Zo ver weg....
maandag 2 februari 2009 om 02:25
Hoi allemaal,
Ik ben Yelena en ik woon in Leuven. Ik heb een heel leuke meneer ontmoet en we zijn echt gek op elkaar. Het probleem is: de afstand. Ik ben nog wel even bezig met studeren. Mark (laten we hem even die naaam geven) woont in het noorden van Nederland. We hebben elkaar via internet leren kennen en in de vakantie een tijd samen doorgebracht.
Ondanks wat onzekerheden, hebben we uitgesproken naar elkaar dat we verliefd zijn en met elkaar verder willen. Alleen....we beschikken beiden over weinig geld. Later misschien kan het geldprobleem opgelost worden, maar dan kunnen we ellkaar nog maar elk weekend op z'n hoogst zien.
En dat breekt me op. Ik wil hem voelen, knuffelen, aanraken, seks met hem hebben, hem in de ogen kijken. Het is absoluut wederzijds. We kunnen beide niet verhuizen naar de ander z'n stad.
Ik ben zo bang dat dit me zo opbreekt dat het uitraakt. Ik ben altijd moeilijk geweest met relaties, maar bij Mark voel ik me geweldig. Alleen, die anderhalve dag per week die we elkaar kunnen zien vind ik te weinig. En zelfs dat kan voorlopig niet vanwege geldproblemen.
Hoe lossen we dit op? We kunnen beiden echt niet verhuizen. Het duurt nog twee jaar eer ik eventueel naar zijn stad kan verhuizen, maar ik wil eigenlijk niet in die stad wonen. Ik heb een buitenlandse achtergrond en zou misschien liever in een van die landen willen wonen ten oosten van het westen (Joegoslavie bijvoorbeeld). Ik ben wel bereid mijn master of master-na-master vlakbij zijn stad te doen, maar erna....ik weet het niet.
Hou ik die 2 jaar enkel weekendjes vol (anderhalf dag in feite en heel lange reistijden)?
Ik heb het gevoel mijn droomman te verliezen door omstandigheden.
Wie kan iets bedenken?
Sorry voor het lange verhaal.
Liefs, Yelena
Ik ben Yelena en ik woon in Leuven. Ik heb een heel leuke meneer ontmoet en we zijn echt gek op elkaar. Het probleem is: de afstand. Ik ben nog wel even bezig met studeren. Mark (laten we hem even die naaam geven) woont in het noorden van Nederland. We hebben elkaar via internet leren kennen en in de vakantie een tijd samen doorgebracht.
Ondanks wat onzekerheden, hebben we uitgesproken naar elkaar dat we verliefd zijn en met elkaar verder willen. Alleen....we beschikken beiden over weinig geld. Later misschien kan het geldprobleem opgelost worden, maar dan kunnen we ellkaar nog maar elk weekend op z'n hoogst zien.
En dat breekt me op. Ik wil hem voelen, knuffelen, aanraken, seks met hem hebben, hem in de ogen kijken. Het is absoluut wederzijds. We kunnen beide niet verhuizen naar de ander z'n stad.
Ik ben zo bang dat dit me zo opbreekt dat het uitraakt. Ik ben altijd moeilijk geweest met relaties, maar bij Mark voel ik me geweldig. Alleen, die anderhalve dag per week die we elkaar kunnen zien vind ik te weinig. En zelfs dat kan voorlopig niet vanwege geldproblemen.
Hoe lossen we dit op? We kunnen beiden echt niet verhuizen. Het duurt nog twee jaar eer ik eventueel naar zijn stad kan verhuizen, maar ik wil eigenlijk niet in die stad wonen. Ik heb een buitenlandse achtergrond en zou misschien liever in een van die landen willen wonen ten oosten van het westen (Joegoslavie bijvoorbeeld). Ik ben wel bereid mijn master of master-na-master vlakbij zijn stad te doen, maar erna....ik weet het niet.
Hou ik die 2 jaar enkel weekendjes vol (anderhalf dag in feite en heel lange reistijden)?
Ik heb het gevoel mijn droomman te verliezen door omstandigheden.
Wie kan iets bedenken?
Sorry voor het lange verhaal.
Liefs, Yelena
maandag 2 februari 2009 om 15:25
Yelena, volgens mij wil jij vooral alles en loop je er nu tegenaan dat dat niet gaat. Als jij je vrienden wilt zien in nederland, wat houdt je dan tegen om dat te doen in de weekenden, neem je vriend gewoon mee. Als jij daar ergens kunt blijven slapen is er voor hem ook vast wel een plekje en dan kun je samen een andere stad ontdekken en samen zijn en bij je vrienden en hij kan jouw vrienden leren kennen. Als het leuk is en goed blijft gaan heb je wellicht wel zin om een paar jaar bij hem in de buurt te gaan wonen en dan nog een poos later samen helemaal naar het buitenland. Mooie plannen allemaal en goed om te kijken of je wat dat betreft samen op 1 lijn zit. Maar als je alles wilt, namelijk en die man vaak zien en al je vrienden en veel geld verdienen met je bijbaantje en je familie vaak bezoeken en veel sporten, alle nieuwe films zien, drie cursussen volgen, de beste cijfers halen, maanden door Azie trekken etc etc, dan kan dat gewoon niet. Er zitten 24 uur in een dag en dat betekent dat je keuzes moet maken. Jij maakt je nu al zorgen dat je hem bepaalde dingen gaat verwijten die je misschien niet kunt doen omdat je tijd met hem doorbrengt. Ik zou de relatie wat langer uitproberen om te kijken of je daar niet samen een hele leuke, werkende balans in kunt vinden. Leef in het hier en nu in niet in alles wat had gekund en wat misschien nog optimaler, leuker, opwindender en gezelliger zou zijn geweest.