Zo boos op mijn ex

10-09-2008 12:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna 3 jaar een relatie gehad met mijn ex. We hebben samen een dochtertje die nu anderhalf is. We hebben zowieso nooit samen gewoond, maar daar kon ik mee leven ook al liet hij wel weinig zijn neus zien. Maar hij voelde zich al erg snel `geclaimd` en we hadden vaak ruzie over allerlei uiteenlopende zaken. Mijn ex is een zeer dominante persoonlijkheid, en wil graag alle touwtjes in handen hebben, alleen alleen wanneer het hem uitkomt.

Daarnaast was hij vrij jaloers alleen uitte hij dat op andere manieren door mij bv altijd de grond in te trappen, alles wat ik leuk vond of goed kon werd door hem afgekraakt. Met andere woorden, hij gunde me dus eigenlijk niks.

Afijn, we zijn al een paar keer eerder uit elkaar gegaan, mede door zijn affaires achter mijn rug om met oa zijn ex, maar nu lijkt het er dus op dat het definitief is, ik ben er aardig overheen, sterker nog, ik zie hem ineens in het juiste perspectief en ik denk serieus dat er iets niet in orde is met zijn persoonlijkheid maar dat is weer een ander verhaal.

Nu ben ik afgelopen maand op vakantie geweest naar een vrij ver land. Hij zou eerst meegaan maar kon ineens geen vrij krijgen, kan gebeuren. Ik vond het zonde om dan thuis te blijven zitten dus ben alleen gegaan met mijn jongste dochtertje ( ik heb nog een paar kinderen maar die waren met mijn exman, waar ik 14 jaar mee getrouwd ben geweest, weg)

De vakantie is super verlopen, we hebben het zo enorm naar ons zin gehad allebei, echt geweldig.

Op 1 van de laatste dagen werd er echter een tornado voorspeld, komt daar regelmatig voor, en alles werd dan ook door het hotel tot in de puntjes opgevangen. Ik had echter problemen met hem te bellen, dat lukte om 1 of andere reden niet, heb de tel. geleend van iemand die daar woonde, telefoonkaart gekocht en ook dat lukte niet. Heb hem echter wel een aantal emails gestuurd om te laten weten dat alles goed ging en dat hij zich geen zorgen hoefde te maken. Dat hij dat wel deed begrijp ik ook volkomen, zou ik ook doen in zijn situatie.

Maar hij was echter vreselijk boos dat ik hem niet kon bellen, direct na die tornado heb ik hem wel een aantal malen gebeld, en toen deed hij ook al kortaf.

Toen ik terug kwam in nederland haalde hij ons op en bekeek zijn dochtertje amper, en tegen mij zei hij amper wat. Geen interesse hoe we het gehad hadden helemaal niks,.Toen ik nogmaals aangaf dat ik er echt niks aan kon doen dat ik niet kon bellen en dat ik niet de enige was, moest ik mijn mond houden.

Nu ben ik inmiddels 2 weken terug en hij laat helemaal niks meer van zich horen. Heeft zijn kindje al een maand dus niet meer gezien. Ik heb hem vanmorgen opgebeld om te vragen wat zijn plannen nu zijn en ik kreeg een enorme stroom van verwijten over me heen. Ik zou mijn ( ons) kind verwaarlozen, ik zou niet goed voor haar zorgen, die vakantie was helemaal niet goed verlopen, ik was helemaal onvoorbereid weggegaan, toen we uit het vliegtuig kwamen zag ze er niet goed genoeg uit ( ja gek he,had 10 uur in het vliegtuig gezeten, met haar op schoot, en ze had een bekertje drinken over haar broekje gegooid dus die had ik uitgedaan).

Ik zou hem chanteren via de baby, ik zou een schild ophouden zodat hij haar niet kan zien, mijn huis is altijd een bende ( gek he,met een paar kinderen, het is altijd schoon en opgeruimd maar binnen 2 tellen kan het ook vol liggen met speelgoed)

Ik vroeg hem duidelijk op welke manier ik hem dan tegenhoud zijn kind te zien, hij is degene die niks meer laat horen van mij mag en kan hij haar ALTIJD zien, ook al is het iedere dag, vind ik alleen maar fijn voor haar! Ik stel geen eisen, vraag nergens om en los alles zelf op, ik moet wel want hij is er niet. We hebben geen vaste regeling, hij doet wat hij wil en wanneer hij dat wil.

Nu komt het er dus eigenlijk op neer toen ik vroeg of hij haar dan nog wel wil zien hij zei, `je moet gewoon je bek houden en ik bepaal wel wanneer ik haar kom halen`

In mijn ogen werkt dat dus zo niet, niet alleen wil ik zelf een beetje weten hoe of wat , maar ook voor ons dochtertje, die wordt ook ouder en ik wil niet dat ze straks steeds maar staat te wachten wanneer papa haar komt halen, of niet.

Toen ik dat zei zei hij dat ik haar dan maar in mijn k*t moest steken want hij laat zich niks vertellen of chanteren.

Ik heb nu dus het plan een omgangsregeling vast te laten leggen, wil hij hier niet mee accoord gaan dan weet ik niet wat het verstandigste is om te doen. Ik vind het niet terecht dat hij maar kan komen en verdwijnen wanneer het hem blieft, als hij boos is op mij dat hij weken niks laat horen, of zie ik dat nu verkeerd. Het gaat niet om een plantje in de achtertuin, wel om een kind met haar gevoelens en verwachtingen.Ik wil haar beschermen tegen pijn en verdriet, begrijpen jullie dat?
Jemig dat jij je zo druk maakt om zo'n lullo, ja sorry hoor maar als jij er zoals je zegt er over heen bent, waarom dan moeite doen, als hij zijn kind wil zien kan hij dat aangeven en jij kan hem dan vertellen wat jouw voorwaarden zijn, wil hij daar niet aan houden dan heeft hij vette pech!
Tja, misschien zie ik het inderdaad te moeilijk..Maar het gaat wel om mijn kind snap je, en ik wil helemaal niet degene zijn die perse alleen wil bepalen hoe of wat, maar ik gun ieder kind een goede band met zijn /haar vader. Maar wat je zegt, dat is niet mijn verantwoording eigenlijk..maar de zijne..Maar toch kwetst het je, want voor mijn gevoel wijst hij haar af door zo makkelijk weg te blijven en dan kwetst dat indirect mij ook..
Als ik jou was, zou ik hierover met een jeugdhulpverlener of kinderpsycholoog willen praten. Je ex is blijkbaar nogal onvoorspelbaar, maar het is wel de vader van je kindje. Ik kan heel goed begrijpen dat je je kind haar vader niet wilt onthouden, dat is ook niet goed voor haar. Maar hoe je dit wel aan moet pakken?

Een vaste omgangsregeling is beter voor een kind. Probeer dit vast te leggen. Heeft je ex ouderlijk gezag? Zo niet, dan ben jij degene die bepaalt hoe of wat.

Vraag er hulp bij. Iemand die ook met je ex kan communiceren hopelijk....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Beste meid,

Ik heb 2 inmiddels volwassen dochter, het enige wat jij bij je dochter aan het aankweken bent is deurmat gedrag, jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je kind,ze leeft bij jou, doe het dan ook,dat jij je indireckt gekwest voelt begrijp ik, maar de opstelling van deurmat die jij naar je ex hebt is alles behalve goed voor je kind, laat zien dat jij keuses kan maken die goed voor haar welzijn zijn en laat je niet leiden door jouw gekwetstheid,als hij er geen moeite voor wilt doen dan maar niet, je kan hem beter niet dwingen om je dochter te zien dan wel, daar schiet je dochter niks mee op, het zal je 1 of 2 keer lukken en dan komt hij weer wanneer zijn pet er naar staat,en dan word ze alsnog gekwetst door die man.

Gewoon niks meer laten horen/lezen en als hij na verloop van tijd komt met het verzoek het kind te zien kan je hem jouw voorwaarden vertellen en hem de keus geven om zich er aan te houden, wenst hij niet mee te werken gaat het feest niet door.
quote:Bokstertje schreef op 10 september 2008 @ 13:05:

Tja, misschien zie ik het inderdaad te moeilijk..Maar het gaat wel om mijn kind snap je, en ik wil helemaal niet degene zijn die perse alleen wil bepalen hoe of wat, maar ik gun ieder kind een goede band met zijn /haar vader. Maar wat je zegt, dat is niet mijn verantwoording eigenlijk..maar de zijne..Maar toch kwetst het je, want voor mijn gevoel wijst hij haar af door zo makkelijk weg te blijven en dan kwetst dat indirect mij ook..Het is wel ook jouw verantwoordelijkheid. Het is jouw kind, dus haar welzijn is jouw verantwoordelijkheid. En kinderen hebben baat bij contact met hun beide ouders.
Je ex komt niet over als een redelijk persoon. Het lijkt mij een goed plan om een omgangsregeling vast te stellen omdat jullie er samen niet uit komen. Dat vrijblijvende wat hij voorstelt lijkt mij niet zo goed voor jullie kind. Die hebben juist behoefte aan structuur en duidelijkheid. Blijf in jezelf geloven, hij functioneert niet helemaal normaal (vind ik).
Ik snap wel dat je je druk maakt, het gaat tenslotte wel om jouw kind

Heeft hij haar wel erkend? In dat geval zou ik contact opnemen met een advocaat (hoeft niet duur te zijn m.b.v. Rechtsbijstand) en de mogelijkheden bespreken om 1 en ander vast te laten leggen. Op die manier bepaalt niet hij wanneer het hem goed uitkomt maar kun jij gewoon vasthouden aan wat er op papier gezet is. Wil hij daar dan nog niet aan meewerken dan heb jij in ieder geval gedaan wat je kon. Succes, tis een rotsituatie. (heb zelfde probleem met exman)
Ik bedoel eigenlijk poezewoes, dat ik niet verantwoordelijk ben voor de band die hij met haar wil opbouwen, ik zie mijn kind iedere dag, en doe alles voor haar, dat hij de keuze maakt maar zo`n klein deel van haar leven mee te willen maken, daar ben ik niet verantwoordelijk voor, ik ben niet verantwoordelijk voor zijn band met haar..Ik kan mijn best doen, hem proberen uit te leggen waarom, maar het is zijn verantwoording daar iets mee te doen toch..Of zie ik dat verkeerd..
quote:Bokstertje schreef op 10 september 2008 @ 13:16:

Ik bedoel eigenlijk poezewoes, dat ik niet verantwoordelijk ben voor de band die hij met haar wil opbouwen, ik zie mijn kind iedere dag, en doe alles voor haar, dat hij de keuze maakt maar zo`n klein deel van haar leven mee te willen maken, daar ben ik niet verantwoordelijk voor, ik ben niet verantwoordelijk voor zijn band met haar..Ik kan mijn best doen, hem proberen uit te leggen waarom, maar het is zijn verantwoording daar iets mee te doen toch..Of zie ik dat verkeerd..

Zolang jij de band tussen jouw kind en haar vader in ieder geval niets in de weg legt vind ik dat je dat goed ziet. Als hij niet wil dan wil ie niet. Iets met trekken en dood paard en zo....

Wat jij kunt doen is zorgen dat de weg vrij is voor contact. Dus in dit geval een goeie omgangsregeling op papier zetten. En je advocaat kan je wel adviseren of er in jullie specifieke geval nog meer geregeld kan/moet worden.
Meer dan je best, kun je niet doen TO. Verder zal hij het zelf moeten doen. Maar ja, ik vind wel dat jij je best moet doen voor je kind, om haar een band met haar vader te kunnen laten hebben, dat ben je aan je kind verplicht.

Sterkte! Lijkt me helemaal niks, zo'n ex. Maar beter ex dan in huis, zo'n stuk verdriet......
Ik denk dat ik mij inderdaad `harder` moet opstellen. Een omgangsregeling of anders heeft hij pech. Ik heb alleen het gezag, hij heeft haar wel erkend.

Ik heb echter altijd open gestaan en gestimuleerd dat hij haar kon zien, zoals ik al zei, ik wou zelfs dat hij vaker gekomen was!

Ik heb hem nooit met wat dan ook een strobreed in de weg gestaan..misschien is dat wel het probleem.

Wil hij haar tussen die omgangsregeling in vaker zien kan dat wat mij betreft ook.

Maar hij vind een omgangsregeling onzin, volgens hem wordt dat bij `hun` ( hij is een surinamer) nooit gedaan. Onzin natuurlijk.
quote:Poezewoes schreef op 10 september 2008 @ 13:26:

Meer dan je best, kun je niet doen TO. Verder zal hij het zelf moeten doen. Maar ja, ik vind wel dat jij je best moet doen voor je kind, om haar een band met haar vader te kunnen laten hebben, dat ben je aan je kind verplicht.

Sterkte! Lijkt me helemaal niks, zo'n ex. Maar beter ex dan in huis, zo'n stuk verdriet......

Ik heb er heel veel verdriet van gehad poezewoes, geloof me..Teveel om op te noemen..Het is zo moeilijk als iemand zo kan lullen en draaien dat je op een gegeven moment het zelf ook gaat geloven. Los van alle geintjes die hij me geflikt heeft..

Maar ik zal een band met hem nooit in de weg staan, maar dat zal best wel eens moeilijk worden..Hij wil bv over 5 jaar emigreren ( is een huis aan het bouwen in een ander land) , ik ben nu al bang wat voor verdriet dat mijn kind zal opleveren, als hij ineens helemaal weg is. Dus soms denk ik, misschien kan hij ook maar beter helemaal wegblijven...puur gevoelsmatig..
Wat hun in hun cultuur doen,daar heb jij niks mee te maken, je woont hier en niet in Suriname, daarbij hoef jij je niet neer te leggen en je dochter geen genoegen te nemen met "zijn"gewoonten, het is take it or leaf it.

Jij staat open voor contact voor je dochter, hij doet geen moeite omdat hij er gewoon geen zin in heeft,nou prima hij heeft geen zin, en jij steekt lekker alle energie die je nu aan hem verspild in je dochter,er komt echt wel een moment dat je dochter zelf wel ziet dat pa er geen moeite voor heeft gedaan,en dat jij geen stro breed in de weg hebt gelegd, in de tijd dat jij energie in je dochter steekt, leer haar dan ook dat ze zich niet als een deurmat hoeft op te stellen om een vent tevreden te houden.
Ik heb hem een omgangsregeling voorgesteld gisteren. Hij gaf vanmiddag door de telefoon aan dat hij daar niet mee accoord gaat, dat hij zich door niemand laat dwingen. Toen smeet hij de hoorn erop. Later belde hij terug dat als ik zeker weet dat ik een omgangsregeling wil ik dat maar moet aanvragen maar dat hij mij dan wel helemaal openhalen gaat, dat hij alles gaat doen om mij zwart te maken.

Ik begrijp het niet hoor...wat is er nou zo raar aan een omgangsregeling, dat is toch doodnormaal?

En waar haalt hij het lef vandaan joh..wie is degene die mij heel de zwangerschap bedrogen heeft met andere vrouwen ( en erna ook), wie heeft mij alles alleen laten kopen voor de baby en laten betalen en regelen, wie is er in de kraamtijd ervandoor gegaan en heeft mij heel de week alleen gelaten, wie is er regelmatig weken weggebleven zonder naar zijn kind om te kijken als hij het weer eens op zijn heupen had, wie heeft haar in die bijna 2 jaar maar een keer of 5 bij zich gehad en bracht haar dan ook nog snachts weg bij weet ik het wie!!

Wie is degene die alleen maar een baan wil als ik mijn kind bij me kan hebben ( die ik ook gevonden heb!!) die zelfs ontslag heeft genomen toen dat niet meer kon en een nieuwe baan gevonden heeft waarbij het wel weer kon, wie heeft haar ruim een jaar bv gegeven, wie verzorgd haar dag en nacht, wie weigert er in een auto te stappen zonder autostoeltje terwijl hij daar altijd kwaad om werd omdat hij autostoeltjes onzin vindt, wie koopt de mooiste kleertjes voor haar, wie gaat accoord met een 100 euro per maand terwijl hij met zijn inkomen minstens!! het driedubbele zou moeten betalen, wie leert haar liedjes, wie is er vanmorgen met haar naar de kinderboerderij konijntjes wezen kijken???

Ik vind dit echt zo frusterend he..zou haast echt die strijd aangaan en kijken wie er als winnnaar uit de bus gaat komen, maar ik wil mijn kind nooit als machtstrijd gebruiken tussen twee mensen die niet meer met elkaar overweg kunnen...

Echt triest dit..
En wie is degene die van deze lullo een kind heeft gekregen? Jij bent net zo goed verantwoordelijk voor het ontstaan van deze situatie als hij. Het heeft geen zin om elkaar achteraf dat soort verwijten te gaan maken. Dat is ook niet in het belang van jullie dochter.

Leg hem uit dat een regelmatige bezoekregeling beter is voor jullie kind en dat jij niet toestaat dat hij op andere wijze jouw privacy schendt. Dat als hij op andere tijdstippen zomaar aan de deur staat, deze deur voor hem niet opengaat.
quote:Poezewoes schreef op 10 september 2008 @ 13:13:

[...]

Het is wel ook jouw verantwoordelijkheid. Het is jouw kind, dus haar welzijn is jouw verantwoordelijkheid. En kinderen hebben baat bij contact met hun beide ouders.

Het is de verantwoordelijkheid van de verzorgende ouder om de niet-verzorgende ouder in staat te stellen een band op te bouwen met het kind, o.a. door de omgangsregeling na te leven. In dit geval is er geen omgangsregeling. TO kan prima voorstellen om hierover te overleggen, maar haar egomaniakale ex klinkt niet als het overleggerige type. Als hij niet wil overleggen, dan kan hij om een omgangsregeling verzoeken bij de rechter. Het is niet de verantwoordelijkheid van TO om haar ex toe te staan hun dochter maar te komen halen en brengen wanneer het hem uitkomt.

Het is wel haar verantwoordelijkheid om haar dochter te beschermen tegen een manipulerende en intimiderende vader. Als zij nu geen grens trekt, zal de ex de dienst gaan uitmaken en zijn dochter ophalen wanneer het hem uitkomt, en dat is niet in het belang van het kind. Zeker omdat de ex weinig oprechte interesse voor haar lijkt te hebben en haar vooral lijkt te gebruiken om macht over haar moeder te blijven uitoefenen. Het is aan TO om dat nu te zorgen voor duidelijkheid en het gemanipuleer en machtsvertoon een halt toe te roepen.
Ga in therapie!
quote:Poezewoes schreef op 12 september 2008 @ 15:56:

En wie is degene die van deze lullo een kind heeft gekregen? Jij bent net zo goed verantwoordelijk voor het ontstaan van deze situatie als hij. Het heeft geen zin om elkaar achteraf dat soort verwijten te gaan maken. Dat is ook niet in het belang van jullie dochter.

Leg hem uit dat een regelmatige bezoekregeling beter is voor jullie kind en dat jij niet toestaat dat hij op andere wijze jouw privacy schendt. Dat als hij op andere tijdstippen zomaar aan de deur staat, deze deur voor hem niet opengaat.

Ja, ik heb van deze lullo een kind gekregen ja, eens..Maar soms blijken zaken anders dan ze in eerste instantie lijken te zijn.

Ik vind niet dat ik verantwoordelijk ben voor het ontstaan van deze situatie, ik heb er alles aan gedaan de relatie te laten slagen en ook nu heb ik mijn best gedaan goed met elkaar overweg te kunnen.

Maar als de ander niet wil, of raar doet doe je daar niks aan.

Ja, dan had ik geen kind moeten krijgen van hem ja...Maar gek genoeg is dat nou het enige waar ik geen spijt van heb..ik ben zielsblij met mijn kindje..

Ik ben het zeker met je eens dat ik rustig moet blijven en proberen geen verwijten te maken..daarom uit ik ze ook hier :-) Maar het is wel moeilijk hoor, want je voelt je zo genaaid als je de raarste verwijten naar je hoofd geslingerd krijgt..en dat hij je dan ook dreigt met je `helemaal open te halen`
Helemaal niet gek, ik begrijp het helemaal! Je kan hem zeggen dat hij zelf een omgangsregeling kan aanvragen. Jij kan dat namelijk helemaal niet, dat is het belang van de niet-verzorgende ouder en van hem moet dus ook het verzoek komen.

Dus laat hij het maar zeggen, wat wil hij: overleggen of naar de rechter?
Ga in therapie!
quote:Bokstertje schreef op 12 september 2008 @ 16:03:

[...]

Ja, ik heb van deze lullo een kind gekregen ja, eens..Maar soms blijken zaken anders dan ze in eerste instantie lijken te zijn.

Ik vind niet dat ik verantwoordelijk ben voor het ontstaan van deze situatie, ik heb er alles aan gedaan de relatie te laten slagen en ook nu heb ik mijn best gedaan goed met elkaar overweg te kunnen.

Als ik naar de informatie uit je openingsbericht kijk vraag ik me af hoe kritisch je naar hem hebt gekeken als mogelijke vader voor je kind. Jullie woonden al niet samen, hij liet zich vaak niet zien, jullie hadden veel ruzie, hij was te dominant... Dat is toch niet de situatie waarin je een kind wilt grootbrengen?
Tuurlijk ben je zielsgelukkig met je kindje, gelukkig wel! Ik maak je ook geen verwijten hoor. Wat ik bedoel te zeggen, en waarom, is dat je realiseren dat je zelf ook de hand er in hebt gehad dat deze situatie is ontstaan, je kracht geeft. Het geeft je de grip op je eigen leven terug. Het is je niet 'overkomen', de situatie van nu is gevolg van keuzes die je zelf hebt gemaakt.

Hoe het verder gaat, is dus ook grotendeels afhankelijk van de keuzes die jij maakt. Je hoeft niet met je te laten sollen, jij mag je eigen grenzen en voorwaarden aangeven. Je mag je kind geen omgang met haar vader ontzeggen, tenzij je denkt dat dit riskant is voor haar. Maar jij mag wel aangeven welke voorwaarden er wat jou betreft aan vast kleven. En als hij het daar niet mee eens is, stapt hij maar naar de rechter. Jullie relatie is over, hij heeft geen enekel recht om nog zoveel invloed op jouw leven uit te oefenen!
Als ik naar de informatie uit je openingsbericht kijk vraag ik me af hoe kritisch je naar hem hebt gekeken als mogelijke vader voor je kind. Jullie woonden al niet samen, hij liet zich vaak niet zien, jullie hadden veel ruzie, hij was te dominant... Dat is toch niet de situatie waarin je een kind wilt grootbrengen?[/quote]

Dat ben ik met je eens Wuiles..maar in het begin leken de zaken anders dan ze later werden. En dit was echt een geval van liefde maakt blind, want ik ben nog nooit op iemand zo verliefd geweest als op hem.

Ik heb die beslissing om een kindje te krijgen met hem misschien te snel genomen..Maar nogmaals, ik heb er totaal geen spijt van, want het is echt een prachtig kind..En ik heb er alle vertrouwen in dat ik haar ook zonder hem een hele goede opvoeding kan geven, ik heb mijn eigen geld, mijn eigen inkomen, en mijn andere kinderen die allemaal stapel op haar zijn.

Maar het is wel een doorn in het oog dat hij zich zo gedraagt..dat had ik toch ergens niet verwacht ookal had ik het misschien als ik een stuk kritischer had gekeken `verstandiger` geweest, ik was echt blind..
Je hebt gelijk Poezewoes, ik ben inderdaad mede verantwoordelijk voor hoe de zaken nu verder lopen.

En daarom wil ik inderdaad mijn poot stijf houden en me niet meer laten intimideren door hem. Maar ik denk echt dat hij heel vervelend gaat worden.

Ik ben in ieder geval wel blij dat ik ondanks mijn verliefdheid wel zo nuchter ben gebleven geen gezamelijk gezag te regelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven