zus wat is er toch?

28-12-2011 19:00 94 berichten
Het is kersttijd, dus de familie-ruzies komen weer tevoorschijn helaas.

Ik heb een zus die aan de andere kant van de wereld woont. Een aantal maanden geleden is ze bevallen van haar eerste kind. We hebben nooit veel contact gehad sinds ze daar woont (ze beantwoordt geen mails, telefoons, zegt dat ze het te druk heeft als ik langs wil komen etc.). Nu is ze er met kerst, voor het eerst sinds jaren. Dat ze mij negeert ok, misschien heeft ze het idd heel druk. Maar ze schenkt ook geen aandacht aan mijn ouders. Daarbij laat ze haar baby niet bij de oma op schoot zitten. Hij mag bij iedereen, maar niet bij oma. Ze zit wel hele dagen bij vage kennissen, maar haar eigen familie ontwijkt ze.

Behalve als het over geld gaat. Mijn ouders hebben haar een groot bedrag (tienduizenden euro's) gegeven voor o.a. haar huis. Ik stuur haar ook regelmatig kleine bedragen of cadeautjes. Nooit een bedankje. Laatst zei ze dat ze veel geld krijgt van haar vriends ouders en vindt daarom het 'kleine' bedrag van mijn ouders niet waardeert.

Ze is erg egocentrisch, het lijkt alsof ze het welzijn van zichzelf boven dat van haar baby stelt. Ze laat hem huilen als ze iets anders aan het doen is en sleurt hem overal mee naartoe, soms zit hij de hele dag alleen maar in de maxicosi. Dat vind ik ook zorgelijk. Ik heb er wat van gezegd en volgens mij is ze daar al iets voorzichtiger in.

Onlangs heb ik haar weer gevraagd of er iets is, want dat lijkt me duidelijk. Maar ze ontkent steeds. Ik zou liever hebben dat ze gewoon haar hart lucht zodat we het uit kunnen praten.

Ik weet dat ik geen verwachtingen moet hebben, maar stiekem hoop ik de situatie te kunnen verbeteren. Ook voor haar baby. En ik vind het fijn om hier even mijn frustratie kwijt te kunnen.

Bedankt voor het lezen!
Waarom wil je contact met haar?
Alle reacties Link kopieren
Ze is hier nu op vakantie? Hoe was jullie band voordat ze verhuiste? Gaf ze vroeger zelf wel spontaan cadeaus of is dit iets wat jij graag doet?
Waarom stuur je in godsnaam geld naar een egocentrische zus die aan de andere kant van de wereld zit en je cadeautjes niet eens waardeert?
Waarom stuur je haar geld en cadeau's als jullie band zo slecht is?

Lijkt me een hele vervelende situatie, ik heb helaas geen tips.
Even geen tip van mij Scheelschaapje. Maar nu ik je toch zie hier: even een van mij.
Waarom blijf jij haar kadootjes en geld sturen als zij je niet eens bedankt? Idem wat je ouders betreft. Zo'n ondankbare hond zou bij mij niet eens meer welkom zijn. Dan gaat ze toch lekker naar de ouders van d'r vriend als die 'beter' zijn? Mag hopen dat ze een contract heeft moeten tekenen voor het huwelijk met het rijkeluiszoontje en dat ze vroeg of laat op straat komt te staan want zo'n golddigger lijkt me ook geen leuk relatiemateriaal.
Waarom blijf jij haar kadootjes en geld sturen als zij je niet eens bedankt? Idem wat je ouders betreft. Zo'n ondankbare hond zou bij mij niet eens meer welkom zijn. Dan gaat ze toch lekker naar de ouders van d'r vriend als die 'beter' zijn? Mag hopen dat ze een contract heeft moeten tekenen voor het huwelijk met het rijkeluiszoontje en dat ze vroeg of laat op straat komt te staan want zo'n golddigger lijkt me ook geen leuk relatiemateriaal.
quote:elninjoo schreef op 28 december 2011 @ 19:15:

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Voor een keer ben ik het eens met Elninjoo....
Me too.
Op het moment ben ik inmiddels zo ver dat ik een keuze wil maken, of ik ga nog 1 keer mijn best voor haar doen, of ik laat haar zitten (merkt ze toch niet). Ik schonk al niet veel aandacht meer aan haar de laatste tijd, maar ik maak me nu ook zorgen over haar baby en vind het zielig voor mijn ouders.

Ik geloof wel dat ze een goed hart heeft, maar dat het heel ver weg is. En als ze boos is om iets, dan wil ik dat graag weten, vandaar. Maar misschien is ze gewoon ongevoelig en asociaal...
Het lijkt me een naar mens.
wel tegen je ouders zeggen dat ze het geld wat ze van hun krijgt niet waardeert, zodat zij hun geld niet meer aan dat ondankbare nest uitgeven
Hoe weet je wat zuslief de hele dag allemaal doet met de baby: "laat hem huilen", "sleept hem overal naar toe", "zit de hele dag alleen maar in de maxicosi", "mag bij iedereen op schoot (behalve bij oma)" zodat je tot de conclusie kan komen dat ze erg egocentrisch is en het belang van de baby ondergeschikt maakt als ze aan de andere kant van de wereld woont en nu ze op bezoek is je nu negeert en je dus helemaal niet zo veel contact met haar hebt?

Of je hebt nu toch regelmatig contact en dan kan je misschien zulke waardeoordelen vellen, maar met voorbehoud, of je spreekt haar eigenlijk helemaal niet vaak en hebt haar pas een paar keer ergens met de baby gezien en dan moet je niet zo snel oordelen.
Bleh wat een naar mens, het geld van je ouders was niet goed genoeg voor Madame,

Laten je ouders hun centen lekker zelf houden, of geven aan een goed doel.

Met zo n zus heb je geen vijanden meer nodig.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Star schreef op 28 december 2011 @ 19:06:

Waarom wil je contact met haar?Goeie vraag!
Hoe weet je al die Babydingen als je geen tot weinig contact met haar hebt?
Hans heeft gewoonlijk weinig contact met haar omdat zij dat afhoudt en aan de andere kant van de wereld woont. Nu is ze overgekomen en ziet hij haar vaak.

Zo lees ik het tenminste.
quote:lughnasadh schreef op 28 december 2011 @ 19:55:

Hans heeft gewoonlijk weinig contact met haar omdat zij dat afhoudt en aan de andere kant van de wereld woont. Nu is ze overgekomen en ziet hij haar vaak.

Zo lees ik het tenminste.Ik dacht eerst ook dat TO Hans was. Maar het is iemand anders met dezelfde avatar.
quote:scheelschaapje schreef op 28 december 2011 @ 19:00:

Nu is ze er met kerst, voor het eerst sinds jaren. Dat ze mij negeert ok, misschien heeft ze het idd heel druk. Maar ze schenkt ook geen aandacht aan mijn ouders.

TO schrijft dat hij/zij nu genegeerd wordt en zijn/haar ouders ook, dus tenzij TO genegeerd wordt, maar wel hele dagen met zus overal mee naartoe gaat lijkt me het vreemd dat TO uitspraken kan doen over het welzijn van de baby.

PS TO ik dacht ook dat je Hans was, misschien handig om een andere ava te nemen?
Misschien kun je een mail of brief naar haar sturen, waar je je gevoel uitlegt. Dan is het aan haar om daar op te reageren. Doet ze het niet, laat het dan daarbij. En stuur haar alsjeblieft geen geld of cadeau'tjes meer. Heb je ooit wat van haar gekregen?
Ik zou sowieso stoppen met geld en die cadeautjes te sturen.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Toen de baby een paar weken oud was ben ik een week bij haar geweest. Omdat ik de baby wilde zien ging ik met haar mee, maar dat was dus naar haar werk en de baby zat in de maxicosi, in de auto, naast haar bureau etc.

Nu is ze hier en zit de baby ook steeds in de maxicosi, ze gaat bij allerlei mensen op bezoek en neemt hem mee. Volgens mij is het niet goed voor zo'n kleintje.

Ik ga geen geld meer sturen.
mail heb ik haar al gestuurd, maar ze reageert niet of doet alsof ze niet snapt waar ik het over heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven