Zou je hier iets van denken?

15-12-2017 18:25 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal

Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:

Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.

Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:23
Waarom zou ik mijn baan kwijt zijn? Ik werk hier al 4 jaar met veel plezier en men is tevreden over mij. Hij gaat me echt niet ontslaan omdat we gezoend hebben en hij voor z'n vrouw kiest.

En dat tweede wat je zegt, dat zeg ik echt al in tien verschillende posts hier... Ik doe NIKS totdat hij zeker weet dat hij bij haar weggaat.
Je hebt al wat gedaan. Knipperen met je poppenogen, schudden met je bloesje en zoenen in de kroeg... of je bedoelt seks?
vrouwjagersma schreef:
13-01-2018 16:06
Had Jezus er maar iets mee te maken, dan rustte er tenminste nog enige zegen op deze hele onderneming.

De man is getrouwd en hij heeft kinderen. Het is absoluut immoreel om enige vorm van amoureuze ondernemingen met deze man aan te gaan, tenzij je de expliciete toestemming van zijn partner hebt. Wat begrijp je daar niet aan?
:worship:
(en nu ga ik weer op mijn handen zitten)
Arrow- schreef:
13-01-2018 15:49
Is het lastig voor je om te begrijpen dat er ook mannen zijn die iets wel willen maar het niet doen, omdat ze niet hun vrouw willen bedriegen?

Dat wil niet zeggen dat ze geen gevoelens voor een ander kunnen hebben hoor Moiren.
Hij liegt tegen haar.
Hij bedriegt haar.
Hij speelt een spelletje met jou, dus bedriegt jou ook.
Jij legt ook werkelijk alle verantwoordelijkheid buiten jezelf, hè?
Het is heel simpel Arrow.
Je hebt al ongeveer 100 keer de keuze gehad: stimuleer ik dit of kap ik het af?
Je hebt tot nog toe gekozen voor het eerste. En dat doe je omdat je vindt dat jij recht hebt op die man.
Het feit dat jij steeds maar weer kiest voor stimuleren en voeden, maakt jou evenzeer schuldig als hij. Niks meer of minder. Je kan lullen wat je wil. Smoezen bedenken wat je wil. Jezelf dingen voorhouden zoveel je wil. Het enige wat je doet is jouw puberale brein een rad voor ogen draaien.

Je. Bent. Net. Zo. Schuldig. Als. Hij. Dikke vette punt.
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:25
Dit is niet netjes van hem inderdaad maar dat beteken tniet dat hij opeens in z'n geheel geen nette man meer is. Jij liegt vast ook wel eens (al is het maar 1 leugentje om bestwil) maar dat maakt jou niet meteen onbetrouwbaar toch.
Hij kent mij al 4 jaar en gaat nu pas langzaamaan stapjes zetten. Dat is heel wat anders als iemand die zomaar op een collegaatje springt terwijl hij getrouwd is. Dat hij geen seks met mij gehad heeft geeft aan dat hij wel degelijk meer respect voor haar heeft dan jullie schetsen.
Ja vast zal ik wel eens liegen. Maar over dit soort essentiële zaken, nee.
Ik word ook “liever” gekwetst dan voorgelogen. Want wat is er mis met de realiteit? Daar kan ik ten minste iets mee.

Maar goed, jij hebt het op een bepaalde manier in je hoofd, TO, en wat wie dan ook hier tegen je zegt: je weet het altijd ten goede te keren voor jou zelf en die man.
Prima basis voor een lange en gelukkige relatie :nope:
better_sweet wijzigde dit bericht op 13-01-2018 16:43
0.15% gewijzigd
.
Framberry schreef:
13-01-2018 16:38
Jij legt ook werkelijk alle verantwoordelijkheid buiten jezelf, hè?
Echt waar. Echt ongelofelijk. Ze moet echt het iq van een boontje hebben. Sorry hoor.. Bizar gewoon.
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:23
Waarom zou ik mijn baan kwijt zijn? Ik werk hier al 4 jaar met veel plezier en men is tevreden over mij. Hij gaat me echt niet ontslaan omdat we gezoend hebben en hij voor z'n vrouw kiest.

En dat tweede wat je zegt, dat zeg ik echt al in tien verschillende posts hier... Ik doe NIKS totdat hij zeker weet dat hij bij haar weggaat.
De meeste werkgevers zijn niet erg gecharmeerd van gedonder op de werkvloer, en dit zal echt als gedonder gezien worden. Grote kans dat er één het veld moet ruimen en dat jij dat dan bent, hoe tevreden ze nu ook zijn.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
13-01-2018 16:41
De meeste werkgevers zijn niet erg gecharmeerd van gedonder op de werkvloer, en dit zal echt als gedonder gezien worden. Grote kans dat er één het veld moet ruimen en dat jij dat dan bent, hoe tevreden ze nu ook zijn.
TO denkt van niet. Hij is haar baas. Maar ze zijn heel tevreden over haar dus zij mag dan wel blijven :rofl:
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:28
Hoe komt dat uit dan? Alleen wij waren daar, de rest was al weg. Ik heb ze zelf weg zien gaan, meer dan een uur voor die zoen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2018 17:14
Reden: op de man
25.05% gewijzigd
Labalade schreef:
13-01-2018 16:48
TO denkt van niet. Hij is haar baas. Maar ze zijn heel tevreden over haar dus zij mag dan wel blijven :rofl:
Hij is leidinggevende, een gewone werknemer dus, die als er gelazer van komt ook voor zijn mooie functie mag vrezen en dan ook echt de beslissing van iemand aanhouden of niet niet meer maakt. Dat doet de directie dan wel en de kans is dan aanzienlijk dat degene met de mindere functie, to dus, op de keien staat.
There is always something happening, and it's usually right now
Arrow- schreef:
13-01-2018 15:26
Ik verwacht niet dat mijn grenzen op de proef gesteld zullen wordt omdat ik niet verwacht dat hij nog een move gaat maken voordat hij een echte beslissing heeft gemaakt. Maar nee, handwerk zit er niet in tenzij ik weet dat hij bij haar weggaat.
Je weet nu al dat die grenzen niks voorstellen. Maar dan kan je iig aan jezelf verkopen dat je die ooit had.
Wel goed dat hij vanaf nu op de bank slaapt.
Oh wacht..
Framberry schreef:
13-01-2018 14:46
Gelukkig is dit precies zoals iedere affaire ooit gaat....
Iets drinken met collega's, samen overblijven, het gesprek en dan zoenen.
Hebben jullie ook nog steeds iets intiemer gedanst? En raakte hij je aan zonder dat de anderen het konden zien?

De doorverwijzing is al eerder gedaan in dit topic, maar de smoezenlijst gaat hier zo goed van pas komen.
Heel cliché

Als je niet realistischer wordt, dan trap je er met open ogen in (pun intended)
Sterkte TO!
Dit hè. Alsof je een slechte film kijkt.
Jammer, blijkt die man toch niet een echte heer en niet zo netjes en fatsoenlijk en eerlijk te zijn als je zo benadrukte. Hij weet wel hoe hij een jonge, naïeve vrouw moet inpakken 'ik ga geen gebruik van je maken, want je hebt meer gedronken dan ik'. Oohhh dan moet het wel een héél fatsoenlijke man zijn! Wat goed van hem toch!

Oohhh waarom blijf ik dit lezen!??! Komt elke keer naar boven in mijn lijstje en dan klik ik er toch weer op. Is het een soort ramptoerisme? :frusty: :frusty: :facepalm:
KeaAlpine schreef:
13-01-2018 16:59
Dit hè. Alsof je een slechte film kijkt.
Jammer, blijkt die man toch niet een echte heer en niet zo netjes en fatsoenlijk en eerlijk te zijn als je zo benadrukte. Hij weet wel hoe hij een jonge, naïeve vrouw moet inpakken 'ik ga geen gebruik van je maken, want je hebt meer gedronken dan ik'. Oohhh dan moet het wel een héél fatsoenlijke man zijn! Wat goed van hem toch!

Oohhh waarom blijf ik dit lezen!??! Komt elke keer naar boven in mijn lijstje en dan klik ik er toch weer op. Is het een soort ramptoerisme? :frusty: :frusty: :facepalm:
Je bent ook gewoon verslaafd aan deze soap :proud: Kom gezellig zitten, chipje erbij? :popcorn:
Waarom liegt hij nou dat jij er niet was? Die collega’s weten toch dat jij er die avond was?

Hoe dan ook, jíj zit straks met de ellende en dat heb je dan aan jezelf te danken. Je hebt jezelf willens en wetens in het ongeluk gestort. Het beste ermee.
LizBakker schreef:
13-01-2018 17:35
Waarom liegt hij nou dat jij er niet was? Die collega’s weten toch dat jij er die avond was?

Hoe dan ook, jíj zit straks met de ellende en dat heb je dan aan jezelf te danken. Je hebt jezelf willens en wetens in het ongeluk gestort. Het beste ermee.

Precies, je bent de eerste die hij eruit trapt als zijn vrouw erachter komt. Want ondanks die verschrikkelijke problemen die ze hebben, blijft hij namelijk gewoon bij jou.
En zij komt erachter en dwingt hem afstand te nemen. Dag baan.
Nou meid, de poppenogen werken hoor!
Hou je ze vanaf maandag wel goed in toom voor de komende tijd? Want je hebt beet, maar deze vis zit al stevig aan de lijn van een ander vast. En zowel visser als vis zijn nog niet van plan elkaar te laten gaan. Daar doet een ordinaire zoen in de kroeg met teveel alcohol niets aan af. En deze vis gaat 10385739 smoezen geven waarom hij NU nog niet met je naar de horizon kan verdwijnen. Want ja, moeilijk moeilijk, lees de hele smoezenlijst alvast even door.

Een nette fatsoenlijke man had namelijk niet met je staan zoenen in de kroeg en je verteld dat zijn vrouw toch ook chat en hij jou 'dus' mag gebruiken om haar terug te pakken. Als het verhaal al waar is natuurlijk.

Maar goed, trainwreck waiting to happen, dus ik pak ze er ook bij: :popcorn:
Ik heb je reacties gelezen maar denk dat zijn vrouw zich al druk maakt over jullie. Daarom zegt hij dat jij er niet was.

Je moet echt niet verder gaan tot zijn keuze gemaakt is.
Wat mij verbaasd Arrow, is dat je in je oorspronkelijke post de zaak vanuit een derde persoon beschouwt. Al lezende blijk je nu derde persoon en hoofdpersoon te zijn.
Dit lijkt op dissociatie of je leven leiden vanuit meerdere persoonlijkheden. Jij bent niet authentiek. Dit levert je hoe dan ook persoonlijk lijden = pijn op.

Persoonlijk vindt ik jouw obsessie op deze man neigen naar verslavingsgedrag. Jij projecteert jouw behoefte (liefde) op de ander en vindt dat je daar gewoon recht op hebt. Nogal egoïstisch gedrag. Vooral omdat het ineffectief gedrag is, het gaat je geen aanzien, macht, geld opleveren én eventueel een beetje buitenechtelijke sex. Dat is wel heel weinig rendement voor zoveel hoop.

Binnen dit kader is het volgende artikel over radicale detox van verslavingen verhelderend: https://www.vice.com/nl/article/8xvmq3/ ... gen-afkomt

Ik hoop, dat je beseft, dat mocht hij wel voor jou kiezen, hij dan snel gaat ervaren hoe je werkelijk bent. Want, je laat hem nu een masker zien. En dan ben je hem weer kwijt.
Ach, ik ken wel huwelijken die zijn ontstaan uit buitenechtelijke dwalingen op de werkvloer.
1. Jaloezie en gebrek aan vertrouwen kunnen opspelen blijkbaar.
2. Een van de twee moet een baan zoeken bij een andere werkgever of andere afdeling, een leidinggevende die een relatie heeft met een ondergeschikte is onacceptabel vanwege belangenverstrengeling.
3. De sociale kring van de vreemdgangers wordt kleiner.
4. Kinderen kunnen heel boos zijn op de vreemdgaande/ vertrokken ouder en zelfs het contact afwijzen.
5. Financieel kan het moeilijk zijn.

En dat is als de droom van hand in hand naar de zonsondergang werkelijkheid wordt.
Als hij na de breuk bij zinnen komt en de realiteit gaat zien, kan het zijn dat hij naar zijn vrouw en kinderen teruggaat. In dat geval ben je je baan kwijt zonder dat het je een soulmate oplevert.
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:28
Hoe komt dat uit dan? Alleen wij waren daar, de rest was al weg. Ik heb ze zelf weg zien gaan, meer dan een uur voor die zoen.
Ja, en je collega’s zijn natuurlijk op hun achterhoofd gevallen en ziende blind. Denk je nu echt dat ze niet alláng doorhebben waar jij mee bezig bent TO ? Met je “voorover leunen” en je “grote ogen” ? Of waar je baas mee bezig is met zijn gehang om jou heen ? Oh mijn hemel, de rest van het bedrijf lacht zich suf om je. Je bent zo naïef en zo doorzichtig. Jij en je leidinggevende gaan allang iedere dag over de tong en ook voor je collega’s is dit een vermakelijke soap. Mensen hebben zoiets al heel snel feilloos door en ook zijn vrouw zal wel haar vermoedens hebben anders hoeft hij niet te liegen over jou aanwezigheid. Je leidinggevende gaat er heel geraffineerd mee om. Voor hem is het een spelletje. Hij komt over als iemand die precies weet wat hij doet en die precies de grens weet van hoe gek hij jou kan maken zonder het risico op een scheiding. Maar 1 ding is zeker : zodra zijn vrouw “bewijs” heeft, en bedrijfsroddels en vermoedens zijn meer dan voldoende bewijs voor iemand wiens huwelijk bedreigd wordt, dan vlieg jij er uit. Reken daar maar op. Niet netjes van hem om misbruik te maken van jou overduidelijke naïviteit en triest om te lezen dat jij jezelf zo voor schut zet.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 16:16
2.13% gewijzigd
Het net sluit zich om TO.....
Nu het steeds duidelijker wordt dat ze zichzelf enorm voor lul zet, reageert ze niet meer.....
creativeguy schreef:
14-01-2018 16:15
Het net sluit zich om TO.....
Nu het steeds duidelijker wordt dat ze zichzelf enorm voor lul zet, reageert ze niet meer.....
Of omdat de lol eraf is. Net hoe serieus je zo'n topic neemt. ;)
Labalade schreef:
13-01-2018 16:48
Daar zou hij dan wel heel goed mee op moeten passen, want hij is net zo goed schuldig en er zijn genoeg organisaties waar men de verantwoordelijkheid dan bij het management plaatst. Hij moet dan ook met de billen bloot.

In een ontslagzaak zou TO daar dan met een advocaat zeker een leuke vaststellingsovereenkomst van kunnen maken, zeker als ze bewezen goed functioneert. Op haar leeftijd heb je zo nieuw werk, dus dat is geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven