Zwanger - time out
vrijdag 10 april 2020 om 12:33
Hi allemaal ̂.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..
Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..
Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 20:46
1.31% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 12:33
Nee ze is inmiddels thuis.
Sry voor late reactie
zondag 3 mei 2020 om 12:46
Inmiddels is het definitief gedaan.Tess1981 schreef: ↑11-04-2020 17:12Er wordt niet bedoeld rust in de zin van uitgerust en uitgeslapen zijn maar rust in je leven.
Ik heb co-ouderschap met mijn ex over onze 3 kinderen en ondanks dat we nu, 5 jaar later iets beter kunnen communiceren zorgt het nog steeds voor veel onrust in ons leven. Ja zal nog 21 jaar met hem verbonden blijven.
Logisch toch dat "meneer" bij de geboorte van zijn kind wil zijn?! Hij wordt VADER.
Is het geen optie om samen met een professional te gaan praten?
Ik wil niet kinderachtig overkomen maar na de time-out zag ik dat hij zijn fb relatiestatus zo had gezet zodat alleen hij die kan zien.
Hem erop aangesproken omdat ook de datum was veranderd maar hij had dat niet gedaan zei hij.
Tijdje later zie ik dat alle echo's, de post waarin ik getagd ben en de checkins in het ziekenhuis van zijn facebook af waren. Ik spreek hem hier rusig over aan en ook dat had hij niet gedaan, z'n ex en ne maat hebben nog een computer waarop zn account open staat zei hij .. Ever later was het dat hij zijn fotos van de cloud heeft gegooit en die er op facebook zo ook wel mee af gegaan zullen zijn, hij wist het ook niet zeker maar hij heeft het niet gedaan.
In elk geval was ik weer de controleur ( ja dat geef ik toe, nadat ik erachter was dat hij in zn dronken fases naar andere vrouwen zit te sturen, controleer ik af en toe wel eens)
Dus de bom ontplofte en toen was het definitief voorbij
zondag 3 mei 2020 om 13:03
Thx voor de toch beetje positieve woorden.
Zoals hij nu zegt wil hij voor de baby zorgen, niemand hoeft direct uit huis en hij zou t liefst hebben dat ik hem leer hoe hij voor de baby moet zorgen ..
Maar meneer veranderd nogal makkelijk van gedachten dus ik hou daar geen rekening meer mee
Financieel kunnen we beide geen kant op .. Dus ik doe mijn best om hier zo snel mogelijk weg te kunnen.
zondag 3 mei 2020 om 13:10
Gut gut. In RL doet het er allemaal niet toe en woon je in een wip en een scheet zwanger samen. Maar ohohoh als de heilige Social Media niet de 'waarheid' weerspiegelt. Dan is het foute boel natuurlijk, dan moet er 'geconfronteerd' worden en is het natuuuuurlijk voorbij.Iniemini schreef: ↑03-05-2020 12:46Inmiddels is het definitief gedaan.
Ik wil niet kinderachtig overkomen maar na de time-out zag ik dat hij zijn fb relatiestatus zo had gezet zodat alleen hij die kan zien.
Hem erop aangesproken omdat ook de datum was veranderd maar hij had dat niet gedaan zei hij.
Tijdje later zie ik dat alle echo's, de post waarin ik getagd ben en de checkins in het ziekenhuis van zijn facebook af waren. Ik spreek hem hier rusig over aan en ook dat had hij niet gedaan, z'n ex en ne maat hebben nog een computer waarop zn account open staat zei hij .. Ever later was het dat hij zijn fotos van de cloud heeft gegooit en die er op facebook zo ook wel mee af gegaan zullen zijn, hij wist het ook niet zeker maar hij heeft het niet gedaan.
In elk geval was ik weer de controleur ( ja dat geef ik toe, nadat ik erachter was dat hij in zn dronken fases naar andere vrouwen zit te sturen, controleer ik af en toe wel eens)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 3 mei 2020 om 13:12
Heb al een paar keer berichten gelezen naar andere vrouwen .. ( niks gebeurd maar het gesprek was al genoeg ) Had toen gewoon de knoop al door moeten hakken.SilverShadow schreef: ↑10-04-2020 21:35Als hij zo'n losbol is en zich bijna in coma zuipt, zou ik ook aandringen op een soa test. Klinkt niet echt als een betrouwbare partner.
Maar dan zegt hij sorry, ik doe dit alleen als ik gedronken heb dat weet jij ook en ik ga het niet meer doen ..
Maar die soa test daar pas ik maar voor .. Heb 1x mezelf echt wel de vraag gesteld of vreemd gegaan is omdat het toen zo leek maar goed, hij kan vanaf nu doen waar hij zin in heeft. Ik had de knoop eerder moeten doorhakken!
zondag 3 mei 2020 om 13:36
En jij legt de schuld bij hem, kijk ook naar je eigen aandeel in het verhaal.Iniemini schreef: ↑03-05-2020 12:46Inmiddels is het definitief gedaan.
Jij vent zwanger, hij mag van jou niet bij de bevalling zijn en hij heeft alle fotos verwijderd uit frustratie.
Hij is echt niet de enige die zich verkeerd gedraagt.
Kom op....wees volwassen en los dit op een normale manier op dat ben je naar je kinderen toch wel verplicht.
zondag 3 mei 2020 om 14:51
Dat hij niet bij de bevalling mag zijn stond toen nog niet vast!Tess1981 schreef: ↑03-05-2020 13:36En jij legt de schuld bij hem, kijk ook naar je eigen aandeel in het verhaal.
Jij vent zwanger, hij mag van jou niet bij de bevalling zijn en hij heeft alle fotos verwijderd uit frustratie.
Hij is echt niet de enige die zich verkeerd gedraagt.
Kom op....wees volwassen en los dit op een normale manier op dat ben je naar je kinderen toch wel verplicht.
Zn relatiestatus zo zetten dat alleen hij het kan zien terwijl je weet dat hij regelmatig single vrouwen toevoegt vind je normaal?en dan nadien zien dat alles van baby weg is terwijl het nog niet besproken was of hij bij de bevalling gaat zijn.
En nee, ik maak ook fouten en heb zeker de verkeerde beslissingen genomen..
Wat is volgens jou in dit geval op een normale manier ??
Moet ik meneer die ondertussen vrolijk terug aan het daten is en nog meer aan het drinken en hele dag gamen gwn een co ouderschap voorstellen of nee ik zal de baby in de 1ste week of maand een weekje met hem meegeven en dan maar hopen dat hij van het bier afblijft?
zondag 3 mei 2020 om 14:53
Om een beetje in jouw taalgebruik te blijven. Want dat vind je blijkbaar het erruggste: zijn relatiestatus onzichtbaar zetten voor jou.Iniemini schreef: ↑03-05-2020 14:51Dat hij niet bij de bevalling mag zijn stond toen nog niet vast!
Zn relatiestatus zo zetten dat alleen hij het kan zien terwijl je weet dat hij regelmatig single vrouwen toevoegt vind je normaal?en dan nadien zien dat alles van baby weg is terwijl het nog niet besproken was of hij bij de bevalling gaat zijn.
Moet ik meneer die ondertussen vrolijk terug aan het daten is en nog meer aan het drinken en hele dag gamen gwn een co ouderschap voorstellen of nee ik zal de baby in de 1ste week of maand een weekje met hem meegeven en dan maar hopen dat hij van het bier de wijven afblijft?
zondag 3 mei 2020 om 15:08
Mijn taalgebuik ?
Nee dat vind ik helemaal niet het ergste .. Maar het ging over het feit dat hij niet bij de bevalling mag zijn niets met die fotos ed te maken heeft.
Dat ik de soa test over sla daarmee bedoel ik dat dit weinig nut heeft momenteel omdat je als zwangere vrouw bijna niets van medicatie mag nemen.
zondag 3 mei 2020 om 15:10
zondag 3 mei 2020 om 15:11
Ja dat kan zeker. Wat ook kan is dat een soa invloed heeft op je zwangerschap of dat je kind bij de geboorte 'iets' mee krijgt. Dus doe maar even.
zondag 3 mei 2020 om 15:27
Oke dank je wel, ik dacht dat het niet kon met de zwangerschap maar zal dus voor morgen een afspraak maken bij de doctor.
zondag 3 mei 2020 om 16:34
Alles weghalen van jullie kind zegt tegelijk wel hoe hij over zijn nakend vaderschap denkt.
Het is namelijk niet omdat jullie uit elkaar zouden zijn dat hij ineens minder vader zou worden.
Maar kennelijk denkt hij daar zelf anders over.
Ik zou zelf wel zo'n beetje definitief klaar zijn met dit prachtig volwassen exemplaar.
Het is namelijk niet omdat jullie uit elkaar zouden zijn dat hij ineens minder vader zou worden.
Ik zou zelf wel zo'n beetje definitief klaar zijn met dit prachtig volwassen exemplaar.
zondag 3 mei 2020 om 16:40
Heb je echt zo een schijt aan de gezondheid van je kind?Iniemini schreef: ↑03-05-2020 13:12Heb al een paar keer berichten gelezen naar andere vrouwen .. ( niks gebeurd maar het gesprek was al genoeg ) Had toen gewoon de knoop al door moeten hakken.
Maar dan zegt hij sorry, ik doe dit alleen als ik gedronken heb dat weet jij ook en ik ga het niet meer doen ..
Maar die soa test daar pas ik maar voor .. Heb 1x mezelf echt wel de vraag gesteld of vreemd gegaan is omdat het toen zo leek maar goed, hij kan vanaf nu doen waar hij zin in heeft. Ik had de knoop eerder moeten doorhakken!
Edit: lees nu dat je je toch gaat laten testen. Goed zo. Ik denk dat je je in het vervolg beter bezig kunt houden met informatie over en de gezondheid van je baby, in plaats van zijn socials checken.
zondag 3 mei 2020 om 16:44
Je maakt je nu druk om dingen die je allang weet. Je wist al lang dat hij een lapzwans is en toch houd je je bezig met bevestiging zoeken dat hij een lapzwans is. Dat is echt zoeken maar de bekende weg (ipv vragen). En kost ontzettend veel negatieve energie. Accepteer dat hij zo is en accepteer je eigen (inschattings)fouten. Dat is echt het beste dat je voor je kindje kunt doen.
zondag 3 mei 2020 om 17:08
Waar ze haar dochter overigens mee opzadelt. Lekker staaltje egoïsme.Madeliefjees schreef: ↑10-04-2020 12:48Sommige mensen roepen de ellende zelf over zich af. Je bent binnen no time gaan samenwonen en zwanger geraakt van een agressieve alcoholist.
En welk advies wil je nu?
zondag 3 mei 2020 om 17:29
Klop. Naar mijn idee is dit om op de lappen te kunnen met een ander ..Marnamai schreef: ↑03-05-2020 16:34Alles weghalen van jullie kind zegt tegelijk wel hoe hij over zijn nakend vaderschap denkt.
Maar ik vond dit echt grof niet naar mij toe maar vooral naar de baby ..
Ben er ook helemaal klaar mee.
zondag 3 mei 2020 om 18:02
Wat jammer dat facebook en de foto's daarop meer inzicht brengen dan het gedrag van de man.Iniemini schreef: ↑03-05-2020 12:46Inmiddels is het definitief gedaan.
En wie gaf hem de sleutel, of liet hem de sleutel pakken?
TO ga hulp zoeken want ook al is het nu definitief over tussen jullie. Je kinderen verdienen bescherming en een moeder die ondersteunt wordt totdat ze zelf weer verstandige keuzes kan maken. Het is niet ineens in orde nu jullie uit elkaar zijn, want jij bent medeverantwoordelijk voor de shit waar je je kind(eren) in zette.
zondag 3 mei 2020 om 19:36
In deze sitiatie is niks meer een normale manier. Maar zover heb je het zelf laten komen. Je bent mede verantwoordelijk dat het zo (uit de hand) gelopen is. Het samenwonen, betrekken bij je dichter, zwanger worden en dreigen geen rol te mogen spelen in het leven van zijn kind.Iniemini schreef: ↑03-05-2020 14:51Dat hij niet bij de bevalling mag zijn stond toen nog niet vast!
Moet ik meneer die ondertussen vrolijk terug aan het daten is en nog meer aan het drinken en hele dag gamen gwn een co ouderschap voorstellen of nee ik zal de baby in de 1ste week of maand een weekje met hem meegeven en dan maar hopen dat hij van het bier afblijft?
Je had meteen professionele hulp moeten zoeken voor het zo uit de hand liep om er samen uit te kunnen komen.
Ik zou nu in ieder geval zelf hulp zoeken om niet weer in zon sitiatie terecht te komen en te kijken of er nog wat te redden valt betreft zijn vaderrol.
We horen nu jouw kant van het verhaal maar ben ook wel benieuwd naar de kant van jouw ex. Hij had zelf niet aan kinderen moeten beginnen met een vrouw die haar kind niet als prioriteit naam en hem meten in huis nam. Dat is al een teken dat dingen niet goed zitten en hij daar vroeg of laat ook problemen mee zou krijgen. Bij de meeste mannen groeit de band met de baby zodra het geboren is. Nu je dreigde dat van hem.te ontnemen denk ik dat hij rigoreus alle banden met de baby en jou wist om zichzelf te beschermen.