Zo pijnlijk: ingeruild en ex gaat gewoon verder

09-03-2009 14:01 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Jullie weten wel dat ik 7 maanden geleden ben ingeruild voor iemand anders, na 5 jaar. Ik vertelde ook al dat we het goed hadden samen, dat hij dat ook vond, maar dat hij, door iemand nieuw te ontmoeten, vond dat 'het ook anders kan', en heeft me verlaten. Hij wou niet kijken hoe we onze relatie een andere draai konden geven, maar wou voor het ieuwe, onbekendere gaan. Wel alleen nadat ik een sms had onderschept, hij heeft het nooit uit zichzelf verteld. Maar zijn gedrag verontrustte me, dus hij heeft zichzelf verraden zonder dat hij het doorhad en ben ik zijn gsm gaan controleren.

Eens hij het niet meer kon ontkennen, is hij stiekem zijn gerief komen halen en wegggegaan. Hij wou niet aan de problemen (ik weet niet wat hem eigenlijk stoorde in onze relatie) werken, en is heel plots weggegaan.

Twee weken later was hij met dat meisje samen, maar ik zou er niet van verschieten als het al eerder aan de gang was. Nu 7 maanden verder probeer ik zoveel mogelijk te lezen, leren en praten met vrienden en famillie, om het zo goed mogelijk te verwerken.

Alleen kan ik het nog allemaal niet loslaten, en kijk ik af en toe in zijn email, want ik weet zijn paswoord dat hij niet veranderd heeft. Nu zag ik dat hij een reis geboekt heeft naar een exotisch land, waar wij eind 2007 nog geweest waren. Via een vriend kan hij goedkoop in chique hotels overnachten. Dus de zalige reis die wij toen met zijn tweeen hebben gedaan, gaat hij nu gewoonweg opnieuw overdoen met zijn nieuwe liefde! Ook 3 weken, in exact dezelfde periode, maar dan 2 jaar later.

Dit doet verschrikkelijk pijn, was het dan echt niets speciaals tussen ons????
*denkt dat EvyBlissy het bij het juiste eind heeft*
Noem eens 5 dingen die WEL de moeite waard zijn in je leven nu. Ipv te blijven hangen in je verleden met hem. Hij heeft een andere relatie. En je zielig opstellen en verzwelgen in zelfmedelijden maakt je er niet aantrekkelijker of leuker op. Raap je zelf op en ga verder met je leven!
quote:EvyBlissy schreef op 09 maart 2009 @ 14:14:

Oh... dertig. (Knap speurwerk van mijn kant!)

Dan is het tijd om diep adem te halen... en door te gaan met je leven. Nu ben je namelijk heel erg enthousiast aan het zwelgen in je verdriet en dat is vervelend voor jezelf, je familie en je vrienden. vergeet ons (vivaforummers) niet.

Af en toe kijk je in zijn email?? Ben je nou helemaal belatafelt? Ik begrijp uit je posts dat je jezelf hier graag mee kwelt maar realiseer je je wel wat je iemand aandoet om hem al 7 maanden te bespieden? Ik vind het meer dan asociaal!
Mijn hemel WEER een topic???

Is het voor jezelf lekker overzichtelijk allemaal???

Houhet gewoon op 1 topic en volg gewoon daar de adviezen van op!

En lezen in andermans email?

Bronny zei het al.....je hebt de pijn die je nu voelt aan jezelf te danken

het is ZO not done om in iemands email te kijken

Waar denk je wel niet dat je het lef vandaag haalt zeg!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn moeder is 5 jaar geleden ook 'ingeruild' voor iemand anders door haar vriend, om wie ze zelfs van mijn vader is gescheiden. Tot mijn grote ergernis zwelgt ze tot op de dag van vandaag nog altijd in zelfmedelijden en hoopt ze dat het nog goed komt. Het is een lief mens, mijn moeder, maar ze maakt haar eigen leven en dat van de mensen om haar heen erg vervelend op deze manier. Muis, zorg dat jij niet zoals mjn moeder wordt en neem verantwoordelijkheid over je eigen leven en geluk! Laat je geluk toch niet zo afhangen van iets dat over, uit en geweest is. Wie met zijn rug naar de toekomst staat, leeft alleen in het verleden en daar schiet je niks mee op.
En als het net als in de andere topics gaat dan laat ze zich gewoon niet meer (of bijna) zien en opent over twee weken weer een topic. Wat een forum/topic/energie verspilling.
Ik vind het gewoon allemaal zo moeilijk. Waarom ik in zijn mailbox kijk: de hoop iets te vinden waaruit blijkt dat hij misschien toch een foute keuze heeft gemaakt. Ik weet het, en jullie vinden dat misschien heel zielig.

Maar ik zie deze persoon nog graag, ookal wil ik dat niet. Sorry, maar we hadden het goed samen. En ik vind het spijtig dat hij niet heeft geprobeerd onze relatie te verbeteren, in plaats van pardoes voor een nieuwe te kiezen. Wat ik van jullie zou willen weten is wat je uit ervaring hierover weet te vertellen.

Om eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel aan te horen: Ga verder met je leven. Tuurlijk, en ik doe mijn best, maar k probeer ook alles beter te begrijpen.

Sorry voor mijn vele topics, ik dacht dat dit forum hiervoor diende, maar zal dan wel ergens anders raad vragen hoe ik hierover kan geraken
Je mag zoveel raad vragen als je wilt, maar houdt het gewoon bij één topic, het gaat tenslotte steeds over hetzelfde.
Een forum is er ook voor om adviezen en tips te vragen. Maar over een en hetzelfde onderwerp hoef je geen 5 topics te openen.

Waarom wil je dit zo graag begrijpen. De relatie was voor hem gewoon niet meer wat hij voor ogen had. Anders zou hij nu niet met een ander zijn. En dat hij jou dat nooit heeft laten weten is jammer en verdrietig en misschien zelfs niet eerlijk, maar zo is het nu eenmaal gegaan. Wat wil je precies horen zodat je wel verder kan gaan? Tuurlijk heb je wel wat voor hem betekend anders waren jullie niet zo'n tijd samen geweest. Maar zijn gevoel is veranderd, en waarom dat zo is, doet er toch niet toe.

Het ligt niet aan jou. Die dingen gebeuren nou eenmaal.

Ik denk dat het tijd is om na 7 maanden dit eens te gaan verwerken. De zomer komt er aan, tijd voor leuke dingen in het leven.
Ik snap best dat je je radeloos, moedeloos, verdrietig en gekwetst voelt. Maar vergeet niet dat jouw ex er voor heeft gekozen om niet met jou, maar met een ander verder te gaan. Dit feit alleen al geeft aan dat jouw ex het dus niet voor je is. Hoe moeilijk het ook is om dat te accepteren; het is zo. Daar verander je niets aan. Je kunt dus maar beter je leven leuk gaan maken door dingen te doen waar je van houdt, met vrienden, familie of alleen. Zorg ervoor dat je het weer naar je zin krijgt. Blijf hier niet hangen, want je hebt alleen jezelf ermee te pakken en je bereikt er niks mee.
Misschien een rare vraag maar was je relatie wel goed als hij van het ene bed naar het andere kan stappen?

En geloof me, hij heeft geen spijt, anders was hij in die 7 maanden heus wel een keer langsgekomen, had hij gebeld, gemaild. Kortom, hij is gelukkig met een ander, hoe rot dat ook is om te horen. Het is nu aan jezelf om je leven weer glans te geven. Niet aan je ex en zeker niet vanuit zijn mailbox.

Het is moeilijk en het doet pijn, maar probeer de leuke dingen in je leven te zien en als je ze niet ziet, zoek ze dan.

Kortom, (ookal wil je het niet horen) geef jezelf een schop onder je kont en ga door met je leven en maak er wat van.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:muisje08 schreef op 09 maart 2009 @ 14:57:

Ik vind het gewoon allemaal zo moeilijk. Waarom ik in zijn mailbox kijk: de hoop iets te vinden waaruit blijkt dat hij misschien toch een foute keuze heeft gemaakt. Ik weet het, en jullie vinden dat misschien heel zielig.

Maar ik zie deze persoon nog graag, ookal wil ik dat niet. Sorry, maar we hadden het goed samen. En ik vind het spijtig dat hij niet heeft geprobeerd onze relatie te verbeteren, in plaats van pardoes voor een nieuwe te kiezen. Wat ik van jullie zou willen weten is wat je uit ervaring hierover weet te vertellen.

Om eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel aan te horen: Ga verder met je leven. Tuurlijk, en ik doe mijn best, maar k probeer ook alles beter te begrijpen.

Sorry voor mijn vele topics, ik dacht dat dit forum hiervoor diende, maar zal dan wel ergens anders raad vragen hoe ik hierover kan geraken

Ok, je wil het beter begrijpen?

Ik heb mijn vriend pardoes verlaten en waarschijnlijk voelt het voor hem ook alsof ik hem heb laten vallen als een baksteen. We hadden het "goed" samen. Maar wat mij betreft niet goed genoeg. En, ookal vind ik het naar voor hem, ik ga nooit terug. Het komt nooit meer goed. Jouw vriend komt niet bij je terug, omdat jij het niet begrijpt, of omdat het zo naar is voor jou.

Jouw vriend heeft recht op zijn eigen geluk. Een relatie is niet van, "ik doe alles goed, dus blijf je voor altijd bij me. Daar heb ik recht op."

Zo werkt het niet. Jij hebt er geen recht op dat hij bij je blijft, omdat jij zo je best doet.

Mensen kunnen veranderen, iemand tegen komen en wat anders willen. Daar doe je niets aan, zo is het leven.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Mijn ex heeft me laatst bedankt, omdat ook zijn leven nu veel leuker is geworden, zonder mij. Je wordt namelijk niet gelukkig van samenleven met iemand die niet gelukkig met jou is.

En ga nou snel op reizen een topic openen!
Beetje teveel geclaim van jouw kant?
Wanneer je na 7 maanden nog op dit niveau zit, dan zul je echt harde maatregelen moeten treffen.

Ga in therapie om beter met dit soort tegenslagen om te kunnen gaan.

Stop met verwerken en praten over hem buiten de therapie om. Dit heb je echt niet nodig om dingen te verwerken. Juist geen contact, geen praten over, geen denken aan hem is wat jou zal helpen.

Verder, hij heeft het recht om jou te verlaten, hij heeft het recht op een nieuwe relatie, hij heeft het recht om op reis te gaan, maar hij heeft ook recht op privacy. En dat is iets wat jij hem niet gunt door te neuzen in zijn mails. Daar ga je veel te ver in en wederom is dit gedrag niet helpend om jou gelukkiger te maken.

Of wil je alleen medelijden?

Eén topic voor hetzelfde onderwerp is voldoende. Kan me voorstellen dat als mensen al tig keer exact dezelfde vraag van dezelfde forummer tegenkomen, ze lullig gaan reageren.

Ja, het is kut om gedumpt te worden en te zien dat ie al snel weer iets nieuws heeft opgebouwd, maar met blijven zwelgen in zelfmedelijden kom je geen stap verder.

Zielig, ja best wel, want je helpt jezelf alleen maar meer de vernieling in, je vind namelijk niet wat je wilt vinden, als hij zelf vind dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt staat hij wel bij jou op de stoep, dat hoef jij niet voor hem te doen

Zo goed had je het niet meis, want als dat zo was dan waren jullie nu nog wel bij elkaar geweest en was hij niet binnekort met zijn nieuwe lief op vakantie gegaan.

Wat ik er uit ervaring overkan vertellen

Het doet pijn......HEEL VEEL pijn

Maar je hebt een keuze, erin blijven hangen, of doorgaan en je leven weer zin geven zonder hem, dat kon je namelijk voor je hem kende ook

Beter begrijpen doe je door met jezelf aan de gang te gaan, het elke dag een beetje meer af te sluiten, niet door zijn mail te lezen en hopen dat jij terugkomt

Sorry voor mijn vele topics, ik dacht dat dit forum hiervoor diende, maar zal dan wel ergens anders raad vragen hoe ik hierover kan gerakenJe mag hier best raad vragen, maar op 1 topic, niet op 5 topics over hetzelfde onderwerp.

Probeer nou eens gewoon wat rust te vinden en iets te doen met alle tips die je op alle 5 de topics gehad hebt

Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:muisje08 schreef op 09 maart 2009 @ 14:01:

Dit doet verschrikkelijk pijn, was het dan echt niets speciaals tussen ons????Nee, het was blijkbaar niets speciaals anders zou hij niet al zo snel zo gelukkig met iemand anders zijn.
Is het niet ontzettend verstandig om hem een mailtje te sturen en daarin aangegeven dat voor jouw en zijn veiligheid zijn wachtwoord moet worden gewijzigd? Ik snap dit niet zo goed hoor. Ik kijk ook wel eens op de hyves van mijn ex om te kijken of die ene vriendin van hem al is getrouwd en of het kindje van de andere vriendin al groot is geworden. Hij heeft mij uit zijn leven gebannen, maar ik had ook wat met zijn vrienden opgebouwd. Dat is misschien ook niet gezond, maar meer een soort interesse en geen neurotisch ja haast STALKERIG gedrag!

Er zijn na zeven maanden vast wel leukere dingen om te doen. En al die tijd die je nu op internet vertoeft om te kijken of hij misschien een foute beslissing heeft gemaakt, kun je misschien beter storten in een cursus zelfbeheersing, eigenwaarde of punniken, of naar een maatschappelijk werkster / psycholoog. Het lijkt me namelijk dat dit zo ontzettend diep zit, dat niemand anders jou op andere gedachten kan brengen.

Ik heb niet alle eerdere topics gelezen, en ga me daar na al deze opmerkingen ook niet meer aan wagen, ik weet dus niet precies hoe het zit. Maar meid, kies voor jezelf en hou op met dat jaloerse kinderachtige gedrag. Ga iemand zoeken die je helpt dit allemaal achter je te laten. Luister naar het nieuwe liedje van Blof en denk aan vandaag en niet aan gisteren.
Muisje; dit is de 1e keer dat ik je verhaal lees. En hoewel ik je graag iets zou willen zeggen, waar je daadwerkelijk iets aan hebt, weet ik niet wat te zeggen. Ik heb ooit een soortgelijke situatie meegemaakt (en nee, ik heb niet zijn e-mail gelezen) waarin ik zonder blikken of blozen ben "gedumpt". Dat is moeilijk te verteren. Verlaten worden is niet makkelijk maar vervolgens genegeerd worden of geen duidelijke uitleg krijgen, is nog moeilijker. De ene persoon is daar sneller overheen dan de ander. De ene persoon praat er liever niet over en de ander valt keer op keer op keer in de herhaling.

Wat ik denk dat jij aan het doen bent, Muisje, is aan het verwerken. En als dit betekent dat je hier al 7 maanden mee bezig bent, inmiddels al 5 topics over hetzelfde onderwerp bent begonnen en wellicht voor de 100e keer jezelf aan het herhalen bent, dan zal het zo moeten zijn. Als dit is wat jij nodig hebt om het op een goede dag te verwerken, dan moet je dit doen. En tegen de anderen, die "hier doodmoe van worden" en het liefst Muisje "door elkaar willen rammelen en haar wel zouden willen toeschreeuwen om verder te gaan met haar leven", zou ik willen zeggen om Muisje haar eigen verwerkingsproces te laten volgen. Als Muisje beter weet, dan doet ze wel beter. Tot die tijd heeft ze een luisterend oor nodig; laten we dat voor haar zijn.

Ik vind het gewoon allemaal zo moeilijk. Waarom ik in zijn mailbox kijk: de hoop iets te vinden waaruit blijkt dat hij misschien toch een foute keuze heeft gemaakt. Ik weet het, en jullie vinden dat misschien heel zielig.Helemaal niet, ik vind het wel een slimme zet. Je zorgt er zo met 100% zekerheid voor dat als hij ooit ontdekt wat je doet, hij ej als een totaal gestoorde psycho zal zien. En zo zorg je zelf voor de zekerheid die je zoekt: als er al kans op herstel was, heb je die zelf vakkundig de nek om gedraaid.quote:Sorry voor mijn vele topics, ik dacht dat dit forum hiervoor diende, maar zal dan wel ergens anders raad vragen hoe ik hierover kan geraken

je voelt je wel graag slachtoffer he? Misschien is dat een factor in begrijpen waarom je ex er geen zin meer in had?

(Overigens: ik vind het heel treurig voor je, daar gaat het niet om. Maar je verdriet zelf bewust in stand houden is niet echt handig, tenzij je je gewoon graag slachtoffer voelt)
Diem, soms hebben mensen een schop onder hun kont nodig. Zwelgen in verdriet is voor niemand goed. En al ben je nog zo verdrietig, dan hoef je nog niet zo wanhopig te doen. Is nergens goed voor.

En dat proberen wij aan Muisje haar verstand te brengen.
Muisje, zoek een leuke rebound en ervaar dat er meer is dan die ene jongen die jou niet meer wil. Stap uit je slachtofferrol. Absolute Einstein heeft gelijk: je kunt niemand dwingen bij je te blijven omdat jij denkt dat je het goed had...

Steeds zijn mail checken is eng. Blijf eruit. Geef jezelf je leven terug.
Diem, dan kan ze toch haar wel/niet wisselende gevoel beter in hetzelfde (begin)topic blijven schrijven?? Voor ieder (die wil) prima te volgen lijkt me.

Verder eens met Its. Zoek een leuke rebound (ONS of langer), dat zet je hoofd in elk geval op andere gedachten
Ik wil je best vertellen waarom je ex het uit heeft gemaakt: hij vond het niet leuk met jou. Helemaal Niet Leuk. Hij kwam iemand anders tegen, ontdekte hoe een relatie ook kon zijn, en smeerde hem.

Dat wil niet zeggen dat jij niet leuk bent, of dat een relatie met jou niet leuk is, dat wil alleen maar zeggen dat jouw ex het niet leuk vond met jou. Het is zuur dat jij het wèl leuk vond met hem, maar helaas pindakaas gaat ervaring niet altijd gelijk op.

Dus geef jezelf een schop onder je hol. Je ex komt niet bij je terug, want hij heeft het nu veel leuker. Jij niet, en dat is inderdaad lullig, maar nogmaals: helaas pindakaas. Het leven is niet altijd eerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven