Zwanger - time out

10-04-2020 12:33 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal ̂.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui :-)
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..

Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 20:46
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja je bent zwanger, dus hij is de vader van je toekomstige kind.
Tuurlijk betrek je hem erin.
Alle reacties Link kopieren
Dat je zo iemand bij je kind laat en er ook nog zwanger van wordt.... :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: O_O
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie relatie op sterven na dood is. Ga maar bedenken hoe je het wilt regelen met deze ex-partner als vader van je kind.

En je zult jezelf nu ook wel af zitten vragen waarom het een goed idee was om een gezin te vormen met iemand die zelf nog niet volwassen is. Dat zuipen en uitgaan en de boel vernielen is onacceptabel gedrag - maar jij hebt het in het begin wel geaccepteerd, dat is food for thought.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben je dus bijna je hele relatie zwanger van iemand die je dus nauwelijks echt kent?
En dat wat je van hem weet is niet zo heel positief...
Ik zou zo’n gezuip rond mijn kind niet willen en hem buiten zetten. Dit is geen veilige thuissituatie voor je oudste.
Alle reacties Link kopieren
Meid, ik zou hier maar gauw mee stoppen. Je hebt er nog een kind bij, zo te lezen. Ik zou hem verzoeken weer terug te gaan naar zijn ouders. Jullie passen niet bij elkaar en hebben dat ook nooit gedaan. Jammer dat je wel altijd met hem te maken blijft houden door je nog ongeboren kind. Hopelijk wordt de aanstaande vader nog een keer volwassen....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Gadver, wat een vent heb je in huis en in je leven gehaald. Is het jouw huis? Zo ja, eruit met hem. Onvolwassen mannen met een drankprobleem die niet wensen 'gecontroleerd' te worden. En ondertussen de ene na de andere rare actie uitvoeren. Ik ken er een paar, ze veranderen nooit.
Als het uitgaat tussen jullie kun je je alleenstaande moeder van 2 kinderen noemen. Als het aan blijft kun jij je voortaan alleenstaande moeder van 3(!) kinderen noemen. Als ik jou was wist ik het wel.

*En verder houd ik mijn mond over de enorme hoeveelheid dubieuze keuzes die zowel jij als hij gemaakt hebben.*
En dit is dus waarom het slimmer is om iemand even te leren kennen voor je er zwanger van raakt. Nu krijg je een kind met die nozem, zit je mooi mee.
Staat dat huis op jullie beide namen of kan je hem er uit gooien? Want als dat kan, dan zou ik dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen roepen de ellende zelf over zich af. Je bent binnen no time gaan samenwonen en zwanger geraakt van een agressieve alcoholist.
En welk advies wil je nu?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-04-2020 12:48
Sommige mensen roepen de ellende zelf over zich af. Je bent binnen no time gaan samenwonen en zwanger geraakt van een agressieve alcoholist.
En welk advies wil je nu?
Mooi gezegd
Ik zeg het niet snel, maar als je nog kan aborteren zou ik dat in dit geval zeker overwegen. Je hebt al een kind en nu eentje onderweg van iemand die niet betrouwbaar is en zo te lezen te dol op alcohol is (en wat nog meer???) Als dat niet meer kan, breken en op je eigen benen staan. Iets zegt me dat hij niet het type is dat zijn uiterste best gaat doen erkenning en gezag te regelen, en dat zou ik in deze situatie zeker gebruiken en er niet over beginnen... Je hebt niks aan zo'n 'vader'.

Overigens zou ik hem niet weghouden van zijn kind en info over de zwangerschap. Maar verder niks.
Violet-Nebula schreef:
10-04-2020 12:52
Ik zeg het niet snel, maar als je nog kan aborteren zou ik dat in dit geval zeker overwegen. Je hebt al een kind en nu eentje onderweg van iemand die niet betrouwbaar is en zo te lezen te dol op alcohol is (en wat nog meer???) Als dat niet meer kan, breken en op je eigen benen staan. Iets zegt me dat hij niet het type is dat zijn uiterste best gaat doen erkenning en gezag te regelen, en dat zou ik in deze situatie zeker gebruiken en er niet over beginnen... Je hebt niks aan zo'n 'vader'.

Overigens zou ik hem niet weghouden van zijn kind en info over de zwangerschap. Maar verder niks.
Je zegt het niet snel, maar als je het zegt dan tegen een vrouw die 6 maanden zwanger is.. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen relatie met die gast, je hebt een extra kind.
Wat moet je met zo’n puber? Jullie zitten in compleet verschillende fases in je leven, jij wilt huisje boompje beestje, hij moet zn wilde haren nog kwijtraken. Dit gaat echt niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
10-04-2020 12:52
Ik zeg het niet snel, maar als je nog kan aborteren zou ik dat in dit geval zeker overwegen. Je hebt al een kind en nu eentje onderweg van iemand die niet betrouwbaar is en zo te lezen te dol op alcohol is (en wat nog meer???) Als dat niet meer kan, breken en op je eigen benen staan. Iets zegt me dat hij niet het type is dat zijn uiterste best gaat doen erkenning en gezag te regelen, en dat zou ik in deze situatie zeker gebruiken en er niet over beginnen... Je hebt niks aan zo'n 'vader'.

Overigens zou ik hem niet weghouden van zijn kind en info over de zwangerschap. Maar verder niks.
Ehhhh, ze is 6 maanden zwanger, letterlijk een van de eerste zinnen...
JenBarber schreef:
10-04-2020 12:55
Je zegt het niet snel, maar als je het zegt dan tegen een vrouw die 6 maanden zwanger is.. :facepalm:
Wow ik heb het verhaal 2x gelezen en alleen die info kon ik dus niet vinden :hihi: Bedankt voor de vriendelijke verwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Deze relatie ga je sowieso niet volhouden, dat weet je zelf ook wel, denk ik. Het is enorm balen, een inschattingsfout, je hebt wat rode vlaggen gemist. Maar het is wat het is. Goed zorgen voor jezelf en je kinderen. Geniet van je baby, laat hem los en denk aan jezelf en je gezin. Met een baby is er geen weekend of co ouderschap regeling verplicht, dus je hoeft in ieder geval niet bang te zijn voor zijn onverantwoordelijke gedrag. Hopen dat hij een beetje volwassen mag worden en zijn vaderschap serieus neemt. Sterkte.
Dat is toch geen partner TO? Een voorbeeld voor jouw kind(eren)?
En wat voor voorbeeld ben je zelf? Wil je dit soort leven en gewoontes meegeven aan jouw kinderen?
Wil je dat dit soort gedrag en dit soort relaties het voorbeeld is wat je ze meegeeft voor hun toekomst?
Stel, als hij de volgende keer dat hij dronken is ook een ruit ingooit, maar daarachter ligt je dochter of je nieuwe baby te slapen... is het dan wel duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
Mooi man, en dan straks dat gekrijs van zo’n monster overal doorheen.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat jij humor ziet in iemand die zich kapot drinkt?
Herken je dat van vroeger thuis?
Alle reacties Link kopieren
De avond nadien pas thuiskomen, een kater van drie (!!!!) dagen en blackouts van vijf uur lang... Ik heb stevig gefeest tijdens mijn studentenjaren, maar ik heb nooit zoiets meegemaakt.

Ook dat agressief worden en alles kapot slaan, afgezet worden met de combi, overdag drinken "uit verveling"... Die man heeft een zwaar alcoholprobleem, niets grappig aan TO!!

Hij gaat bij een vriendin van jou en blijft onverwacht kei lang weg? Vind je dat niet raar? Wat doet hij daar al die tijd??

En jouw grootste zorg zijn de geboortekaartjes???

Succes TO, je zal het nog nodig hebben.
leeg
Wat verwacht je nou zelf nog van deze relatie? Bespreek eens fatsoenlijk hoe dit verder moet en hoe jullie de zaken met jullie kind gaan regelen voordat je je druk maakt om zwangerschapsgym (wat nu waarschijnlijk toch niet doorgaat) en geboortekaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Hee, succes hiermee hè :bye:
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen leeft hij vooral voor het feesten.

Naar de gynaecoloog moet je toch alleen wegens Corona?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven