Zo raar gegaan

11-09-2011 23:35 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn eerste starter hier....en eigenlijk weet ik de reacties al...maar here goes:

Ik kom uit een best wel erg turbulente relatie, nu alweer drie kwart jaar geleden. Samengevat: Hij had/heeft borderline, was/is dealer (wat ik van tevoren echt niet wist, staat niet op zijn hoofd..), en het was een relatie van aanhalen en afstoten van zijn kant uit. Ik vind en vond hem geweldig, maar leed er zelf ontzettend onder....liep op mijn tenen om niets fout te doen, met als hoogtepunt dat ik hem na een, blijkt achteraf, hartaanval door verschillende verdovende middelen, heb moeten reanimeren etc. etc. Ouders moeten bellen omdat hij zou komen te overlijden en de dag daarna een telefoontje krijgen dat ik een achterlijke k...h... was, en waarom ik zijn ouders had gebeld en ik na had moeten denken etc.etc. Kortom: heftig......

Nu is het zo dat ik de meest geweldige man heb ontmoet in een cafe toen deze daar was voor zijn personeelsfeest.... het ging zo super goed, we appte in het begin (3 weken lang) heel wat af...in het begin was hij degene die zich min of meer op aan het dringen was aan mij... ik ging maar door in die lijn, dus veel appen....maar toen kwam het....hij kreeg een benauwd gevoel van mij....

Later ging ik eens terug denken, ik stuurde ook wel erg veel berichten, niet eens over ik vind je lief etc. etc. maar gewoon leuke dingen van de dag....Toen hij aangaf dat het wat benauwend was, heb ik geprobeerd hier op te letten, maar heb zo graag contact met mensen...dus niet specifiek hem, dat het maar met de helft minder was geworden (de apps)....

Zijn reactie hierop was totaal niks meer te laten horen....

Nu was ik eens terug aan het denken, zou dit komen door voorgaande relatie?

Gisteren kreeg ik ineens een appje (na een maand radio stilte): het lag niet aan mijn uiterlijk, maar ik appte veel en was ook erg actief op facebook (laatste klopt, maar niet naar hem toe, ik schrijf veel en zet op mijn facebook wat ik wil, zaken van alledag etc.) en daar houd hij niet van () Het appje eindigde met sorry dat hij zo lang afwezig was geweest.....

Nu heb ik zo de neiging om alles uit te leggen....dat mijn vele appen voort komt uit het graag contact willen hebben, weten dat alles goed is en bevestiging misschien wel een beetje veel willen hebben...

Omdat ik mijn ex niet in kon schatten, lijkt het of ik bij mensen op wie indruk wil maken, waar het basis gevoel nog niet duidelijk is, veel contact wil....goedkeuring wil hebben lijkt het wel.

Nu ben ik hier al mee aan de slag gegaan...en het gaat op zich harstikke goed.....maar ik wil hem zo graag uit leggen waar dit vandaan komt....maar ja....kansloos.....of niet dan? Graag jullie mening?
appen?

en niet gaan uitleggen, die man zit niet te wachten op nog meer verwarde berichten.

maar ik appte veel en was ook erg actief op facebook (laatste klopt, maar niet naar hem toe, ik schrijf veel en zet op mijn facebook wat ik wil, zaken van alledag etc

seriously: niemand zit te wachten op zulke berichten.

wat kan mij het schelen dat je boodschappen gaat doen, wat je gaat eten en of je moet poepen....
Maar wat is er nu raar gegaan dan?
Als jij jou fantastisch had gevonden, had het hem waarschijnlijk niet veel uitgemaakt dat je veel van je liet horen.

Het kan de druppel zijn geweest, of misschien had hij je onzekerheid door.

Ik zou het zo laten. Door dingen uit te leggen geef je je onzekerheid en issues nog meer aan. Het klinkt alsof hij daar geen zin in heeft.
hahaha, helemaal waar....zo ver was ik al.

En dit verwachte ik al als antwoord, dus dan denk ik goed en doe ik het niet. Mooi, alvast bedankt he!
raar is gegaan dat hij degene was die in het begin heel veel bevestiging wilde en snel wilde gaan....

Daarna deed ik het, zelfde toon apps als in het begin die er her en der waren.... en toen was het benauwend, dat vind ik raar en blijf ik raar vinden.
Ik denk eerlijk gezegd dat het kansloos is.

Wat de reactie van je ex betreft, vrij universele reactie van drugsgebruikers als hun ouders erachter komen dat ze gebruiken. Ze moeten iemand de schuld geven dat ze in een toestand verzeilt zijn geraakt en natuurlijk niet zichzelf. Ik zou dat allemaal maar niet te veel op jezelf betrekken en al helemaal niet gaan delen met iemand die je leuk vindt, maar nog helemaal niets mee hebt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:hipslala schreef op 11 september 2011 @ 23:44:

Als jij jou fantastisch had gevonden, had het hem waarschijnlijk niet veel uitgemaakt dat je veel van je liet horen.

Het kan de druppel zijn geweest, of misschien kwam had hij je onzekerheid door.

Ik zou het zo laten. Door dingen uit te leggen geef je je onzekerheid en issues nog meer aan. Het klinkt alsof hij daar geen zin in heeft.Ook weer zo!
quote:mrsstanleywalker schreef op 11 september 2011 @ 23:46:

Ik denk eerlijk gezegd dat het kansloos is.

Wat de reactie van je ex betreft, vrij universele reactie van drugsgebruikers als hun ouders erachter komen dat ze gebruiken. Ze moeten iemand de schuld geven dat ze in een toestand verzeilt zijn geraakt en natuurlijk niet zichzelf. Ik zou dat allemaal maar niet te veel op jezelf betrekken en al helemaal niet gaan delen met iemand die je leuk vindt, maar nog helemaal niets mee hebt.Heerlijk duidelijk dit, thanks, helemaal waar. Maar ondanks wat je zegt.... je betrekt het wel op jezelf, en eerlijk.... in mijn werk al wat mensen mogen reanimeren, maar dit blijft zo zwaar op mijn netvlies staan... bah
Nu moet ik dat van facebook wat nuanceren....het ging niet over boodschappen, poepen, douchen etc. etc.

Gewoon vage/leuke/rare dingen/uitspraken.

Ik snap ook wel dat niet heel mijn vrienden club staat te wachten op een facebook bericht over hoe hard mijn ontlasting was....duuuh... .

Ik krijg van veel vrienden altijd de reactie dat ze het zo leuk vinden en het de laatste tijd jammer vinden dat ik weinig meer post op face...
Dat snap ik. Ik ken de verhalen van mensen die dit voor hun werk doen en de shit die ze als bedankje krijgen voor iemand te reanimeren die teveel gebruikt heeft. Alsof ze helemaal geen idee hebben hoe kritiek hun situatie was en gestoord zijn bij het hard gaan ofzo en dat men overdrijft. Ze hebben geen idee hoe het voelt om het leven uit iemand te zien glijden, denken maar aan twee dingen, zichzelf en lekker hard gaan.
Juist.....en in dit geval niet eens het hard gaan....maar gewoon heel je lijf vol stoppen met van alles zodat je niet na hoeft te denken bij wat je doet, wat je voelt en ga zo maar door.....

Ik heb zelf de ballen verstand van drugs en al die andere zooi.....lust alleen op zijn tijd een borreltje.....herkende niet eens de syptomen van een over dosis zooi....want met die mensen werk ik niet en wil ik meestal geen f... te maken hebben....

Hij was degene die voor pampus lag en ik die er in het begin dagelijks en nu twee maandelijks in de nacht van wakker wordt... maar goed...
Ja tuurlijk blijft het op je netvlies staan. Heftig wat je meegemaakt hebt zeg!

Heeft hij je ook later niet bedankt dat je zijn leven hebt gered?

Ik denk dat uitleggen niet het gewenste effext heeft. Omdat hij op het begin net zo veel appte en het toen niet benauwend was. En nu ineens wel. Wat is er dan anders? Ik kan alleen maar bedenken dat hij je eerst heel leuk vond en later niet meer zo. Uitleggen zal dan niet zoveel uitmaken denk ik. En dat FB tja, als hij je echt heel leuk vond lijkt me dat echt wel overkomelijk. Maar als je iemand niet meer zo leuk vind, kunnen dat soort 'onbenulligheden' ineens een big deal zijn.

Ik zou het dus zo laten. Als je je er beter door voelt kun je het doen, maar verwacht er dan niet teveel van (hij kan ook zomaar niets laten horen daarop).
Mwah, het gaat toch echt vaak om het feesten zelf hoor. Tenminste, in die hoedanigheid gaat het meestal fout. Maar heb is schokkend om mee te maken. Dat is het al bij een onbekende, laat staan je vriend. Snap dat je daar nog weleens van wakker schrikt, lijkt me een gezonde reactie op zoiets schokkends. Gelukkig is het cliché van tijd en helende wonden enzo wel waar. Het slijt.

Maar het is niet nodig om zijn reactie op jouzelf te betrekken. Hij reageerde vrij standaard voor een drugsgebruiker. Niet doen meid. Lekker bij hem laten.
quote:mrsstanleywalker schreef op 12 september 2011 @ 00:11:

Mwah, het gaat toch echt vaak om het feesten zelf hoor. Tenminste, in die hoedanigheid gaat het meestal fout. Maar heb is schokkend om mee te maken. Dat is het al bij een onbekende, laat staan je vriend. Snap dat je daar nog weleens van wakker schrikt, lijkt me een gezonde reactie op zoiets schokkends. Gelukkig is het cliché van tijd en helende wonden enzo wel waar. Het slijt.

Maar het is niet nodig om zijn reactie op jouzelf te betrekken. Hij reageerde vrij standaard voor een drugsgebruiker. Niet doen meid. Lekker bij hem laten.Helemaal waar....had dt forum eerder moeten ontdekken....tis zeg maar een beetje groot geheim....niemand weet het....alleen 2 vrienden.... en nu jullie, en ik zal je zeggen...het lucht op...
quote:Primabella schreef op 12 september 2011 @ 00:05:

Ja tuurlijk blijft het op je netvlies staan. Heftig wat je meegemaakt hebt zeg!

Heeft hij je ook later niet bedankt dat je zijn leven hebt gered?

Ik denk dat uitleggen niet het gewenste effext heeft. Omdat hij op het begin net zo veel appte en het toen niet benauwend was. En nu ineens wel. Wat is er dan anders? Ik kan alleen maar bedenken dat hij je eerst heel leuk vond en later niet meer zo. Uitleggen zal dan niet zoveel uitmaken denk ik. En dat FB tja, als hij je echt heel leuk vond lijkt me dat echt wel overkomelijk. Maar als je iemand niet meer zo leuk vind, kunnen dat soort 'onbenulligheden' ineens een big deal zijn.

Ik zou het dus zo laten. Als je je er beter door voelt kun je het doen, maar verwacht er dan niet teveel van (hij kan ook zomaar niets laten horen daarop).Daarom, eer aan mij zelf, was hij er benieuwd naar....naar het gedrag wat erachter zat en hij ging voor mij maakte het geen barst uit.....nu moet ik zeggen, ik kwam behoorlijk dicht bij... hij heeft zelf een behoorlijk rugzakje...en heeft in mijn bijzijn een paar tranen gelaten toen hij een stukje liet zien wat hij op tv had gezien wat hem raakte....weg party hardy imago...
Niet meer doen, zo iets groots in je leven geheim houden om iemand ware gezicht te helpen verbergen. Bescherm liever jezelf en gooi die putdeksel er in real life ook vanaf. Jij hoeft je niet te schamen voor het stiekeme gedoe van je ex-vriendje en je hielp hem er ook niet mee. Ik denk dat het je meer lucht geeft en een betere nachtrust als je het niet meer geheim houdt. Dat hoop ik van harte.
Ik bedoel niet richting die nieuwe jongen trouwens, maar naar je echte vrienden en familie. Maar dat begreep je wel, denk ik.
Inderdaad, begreep hem, is alleen niet zo handig allemaal.....beetje crimineel en alles...

Doe ik liever sttt...
Heeeeeeeeel herkenbaar, hij woont toch niet in ZHZ toch?
Ergens snap ik dat helemaal, maar je hebt er nu alleen jezelf nog mee. Iedereen maakt weleens beoordelingsfouten, je zei dat het niet op zijn voorhoofd stond toen je hem leerde kennen. En toen je eenmaal een roze bril op had en hij zo geweldig en lief was, maakte het je niet zoveel meer uit en 'zag' je die kant niet zo of was het zelfs een beetje spannend. Vervolgens heb je een keiharde les gehad en krijg je ook nog eens stank voor dank voor het redden van zijn leven.

Ik denk dat je omgeving het ook wel begrijpt hoor en jou er niet op afrekent als je nu wel open erover bent. Iedereen mag fouten maken hoor, jij ook.
quote:mrsstanleywalker schreef op 12 september 2011 @ 00:36:

Ergens snap ik dat helemaal, maar je hebt er nu alleen jezelf nog mee. Iedereen maakt weleens beoordelingsfouten, je zei dat het niet op zijn voorhoofd stond toen je hem leerde kennen. En toen je eenmaal een roze bril op had en hij zo geweldig en lief was, maakte het je niet zoveel meer uit en 'zag' je die kant niet zo of was het zelfs een beetje spannend. Vervolgens heb je een keiharde les gehad en krijg je ook nog eens stank voor dank voor het redden van zijn leven.

Ik denk dat je omgeving het ook wel begrijpt hoor en jou er niet op afrekent als je nu wel open erover bent. Iedereen mag fouten maken hoor, jij ook.Helemaal waar, en degene die het weten, snappen het ook wel.... laatst zei een maat van hem: hij heeft maar twee hele mooie mensen in zijn leven gehad als vrouw, en dat ben jij en zijn andere ex (vriendin van mij....was al twee jaar voorbij toen ik iets met hem kreeg en pas daarna zijn wij vriendinnen geworden). Maar toch....wil zelf niet gevaar lopen of zoiets geks.... beetje aparte wereld, liever zwijgen dan praten en dit is ook fijn om het kwijt te kunnen.
quote:uma_12 schreef op 12 september 2011 @ 00:36:

Heeeeeeeeel herkenbaar, hij woont toch niet in ZHZ toch?nee hoor, maar geloof wel dat er duizenden mensen in NL met hetzelfde verhaal rond lopen....helaas, novadic zou op volle toeren draaien en volle bezetting hebben als al die mensen zichzelf aan zouden melden.
Geloof niet dat Novadic-Kentron het nu al trekt, dat terzijde.

Het is inderdaad een apart wereldje, maar gelukkig heel wat minder eng als je denkt hoor. Drugsgebruikers zijn nogal paranoïde en denken dat iedereen ze kent enzo. Valt allemaal best mee, beperkt zich echt tot hun eigen kringetje.

Beste wat je voor jezelf kan doen is helemaal uit dat kringetje stappen en het helemaal achter je laten. Geloof me, je mist er helemaal niets aan.
krijg het idee dat je iets te wanhopig bezig bent geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven