Zou je hier iets van denken?
vrijdag 15 december 2017 om 18:25
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd
zondag 14 januari 2018 om 16:31

zondag 14 januari 2018 om 16:56
c-la-talpa schreef: ↑14-01-2018 12:54Wat mij verbaasd Arrow, is dat je in je oorspronkelijke post de zaak vanuit een derde persoon beschouwt. Al lezende blijk je nu derde persoon en hoofdpersoon te zijn.
Dit lijkt op dissociatie of je leven leiden vanuit meerdere persoonlijkheden. Jij bent niet authentiek. Dit levert je hoe dan ook persoonlijk lijden = pijn op.
Persoonlijk vindt ik jouw obsessie op deze man neigen naar verslavingsgedrag. Jij projecteert jouw behoefte (liefde) op de ander en vindt dat je daar gewoon recht op hebt. Nogal egoïstisch gedrag. Vooral omdat het ineffectief gedrag is, het gaat je geen aanzien, macht, geld opleveren én eventueel een beetje buitenechtelijke sex. Dat is wel heel weinig rendement voor zoveel hoop.
Binnen dit kader is het volgende artikel over radicale detox van verslavingen verhelderend: https://www.vice.com/nl/article/8xvmq3/ ... gen-afkomt
Ik hoop, dat je beseft, dat mocht hij wel voor jou kiezen, hij dan snel gaat ervaren hoe je werkelijk bent. Want, je laat hem nu een masker zien. En dan ben je hem weer kwijt.

Welnee joh, TO wilde eerst gewoon verbergen dat het om haar zelf ging.

zondag 14 januari 2018 om 17:45
HasseSimonsdochter schreef: ↑14-01-2018 17:18Met uitpuilende ogen net als die zwarte goudvis-achtinge vissen.

anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 22:26
0.00% gewijzigd

zondag 14 januari 2018 om 18:14
Ja maar echte liefde overwint alles he zelfs op bijstandsniveau , to gaat gezellig spelletjes spelen met haar bonuskindjes. En ‘s avonds als vriend afgemat thuiskomt rolt ze met haar poppenogen schud haar tetten nog eens op in het bloesje en alles is pais en vree.

zondag 14 januari 2018 om 18:18
Nee hoor, dan zit er al láng weer een andere, jongere mevrouw met dikkere tieten en nóg grotere ogen met haar wimpers te roffelen naar hem.
En dan wordt TO gebeld vanuit een kroegje waar hij heus, écht waar, met alleen maar mannelijke collega's iets zit te drinken...

zondag 14 januari 2018 om 22:26
Ik dacht eigenlijk aan dezeHasseSimonsdochter schreef: ↑14-01-2018 18:16Je weet wel welke vissen ik bedoel toch? Vaak te vinden in zo’n aquarium bij de plaatselijke Chinees.

maandag 15 januari 2018 om 12:04
Dat heet een soapverslaving28anoniem10 schreef: ↑15-01-2018 12:00Ik voel me schuldig, want hoe zwaar ik ook tegen dit hele verhaal en vreemdgaan ben, blijf ik dit lezen.![]()
![]()

maandag 15 januari 2018 om 19:17
Als ik naar TO's mentaliteit kijk en naar die van haar leidinggevende, vind ik eigenlijk steeds meer dat ze elkaar verdienen.
Ware het niet dat hier 4 kinderen de dupe van hun hormonale hysterie worden.
Ze verdienen dan eigenlijk eerst een schop onder hun achterwerk (vooral die vent).
Zodra TO over 15 jaar getrouwd is en kinderen heeft en ze haar man ziet wegvluchten met een jong huppelding, gaat ze deze reacties allemaal pas snappen. Dat noemt men karma.
Egoïsten.
Ware het niet dat hier 4 kinderen de dupe van hun hormonale hysterie worden.
Ze verdienen dan eigenlijk eerst een schop onder hun achterwerk (vooral die vent).
Zodra TO over 15 jaar getrouwd is en kinderen heeft en ze haar man ziet wegvluchten met een jong huppelding, gaat ze deze reacties allemaal pas snappen. Dat noemt men karma.
Egoïsten.

maandag 15 januari 2018 om 19:21
Soms, als je een boek leest of een film/serie kijkt, dan roep je weleens naar de bladzijde of het beeldscherm: domme doos! Dat Gaat Mis!28anoniem10 schreef: ↑15-01-2018 12:00Ik voel me schuldig, want hoe zwaar ik ook tegen dit hele verhaal en vreemdgaan ben, blijf ik dit lezen.![]()
![]()
NIET naar het geluid toe! Wegwezen! Omdraaien en wegwezen!
Oh guttegut, ze doet het toch! Nou ga dan maar dood, dom ding!
Nou, zo bezie ik dit topic ook. Wat je ook roept, het helpt geen zier.

maandag 15 januari 2018 om 19:30
Ik moest erg lachen om deze post. Zo heb ik je - denk ik - nog nooit gelezen DoreiaDoreia schreef: ↑15-01-2018 19:21Soms, als je een boek leest of een film/serie kijkt, dan roep je weleens naar de bladzijde of het beeldscherm: domme doos! Dat Gaat Mis!
Nou, zo bezie ik dit topic ook. Wat je ook roept, het helpt geen zier.![]()

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 15 januari 2018 om 19:40
Doreia schreef: ↑15-01-2018 19:21Soms, als je een boek leest of een film/serie kijkt, dan roep je weleens naar de bladzijde of het beeldscherm: domme doos! Dat Gaat Mis!
Nou, zo bezie ik dit topic ook. Wat je ook roept, het helpt geen zier.![]()

En toch kijk je zo’n film dan helemaal af

maandag 15 januari 2018 om 20:23
Mensekinderen, wat een emotie. Ik krijg de indruk dat de gemiddelde Viva-vrouw die hier zo fel in dit topic reageert zelf in een niet zo vrolijk huwelijk zit en zich persoonlijk bedreigd voelt door TO.
De beste man is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, niet TO. En zijn vrouw is verantwoordelijk voor haar leven, niet TO en niet haar man. Huwelijken duren steeds minder vaak eeuwig, daar kun je heel dramatisch over gaan doen en TO de schuld van geven, of je kan realistisch zijn.
TO, of vrouwen als TO, zijn niet de oorzaak van scheidingen. Vroeger waren er net zo veel minnaressen, maar toen bleven mensen in een vaak ongelukkig huwelijk hangen. Tegenwoordig gaan ze vaker uit elkaar.
De beste man is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, niet TO. En zijn vrouw is verantwoordelijk voor haar leven, niet TO en niet haar man. Huwelijken duren steeds minder vaak eeuwig, daar kun je heel dramatisch over gaan doen en TO de schuld van geven, of je kan realistisch zijn.
TO, of vrouwen als TO, zijn niet de oorzaak van scheidingen. Vroeger waren er net zo veel minnaressen, maar toen bleven mensen in een vaak ongelukkig huwelijk hangen. Tegenwoordig gaan ze vaker uit elkaar.

maandag 15 januari 2018 om 20:25
Waarom zou je wat waarden hebben? Zo overschat inderdaad.fantastica schreef: ↑15-01-2018 20:23Mensekinderen, wat een emotie. Ik krijg de indruk dat de gemiddelde Viva-vrouw die hier zo fel in dit topic reageert zelf in een niet zo vrolijk huwelijk zit en zich persoonlijk bedreigd voelt door TO.
Het hele stuk over jaloers en bang voor TO gaat natuurlijk nergens over.

maandag 15 januari 2018 om 21:02
Of praat je hier zelf iets goed?fantastica schreef: ↑15-01-2018 20:23Mensekinderen, wat een emotie. Ik krijg de indruk dat de gemiddelde Viva-vrouw die hier zo fel in dit topic reageert zelf in een niet zo vrolijk huwelijk zit en zich persoonlijk bedreigd voelt door TO.