Zou je................

16-11-2008 10:30 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou 1 van jullie op een man kunnen vallen waarvan je weet dat hij in de gevangenis heeft gezeten?
Jij wel begrijp ik?
Ligt er aan waarvoor .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het staat niet direct op mijn lijstje 'waar moet een man aan voldoen', maar iedereen maakt fouten he... Wel afhankelijk van de soort fout overigens...

Vanwaar de vraag?
Dat zal helemaal afhangen waarvoor hij heeft gezeten,

vertel dat eerst maar eens, dan oordelen wij wel
Afhankelijk van wat de overtreding was, maar heel blij zou ik er niet mee zijn, denk ik. Puur gevoelsmatig gezien. Hangt natuurlijk ook af van de context, hoelang geleden, hoe hij nu is, enzovoort.
Ja. Ben 3 jaar met hem samen geweest en hij heeft lange tijd daarvoor 'ns in de gevangenis gezeten.

Vlinder: LOL
Wat voor een soort delict?
Waarvoor, hoe lang, hoe lang geleden?
Ja, waarschijnlijk wel en of ik daar verder mee ga hangt af van wat hij gedaan heeft en hoe hij daar nu tegenaan kijkt.
En jij?
quote:korenwolf schreef op 16 november 2008 @ 10:47:

Waarvoor, hoe lang, hoe lang geleden?

Dat zou ik dan ook willen weten.

En wist je van zijn verleden, voor je iets met hem begon?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Zou ik toch eerst willen weten waarvoor hij heeft gezeten, hoelang hij heeft gezeten, en hoelang geleden het is. Daar hangt het wel vanaf.
Waarom wil je dat eigenlijk weten? Voor zover ik begrijp is de relatie nu voorbij. Was zijn gevangenisverhaal soms (deels) de reden?
Het hangt enigszins af van het soort delict en de reden waarom maar in weze is het natuurlijk zo dat iemand die zijn straf heeft uitgezeten daar al voor geboet heeft. Om dat iemand dan altijd maar aan te rekenen is niet echt eerlijk.

Veel interessanter wordt de vraag of je met iemand een relatie aan zou kunnen gaan waarvan je weet dat hij een delict heeft gepleegd waar hij nog niet voor gezeten heeft. Of die zelfs momenteel nog op niet geheel legale wijze zijn geld verdient.

Iemand die zijn geld verdient met een beetje tuinieren of wat bijklust als nachtapotheker zou ik niet zoveel problemen mee hebben. Gaat het om inbraak of oplichting dan weer wel. Iemand die heeft gezeten voor huiselijk geweld wordt alweer heel moeilijk terwijl als het gaat om 'gewone' geweldpleging het weer helemaal van de situatie af hangt. Zelfs iemand die voor moord heeft gezeten zou ik niet direct afwijzen als het bijvoorbeeld om een geval ging waarbij degene die hij vermoord heeft ernstige schade heeft toegebracht aan hem of directe familie en het in een opwelling uit de hand gelopen is.

Een zedendelinquent zou ik wel meteen afwijzen, alhoewel ik er onlangs achter kwam dat een man met wie ik jaren geleden een paar maanden wat heb gehad toen hij jong was heeft gezeten voor verkrachting. Ik ben hem nu wel met andere ogen gaan bekijken maar toen ik nog met hem omging zou ik dat nooit gedacht hebben van hem.

Ik denk dus dat het heel erg van de situatie afhangt, wat er is gebeurd en waarom.
quote:korenwolf schreef op 16 november 2008 @ 10:47:

Waarvoor, hoe lang, hoe lang geleden?Voor oplichting, 17 maanden gezeten en sinds afgelopen vrijdag weer op vrije voet.
17 maanden! Vind ik lang, als je zo 's naar straffen kijkt waarbij het delict zwaarder is (lichamelijk/psychische schade aanrichten).

Is het zijn eerste "misstap in de maatschappij" geweest of doet hij het al jaren en heeft al die tijd en al die keren mazzel gehad?
17 maanden zitten voor oplichting is behoorlijk lang, hoor. Dan heeft-ie de boel wel héél erg opgelicht, zeg maar.

Mijn antwoord is vrij zwart/wit: ik zou niets te maken willen hebben met iemand die gezeten heeft voor oplichting, omdat hij bewezen heeft het niet zo nauw te nemen met mijn en dijn.
.
Sorry, ik had een reactie van Lizzl aangezien voor een reactie van jou. Had daardoor begrepen dat jij als vrouw een relatie hebt gehad met een man die in de gevangenis had gezeten. Zie nu in je profiel dat jij een man bent...
quote:LuckyGompy schreef op 16 november 2008 @ 11:07:

[...]

Voor oplichting, 17 maanden gezeten en sinds afgelopen vrijdag weer op vrije voet.

In dat geval: nee bedankt. Je krijgt in NL niet zomaar een zware straf, en dit is een forse straf. Bovendien zijn oplichters vaak mannen met mooie praatjes (kijk voor de gein eens naar Opgelicht) en die vertrouw ik niet zo snel. Zijn overigens wel vaak de lekkere mannen. Maar helaas, bewezen onbetrouwbaar dus: doei!

Maar goed, wat doe jij ermee? Ken je hem al langer? Wat wil je er zelf mee?
Oplichting van wie?

Als het een verzekeringsmaatschappij is zou ik er anders tegen aankijken dan als het zijn vorige vriendin was bijvoorbeeld.
Of ben je zélf die man??
Waarmee ik overigens het oplichten van verzekeringsmaatschappijen niet goed keur.
Mijn gedachte ook Tientje...
Chardonnay: 17 maanden gezeten, dus het zal wel niet om een verzekeringsmaatschappij zijn gegaan.

Luckygompy: begrijp ik nou goed dat jij niet een vrouw bent die een ex-gedetineerde heeft ontmoet en nu twijfelt of ze met hem moet doorgaan, maar de ex-gedetineerde bent die aftast wat zijn kansen op de relatiemarkt zijn?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven