Zo raar gegaan

11-09-2011 23:35 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn eerste starter hier....en eigenlijk weet ik de reacties al...maar here goes:

Ik kom uit een best wel erg turbulente relatie, nu alweer drie kwart jaar geleden. Samengevat: Hij had/heeft borderline, was/is dealer (wat ik van tevoren echt niet wist, staat niet op zijn hoofd..), en het was een relatie van aanhalen en afstoten van zijn kant uit. Ik vind en vond hem geweldig, maar leed er zelf ontzettend onder....liep op mijn tenen om niets fout te doen, met als hoogtepunt dat ik hem na een, blijkt achteraf, hartaanval door verschillende verdovende middelen, heb moeten reanimeren etc. etc. Ouders moeten bellen omdat hij zou komen te overlijden en de dag daarna een telefoontje krijgen dat ik een achterlijke k...h... was, en waarom ik zijn ouders had gebeld en ik na had moeten denken etc.etc. Kortom: heftig......

Nu is het zo dat ik de meest geweldige man heb ontmoet in een cafe toen deze daar was voor zijn personeelsfeest.... het ging zo super goed, we appte in het begin (3 weken lang) heel wat af...in het begin was hij degene die zich min of meer op aan het dringen was aan mij... ik ging maar door in die lijn, dus veel appen....maar toen kwam het....hij kreeg een benauwd gevoel van mij....

Later ging ik eens terug denken, ik stuurde ook wel erg veel berichten, niet eens over ik vind je lief etc. etc. maar gewoon leuke dingen van de dag....Toen hij aangaf dat het wat benauwend was, heb ik geprobeerd hier op te letten, maar heb zo graag contact met mensen...dus niet specifiek hem, dat het maar met de helft minder was geworden (de apps)....

Zijn reactie hierop was totaal niks meer te laten horen....

Nu was ik eens terug aan het denken, zou dit komen door voorgaande relatie?

Gisteren kreeg ik ineens een appje (na een maand radio stilte): het lag niet aan mijn uiterlijk, maar ik appte veel en was ook erg actief op facebook (laatste klopt, maar niet naar hem toe, ik schrijf veel en zet op mijn facebook wat ik wil, zaken van alledag etc.) en daar houd hij niet van () Het appje eindigde met sorry dat hij zo lang afwezig was geweest.....

Nu heb ik zo de neiging om alles uit te leggen....dat mijn vele appen voort komt uit het graag contact willen hebben, weten dat alles goed is en bevestiging misschien wel een beetje veel willen hebben...

Omdat ik mijn ex niet in kon schatten, lijkt het of ik bij mensen op wie indruk wil maken, waar het basis gevoel nog niet duidelijk is, veel contact wil....goedkeuring wil hebben lijkt het wel.

Nu ben ik hier al mee aan de slag gegaan...en het gaat op zich harstikke goed.....maar ik wil hem zo graag uit leggen waar dit vandaan komt....maar ja....kansloos.....of niet dan? Graag jullie mening?
quote:boterblommetje schreef op 12 september 2011 @ 10:37:

krijg het idee dat je iets te wanhopig bezig bent geweest.

Krijg het idee dat je dat ook anders kan formuleren. Ik krijg het idee dat ik inderdaad teveel aanwezig ben geweest en er te bovenop zat, zo ver was ik al, dat was de vraag niet.

Verder, als je mij zou kennen, zou je weten dat ik veel bel, veel sms en veel app. Dat heeft niets met de persoon te maken, dat ben ik....moet ik dat veranderen? (en dat is een serieuze vraag!).

Ik heb het idee dat ik lekker mijzelf moet zijn, maar hier wel mijn ogen voor moet blijven openen en open houden.

Ik heb een behoorlijk uitgebreid vrienden en kenissen netwerk... dus....volgens mij, schijnen mensen dat best oke te vinden aan me? Ik snij het onderwerp van teveel contact wel eens aan, gewoon ter reflectie, en dan krijg ik terug: Zo ben jij! Dat is leuk en vol humor.

Dus....tja.
quote:dithje schreef op 12 september 2011 @ 11:38:

[...]

Verder, als je mij zou kennen, zou je weten dat ik veel bel, veel sms en veel app. Dat heeft niets met de persoon te maken, dat ben ik....moet ik dat veranderen? (en dat is een serieuze vraag!).

Ik heb het idee dat ik lekker mijzelf moet zijn, maar hier wel mijn ogen voor moet blijven openen en open houden.

Ik heb een behoorlijk uitgebreid vrienden en kenissen netwerk... dus....volgens mij, schijnen mensen dat best oke te vinden aan me? Ik snij het onderwerp van teveel contact wel eens aan, gewoon ter reflectie, en dan krijg ik terug: Zo ben jij! Dat is leuk en vol humor.

Dus....tja.

Maar eigenlijk ben je ook wel erg onzeker toch? Dat voel ik ook in je openingspost.

Eerlijk gezegd denk ik dat die nieuwe man die je ontmoet hebt gewoon niet echt geïnteresseerd was, anders hou je geen maand (!) radiostilte. Ik zou zeggen: het is graag of niet. Je komt over als een leuk, enthousiast persoon, dus ga dat vooral niet veranderen.

Maar kop op! Niet zo onzeker gaan zitten miepen nou.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:dithje schreef op 12 september 2011 @ 11:38:

[...]

Krijg het idee dat je dat ook anders kan formuleren.

Waarom?

het is zoals het is en ik zei niets onaardigs.

doet het je pijn als je met de neus op de feiten gedrukt wordt?

quote:Ik krijg het idee dat ik inderdaad teveel aanwezig ben geweest en er te bovenop zat, zo ver was ik al, dat was de vraag niet.

Verder, als je mij zou kennen, zou je weten dat ik veel bel, veel sms en veel app.

Daar jaag je dus mensen mee weg.

het komt wanhopig en opdringerig over.

quote:Dat heeft niets met de persoon te maken, dat ben ik....moet ik dat veranderen? (en dat is een serieuze vraag!).

als je mensen in je buurt wilt houden zou ik dat zeker doseren ja.

quote:Ik heb het idee dat ik lekker mijzelf moet zijn, maar hier wel mijn ogen voor moet blijven openen en open houden.

Dus....tja.

waarom vraag je het dan hier?

doe wat je wilt en accepteer dan ook dat er mensen zijn die dat niet prettig en juist opdringerig vinden.

soit.
Hahaha, nou, zo onzeker ben ik nu ook weer niet, tuurlijk wel een beetje, maar niet overheersend (alleen wel op mannen gebeid met tijden, want die snap ik gewoon niet..)....ik val mensen gewoon niet graag lastig met mijn te enthousiaste houding...vandaar dat ik daar wel eens open en eerlijk naar vraag...ik ben nogal van het reflecteren, want ik ben met tijden wel eens benieuwd naar mijn blinde vlek....zou het erg vinden als mensen mij iritant vinden, dan hoor ik dat liever graag zelf en als ik daar naar vraag. Vraag het ook niet aan iedereen natuurlijk!

En, reflecteren is iets waar ik op het hbo mee werd lastig gevallen, haha, en dat is er in blijven zitten.

Maar zal eens stoppen met onzeker miepen Bedankt voor je reactie!
@boterblommetje: helemaal waar, het is alleen zo dat het inderdaad niet prettig is te lezen dat dit opdringerig kan overkomen, want dat wil ik niet zijn. Inderdaad...je zei het gewoon normaal...en ik ga der gewoon mee dealen. Het lukt al aardig
Had een 'facebookkennis' die ook meer dan 5 berichten op een dag op Facebook gooide over zaken die werkelijk helemaal niemand interessant vind. Daardoor miste ik de echt leuke berichten. Ik heb haar op 'niet zichtbaar' gezet omdat ik er echt helemaal gek van werd. Evenals mensen die smssen om het smssen. Vreselijk. Alsof ze meermaals per dat willen dat je aan ze moet denken. Ik heb een leven potjandrie! Krijg er helemaal jeuk van als ik de hele dag door niets zeggende berichtjes krijg tijdens mijn dagelijkse dingen. Ik denk aan mensen als ik aan ze wil denken, niet omdat ze zich op diverse manieren bij me naar binnen willen dringen. Bah.
quote:Oriane schreef op 12 september 2011 @ 12:40:

Had een 'facebookkennis' die ook meer dan 5 berichten op een dag op Facebook gooide over zaken die werkelijk helemaal niemand interessant vind. Daardoor miste ik de echt leuke berichten. Ik heb haar op 'niet zichtbaar' gezet omdat ik er echt helemaal gek van werd. Evenals mensen die smssen om het smssen. Vreselijk. Alsof ze meermaals per dat willen dat je aan ze moet denken. Ik heb een leven potjandrie! Krijg er helemaal jeuk van als ik de hele dag door niets zeggende berichtjes krijg tijdens mijn dagelijkse dingen. Ik denk aan mensen als ik aan ze wil denken, niet omdat ze zich op diverse manieren bij me naar binnen willen dringen. Bah.

Hahaha, hij is duidelijk. Wat betrefd dat facebook verhaal....was ik inderdaad ook schuldig aan... nu nog maar 2 per dag...en inderdaad, is dat iri....dan zet je me op block...zo denk ik er dan wel over...

En dat sms om het sms.....misschien dus bij hem in het begin dus wel wat ik stug vol bleef houden. Sms-en om het sms-en doe ik ook niet....kost teveel geld. haha (en ik ben een pin!!!) apen daarin tegen blijft een leuke bezigheid (whats's app) wat ik in het begin teveel deed, serieus waar, is echt verslavend, maar heb hier dus en nu weer een flinke eye opener over gehad/gekregen. Fijn :-)
Ik vind het vreselijk facebook en hyves, mensen die zonodig alles moeten vertellen. Over hun priveleven en de helft is gelogen hoor..........
ik heb 5jaar met zo een man samengewoond en ook ik zag het niet de eerste drie jaar was fantastiche het leek of ik de grote liefde na mijn scheiding gevonden had we waren zo verliefd,en hij was ook ontzettend lief.

tot ik via een ander moest horen dat hij verslaafd was aan coke ,ik had het nooit gezien ,ik wist niet eens hoe het er uit zag lijk misschien dom maar ik ben 20jaar getrouwd geweest in een compleet andere wereld.

ik ben ook verschillende keren snachts met hem naar de hap geweest omdat hij dacht dat hij een hartaanval kreeg ,het gebruik werd steeds erger en het leek of hij dacht dat hij nu zijn gang kon gaan omdat ik het nu wist en hij geen masker meer op hoefde tezetten .ik ben nog twee jaar bezig geweest om hem proberen te helpen er af te komen kliniek in en uit .ik heb toen afstand moeten nemen ik ging er zelf aan kapot ..

probeer inderdaad uit dat kringentje te blijven ook geen contacten houden met vrienden van hem ,het zal moeilijk zijn .

maar hou de nadelen in je gedachten .sterkte
quote:peecee schreef op 12 september 2011 @ 13:23:

Ik vind het vreselijk facebook en hyves, mensen die zonodig alles moeten vertellen. Over hun priveleven en de helft is gelogen hoor..........

Ja vreselijk.. en het schijnt dat veel mensen zich er door onder druk gezet voelen, omdat anderen zo'n interessant leven schijnen te hebben (mis ik wat??). Mensen zetten ook alleen de positieve dingen erop vaak, niet dat ze ook wel eens een kutdag hebben.

Of ja die heb je ook, en dan wordt over alles geklaagd. Ik word er gek van die social networks.

Soms is het handig, maar soms is het ook irritant.

Maar wat iemand erop zet moet hij of zij zelf maar weten.

Op jouw vraag Dithje: niks meer ondernemen naar deze man. He is just not that into you.

Bij de volgende gewoon wat minder "appen" en smsen. In het begin kan dat inderdaad afschrikken. wat niet betekent dat je zelf maar helemaal moet veranderen.

Nee doseer het gewoon een beetje, en laat het initiatief ook wat van de man uitkomen.

Succes voor de volgende keer.

En wat betreft je ex: dat heeft gewoon tijd nodig om zulke heftige dingen te verwerken. Geef jezelf die tijd dan ook..
@Miss sparkle: Thanks! Lieve woorden en een goed advies :-).

En wat betrefd die sociale netwerken...ben ik ook al flink aan het doseren, maar vind ze zo leuk . Vooral na het uitgaan met teveel baileys in mijn kraag, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven