zoveel!! wat moet ik doen !!??

13-05-2009 10:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja ...waar zal ik eens beginnen..

ongeveer 2 maanden geleden heb ik en vrouw ontmoet op een forum over een interesse die we samen delen.

Al snel begonnen we met msnen.. en dat waren hele fijne gesprekken, gesprekken met diepgang.

Ik ben iemand met een zwaar verleden, veel meegemaakt.

Zit nu in het verwerkingsproces daarvan.

Volg ook therapie, en wat dat betreft gaat het goed, ookal is het zwaar..

Door mijn verleden heb ik me heel erg afgesloten van mensen..

Kan ik moeilijk troost, liefde en hulp accepteren. Ben zo iemand die het allemaal alleen doet. omdat dit het aller veiligst is..

Wat dat betreft heb ik geen ouders.. Ik ben altijd een soort moeder geweest voor beide ouders.. En ik ben altijd een soort van moeder theresa voor iedereen..

Ik heb veel vrienden, een sociaal netwerk..

Maar gaande weg de therapie ben ik er achter gekomen dat ik zelfs mijn vrienden nooit echt heb toegelaten..

Ik ben altijd de geen die iedereen troost, liefde en aandacht geeft.. die voor iedereen klaar staat. en dat doe ik met alle liefde..

Alleen merk ik dus steeds meer dat ik wel bij anderen binnen kom, alleen liet ik niemand toe.. Dat ging niet eens bewust..

Vorig jaar een hele zware burnout gehad, werkte te veel en kwam in mijn verwerkingsproces terrecht..

Toen moest ik wel hulp vragen bij mensen.. kon niet anders..

Maar mijn familie was er niet voor mij, vond dat ik me aanstelde en nam me niet serieus.. Mijn vrienden schrokken.. Ze wisten niet wat ze moesten.. omdat Liva altijd de sterke is.. met Liva gaat het altijd goed.. en nu lag ik even in de afgrond..

Uiteindelijk heb ik het weer alleen gedaan. Heb zelf voor therapie gekozen, en ook hierin vind ik weinig steun van familie..althans ze kunnen het moeilijk begrijpen.. ze wonen aan de andere kant van het land en het is een ver van hen bed show

Nu heb ik dus een vrouw ontmoet op internet waar ik hele goede gesprekken mee heb. Het is voor het eerst dat ik me een beetje heb kunnen openstellen voor iemand..Er is nu iemand die er voor mij wilt zijn, die voor me klaar staat..Iemand die me liefde geeft..

waarvan ik het ook voor het eerst echt kan ontvangen..

En ook ik heb haar geholpen.. Ze heeft meer eigenwaarde gekregen, ze durft weer voor zichzelf te kiezen, ze begint weer van zichzelf te houden.. Het is voor haar ook voor het eerst dat er iemand is die haar helemaal neemt zoals ze is ... Ik vind haar mooi zoals ze is..

Deze vrouw heeft een vriend en kids..

Door mijn liefde en aandacht voor haar is ze er achter gekomen, wat ze mist in haar eigen relatie, ziet ze in hoe hoe haar vriend met haar omgaat..Ze ziet in dat ze jaren over zich heen heeft laten lopen..

Nu is er een heel bijzondere en intense vriendschap ontstaan..

We hebben elke dag veel contact.. smsen elkaar smorgens en overdag en s' avonds zitten we veel met elkaar op msn..

Nu is het zo dat we beide nogal in de war zijn door onze gevoelens..

Vorige week hebben we elkaar voor het eerst ontmoet.. en we hebben gezoent.. Dat was heel erg fijn..

Voor het eerst dat ik het kon toelaten dat iemand mij liefde gaf..

Voor het eerst dat ik me een keer veilig bij iemand kon voelen..

En voor haar was dit precies het zelfde..

Het was een bijzondere ontmoeting..

We zijn simpelweg gewoon heel erg gek op elkaar..

Na onze ontmoeting heb ik ook veel met haar gesproken over haar relatie met haar vriend.. heb haar aangespoord om met hem te gaan praten.. om open naar hem te zijn over wat ze voelt, wat ze mist en wat ze graag zou willen veranderen..

Ze heeft met hem gesproken en ze gaan samen aan hun relatie werken.. En daar ben ik heel erg blij om, want het liefste wil ik dat zij gelukkig is met haar vent en kids, en dat hij haar geeft wat zij nodig heeft..

Maar het contact tussen haar en mij is ook heel heftig..

We missen elkaar.. verlangen naar elkaar..

Zij is er van overtuigd dat hier niets mis mee is ..Ze ziet dit als een hele hechte diepe vriendschap..

Ik ben bang dat dit zich gaat ontwikkelen tot iets heel anders..

We zijn zo gek op elkaar.. En ik ben bang dat haar man haar uiteindelijk niet het geen geeft wat ze nodig heeft..

Het punt is ... Ik heb steeds de neiging om van deze vriendschap weg te rennen... en heel hard ook !

Ben veel te bang voor de ontwikkelingen in de toekomst..

ik ben zo bang zij uiteindelijk iets van mij wil dat ik haar niet kan geven: Een liefdesrelatie...

Zij zegt dat ze dat niet wilt omdat we veel te heftig zijn.. We zijn continue een spiegel voor elkaar en in de vriendschap is dit al heel heftig aanwezig..

Ze zegt dat ze er gewoon voor mij wilt zijn, me liefde wilt geven en veiligheid.. En dat komt voor mij heel dichtbij.. Want er komen ook andere verlangens bij kijken, zoals lichamelijk contact van beide kanten..

Aan de ene kant heb ik het idee dat ik deze hele situatie er niet bij kan hebben.. Het is zoveel.. Daarnaast ben ik ook nog verliefd op iemand anders, Ook dat kan nooit iets worden maar dat terzijde..

Waar het omgaat is dat ik ook gevoelens heb voor een andere vrouw..Daar is zij ook van op de hoogte

Het is dus heel veel bij elkaar..

En dit alles verward me zoo erg.. Want ik zit ook nog in mijn verwerkingsproces van mijn verleden..

Anderzijds.. Deze vriendschap geeft me ook zoveel.. Door haar voel ik de afgelopen tijd weer dat ik leef, ik heb minder angsten ( heb een angststoornis) Ik voel me veiliger, ik slaap veel beter.. het leven heeft weer een beetje kleur..

Ik heb al twee keer het contact willen verbreken omdat het me gewoon te veel werd, en omdat mijn angst voor de toekomst steeds komt opspelen..

Zij probeert me dan duidelijk te maken dat ik vanuit angst handel..

En dat als ik het contact verbreek ik iets heel erg moois weg gooi..

Maar ze zegt ook het te respecteren als ik er voor kies om het contact te verbreken..

Goed.. nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen.. Het is zoveel.. en ik moest dit gewoon even kwijt..

Mijn vraag aan jullie.. wat zouden jullie doen in deze situatie ???

Ik weet het niet meer
Ze gaat aan haar relatie werken. Heel verstandig van haar. En als je dat haar echt gunt, dan laat je haar.

Wat betreft jezelf, ga met jezelf aan de slag. Je bent bij lange na niet klaar voor een relatie zonder enorme complicaties.

Jullie verbintenis is jullie moeilijkheden. Daar waar jullie nu goed kunnen praten, zal als jullie verder gaan hetgeen zijn wat jullie uit elkaar drijft...

Geen beter nieuws, sorry
Hai dom naief mutsje...

Dat is dus precies ook waar ik bang voor ben..

Maar het punt is dat ik haar ook gewoon laat..

Zij ziet dit als een hechte vriendschap.. ik ook ..

Alleen weet ook dat er meer is .. en daar heb ik geen behoefte aan..

zij zegt dat ik nu juist gewoon moet genieten van het geen wat we nu hebben.. Terwijl ik dat heel moeilijk kan omdat ik gewoon niet weet wat de toekomst gaat brengen snap je ..

ik wil geen relatie met haar.. zij ook niet met mij...

En toch is er ook het verlangen voor lichamelijk contact..

Knuffelen is niet zo erg.. dat doe je wel met meer vrienden.. even een dikke knuffel..Maar dat zoenen...Ik weet gewoon dat als ik haar weer zie dat dit weer zal gebeuren..

En zij is er maar steeds weer van overtuigd dat het geen wat we hebben niet iets fouts kan zijn omdat het zo puur is..

Ze zegt : waarom leef je niet gewoon van dag tot dag..

zoals ik al zei.. dat kan ik gewoon niet door dat ik niet weet wat me te wachten staat..
Je weet denk ik wel dat wat je schrijft niet klopt.

Knuffelen doen wel meer vrienden? Ook met dezelfde beladenheid, behoefte aan zoenen en lichamelijk contact?

Het kan niet. Zij heeft een relatie. De spanning is te groot, dat betekent dat er ook geen ruimte kan zijn voor vriendschap alleen.
Het is heel moeilijk want je hebt heerlijke ingredienten die zullen leiden naar een rot gerecht.. :(
Hey domnaiefmutsje... Ja dat is het ook precies!

Het voelt zo k*t dat ik nu eindelijk iemand heb kunnen toelaten.. Iemand bij wie ik me veilig voel en fijn voel, iemand van wie ik hou.. iemand die me liefde geeft.. iemand die er een keer voor mij is ..

En dat is precies anders om ook zo..

Overigens ben ik degene die haar aangemoedigd heeft om aan haar relatie te gaan werken.. dat was ze in eerste in stantie al niet eens meer van plan ..

En ik zeg ook steeds dat het misschien beter is contact te verbreken .. Maar zij doet er alles aan om me niet kwijt te raken..

en inderdaad.. dat knuffelen is met een andere beladenheid..

En dat is ook wat ik bedoelde te zeggen : je knuffelt wel met vrienden.. alleen dit is anders en het zoenen zegt daar genoeg over ...

pffff ;(
Liva, jouw grens is de grens.

Respecteer die en luister ernaar, zou ik zeggen. Kun je dit niet aan? Laat je niet door haar ompraten, blijf trouw aan wat je zelf voelt en wilt en aankunt.

Sterkte met de verwerkingsprocessen trouwens, daar kun je idd niet veel bij hebben (ik ken het).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Aanvulling: doe in gedachten eens een stapje terug, en kijk naar jouw hele situatie met alles erin. Alsof je een toeschouwer bent, zeg maar.

Dat zal je er meer zicht op geven en duidelijk maken wat je echt wilt. Ik heb het gevoel dat je je nu zo laat meeslepen in het euforische gevoel dat er eindelijk eens iemand is die je durft toe te laten. En verlies je jezelf niet teveel in dat 'laten meeslepen'?
Liva, ze heeft haar eigen proces waar ze midden in zit met haar partner. Daar is geen ruimte voor jou, hoewel zij zelfs anders zou willen. Bovendien al gaat het over tussen haar en haar partner, je wil geen pleister op de wond zijn. Je durft je eindelijk te geven aan iemand, maar dit is het recept om daar enorm in gekwetst te worden, op een moment dat je al zo kwetsbaar bent. Dat heeft nare gevolgen voor je. Het is DE reden waarom mensen zo moeilijk uit hun problemen komen omdat ze het zoeken bij mensen met dezelfde problemen en zo in een cirkeltje van gekwetst worden blijven zitten, zonder te kijken naar verantwoording van eigen leven.
Nou jullie zeggen dus precies wat ik denk.. en waar ik bang voor ben..

En als ik haar hiermee confronteer dan zegt ze dat ik het allemaal niet zo zwaar moet zien.. Dat ik moet genieten van wat nu is enzo.. :s...

En op dat punt denk ik dan altijd: Liva .. je laat je teveel leiden door je angsten.. en je denkt veel te diep en zwaar..

Dan ga ik weer aanmezelf twijfelen..

Daarom heb ik dus ook dit topic geopend..

Zit me nu alleen te bedenken hoe ik dit kan aanpakken..

Ik heb al gemerkt dat rigoureus contact verbreken.. dat dit niet werkt.. Omdat het dan te veel pijn doet voor beide...

Ik zal denk ik eerst beginnen met het minderen van contact.. en het dan langzaam af laten bouwen..

Ik weet wel dat dit naief klinkt...

Maar het andere heb ik al geprobeert en dat werkt ook niet..

Niet alleen omdat het te veel pijn doet.. Maar omdat de heftigheid dan ook zo heftig is ... en ik me daardoor ook heel slecht voel en me weer veel sneller laat overhalen..

Zal nog maar een keer duidelijk mijn grenzen onderstrepen naar haar toe... en het contact aanzienlijk verminderen...

En vanuit daar verder werken...

Good plan??
Hoi Liva, jeetje, heftig al die gevoelens.

Jullie klinken als twee mensen die heel veel voor elkaar voelen, terwijl die gevoelens er niet zouden mogen zijn. Het klinkt voor mij niet meer als een vriendschap. Het klinkt meer als een verlangen naar elkaar, naar een verliefdheid.

Als jij achter je keuze staat van 'voor mij geen liefdesrelatie met deze vriendin' dan denk ik dat je maar 1 ding kunt doen: het contact (tijdelijk) helemaal verbreken. Op die manier geef je haar de kans om te werken aan haar relatie met haar vriend. Mogelijk is er nadien een kans om alsnog als vrienden verder te gaan met haar.

Leg haar wel heel duidelijk uit dat je gaat stoppen met het contact en waarom je gaat stoppen met het contact (contact langzaam afbouwen heeft volgens mij geen zin, spreek uit ervaring). En wees erop voorbereid dat je het moeilijk kunt gaan krijgen als je geen contact meer met haar hebt...veel sterket met de keuze die je gaat maken! pien
Grenzen trekken moet je naar jezelf, niet naar haar. Want anders leg je het weer buiten jezelf
Hey pien

Dank je voor je reactie.. Ja het zijn inderdaad heftige gevoelens..

Ik weet ook dat ik het moeilijk zal gaan krijgen als ik geen contact meer met haar heb..

Het is ook zo moeilijk verdorie ...

Want in principe doe je iets weg wat heel erg mooi is.. Maar wat kan uitlopen op een drama, waarvan ik het graag zou willen relativeren tot ' Je kan nooit in de toekomst kijken' en dat soort gedachten..

Maar ja ik voel gewoon dat het nog wel eens heel moeilijk zou kunnen worden wanneer ik geen contact verbreek..

anderzijds.. vind ik het zonder haar ook ontzettend moeilijk..

Ze is zo een beetje op het juiste moment in mijn leven gekomen..Ik kon het niet meer alleen, ik was opgebrand..

Want als ik thuis kom na mijn therapie, dan is er niemand die mij vraagt hoe mijn therapiedag was. Waar ik mijn ervarngen mee kan delen.. Bij wie ik even kan huilen, bij wie ik me even veilig kan voelen..

Doordat ze mij dit stukje heeft gegeven.. gaat het eigenlijk beter met me.. niet dat mijn geluk afhangt van haar.. ik ben ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor mijn geluk.. en mijn welzijn..

Maar ik kan je wel vertellen, dat wanneer je dit alles alleen moet doen, wanneer je geen klankbord hebt, geen fijne armpjes die je even vasthouden en die je liefhebben.. Dat het rete zwaar is..

normaliter zou je dit met je ouders kunnen bespreken, of met je partner of met vrienden en vriendinnen.. In mijn geval kan dat dus niet.. en zal ik er weer alleen voor te komen staan..

En ja .. Dat doet pijn..

Dat maakt ook dat ik in zón heftige tweestrijd zit..

Want juist door de liefde die ik kreeg kon ik weer even overeind blijven staan, me gelukkig voelen..en verder gaan..

Ik denk dat ieder mens nodig heeft om geliefd te zijn, om enige vorm van liefde te krijgen om verder te kunnen..

Het is alleen zoo balen dat ik de liefde wel gevonden heb... Maar dat de situatie er helemaal niet naar is ... :(
De liefde die jij zoekt, ga je niet bij haar vinden. Dat is jullie beider valkuil. Ik snap dat het daardoor extra moeilijk is en dat je hoogstwaarschijnlijk toch de adviezen in de wind gaat slaan. Weg van de minste weerstand uiteindelijk, is menselijk

Als jij beterschap wil voor jezelf, zal je op jezelf moeten richten. Los van een relatie. En zo vastklampen aan een vrouw gaat ook echt niet goed op termijn.

Werken aan jezelf zodat je uit je isolement komt vanuit de juiste basis is wat jou op lange termijn gaat helpen, maar wat op korte termijn het moeilijkste is.

Zo zie je ook maar dat het gevoel voor een ander meer gebaseert is op gevoelens voor jezelf, want je laat je leiden niet door wat goed is, maar hoe jij je voelt. Ookal brengt het jou en haar schade. (hoewel zij verantwoordelijk blijft voor haar zelf)
maar als ik jou zo hoor praten, voel jij dan niet toevallig meer voor haar dan puur alleen een vriendschap?
hey pien!

Ja tuurlijk voel ik meer dan alleen vriendschap..

En zij voelt voor mij ook dan meer dan alleen vriendschap .. ze heeft ook gezegd dat ze verliefd op me is .. en dat is nou ook juist het kl*te van alles....

@domnaiefmutsje

Daarnaast hang ik niet aan haar.. ik weet dat ik het ook alleen kan.. Maar het geeft wel wat glans aan mijn leven..Het maakt dat ik me iets beter voel en dat het leven weer iets makkelijker word..
Liva, mss stomme vraag, maar waarom zouden jullie geen relatie met elkaar kunnen aangaan? Is het omdat zij een relatie heeft? Is het omdat jij niet in staat bent om op dit moment -met wie dan ook- een relatie aan te gaan? Wil je met háár geen relatie omdat je bang bent wat kapot te maken?
Op alledrie de vragen een JA pien ...

Ja ze heeft een relatie al 13 jaar... niet getrouwd..maar wel twee kids...

ook omdat ik op dit moment niet instaat ben een relatie aan te gaan.. omdat ik zo met mezelf bezig ben.. en ik haar daar niet teveel in mee wil trekken .. en ja omdat ik bang ben iets kapot te maken...

Tuurlijk haar relatie zit sowieso al jaren niet goed.. dat is ook wel zo ..

Maar ook het idee dat als ik wel een relatie met haar aanga.. dat het misschien niets word.. dat ik me misschien benauwd ga voelen.. bij haar weg wil en dat heel moeilijk zal vinden..

Ja ik weet het ik kijk een beetje TE ver vooruit maar toch ..

Bovendien heb ik ook verliefde gevoelens voor een andere vrouw... die zitten er ook nog steeds.. Daar is zij ook van op de hoogte en ze helpt me ook met die gevoelens..

Het is dus een verwarrend zooitje ..

Beide gevoelens voor elkaar... zij heeft vriend/ gezin..

ik ben met mezelf bezig en ook verliefd op iemand anders...

\(was ik al verliefd op nog voor dat ik haar leerde kennen)

duss ja :s
Liva, dan zou ik als ik jou was- met die vriendin afspreken om het contact voor een aantal maanden helemaal te verbreken. Dan krijg jij de kans om jouw gevoelens op een rijtje te krijgen, en hetzelfde geldt voor jouw vriendin.

Zolang je er middenin zit (dus nog contact hebt) ga je hier niet uitkomen...
Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar is het niet de intimiteit waar je op valt/je door aangetrokken voelt en niet zozeer je vriendin als persoon?

Dit is natuurlijk lastig van elkaar te onderscheiden... Je beschrijft dat het voor het eerst is dat je dit gevoel van intimiteit gevonden hebt en je hiervoor open hebt durven stellen. Kan me voorstellen dat dát gevoel al zo bijzonder is voor je dat je dat opvat als 'aangetrokken voelen tot' en dat het niet zozeer zij is, als mens, om haar karakter en haar persoonlijkheid.

Misschien, als je dit van elkaar probeert los te koppelen is er wel alleen een vriendschap mogelijk...? Zo niet; ik weet zeker dat je dit gevoel ook prima bij iemand anders kunt vinden ooit, ook al lijkt dat nu heel onwaarschijnlijk en zal het nu moeilijk zijn om haar los te laten.
Hai nieuwschierigmeisje..

Nee , ik ken wel intimiteit en verliefdheid..

Maar heb me altijd maar voor de helf kunnen openstellen.Er zijn mensen die mij dit eerder hebben willen geven, maar bij wie ik me dus niet kon openstellen..

Ik snap wel wat je bedoelt hoor overigens! Heb daar zelf ook over nagedacht..

Nou, ze is wel het type vrouw waar ik op val qua uitstraling enzo..En het is een combinatie van..tuurlijk voel ik me aangetrokken door het geen wat zij mij geeft. Dat vind ik heel bijzonder.. Maar de verliefde gevoelens zijn gekomen door wie zij is.. Haar glimlach bijvoorbeeld kan me echt raken. Haar manier van praten, Haar manier van zijn..

ik heb overigens gisteren een goed gesprek met haar gehad over ons.

Zij denkt er nog steeds hetzelfde over, en vind hier niets fouts aan..

Ik heb haar gezegd wat mijn grenzen zijn en hoe ik over de dingen denk.

Heb nu afgesproken met haar dat we elkaar maar 1 smsje per dag sturen en voorlopig niet meer op de msn zitten.. Om zo ruimte voor ons beide te creeren en te kijken hoe onze 'vriendschap' dan verloopt.. En tot nu toe (normaal hadden we elkaar al z'on 10 smsjes gestuurd) bevalt het me eigenlijk heel goed.. kan weer even ademen..Zo op elkaars lip zitten is gewoon ook niet fijn..

Verders hoop ik dat er in het contact uiteindelijk een balans komt.. Ik hoop dat dit zal werken..

Wil het eerst op deze manier proberen. werkt dat niet dan zullen we het contact (voorlopig) moeten verbreken..
Heel goed van je, Liva. Fijn dat je weer wat ademruimte kunt voelen.
Hai elmervrouw!

Ja .. ben ook blij dat ik het gedaan heb..

Vond het wel moeilijk, want je wilt iemand waar je zo gek op bent ook geen pijn doen.. Maarja.. soms moet dat wel..

vind het fijn dat ze het zo goed oppakte..

En dat ze me ook hierin de ruimte geeft.

Ze reageerde heel erg goed, en vind het ook erg begrijpelijk. ze zei me dat ze me te lief heeft om over mijn grenzen heen te denderen..

Enja .. dat waardeer ik dan ook heel erg aan van en aan haar..
Hallo iedereen,

Nou, ik kom jullie even vertellen dat ik gisteravond het contact met haar verbroken heb.. ik voel me leeg van binnen en mis haar. Maar ik weet ook dat dit het beste is..

Eigenlijk zou ze vanavond langskomen.. Dat gebeurt nu dus niet meer en dat is misschien maar beter ook..

Ik weet niet waar het anders op uitgelopen was..

ben nu alleen wel heel erg verdrietig... Maar daar moet ik dan maar even doorheen......:-(
Lees het hele topic nu pas.

Veel sterkte

Dapper dat je de beslissing hebt genomen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven