaat he

Met mij gaat t ook wel hoor...

een ik heb t erg rustig hier
Het voelde gewoon erg veilig bij hem...

En dat had hij ook bij mij , heeft ie gezegd!
Lieffie, dat bedoelde ik eigenlijk niet.

Wat ik bedoel was wat wil jij met je leven.

Lijkt een hele makkelijke vraag, is het niet

Want de antwoorden die je zelf gaat geven kunnen wel eens hard aankomen

Voorbeeldje

je wilt hem niet meer leuk vinden maar je wilt wel vrienden blijven

Dat gaat toch niet meis, je schrijft dat hij altijd eerlijk tegen je was, jij tegen hem, geen ruzie je vind het iets moois.

Maar hoe mooi is het als je er zo vreselijk veel verdriet van hebt, hoe ECHT was dat dan allemaal.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet je relatie naar beneden halen maar zo vreselijk mooi was het niet meis....dat is een beetje je hart die je laat spreken boven je ratio.

je was niet gelukkig....toch?

Vriendschappen met exen heb ik nooit zo in geloofd

Enne, het mag over jou gaan hier hoor

Das een beetje de bedoeling van dit topic, als je het ff niet trekt dan zijn de anderen er voor je

Lieverd als jullie alletwee een veilig gevoel hadden en alles koek en ei was, dan mijn lieve schat dan waren jullie nu het gelukkigste stel op de aarde

Ergens zat er iets NIET goed, geloof me nou maar

Als je dat echt gaat geloven en accepteren dan kan je langzaam verder.....
Freebie meis, Summer heeft gelijk hoor.

Ergens moet er iets niet goed gezeten hebben, anders verbreek je een relatie namelijk niet...
Ja jullie hebben gelijk....

Het zat blijkbaar niet goed, anders waren we indd samen gelukkig.

Maar Vlinder het is namelijk zo dat hij (ik zal ook even eerlijk zijn!) al getrouwd is. Dus dat maakt het verhaal echt veel en veel anders, ook negatiever maar dat betekent niet dat ik oprechte gevoelens heb.

En zijn schuldgevoel, ik denk dat daar inderdaad de knik zat....

Dus ja...

Ik vind het al een stap hoor dat ik jullie geloof, met dat er inderdaad iets fout zat anders was het wel goed gegaan.

Maar ik ben degene die eindelijk na elke keer proberen toch gezegd heeft helemaal geen contact te willen.

al een aantal keer geprobeerd maar hij kwam dan toch weer (dan weer na een paar dagen, en dan weer met een gedicht)

Dus ja... Ik gaf blijkbaar ook niet de signalen af van ik wil dit ECHT niet. Want natuurlijk wilde ik het wel!

En ten tweede gaf hij me indd niet de kans om verder te gaan, omdat hij ja, eigenlijk ook niet helemaal wilde.

Naja om een lang verhaal kort te maken, ik ga vanaf nu mijn toekomst even anders indelen, nog geen idee hoe maar in elk geval begin ik dit weekend met mijn vriendinnen, dat geeft mij op dit moment echt veel vertrouwen

Dikke zoen!
En ik zal uiteindelijk in zien dat ik hem beter kwijt ben dan rijk.
En even als reactie op je eerdere bericht sum, ik had m nog niet gelezen.

Ja ik had er inderdaad verdriet van dus zo geweldig was het niet.

Well... het is iig fijn dat ik er over kan praten, nogmaals!

Echt heel fijn
Ik zie het nu al een beetje in eigenlijk...
Oh freebie, getrouwde mannen! Die maken het nog es zo ingewikkeld! Lieve schat wat zal je het dan extra moeilijk hebben!

Maar, en dit is een dooddoener ik weet het, als hij jou echt helemaal had gewild dan had ie z'n vrouw verlaten.

Op het moment dat hij dat niet doet (met de gebruikelijke smoezen) dan weet je eigenlijk wel hoe laat het is...

Ieder mens maakt de keuzes waarvan hij/ zij denkt dat het hen het meest gelukkig maakt. Het feit dat hij niet de voor jouw goede keuze maakt, dan zegt dat genoeg. Althans, zo zie ik het.

(komt wel een beetje hard over dit maar zo bedoel ik het niet hoor)

En freebie misschien heb ik het helemaal mis in jouw geval, maar meestal ben je voor zo'n man een spannende afleiding. Maar in jouw geval, het heeft toch twee jaar geduurd, sja, dat je nog zolang hebt volgehouden joh!

Pff nou je bent in ieder geval dapper, maar je moet wel echt volhouden hoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven