Zo verliefd

20-06-2019 00:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee jaar ben ik ontzettend verliefd op een collega. Sinds ruim een jaar weet hij het. Als we vrijgezel zouden zijn, dan was er zeker iets gebeurd. Hij wil zichzelf en vriendin echter recht in de ogen kunnen kijken en zegt dat er niks gaat gebeuren. Ondertussen blijven we praten en flirten. Ik vind het heel ingewikkeld om hiermee om te gaan. Ik wil bij hem zijn, maar hij kiest voor zijn gezin. Hij kan wel met deze situatie omgaan. Het is natuurlijk emotioneel vreemdgaan van beide kanten. Geen contact hou ik niet vol, wil ik dus niet volhouden... Mijn man en ik stonden op het punt van scheiden hierdoor. Onze relatie is heel goed. Al meer dan 25 jaar bij elkaar. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een ander. Heerlijk en hopeloos tegelijkertijd. Verstand en gevoel. Het is een achtbaan. Zegt dit iets over mijn huwelijk, mijzelf, etc. Moet ik weggaan met het risico dat ik alleen achterblijf en collega toch niets doet? Zonder kinderen had ik de relatie al wel beëindigd. We kunnen heel goed met elkaar opschieten. De spanning en de aantrekkingskracht bij collega is echter enorm. Nooit bij mijn man gehad. Help!
Hou maar op je zo aan te stellen.
Mijn man en ik stonden op het punt van scheiden hierdoor. Onze relatie is heel goed.

:blond:
Cateautje schreef:
20-06-2019 00:41
Hou maar op je zo aan te stellen.
Soms kan je heerlijk droog uit de hoek komen. Hou dat vol!
Dat je dat gevoel nooit bij je man zou hebben gehad, betekent niet perse, dat die collega ern betere match zou zijn, dat komt waarschijnlijk door de onbereikbaarheid van die collega, en dat speciale gevoel van de verboden verliefdheid, dat maakt het zo heftig.
Het heeft ook niet veel met je eigen relatie te maken.
Het heeft vooral veel met jezelf te maken.
Waarschijnlijk triggert die collega iets in jezelf dat je in hem herkent, en iets dat je ego een enorme boost geeft.
Verliefdheid is eigenlijk niet meer dan herkenning en een hele zooi hormonen, waardoor het lijkt dat je de ware bent tegengekomen.

Mijn advies?
Zet hem uit je hoofd, dit gaat je helemaal niets goeds brengen.
En als de verliefdheid uiteindelijk is weggeebt, zit je met de brokstukken, en een vent die niets beter is dan je huidige partner, of alleen, want collega ziet het niet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, dat vindt deze man vast heerlijk, beetje flirten en zijn ego laten strelen.
En jij leent je daarvoor ja? Beetje kruimeltjes oprapen die deze man achter zich aan gooit voor je?

Kom op, je bent ruimschoots een volwassen vrouw.
Deze bullshit pik je toch niet meer?
Zo te lezen wil die collega niets dan behalve een beetje flirten, laat hem met rust.
Alle reacties Link kopieren
Gedraag je als een volwassen vrouw en zoek een andere baan.
We hebben de S we hebben de L we hebben de E :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen2019 schreef:
20-06-2019 00:09
Sinds twee jaar ben ik ontzettend verliefd op een collega.
Schorpioen2019 schreef:
20-06-2019 00:09
Zonder kinderen had ik de relatie al wel beëindigd.
Welk van deze twee uitspraken was het eerst waar voor je?
Veel vrouwen doen dat die teveel verwend worden door het leven.
Ze hebben een liefhebbende man, leuke kinderen, een koophuis, regelmatig vakantie, auto voor de deur, een leuke baan. Alles is in balans, alle redenen om gelukkig en tevreden te zijn en dan slaat de verveling toe, ze willen een beetje drama in hun leven to spice things up, met alle gevolgen van dien vallen ze de op de eerste de beste pik die voorbij sukkelt.
Hoe dat dan moet met die liefhebbende man en die schatten van kinderen, dat doet niet ter zake, als er maar reuring komt, met als gevolg, tijdens het vreemdgaan komt het uit, het huwelijk springt en ze eindigt uiteindelijk op een flatje drie hoog achter met de kids, zonder man, zonder lover, want die gaat weer terug naar zijn vrouw, zonder dat alles waar ze tevreden over had kunnen zijn.

Meid, grijp hem in het kruis and don't take no for an answer. Je vraagt erom.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-06-2019 02:02
Veel vrouwen doen dat die teveel verwend worden door het leven.
Ze hebben een liefhebbende man, leuke kinderen, een koophuis, regelmatig vakantie, auto voor de deur, een leuke baan. Alles is in balans, alle redenen om gelukkig en tevreden te zijn en dan slaat de verveling toe, ze willen een beetje drama in hun leven to spice things up, met alle gevolgen van dien vallen ze de op de eerste de beste pik die voorbij sukkelt.
Hoe dat dan moet met die liefhebbende man en die schatten van kinderen, dat doet niet ter zake, als er maar reuring komt, met als gevolg, tijdens het vreemdgaan komt het uit, het huwelijk springt en ze eindigt uiteindelijk op een flatje drie hoog achter met de kids, zonder man, zonder lover, want die gaat weer terug naar zijn vrouw, zonder dat alles waar ze tevreden over had kunnen zijn.

Meid, grijp hem in het kruis and don't take no for an answer. Je vraagt erom.
:cheer2:

Ik zeg doen.
Echt het recept veur wat reuring.

Dag saai leventje. :bye:

Wat denk je nou zelf, TO?
:sarcastic:

Je crush is geloof ik wel duidelijk genoeg.
sistasista schreef:
20-06-2019 01:29
We hebben de S we hebben de L we hebben de E :cheer2:
SLE?
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
20-06-2019 02:21
SLE?
Een Mercedes? :huh:


Of zou er nog een T achter moeten? :idee:
Alle reacties Link kopieren
"...Nooit bij mijn man gehad..."
"...Al meer dan 25 jaar bij elkaar..."
???
Alle reacties Link kopieren
Nee, ga niet weg bij je man.
Je collega heeft aangegeven er niet iets mee te willen doen.
Verder is het goed te beseffen dat intense verliefdheid vaak te maken heeft met bepaalde karaktereigenschappen van een persoon. Die vinden we fantastisch.
Maar het is nooit de hele persoon.
En je hebt grote kans dat die verliefdheid verdwijnt zodra je continu samen zou zijn.

Als je relatie met je man zo goed is waarom laat je je dan zo gaan in die verliefdheid?
En waarom vertik je het om het flirten te stoppen met je collega? Ben je zo verslaafd aan die gevoelens naar hem?
Besef ook dat je totaal niet eerlijk bent naar zijn vriendin en gezin!

Ga kijken wat het is wat je zo aantrekt in deze man en leer wat het vertegenwoordigt in in jezelf. Leer jezelf beter kennen.
Je hoeft niet iets met die verliefdheid te doen!
Ga voor jezelf besluiten niets meer te doen met je gevoel voor je collega.
Ga in plaats daarvan leren waar je verliefdheidsgevoelens voor staan.
En ga dat gebruiken om je bestaande relatie uit te diepen met je man. Het is mogelijk. En om jezelf verder te ontwikkelen. Het is nl een hele kreatieve intense kracht die je kan ombuigen om iets moois te maken in jouw leven ten behoeve van jouw eigen groei.
Lees zelf-hulp en innerlijke bewustwordings boeken (bibliotheek)
Is die collega erg spontaan? Vind je dat een mooie eigenschap?
Of is hij lief? Is hij attent?
Wat is het waar jij zo voor valt? Gebruik dat om die eigenschappen in je relatie met je man te verbreden en je relatie alleen nog maar veel mooier te maken.
verbinder wijzigde dit bericht op 20-06-2019 04:56
7.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad.
Wat hierboven staat.

Ik vind het echt heel sneu voor je huidige echtgenoot dat je er zo in hangen blijft.
Alle reacties Link kopieren
Verliefd worden overkomt je, wat je er mee doet is een wilsbesluit. Is mij 6 jaar geleden ook overkomen, heb toen besloten er niets mee te doen en het ook niet op te zoeken. Huwelijk niet op het spel gezet. Collega is inmiddels vertrokken, verliefdheid is over gegaan, goede herinneringen zijn gebleven.
Love is the meaning of life
Begint topic te lezen: oh leuk een verliefdheid!
Oh, maar hij heeft een relatie.
Oef. Zij is ook getrouwd.
Omg, er zijn ook nog kinderen.

Word wakker to, wat ben je aan het kloten?!
Is ie nog steeds zo ontzettend aantrekkelijk leuk als je ermee samenwoont, hij geen cent te makken heeft omdat hij zijn kinderen moet onderhouden, zijn kinderen helemaal geen trek in jou hebben, hij ruzie met zijn ex heeft. En jij zijn onderbroeken wast, hij uit zijn neus eet, scheten last onder het gezamenlijke dekbed, al zijn rotzooi laat slingeren, nooit een stofzuiger pakt en jouw familie maar zonde van de tijd vindt?

Ga er dan voor. :facepalm:.
ClumsyNinja schreef:
20-06-2019 06:17
Begint topic te lezen: oh leuk een verliefdheid!
Oh, maar hij heeft een relatie.
Oef. Zij is ook getrouwd.
Omg, er zijn ook nog kinderen.

Word wakker to, wat ben je aan het kloten?!
Dit ja. Alleen ging het bij mij zo:

Begint topic te lezen: oh leuk een verliefdheid! > :)
Oh, maar hij heeft een relatie. > :wtf:
Oef. Zij is ook getrouwd. > :facepalm:
Omg, er zijn ook nog kinderen. > :blabla:

Snap niet wat je nou met dit topic wilt TO. Hij moet je niet en vind je alleen leuk genoeg om mee te flirten. Sterker nog, hij geeft niets om je als hij weet dat je verliefd bent en zijn gedrag niet veranderd.
Verder leuk voor je man ook wel. De reden waarom je het gevoel hebt dat je nog nooit zo verliefd geweest bent omdat je deze man niet kan krijgen maar wel het idee hebt dat hij je wel zou willen (als dat al zo zou zijn zou het voor de seks zijn, dat snap je toch zeker wel?). En dat wakkert het vuurtje nog wat aan.

Als je twijfelt of je weg moet gaan 'met het risico dat je alleen achter blijft', ben je heel fout bezig. Natuurlijk gaat collega niet weg bij z'n partner, hij wil niet eens een affaire met je. Maar ik zou als ik jou was toch weg gaan en je man een leukere vrouw gunnen.
Goed verhaal hoor over je zogenaamde goede huwelijk, terwijl je er zonder kinderen zo vandoor zou zijn gegaan.
Wat een puberaal gedrag vertoon jij met je geflirt met een ook bezette man.
Misschien moet je zorgen dat je een uitdagender leven krijgt, want zo te lezen verveel je je nogal. Tijd voor een nieuwe baan?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens na te denken.
Wil je bij je man weg? Dat kan natuurlijk, ook als je kinderen hebt. Probeer het netjes op te lossen. Wellicht eerst nog even individueel of samen met iemand praten.

Maar doe het niet om hem, hij gaat ten eerste niet voor je kiezen en ten tweede is het niet net type man, waar een vrouw gelukkug van wordt. Deze man heb je nooit helemaal voor jezelf. En dat is nou net, wat jij wel zoekt

Sterkte er mee, en dat verliefde gevoel, gaat echt over
Alle reacties Link kopieren
Zoek een andere baan. Einde dilemma.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
20-06-2019 07:38
Zoek een andere baan. Einde dilemma.
Dit inderdaad, je bent er nu wel erg in aan het zwelgen. Volgens mij vind je het idee dat jij en die collega allebei emotioneel aan het vreemdgaan zijn stiekem wel wat hebben. Alsof er toch een soort affaire is, iets van jou en hem samen, terwijl het voor hem waarschijnlijk nauwelijks iets voorstelt. Get a grip, en als dat niet lukt, ga dan ergens anders werken. Dit is wel erg lullig voor je man.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven