BDSM, voor de liefhebbers - deel V

19-09-2017 19:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is lang. Toen zat ik nog in de vanilla kast. Mag ik vragen hoe bij jou de interesse daarin is ontstaan. Heb je dit spontaan ontdekt of zat het gevoel er al langer?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen, hoe het op je pad komt.

Die boekentip is wel een goeie, ik ga daar eens naar kijken.
anoniem_358793 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 22:57
37.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zat het er altijd al in. Als puber kreeg het een naam en toen ik midden 20 was ben ik het bewust gaan opzoeken. Als ik terug kijk naar mijn kinderfantasiën is het niet iets dat gewoon is ontstaan, maar iets dat altijd al bij mij hoorde. Ik ervaar het zelf dan ook echt als een geaardheid. Niet iets dat ik doe voor de leuk, maar echt als iets dat onderdeel van mij is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wolbrei schreef:
15-11-2017 19:23

In begin zal je het vreemd vinden misschien, maar als je echt als een meesteres je rol zult spelen, en je krijgt die slag te pakken, dan zal je het ongetwijfeld heerlijk vinden om te doen. vooral de voldoening die je krijgt om hem als slaaf jou wil op te leggen.
Ik vind het boeiend om in jouw posts te lezen over hoe jij jezelf aanvankelijk niet als dominante vrouw zag, maar deze rol toch kan aannemen en er plezier van hebben. Zo te lezen ook zonder dat het gemaakt overkomt bij hem. Dat zou dan ook niet werken.
Ik ben ook een man die soms in de onderdanige rol wil en als het spel te veel gemaakt is, omdat de ander jou een plezier wil doen, dan mist het wat.
In mijn geval moet ik ook echt voelen dat de vrouw geniet van het feit dat zij de regie heeft. Dat hoeft geen seksuele opwinding te zijn, maar wel de totale controle en een spel met me kunnen spelen, me uitputten of steeds bijna geven wat ik wil en dan weer terugtrekken.

Hebben jullie dan ook dat het soms best lief er aan toe gaat en hij ondeugender wordt waarop je besluit hem even flink aan te pakken en op zijn plek terug te plaatsen?
Bedankt Schaapwolf voor je reactie. Wanneer ik de rol van Meesteres speel plaats ik mij zelf min of meer op een voetstuk. Ik heb mij dan ook de titel "mevrouw de meesteres" toe bedeeld. En tijdens het spel wens ik ook zo aangesproken te worden. Opdat punt hou ik het ook goed in de gaten dat hij dit iedere keer ook netjes doet. Op het moment dat hij het een keer vergeet loop ik even naar de zijkant van de sm ruimte waar een klein schoolbordje hangt. Met een krijtje zet ik dan een streepje. Uiteindelijk blijft het meestal nooit bij een streepje maar volgen er meer. Die streepjes staan voor straf. Tien zweepslagen voor ieder streepje. Mijn slaaf weet dat. Alleen weet hij nooit van te voren welke zweep ik ga gebruiken. Dat laatste ligt eraan hoe ik zijn gedrag beoordeel. Als mijn slaaf zijn best heeft gedaan pak een lichte zweep, En als ik niet tevreden ben over hoe hij zich gedragen heeft, dan pak ik een stevige zweep. Eerlijkheidshalve zeg ik er wel bij dat ik als meesteres vrij kritisch ben met mijn oordeel, dus de lichte zwepen worden in de praktijk eigenlijk nooit gebruikt.

Hij heeft dus de vrijheid en de ruimte om ondeugend te zijn, alleen straf ik dat wel heel stevig af. Opdat punt vind ik het iedere keer weer een uitdaging om hem kort te houden als slaaf. Wat dat aan gaat probeer ik de rol van meesteres zo perfect mogelijk te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Wolbrei, jullie moeten er dan allebei waarschijnlijk van genieten, dat je zwaar straft.
Dat is bij mij wat lastiger. Ik geniet van ondeugend zijn en de afstraffing, maar niet als ik door vier krijtstreepjes maar liefst 40 zweepslagen zou krijgen met een zware zweep. Het kan een lagere pijngrens zijn of simpelweg dat het spel voor mij veel meer zit in de (kleinere) correcties en kort gehouden worden.
Ik word dan liever direct gecorrigeerd met een paar meppen in het gezicht of een zweep, dan dat het zo zou opbouwen voor een afranseling later.
Al zie ik ook wel de spanning die er zit in die krijtstrepen, die gezet kunnen worden met een blik naar elkaar en waarvan hij nog niet weet welk middel je precies gaat kiezen later voor de straf.
Ik denk dat je in een sm relatie altijd op zoek gaat naar de grens. Te harde sm is niet goed, maar te soft ook niet . Dat heeft verder ook niets te maken met hard of soft sm. Als ik met jou een sm relatie zou hebben dan zou ik jou als meesteres ook stevig aanpakken. Alleen dan wel op jou manier en met jou wensen. Opdat punt is een sm relatie eigenlijk het zelfde als een liefdes relatie. Het is ook gewoon een vorm van verwennen.

Verder is het gewoon heel belangrijk om iemands wensen goed te kennen om het spel perfect te kunnen spelen. En die wensen zijn nu eenmaal bij iedereen verschillend. En als meesteres pas je je daar bij aan.
Lang naar uitgekeken om mee te schrijven in het topic, veel meegelezen op de achtergrond. Eindelijk aangemeld en dan de inloggegevens vergeten... Kan gelukkig weer inloggen, nu even alles teruglezen.
Alle reacties Link kopieren
Wolbrei schreef:
15-11-2017 19:23

In begin zal je het vreemd vinden misschien, maar als je echt als een meesteres je rol zult spelen, en je krijgt die slag te pakken, dan zal je het ongetwijfeld heerlijk vinden om te doen. vooral de voldoening die je krijgt om hem als slaaf jou wil op te leggen.
Misschien werkt het ook voor haar, en het valt zeker te proberen, maar zo werkt het zeker niet voor iedereen. Om dat te kunnen moet je op die manier kunnen benaderen en dat ook leuk vinden. Niet iedereen kan dat. Ik zou een Meesteres kunnen spelen, maar zou mij er echt zo verschrikkelijk ongemakkelijk bij voelen. Zelfs ik het als een rol zou benaderen. Maar ik heb dan ook niks met rollenspel, voor mij is elk gevoel elke positie die ik inneem echt en niet iets dat ik speel. Het is geen rol, maar wie ik ben. Daarom kan ik wel Toppen en iemand pijn doen, maar zou ik nooit iemand kunnen domineren.

Ik vind het overigens wel interessant om te lezen hoe jij het benaderd en hoe het voor jou werkt, juist omdat het echt een wereld van verschil is met mijn beleving.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Het is echt voor mij de rol van meesteres spelen die voor mij het spel zo leuk maken. Mijn vriend kickt best wel op vernedering en pijn, dus dat geeft mij ook wel de vrijheid om het ordinair te zeggen een zo nu en dan een kreng te spelen. Iets wat ik heerlijk vind om te spelen. Het dominant zijn op zich is verder eigenlijk iets wat vanzelf gaat. Met hulpmiddelen als bondage en zwepen is dat ook niet zo moeilijk om je wil als meesteres op de slaaf over te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat werkt alleen zo als je of van nature dominant bent of als het bij je past om die rol te spelen. Anders werkt het gewoon niet :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Het vastbinden of slaan met zwepen is in zekere zin gewoon een handeling die je doet. Het spel erom heen maakt het leuk voor mij. Het spannend maken zeg maar. Ik denk ook dat juist dat het sm spel leuk maakt. Het blijft voor mij toch iets van toneel spelen. En dat vind ik ook het leuke eraan.
Alle reacties Link kopieren
Wolbrei schreef:
19-11-2017 19:05
Het vastbinden of slaan met zwepen is in zekere zin gewoon een handeling die je doet.
Klopt, maar ook handelingen moeten bij je passen. Slaan met zwepen vind ik leuk, vastbinden saai, terwijl ik het heerlijk vind om vast gebonden te worden.

Jij benaderd het als een spel of rol dat je speelt, maar velen benaderen het als iets dat ze doen omdat ze zo zijn of niet, of omdat ze het uit zichzelf leuk vinden om te doen of niet. Niet iedereen kan het als een rol benaderen of wil dat, zoals jij dat doet. Voor mij zou dat bijvoorbeeld niet werken.

En ik kan mij ook voorstellen dat het bij iemand waar bij bdsm niet in zit als iets natuurlijks en die niks heeft met een rol spelen, dat ook niet werkt.

Dat is eigenlijk vooral wat ik wil zeggen. Ik vind jouw manier van het benaderen heel interessant, maar het is niet iets dat automatisch ook voor anderen werkt. Sterker jij bent de eerste die ik tegenkom die het zo benaderd, behalve misschien een pro-D die het is gaan doen voor het geld, terwijl ik heel veel mensen ken die aan bdsm doen. Al wil dat uiteraard niet betekenen dat jij de enige bent, want ik ken ook echt niet iedereen :P

En uiteraard zou jouw manier kunnen werken voor iemand die uit zichzelf niet iets met bdsm heeft, maar het hoeft dus ook niet. Zoals ik al schreef zou ik nooit een Dominant kunnen zijn of spelen. De theorie ken ik uitstekend, maar ik zou mij er echt verdomde ongemakkelijk bij voelen. Nog los van het feit dat ik niks heb met rollen spelen. Net zoals dat ik ook niet iemand ga knopen, omdat ik daar niks mee heb. Nog los van het feit dat ik totaal geen ruimtelijk inzicht heb en het waarschijnlijk een groot fiasco zou worden :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hoi allemaal,
Had me even teruggetrokken en alleen meegelezen. Vind het heerlijk om jullie verhalen te lezen trouwens. Dat iemand een fijn spel gehad heeft, of hoe jullie het spel benaderen. Bedankt voor het delen allemaal.

De man die ik een hele tijd als mijn D heb gehad op afstand had weer contact met me gezocht. Hij was boos dat ik naar Wasteland wil en heeft me flink gestraft. Ik was hier natuurlijk zelf bij, en ik weet dat hij aan de andere kant van de telefoon zit en ik het zelf toe laat. Maar als ik zijn stem hoor is het heel erg moeilijk om niet te doen wat hij zegt. Ik was behoorlijk overstuur na mijn straf en heb dan ook gezegd dat ik hem niet wilde spreken. Ik heb dus geen enkele aftercare gekregen, en dit is voor mij ontzettend belangrijk na bepaalde acties die hij soms doet. Ik heb me er dagen verschrikkelijk onder gevoeld en ik neem het hem erg kwalijk dat hij heeft geluisterd naar wat ik zei (go away), in plaats van uit te zoeken wat ik nodig had nadat hij me zo heeft aangepakt. Hij heeft inmiddels zijn excuses aangeboden, maar dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Ik wil eigenlijk afstand nemen vanuit mijn kant, maar het is moeilijk. Ik denk dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt wilde.
Alle reacties Link kopieren
Straf? Omdat je naar Wasteland wil? Wist je dat dit niet mocht? Hebben jullie sowieso een strafdynamiek, zijn daar goede afspraken over gemaakt?

Voor mij zou straf kunnen passen in een Ds (niet in een virtuele trouwens, dat is imo eigenlijk gewoon niks, gebakken lucht) maar zonder aftercare?
Ik vind het heel raar Raamopen, weet je zeker dat je dit wilt?
...
@Rooss: ik schaam me een beetje voor hoe ik dingen heb laten lopen dus vind het lastig om antwoord te geven op je vragen. We hadden zeker een straf dynamiek die voor ons werkte voor een tijdje, maar waar ik al langer problemen mee had omdat het voor hem wel steeds makkelijk leek terug te grijpen hier naar. Omdat het heel erg fysiek kan zijn, hij me pijn kan doen, maar er niemand is om me letterlijk een knuffel te geven als het klaar is. Dat kan dan weer alleen met woorden en eigenlijk is dat misschien wel de reden dat het voor mij niet meer werkte. Het doet me pijn de woorden 'gebakken lucht' te lezen. Maar eigenlijk heb je deels gelijk. Alleen lijkt voor mij alleen het 'positieve gedeelte' gebakken lucht te zijn, en een groot gat dat niet wordt opgevuld en de reden dat ik hier uit wilde stappen. Sorry als ik ontzettend vaag klink nu.
Alle reacties Link kopieren
Ken je de man in kwestie, weet je hoe hij ruikt en voelt? Of is het enkel een Ds op papier? Dat zou voor mij wel uitmaken eigenlijk. Raamopen, dit klinkt niet zo heel erg leuk allemaal. Ik snap de verslaving, de afhankelijkheid misschien maar volgens mij heb je veel meer aan iemand die er echt voor je kan zijn.
...
Verslaving is een goed woord Rooss. Ik heb geprobeerd te praten dat ik hem nog wel in mijn leven wil, en het me fijn zou lijken als ik samen met hem er over kan praten/er van kan genieten als ik deze kant van mezelf écht ga ontdekken, want op afstand is niet meer genoeg voor mij. Ik denk alleen dat hij incapabel is in een andere omgang met me, en dat er niks anders op zit dan volledig afstand nemen. Het is ook moeilijk omdat het 'fout' voelt vanuit mijn positie om hem een ultimatum te geven, of eenzijdig deze beslissing te maken. Heel anders dan toen ik mijn vanille relatie verbrak. Ik snap als ik suf over kom omdat het op afstand is en ik het toch zo sterk voel alsof ik dit niet kan maken. Bedankt dat ik even mijn gedachtes hier kwijt kon, ik denk dat het tijd wordt mijn eigen onderbuik gevoel serieus te gaan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van. Iemand is incapabel als hij van zijn voeten tot zijn hals verlamd is. Ik neem voor het gemak maar even aan dat dat niet het geval is.
Ik weet het dus niet, ik weet niet of ik je nog raden kan en of je daar überhaupt behoefte aan hebt.
Ik wens je wijsheid en kracht in elk geval.
...
Dank je wel Rooss. Ook als je schrijft dat je er niks van snapt is het heel relativerend voor mij. Je hebt je goede daad van de dag weer gedaan. :P Komt er eigenlijk op neer dat ik iemand die me een jaar geleden verder heeft geholpen en deze kant van mezelf heeft 'unlocked', me nu tegenhoud om verder te gaan met mijn leven en hier actief iets mee te doen. Omdat hij veel voor me heeft betekend is het nu moeilijk om het los te laten. Ik moet het niet groter maken dan het is.

*edit* omdat je die vergelijking maakte zal ik er toch nog iets over vertellen wat het misschien wat duidelijk maakt. Toen ik deze man leerde kennen was ik bijna letterlijk verlamd. Ik had een auto-ongeluk gehad en moest opnieuw leren lopen, praten, etc. Mijn dagen bestonden uit revalidatie. Contact door mijn telefoon met hem was een van de weinige vormen van contact die ik uberhaupt kon hebben (en een nieuwe vorm van sex, want reguliere sex was ook vrij lastig :$). Nu gaat het heel veel beter met me, en dat betekend dat ik er op uitga, ik heb letterlijk weer bewegingsvrijheid. Alleen nu ik mijn nieuw "verworven vrijheid" wil gaan gebruiken blijkt opeens dat hij daar geen zin in heeft, en hij wordt er akelig van. Waar hij me eerst juist steunde op allerlei manier en me hielp om te gaan met mijn beperkingen die juist goed werkte op afstand.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat verklaart wel een boel inderdaad. Je bent hem dankbaar. En nu je hem niet meer nodig hebt (of lijkt te hebben) wordt hij een blok aan je been. Hij merkt dat hij zijn controle verliest en gaat om zich heen slaan. Bv door je te straffen omdat je naar Wasteland wilt of gaat, ik zie het een beetje als een wanhoopspoging om je nog aan zich te binden terwijl hij aan alle kanten voelt dat je door de mazen van het net glipt.
En jij voelt je schuldig omdat je best zonder hem verder kan terwijl hij ooit zo belangrijk voor je was.

Ik zou in jouw plaats open kaart naar hem spelen. Hem vertellen hoeveel hij voor je betekend heeft en dat je nu echt verder moet. Je bent hem dankbaar maar je hoeft hem niet eeuwig dankbaar te zijn! Vergeet niet dat hij hier ook genot uithaalde hè? Hij is geen slachtoffer!
...
Rooss, wat zeg je dat mooi! Behalve wat ik hierboven typte had ik ook nog een ex man die agressief werd van mijn medische situatie. Ik heb het gevoel dat hij me heeft geholpen zowel uit een gevaarlijke situatie weg te gaan, als me heeft geholpen het beste te maken van mijn medische situatie, als een enorm cadeau gegeven door deze kant in mezelf eindelijk te ontdekken. Ik denk dat ik een mooie (hopelijk lukt dat) brief ga schrijven naar hem, en het daarmee voor ons beiden af kan sluiten of misschien we wel vrienden kunnen blijven als hij me beter snapt.

Bedankt, jou post komt echt binnen en ontzettend goed idee als ik hem dit zo kan vertellen in plaats van me af te sluiten. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Heel graag gedaan hoor, fijn dat je er wat aan hebt! :bigkiss:
...
Alle reacties Link kopieren
@ZHRO Het klinkt alsof je een goede beslissing neemt.

Ik ga mijzelf altijd vragen stellen in dit soort situaties. Maakt het mij gelukkig? Pas dit bij mij? Hoeveel geeft het me, maar ook hoeveel kost het me? Ook die laatste vragen zijn belangrijk om bij stil te staan. In een lange relatie is het nooit erg, als deze dingen een periode wat schever zitten, want dat zal op een ander moment weer compenseren. Maar als jij de vragen stelt aan jezelf en je merkt dat het je meer kost dan het je geeft, dan is dat iets heel belangrijks om over na te denken.

Ik weet hoe makkelijk je in iemand op kunt gaan, zeker als sub. Hoe makkelijk je op iemand gefocust raakt en alles wat hij je geeft, waardoor je al snel niet meer ziet wat hij je kost. Bij beginnende subs wordt vooral vaak gewezen op subfrenzy, maar ik persoonlijk vind dat ook dit element niet mag worden uitgevlakt. Het kan namelijk het verschil maken tussen jezelf verliezen en jezelf vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben velen van ons dat gevoel gehad, het losworstelen van iemand waar het dan wel heel goed mee samen is gegaan of van iemand bij wie er ook scheurtjes en onzekerheden zijn ontstaan...
Je deelt zulke intieme dingen, vaak ook fysiek, maar ook als het alleen maar via online contact is kan het al ver gaan...

Vind het mooi wat lollypopje zegt...jezelf verliezen of jezelf vinden daardoor. Dat gaat misschien ook wel samen. Door elke ervaring goed dan wel slecht kom je dichter bij wat jij voelt en wat jij wilt...
Maar wat een zoektocht is het zeg...

@ZHRMO begrijp ik goed dat je een jaar lang alleen maar online contact hebt gehad met deze man? Dus elkaar nooit in het echt gezien?
Dappere, maar moeilijke beslissing ik weet er alles van...
En daarna ook doorzetten als hij blijft trekken, want dat is ook moeilijk weet ik inmiddels alles van.
Succes!
Bedankt voor de lieve woorden! Voel me erg gesteund door jullie en de dingen die jullie zeggen plaatsen het voor mezelf ook even in perspectief. Klopt wat je vraagt Soumis, het is voor mij gewoon niet meer voldoende zo. Heb gegoogled op subfrenzy en mezelf ook even hardop uitgelachen, en voelde me ook daarna een stuk beter.

Bedacht me ook dat het voor mijzelf heel fijn was om het gevoel te hebben dat je een bijzondere connectie met iemand deelt, en dat me daarvan losmaken omdat het me te veel gaat kosten (bedankt lollypopje, de afweging tussen wat geeft het en wat kost het is echt een eyeopen) eigenlijk twee kanten heeft. Je maakt het voor jezelf heel zwaar met het idee dat iemand je niet meer zo kan aanvoelen als deze man en je dat dus nooit meer gaat ervaren. Of je zegt, ik kan dat ook met iemand anders in de toekomst, en dan kan je jezelf niet meer wijsmaken dat het 'uniek' is en zo verschrikkelijk bijzonder was. Ik denk dat ik erg met dat idee worstel maar gewoon ga accepteren dat het was wat het was, het was goed zo, en de toekomst brengt wat het brengt.

Met deels dat idee heb ik hem een brief geschreven, hem bedankt voor alles en aangegeven dat ik hem niet mijn onderdanigheid kan blijven geven uit een gevoel van dankbaarheid en schuldgevoel. Rooss haar post heeft me enorm geholpen om mijn gevoel onder woorden te brengen. Hij heeft hier erg positief op gereageerd en hij zegt voor het eerst dat hij mijn gevoel respecteert en dat hij zonder ruzie uit elkaar wil gaan. We zullen zien, maar het is een enorme opluchting.

Ik was van plan niet een nog groter deel van deze pagina hiermee in beslag te nemen, maar heb het nu toch gedaan. Excuus. :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven