Anticonceptie

14-11-2017 13:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2017 20:46
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
88.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je 5 jaar lang de mirena hebt gehad?
In het koperspiraaltje zitten geen hormonen en daardoor heb je ook geen last van stemmingswisselingen en dergelijke.
saartje- wijzigde dit bericht op 14-11-2017 16:04
0.00% gewijzigd
Nadiaa32 schreef:
14-11-2017 15:36
Ik ga de ladycomp even bekijken. Nog nooit van gehoord.

Ik wil nog wel kinderen. Steraliseren is daarom voor nu geen optie. Misschien in de toekomst. Maar de meningen zijn hierover verdeeld. Mijn partner wil zich niet laten steraliseren.

Bedankt voor het meedenken. 😄
Het duurt even voordat de computer je cyclus leert kennen maar veel vrouwen die 'ontpillen' stappen hierop over. Je zult tijdens je vruchtbare dagen alsnog een condoom moeten gebruiken, maar het ding laat je wel vrij veilig zien wanneer het niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Seks hebben als je ongesteld bent, dan kan je ook niet zwanger worden!
Mumin schreef:
14-11-2017 16:14
Seks hebben als je ongesteld bent, dan kan je ook niet zwanger worden!
Jij vertrouwt hierop? Als je een vroege eisprong hebt kan je zeker wel zwanger worden terwijl je nog ongesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Koperspiraal.

Is betrouwbaar, geen invloed op je libido / gewicht want hormoonvrij.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
14-11-2017 13:25
Hem klaar pijpen.
of anaal...
Alle reacties Link kopieren
I know the feeling! Ben sinds deze week overgestapt op een andere pil. Wilde eerst graag mirena spiraal maar daar toch vanaf gezien.. Ik ben het ook even kwijt qua anticonceptie.
Ladycomp is niet zo betrouwbaar, omdat de cyclus bij de meeste vrouwen niet altijd regelmatig is. Daarnaast moet je vaste tijd temperaturen en temperatuur is minder betrouwbaar na een korte nacht/ ander slaapklimaat/ alcoholgebruik etc. Kijk eens naar Caya pessarium. Vond ik zelf eenvoudig en geen last van, evt icm geen seks/ voor zingen kerk uit op vruchtbare dagen. Voor zingen de kerk uit kan prima, zolang de man zich op tijd terugtrekt. In voorvocht zit alleen zaad als de man vlak daarvoor klaargekomen is. Voorvocht komt nl van andere plek dan zaad.
Saga_Röversdotter schreef:
14-11-2017 20:01
Ladycomp is niet zo betrouwbaar, omdat de cyclus bij de meeste vrouwen niet altijd regelmatig is. Daarnaast moet je vaste tijd temperaturen en temperatuur is minder betrouwbaar na een korte nacht/ ander slaapklimaat/ alcoholgebruik etc. Kijk eens naar Caya pessarium. Vond ik zelf eenvoudig en geen last van, evt icm geen seks/ voor zingen kerk uit op vruchtbare dagen. Voor zingen de kerk uit kan prima, zolang de man zich op tijd terugtrekt. In voorvocht zit alleen zaad als de man vlak daarvoor klaargekomen is. Voorvocht komt nl van andere plek dan zaad.
99,3% noem je niet zo betrouwbaar? Is hetzelfde percentage als de pil. Klopt, bij vrouwen is het niet altijd regelmatig daarom heeft dat ding een half jaar nodig om je te leren kennen voordat het betrouwbaar is, maar dat geeft hij ook aan dmv een rood lampje.
Even op het internet rondgekeken naar de ervaringen. Het komt er op neer dat als je niets wilt gebruiken zoals je zegt je voorlopig weinig seks zult hebben door dit apparaat. Reken er op dat uit "veiligheidsoverwegingen" zeker 2 weken rood zal worden gegeven per cyclus. Er zijn nogal wat vrouwen die het mede door deze reden ook op hebben gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn laatste twee relaties deed ik inderdaad "voor het zingen de kerk uit" gecombineerd met "kalender onthouding". Je houdt via een app goed je cyclus uit, rond de ovulatie doe je geen vaginale sex of gebruik je een condoom.
-
typotypo schreef:
15-11-2017 09:26
Met mijn laatste twee relaties deed ik inderdaad "voor het zingen de kerk uit" gecombineerd met "kalender onthouding". Je houdt via een app goed je cyclus uit, rond de ovulatie doe je geen vaginale sex of gebruik je een condoom.
Is dat niet vreselijk irritant? Dat je dan de kerk uit moet? Ik vind het wel lekker als een man soms zijn penis uit me haalt om over me heen te spuiten, maar dat is dan vooral als je er zin in hebt. Soms wil je gewoon het zaad in je en als man wil je toch ook gewoon een vrouw volspuiten lijkt me.
Het lijkt me echt niet prettig dat je dan op het allerlekkerste moment nog eventjes helder na moet denken, van o ja, deze week van de maand moest ik terugtrekken...
ouwewijsneus schreef:
15-11-2017 09:17
Even op het internet rondgekeken naar de ervaringen. Het komt er op neer dat als je niets wilt gebruiken zoals je zegt je voorlopig weinig seks zult hebben door dit apparaat. Reken er op dat uit "veiligheidsoverwegingen" zeker 2 weken rood zal worden gegeven per cyclus. Er zijn nogal wat vrouwen die het mede door deze reden ook op hebben gegeven.
Ja je zult in het begin een ander voorbehoedsmiddel, bv condoom moeten gebruiken. Helemaal niks gebruiken zal het hem ook niet worden, dus als je al geen hormonen wilt gebruiken én geen kind wilt baren dan zal een rubber/koperspiraal of ladycomp/kalenderonthouding de enige oplossing zijn?
Alle reacties Link kopieren
uiteindelijk moet je dus altijd wat gebruiken, want ook periodieke onthouding is iets gebruiken. En ook nog nadenken. En ook nog (elke?) maand stressen, als je een dag te laat ongesteld wordt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
69
Dreamer schreef:
15-11-2017 10:49
uiteindelijk moet je dus altijd wat gebruiken, want ook periodieke onthouding is iets gebruiken. En ook nog nadenken. En ook nog (elke?) maand stressen, als je een dag te laat ongesteld wordt.
Ja logisch want je bent gewoon vruchtbaar als je zelf niks gebruikt. Nadenken doet dat computertje voor je, hoef je zelf niet te doen, en stressen ook niet of doe je dit ook met bv de pil? Betrouwbaarheid is namelijk hetzelfde. Zelf vind ik het dingetje wat duur, ben sinds deze maand van de pil af omdat ik geen hormonen wil slikken. Gewoon een condoom is net zo makkelijk, en die krijg je tegenwoordig erg dun waardoor het gevoel ook niet perse minder is. De onderbreking tijdens seks is voor mij het enige nadeel.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
15-11-2017 11:10
Ja logisch want je bent gewoon vruchtbaar als je zelf niks gebruikt. Nadenken doet dat computertje voor je, hoef je zelf niet te doen, en stressen ook niet of doe je dit ook met bv de pil? Betrouwbaarheid is namelijk hetzelfde. Zelf vind ik het dingetje wat duur, ben sinds deze maand van de pil af omdat ik geen hormonen wil slikken. Gewoon een condoom is net zo makkelijk, en die krijg je tegenwoordig erg dun waardoor het gevoel ook niet perse minder is. De onderbreking tijdens seks is voor mij het enige nadeel.
.
Dit apparaatje gaat toch een beetje uit van een regelmatige cyclus, toch? Die heb ik niet. Slechts een paar jaar gehad. Dus ik zou élke maand stressen met zo'n ding, ook al denkt hij wel voor me. Ik streste zelfs na de sterilisatie van man wel eens, als het 3 maanden duurde voordat ik weer ongesteld werd. Zo gaan die dingen soms. En dan alsnog kan het in je vruchtbare periode fout gaan. Dat is juist de periode dat ik de meeste zin heb.
Later is nu
Dreamer schreef:
15-11-2017 11:14
.
Dit apparaatje gaat toch een beetje uit van een regelmatige cyclus, toch? Die heb ik niet. Slechts een paar jaar gehad. Dus ik zou élke maand stressen met zo'n ding, ook al denkt hij wel voor me. Ik streste zelfs na de sterilisatie van man wel eens, als het 3 maanden duurde voordat ik weer ongesteld werd. Zo gaan die dingen soms. En dan alsnog kan het in je vruchtbare periode fout gaan. Dat is juist de periode dat ik de meeste zin heb.
Nee dat apparaat gaat nergens van uit, hij heeft ca. 6 maanden nodig om je te leren kennen en heeft volgens mij ook nog eens 5 dagen als veiligheidsmarge. In de praktijk komt het erop neer dat je misschien maar 12 dagen in de maand kunt vrijen zonder iets om. Maar als je het ding correct gebruikt dan ook wel 99,3% veilig. Hij leert jóuw cyclus kennen, ook als hij onregelmatig is. Ik lijk wel een vertegenwoordiger haha maar het lijkt me wel een gaaf ding, alleen zoals ik eerder zei vind ik hem té duur want een condoom is bij ons niet zo'n issue.
Neoflux schreef:
15-11-2017 08:20
99,3% noem je niet zo betrouwbaar? Is hetzelfde percentage als de pil. Klopt, bij vrouwen is het niet altijd regelmatig daarom heeft dat ding een half jaar nodig om je te leren kennen voordat het betrouwbaar is, maar dat geeft hij ook aan dmv een rood lampje.
Dat is het niet het praktijkcijfer, maar het theoretische cijfer. Niet rekening houdend met gebruikersfouten. En de kans daarop is bij deze methode behoorlijk groot. Ik noemde al een aantal zaken.

Hij leert niet je cyclus kennen als je onregelmatig bent, hij geeft gewoon meer rode dagen aan. Daarnaast kan hij NIET voorspellen dat je bijvoorbeeld tien keer regelmatig bent en daarna een keer onregelmatig. En dat hebben veel vrouwen. Als je je echt in dit apparaat verdiept en de temperatuurmethode zie je dat deze niet veilig genoeg is als anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
15-11-2017 09:33
Is dat niet vreselijk irritant? Dat je dan de kerk uit moet? Ik vind het wel lekker als een man soms zijn penis uit me haalt om over me heen te spuiten, maar dat is dan vooral als je er zin in hebt. Soms wil je gewoon het zaad in je en als man wil je toch ook gewoon een vrouw volspuiten lijkt me.
Het lijkt me echt niet prettig dat je dan op het allerlekkerste moment nog eventjes helder na moet denken, van o ja, deze week van de maand moest ik terugtrekken...
Ik heb het niet goed opgeschreven. ER zijn genoeg dagen in een maand dat klaarkomen in de vagina echt niet een zwangerschap kan opleveren. Eigenlijk is er maak een week a 10 dagen dat het niet veilig is.
-
Saga_Röversdotter schreef:
15-11-2017 19:15
Dat is het niet het praktijkcijfer, maar het theoretische cijfer. Niet rekening houdend met gebruikersfouten. En de kans daarop is bij deze methode behoorlijk groot. Ik noemde al een aantal zaken.

Hij leert niet je cyclus kennen als je onregelmatig bent, hij geeft gewoon meer rode dagen aan. Daarnaast kan hij NIET voorspellen dat je bijvoorbeeld tien keer regelmatig bent en daarna een keer onregelmatig. En dat hebben veel vrouwen. Als je je echt in dit apparaat verdiept en de temperatuurmethode zie je dat deze niet veilig genoeg is als anticonceptie.
Bij de pil is dat ook het theoretische cijfer. Bij alle voorbehoedsmiddelen is het een theoretisch cijfer, je bent zelf natuurlijk verantwoordelijk voor het correcte gebruik. Zoals ik al aangaf, hij geeft niet voor niets die 99,3% aan, dan zal hij het bij vrijwel alle vrouwen, mits correct gebruikt, wél veilig zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Is de nuvaring een overweging? Volgens mij zitten daar minder hormonen in dan in de pil en als het niet bevalt heb je hem er zo weer uit.

Ik vind het zelf ook moeilijk. Ik mag wegens bloeddrukperikelen geen hormonale anticonceptie (alleen de mirena, condooms en koperspiraal). Als ik bevallen ben denk ik dat ik voor de Mirena ga, maar als dat niet lekker loopt heb ik, op sterilisatie na, niet zo veel opties meer.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
typotypo schreef:
15-11-2017 19:56
Ik heb het niet goed opgeschreven. ER zijn genoeg dagen in een maand dat klaarkomen in de vagina echt niet een zwangerschap kan opleveren. Eigenlijk is er maak een week a 10 dagen dat het niet veilig is.
Mijn tweede kind is gemaakt op de laatste dag van de menstruatie. Nu gingen we alweer voor een kind en was dat geen probleem, maar wel een verrassing. En zelfs met pessarium zou dit dus fout gegaan zijn, want ik had hier totaal niet op gerekend, en tijdens de menstruatie gebruikte ik dat ding niet. Maar hierdoor zou ik niet snel meer 'niets gebruiken' als je beslist geen kind wilt.
Later is nu
Dreamer, dat bewijst maar weer eens dat de methode van Typotypo wel risico's kent. Maar misschien heeft hij heel zwak zaad, zonder dat hij het zelf weet. Dat zou dan het risico verkleinen.
Neoflux schreef:
16-11-2017 10:06
Bij de pil is dat ook het theoretische cijfer. Bij alle voorbehoedsmiddelen is het een theoretisch cijfer, je bent zelf natuurlijk verantwoordelijk voor het correcte gebruik. Zoals ik al aangaf, hij geeft niet voor niets die 99,3% aan, dan zal hij het bij vrijwel alle vrouwen, mits correct gebruikt, wél veilig zijn ;)
Voor elke manier van anticonceptie wordt met twee verschillende cijfers gewerkt. Zoals ik zei is de kans op gebruikersfouten bij deze methode zeer groot. Ik noemde een aantal voorbeelden, maar je lijkt het niet te willen horen. De meeste vrouwen zijn niet zo goed in de temperatuurmethode. Het vereist dat je dagelijks op hetzelfde tijdstip temperatuurt, zelfde tijd gaat slapen, zelfde slaapklimaat om betrouwbaar te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven