Zwanger - time out

10-04-2020 12:33 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal ̂.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui :-)
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..

Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 20:46
1.31% gewijzigd
Het zal lastig worden maar als hij een time out wil, zal hij zelf moeten vertrekken uit jullie huis. Lijkt me logisch.
Meprim schreef:
10-04-2020 21:10
Jezus, dus jij zet je oudste kind nu al ruim een jaar in deze situatie??
In deze situatie ?? Ja blijkbaar wel maar nogmaals want ik heb hem blijkbaar beschreven als een tiran, ze krijgt hier niets rzchtstreeks van mee. Ookal zal ze wel aanvoelen dat er soms iets niet klopt. Dat Band tss hun is goed, buiten.de corona lockdown gaat alles op zn uitspatting na goed. Dochter is momenteel bij haar papa. Dan is het nog niet goed te praten. Maar jullie doen net alsof het hier elke dag oorlog is.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 21:33
6.98% gewijzigd
Iniemini schreef:
10-04-2020 21:32
In deze situatie ?? Ja blijkbaar wel maar nogmaals want ik heb hem blijkbaar beschreven als een tiran, ze krijgt hier niets van mee. Band tss hun is goed, buiten.de corona lockdown gaat alles op zn uitspatting na goed. Dochter is momenteel bij haar papa. Dan is het nog niet goed te praten. Maar jullie doen net alsof het hier elke dag oorlog is.
natuurlijk krijg je kind hier wat van mee.
S-Meds schreef:
10-04-2020 21:33
natuurlijk krijg je kind hier wat van mee.
Ik paste het al aan, ze krijgt er niets rechtstreeks van mee. Ze zal.idd wel voelen dat er soms iets niet goed zit.
justagirly schreef:
10-04-2020 16:03
Zo te horen leeft hij vooral voor het feesten.

Naar de gynaecoloog moet je toch alleen wegens Corona?
Als hij zo'n losbol is en zich bijna in coma zuipt, zou ik ook aandringen op een soa test. Klinkt niet echt als een betrouwbare partner.
Iniemini schreef:
In deze situatie ?? Ja blijkbaar wel maar nogmaals want ik heb hem blijkbaar beschreven als een tiran, ze krijgt hier niets van mee. Band tss hun is goed, buiten.de corona lockdown gaat alles op zn uitspatting na goed. Dochter is momenteel bij haar papa. Dan is het nog niet goed te praten. Maar jullie doen net alsof het hier elke dag oorlog is.
Misschien kun je je eigen berichten nog eens terug lezen. Deze situatie is verre van gezond en kinderen krijgen meer mee dan je in eerste instantie denkt. Ze is 10 jaar, geloof me ze voelt jou echt aan.

Een moeder die in een maand een man in huis haalt en 5 maanden erna zwanger is. Die een paar maanden later gaat verhuizen en haar uit haar vertrouwde plekje weg haalt en waar deze problemen nu in huis spelen in 1 jaar tijd. Met een moeder die haar eigen gedrag en dat van haar vriend steeds goed praat, denk je dat dit alles niet schadelijk is voor jouw dochter?
Iniemini schreef:
10-04-2020 21:34
Ik paste het al aan, ze krijgt er niets rechtstreeks van mee. Ze zal.idd wel voelen dat er soms iets niet goed zit.
en denk je dat dit voor haar een goede omgeving is om veilig op te groeien?
mommy2014 schreef:
10-04-2020 16:06
En je hebt al 1 dochter? Waarom dan niet beter nadenken... Heel veel succes maar het is nu tijd om keuzes te maken in belang van je dochter en jezelf! Je begrijpt ook wel dat alles wat je nu opnoemt dat daar niet zo snel verandering in komt?
Thnx, ik besef idd dat het het beste is dat ik verhuis en dit alles achter me laat.
De time out op deze manier schiet ook niet op en ben me wel bewust dat dit ook niet is wat ik wil.
Je beschrijving klopt helemaal .. komt er op neer dat hij geen gezeur aan zn hoofd wil en even doen waar hij zin in heeft.
Sterkte! Hij wil inderdaad gewoon leven als vrijgezel en zichzelf lam zuipen.
S-Meds schreef:
10-04-2020 21:39
en denk je dat dit voor haar een goede omgeving is om veilig op te groeien?
Nee, ben ik me volledig van bewust.
Het is gewoon te snel gegaan, oké hij drinkt en in het begin dacht ik dat dit wel zou beteren. Af en toe eens uitgaan tot daar aan toe maar dus niet zo..
justagirly schreef:
10-04-2020 21:44
Sterkte! Hij wil inderdaad gewoon leven als vrijgezel en zichzelf lam zuipen.
Vrees van wel. Thnx.
Iniemini schreef:
10-04-2020 21:46
Nee, ben ik me volledig van bewust.
Het is gewoon te snel gegaan, oké hij drinkt en in het begin dacht ik dat dit wel zou beteren. Af en toe eens uitgaan tot daar aan toe maar dus niet zo..
het is niet te snel gegaan, JIJ bent te snel gegaan. Je bent moeder, er wordt van jou verwacht dat je verstandige keuzes maakt in het belang van je kind.
icequeen2000 schreef:
10-04-2020 16:26
ja heel goedkoop nu moet hij meer betalen voor een kind dat zelfde waarde of zelfs meer is als huurkosten...
Dat idee heb ik ookal een paar keer gehad.
Wat de baby betreft voor mij hoeft hij hier niets voor te betalen. Ik zal het zelf wel uitzoeken.
Iniemini schreef:
10-04-2020 21:53
Dat idee heb ik ookal een paar keer gehad.
Wat de baby betreft voor mij hoeft hij hier niets voor te betalen. Ik zal het zelf wel uitzoeken.
ja zo geraakt hij wel heel gemakkelijk ervan af, een avontuurtje en geen gevolgen,...
S-Meds schreef:
10-04-2020 21:50
het is niet te snel gegaan, JIJ bent te snel gegaan. Je bent moeder, er wordt van jou verwacht dat je verstandige keuzes maakt in het belang van je kind.
Daarom ben ik ook 10 jaar alleen geweest.
Om mijn dochter en mezelf van alles af te schermen.
Maar dan maak ik toch nog dik de verkeerde keuze.
Dit gaat m niet worden. Deze gozer is gewoon nog een kind. En hij vindt jou lastig en wil even lekker zijn eigen ding doen. Je kan niks meer veranderen in het verleden dus ik zou kiezen voor een mooie toekomst, zonder deze jongeman. En in de toekomst Langer nadenken voordat je je laat bezwangeren door een of andere lapzwans.
icequeen2000 schreef:
10-04-2020 21:54
ja zo geraakt hij wel heel gemakkelijk ervan af, een avontuurtje en geen gevolgen,...
Mischien wel, misschien niet.
Als ik alleen beval gaat het kind zijn naam niet dragen en hoef ik van hem verder ook niks.
Zoals hier al gezegd als hij echt wil doet hij het via de gerechtelijke weg en krijgt hij waarschijnlijk bezoek recht en zal hij ook moeten betalen.
Maar het liefst zou ik gewoon met rust gelaten willen worden. Misschien ook weer niet de goede keuze maar wel mijn gevoel.
lolanu schreef:
10-04-2020 21:59
Dit gaat m niet worden. Deze gozer is gewoon nog een kind. En hij vindt jou lastig en wil even lekker zijn eigen ding doen. Je kan niks meer veranderen in het verleden dus ik zou kiezen voor een mooie toekomst, zonder deze jongeman. En in de toekomst Langer nadenken voordat je je laat bezwangeren door een of andere lapzwans.
Mooi gezegd, waar ook. Nee geen man meer voor mij. Eerst hier doorspartelen en dan lekker terug op mezelf met de kids.
Lillybit schreef:
10-04-2020 14:08
Dat is toch geen partner TO? Een voorbeeld voor jouw kind(eren)?
En wat voor voorbeeld ben je zelf? Wil je dit soort leven en gewoontes meegeven aan jouw kinderen?
Wil je dat dit soort gedrag en dit soort relaties het voorbeeld is wat je ze meegeeft voor hun toekomst?
Klopt helemaal. Nee dit voorbeeld wil ik niet geven.
GreenLadyFern schreef:
10-04-2020 14:08
Stel, als hij de volgende keer dat hij dronken is ook een ruit ingooit, maar daarachter ligt je dochter of je nieuwe baby te slapen... is het dan wel duidelijk?
Het Is me ondertussen zo al wel duidelijk.
Heb het te lang kansen gegeven.
Sjulia schreef:
10-04-2020 14:03
Deze relatie ga je sowieso niet volhouden, dat weet je zelf ook wel, denk ik. Het is enorm balen, een inschattingsfout, je hebt wat rode vlaggen gemist. Maar het is wat het is. Goed zorgen voor jezelf en je kinderen. Geniet van je baby, laat hem los en denk aan jezelf en je gezin. Met een baby is er geen weekend of co ouderschap regeling verplicht, dus je hoeft in ieder geval niet bang te zijn voor zijn onverantwoordelijke gedrag. Hopen dat hij een beetje volwassen mag worden en zijn vaderschap serieus neemt. Sterkte.
Thx
Iniemini schreef:
10-04-2020 22:03
Mischien wel, misschien niet.
Als ik alleen beval gaat het kind zijn naam niet dragen en hoef ik van hem verder ook niks.
Zoals hier al gezegd als hij echt wil doet hij het via de gerechtelijke weg en krijgt hij waarschijnlijk bezoek recht en zal hij ook moeten betalen.
Maar het liefst zou ik gewoon met rust gelaten willen worden. Misschien ook weer niet de goede keuze maar wel mijn gevoel.
Regel het gewoon netjes samen ipv via de rechter. Jullie hebben onvolwassen keuzes gemaakt maar los het in het belang van de kinderen gewoon volwassen op.
icequeen2000 schreef:
10-04-2020 21:54
Tot die baby op zijn of haar 16de of 20ste voor zijn neus staat en hij mag uitleggen waarom hij al jaren niet naar hem / haar omkijkt.

Misschien dat het nu op dit moment weinig gevolgen heeft maar "karma is a bitch" en hij krijgt dit nog wel terug.
Iniemini schreef:
In deze situatie ?? Ja blijkbaar wel maar nogmaals want ik heb hem blijkbaar beschreven als een tiran, ze krijgt hier niets rzchtstreeks van mee. Ookal zal ze wel aanvoelen dat er soms iets niet klopt. Dat Band tss hun is goed, buiten.de corona lockdown gaat alles op zn uitspatting na goed. Dochter is momenteel bij haar papa. Dan is het nog niet goed te praten. Maar jullie doen net alsof het hier elke dag oorlog is.
Je hebt hem omschreven zoals hij is: een rusteloze, agressieve zuiplap die een paar uur tot 3 dagen alles behalve normaal kan functioneren. En dat is gewoon geen veilige thuissituatie voor je kind, ook al denk jij dat je kind er niets van merkt. Er is gewoon constant risico. En jij doet alsof dit een normale situatie is voor je kind. En dát maakt jou een slechte moeder.

De band kan goed zijn, maar die vent kan exploderen door zijn middelengebruik. Dan heb je niets aan een band, dan heb je alleen maar schade.

Het is dus belangrijk om een goede adviseur hierin te krijgen, zodat je duidelijke afspraken maakt over het ouderschap van de baby. Want dat kindje heeft recht op omgang met de vader, en dat moet op een veilige manier worden ingericht.
Oei, is dit de vader die je wilt voor je kind?
Dit is zelf nog een kind, die geen verantwoordelijkheid kent.
Hoe kan hij voor je meest waardevolle bezit zorgen?
Dat kan niet goed gaan. Stereotypes over dit soort 'vaders' zijn er niet voor niks he.
Ik zou nog eens goed nadenken wat deze jongen toe voegt aan jouw leven en aan het leven van het kindje.
Wat kan hij dat een andere, volwassen man niet kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven