zorgen maken of niet??

13-05-2009 22:37 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei mn vriend; kga je iets tonen, opende een site , ontmoetingssite, daar had hij een vriend van hem gevonden. twas een site dat hij eens had ontvangen via reclame via mail en had me gevraagd, wat voor site is dat en ik had gezegd, ach niks, zoals facebook (wist ik veel). dus blijkbaar had hij daar een profiel geopend zomaar. bij hem stond: wil uitgaan met meisjes van zoveel tot zoveel jaar . hij zei, dit kwam er standaard op, heb ik niet zelf zo ingesteld.ik vroeg hem, waarom open je dan een profiel zegt hij, komt omdat jij zei dat het een soort facebook site is (stomme reden , hallo, wat moet hij op een site waar hij niemand kent), maar dat is het blijkbaar niet, want die vriend van hem was er op zoek naar meisjes. opende zn mail voor me dus, en dat profiel. hij had messages gekregen van meisjes (geen foto op zn profiel) maar zelf had hij niet geantwoord of teruggestuurd. heb alles dus gezien. vroeg hem zn profiel te deleten, hij zei aah ik weet niet hoe (hij is wel thuis in internet maar nog niet zooo bedreven) laat maar voor nu, ik vroeg het nog een keer en zei:ik zal het wel vinden,dan zei hij ok, zonder problemen verwijderd. ach, hij kijkt wel naar meisjes (zoals elke gezonde man) maar wil verder niks, hij krijgt genoeg aandacht van meisjes, en komt het me altijd zeggen, wat er gebeurd en gezegd is geweest) sowieso valt hij niet op vrouwen die zelf versieren, en hij heeft er al wat gehad (hij werkt in het weekend in een bar) die bleven aandringen en zich tegen hem aan vleien en zo. hij zegt dan altijd dat hij een relatie heeft trouwens. hij vindt sociaal zijn met de klanten wel belangrijk, hij mag nooit grof zijn natuurlijk , altijd beleefd en vriendelijk vinden en leuk doen met de meisjes is toch part of his job. heb het leren aanvaarden mettertijd. zolang hij geen grenzen verbreekt is het goed.

nu is mn vraag: hij is het me zelf komen zeggen, als hij iets wilde verbergen zou hij dat toch doen? en zn profiel is verwijderd nu, hij heeft ook niks met die messages gedaan (was trouwens niet lang lid, van vorige week of 2 weken geleden of zo) zou het kunnen dat een profiel aanmaken voor mannen ook gewoon pure nieuwsgierigheid of gewoon voor de fun is?hij kijkt graag naar plaatjes, hij is een "peopleman", erg nieuwsgierig, kijkt graag rond maar doet er verder niks mee hoor. zou jij je zorgen maken of helemaal niet?? bedankt alvast voor de reacties
quote:Lily1985 schreef op 14 mei 2009 @ 22:08:

[...]

Nou, eerst had ik zorgen, dan weer wat minder. Soms ben ik zelf gewoon para, dat ik iets denk en achteraf blijkt het onzin. Dus dat is dan eigenlijk mijn fout, het niet goed kunnen inschatten of beginnen overdrijven, zorgen maken. Gezonde mensen doen dit niet denk ik. Je kan je je dus ook onnodig zorgen maken en ik wilde weten of dit hier ook het geval was.

Iedereen overdrijft toch wel eens een keer? En iedereen is toch wel eens onredelijk? Als dat al niet meer mag... Daar moet ook ruimte voor zijn in een relatie vind ik.

En leken weten niet beter...? Zoals je over je vriend praat (ook al in je andere reacties) doe je een beetje betuttelend, bijna denigrerend.. Daar zou ik me eerder zorgen over maken als ik jou was.. Maar goed, geen slapende honden wakker maken natuurlijk.

Dit hele verhaal op zich lijkt redelijk onschuldig, dus denk dat t zorgen maken in dit geval onnodig is.
Ik zou me trouwens wel zorgen maken als jij die PC deelt met deze internet-twit. Als ie al niet eens weet hoe ie een profielletje moet verwijderen, klikt ie straks mss ook nog eens per ongeluk op een banner waarme ie zichzelf vastlegt vor en duur abbonnement op iets, of haalt ie nare worden en virussen entrackers bnnen, waardoor iemand anders straks vrolijk meekijkt met jouw internetbankieren. Als mensen zo dom zijn dat ze niet weten wat ze doen op internet, gooien ze zo hun hele hebben en houen bloot en is hacken van die PC een koud kunstje. Los van je relatie zou ik hem dus voorlopig een internetverbod geven en eerst de DQ-test laten invulen.
nouuu als ik "leek " zeg, bedoel dat echt niet betuttelend of denigrerend hoor! Hij weet het van zichzelf! Kwam verkeerd over denk ik... Ik bedoelde gewoon, ach, het is onschuldig, want hij heeft zich nog niet alle regels eigen gemaakt. Hij denkt gewoon anders, is gewoon anders.

Och nee, hij doet onschuldige dingen op internet en weet ook wel dat hij geen aankopen moet doen en zo. Ik zei int begin dat hij wel thuis is in het internet maar dus nog niet ALLE dingen weet. Zoals een profiel verwijderen bv. Heeft hij nooit moeten doen en wist niet dat die optie er ook was.
heb trouwens een mac, daar sluipen minder snel virussen ed in dacht ik?
en oja, overdrijven kan soms best hoor, hij doet dat ook!!

ik bedoel gewoon, soms maak ik me sneller zorgen dan dat iemand anders zou doen. Ben ook sneller opgejaagd, ook emotioneler dan de gemiddelde mens. Dus trek me veel meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven