BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
O wat leuk! Bedankt voor het delen Lollypopje
Alle reacties Link kopieren
Ook van mij dank. Heb gisteren vriend (D) acuut voorgesteld dat hij zich gaat orienteren op jockstraps - met als resultaat dat ik hoorde dat hij als 19 jarige strings droeg, en hij vandaag heel schattig een al behoorlijke oude boxershort verknipt heeft ;)

Hoi, ik ben penthi. Tot vijf jaar geleden was ik redelijk actief hier op viva, maar nog niet in bdsm. De afgelopen vijf jaar heb ik in het buitenland gewoond, en ben ik niet meer actief geweest op viva maar heb wel mijn kink zijde ontdekt (met ook best wel een beetje dank aan het lezen van dit topic (in 2013/2014) vlak voordat ik uit NL vertrok). Deze zomer verhuis ik, met in het buitenland opgesnorde D partner, terug naar NL en ik kijk ernaar uit de NLse "scene" te ontdekken.
Welkom Penthi, leuk dat je je voorstelt. Hoe voelt je partner zich er bij om naar NL te komen? Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel ZHRO!

We kijken er beiden heel erg naar uit! Eerlijk gezegd zijn we niet supergelukkig in het land waar we nu wonen, en daar heeft vooral het kink aspect van onze relatie behoorlijk onder te lijden. We hopen heel erg dat we dat weer kunnen heropbouwen in Nederland en dat we ook meer aansluiting zullen vinden bij de 'community' dan in ons huidige land (in het land waar we hiervoor woonden waren we heel gelukkig als onderdeel van een niet-al-te-grote maar onzettend actieve en leuke touw-georienteerde kink community). Om te beginnen hebben we een huis gevonden met stevige balken in de woonkamer, dus dat biedt al perspectief ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Penthi, leuk dat je meeschrijft. Vervelend dat jullie huidige land niet fijn is, ik hoop voor jullie dat Nederland beter bevalt.

Qua scene is het hier klein maar actief, zeker in de randstad, maar ook daar buiten wordt genoeg georganiseerd. Zeker qua munches heb ik het de laatste 7 jaar drukker zien worden. Qua feestjes is een beetje op en af, al is er elk weekend wel iets te vinden, maar dat heeft vooral te maken met het vinden en houden van goede locaties. Qua touwcommunitie zitten er in meerdere regio's actieve groepen waar regelmatig events worden georganiseerd, maar vooral Zuid-Holland is heel actief.
Je mag me altijd pb'en als je tips zoekt voor events, want op fet staat veel.

Mag ik vragen welke rolverdeling jullie hebben?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dank voor deze info en het aabod tot pb'en! Tzt doe ik dat allicht. Eerst maar eens over komen (over een kleine maand). Het valt me op fet op dat de NLse community misschien wel veel reist? Zie bij zoeken naar events in een bepaalde stad ook best wel wat events gepost aan praktisch de andere kant van het land.

Touw is best een groot ding voor ons, en iets wat we ook heel graag in 'groepsverband' doen. Hij is vooral rigger, ik vooral bunny. Daarnaast doen we dingen met pijn en andere zintuigelijke ervaringen, hebben we een vacbed, en heeft hij een ding voor latex (ik minder). Tussen ons hebben we graag een D/s dynamiek (hij D, ik s), maar dat is op het moment minder sterk dan we beiden willen.
anoniem_387542 wijzigde dit bericht op 30-06-2019 14:33
2.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij zelf niet zo op dat dingen in andere regio's worden gepost dan waar ze zijn, maar het klopt wel dat er veel gereisd wordt. Het voordeel van een klein land waarschijnlijk. Al zie je wel dat bijvoorbeeld qua sfeer en type mensen soms wel verschil per regio. Dus als je in een bepaald deel minder een klik vind, kan het zomaar dat je je elders wel heel erg thuis voelt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Heb er het volste vertrouwen in dat we een 'thuis' gaan vinden. De touwcommunity in ZH is iig op reisafstand, en ook zijn oude community is straks (voor een nacht of weekend) te bereizen. Daarnaast willen we te zijner tijd misschien ook zelf wel dingen organiseren (afhankelijk van wat er al wel en nog niet is). Hij speelt bijvoorbeeld al jaren met het idee van een 'knopen in stilte' event, als aanvulling op meer reguliere en 'van elkaar leren' gerichte peer ropes en knoop feestjes. Zoiets was er in zijn oude community en vond hij heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Stilte knopen ben ik nog niet tegen gekomen hier, klinkt wel als een toffe aanvulling op wat er al is
.


Vice heeft vaak interessante stukken over kink, vandaag deze over bdsm en hsp

https://www.vice.com/nl/article/qv7a3q/ ... =vicefbned

Voor mij zeer herkenbaar. Toen ik net begon, voelde het soms ook gewoon alsof een deel van mijn hersens uitschakelden. Iets wat bij actieve dienstbaarheid best lastig is, maar heb geleerd dat te controleren. Maar ik ben ook dol op touw en kooien, dan komt alles minder binnen. Alsof die echt een barrière worden met de buitenwereld, zo fijn.

Overigens ben ik itt de geïnterviewde, wel meer van het echt diep en ver gaan. Ja, de emoties zijn heftig, maar omdat de setting gecontroleerd is, kan ik ze ondergaan. Al moet ik daarna echt wel een dag bijkomen, maar ik voel me zo fijn en rustig na zo'n spel 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Leuk stuk (en serie)!

Moet zeggen dat ik licht-allergisch ben voor de term HSP, in hoe het doorgaans gebruikt wordt: ik denk dat het een vergissing is om het meer last hebben van intense/chaotische input/licht/geluid te 'vermedicaliseren' door middel van een schijndiagnose. In deze context vind het zelfs een extra kwalijk, omdat het haast aanvoelt als Sophie* het gevoel heeft dat ze verder zou moeten kunnen gaan, maar dat niet kan vanwege haar "aandoening" ("Juist ik moet goed opletten dat ik tijdens een sessie niet te ver ga. [...] Dus ik ben wel beperkt in hoe ver ik kan gaan"). Dat voelt voor mij 'fout' omdat het het idee impliceert dat je niet 'gewoon zomaar' een wat vroegere grens zou mogen stellen zonder daar verdere uitleg voor te hoeven geven.

Sophie*, mocht je meelezen: het is zeker niet persoonlijk bedoeld! Te weten dat dingen soms heftig binnenkomen, en zowel jezelf als je rigger te beschermen door alert te zijn op wanneer je best kan stoppen is enkel goed. Goed mogelijk ook dat dingen net wat anders in het stuk overkomen dan dat ze uitgesproken/bedoeld waren.

Wat rust in je hoofd door touw (en ander spel) betreft: heerlijk! Denk dat dat gevoel een belangrijke drijfveer is voor het overgrote meerendeel van diegenen die genieten aan de binnenzijde van het touw (of andere vormen van restrictie).
Alle reacties Link kopieren
@Penthi ik snap wat je bedoeld. HSP wordt door sommigen ook erg gebruikt van, kijk mij eens speciaal zijn.

Het klopt ook dat HSP ansich geen diagnose is, nog niet althans, wel is het een kenmerk die je erg in je leven kan beperken. Waarbij ik de behoefte om hetzelfde te kunnen als anderen erg herken. Bij bdsm heb ik daar nooit last van gehad, maar bij andere zaken in mijn leven wel, waardoor je zelf ook snel de behoefte hebt om het te verklaren. Dat kost tijd en acceptatie.

Bij mij gaat het overigens samen met een diagnose.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk herken ik het ook zeker wel, en ik heb het trouwens wél ook in BDSM setting. Met name 'feesten' zijn een teer punt. Van kleinschalige feestjes geniet ik er erg (en heb ik ook veel voorpret) maar grote feesten met luide muziek en veel onbekenden vind ik doodeng. D-type verheugt zich nu al erg op het bezoeken van bv wasteland, terwijl ik het al benauwd krijg bij de gedachte en dat hangt voor een groot deel samen met de angst alle input (muziek, lawaai, drukte) niet aan te kunnen. Is iets waar we naartoe gaan werken.

Hebben jullie (gerustellende?) ervaring met wasteland?
Leuk stuk. Ik lees het meer hoe de geïnterviewde voor zichzelf verklaard hoe reacties/gevoekens komen en gaan dan dat er op wat voor manier een oordeel aan zou hangen. Wel eens wens om verder te kunnen gaan wellicht. Maar ik kan me ook nog voorstellen dat het helpt om je grenzen te accepteren als je er voor jezelf een oorzaak/reden aan koppelt. Uiteindelijk zijn grenzen natuurlijk gewoon je grenzen van de dag en maakt het niet uit hoe je die verklaart.

Ik ga zaterdag naar een groot feest in Amsterdam. Nu heeft Jan m laten weten meerdere keren in de laatste dagen dat: "We elkaar zeker tegenkomen en hoopt dat ik me weet te gedragen en hem niet zal provoceren." Ik heb de politie wel op de hoogte gesteld dat dit nog steeds speelt, vind het echt wel een energie vreter worden. Maar ben ook niet van plan me te laten tegenhouden.

@penthi ik vind wasteland erg leuk, maar wel erg groot en druk. Summerfest zou wat dat betreft nog wel een betere zijn omdat je dan gewoon daglicht hebt en ik het vorig jaar ook ruimer opgesteld vond dan de reguliere edities. Als het echt niet je ding is hoef je nergens naar toe te werken natuurlijk he. Behalve als je dat zelf wil. Maar genoeg kleinschaligere feestjes. Ik vond de hoeveelheid plekken die rustiger waren om je eventueel wat terug te trekken wel weinig vorig jaar. Maar je kunt altijd weer gewoon gaan als je er genoeg van hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Raam het feit dat hij je weer steeds berichtjes stuurt en ook nog op die toon is veelzeggend. Hij merkt dat hij er mee weg kan komen.
Hoewel ik snap dat je het de laatste keer bij een melding wilde houden, wil ik je nu adviseren om aangifte te doen. Vooral ook omdat tijdens zijn gesprek met de politie is gezegd dat er aangifte zou volgen als hij weer contact zou opnemen. Dit is niet gebeurd, je melding leek toen een goede keus, maar als je hem hier weer mee weg laat komen, dan vrees ik dat het weinig zin heeft de politie er nog bij te betrekken. Het is namelijk heel duidelijk nu, dat hij je niet met rust zal laten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dank je wel lollypopje. Ik heb gelukkig een contactpersoon bij de politie. Dus ik zal nog voor zaterdag met hem bellen. En hopen dat Jan bluft. Vorige wasteland zei hij ook dat hij me daar zou zien maar toen was hij er niet/heb ik hem niet gezien. Hopelijk is het dit keer opnieuw bluf.

Ik heb in ieder geval geen twijfels over wie er gek is. Hij heeft aan politie en vrienden van mij laten weten dat hij zich zorgen maakt om mijn "sex en drugs verslaving". Dat hij aangifte gaat doen van "laster" tegen mij en huilt dat ik mezelf zo verloren heb in de BDSM wereld zonder zijn begeleiding. Het vervelende is vooral dat het soms lijkt alsof hij dit zelf echt geloofd. Zwart maken en modder gooien is één ding. Maar gewoon knetter gek zijn... daar begin ik me toch wel zorgen om te maken nu.

Maar BDSM 101: ken je grenzen, en zet altijd je eigen veiligheid voorop. Dat moet ik gewoon hier ook toepassen.
Alle reacties Link kopieren
@Raam Zelfs als hij niet komt, hij mocht geen contact meer met jou opnemen en dat heeft hij toch weer meerdere malen gedaan. Zonder consequenties zal hij daar zeer waarschijnlijk dus niet mee stoppen.

Misschien geloofd hij zelf ook wel echt wat hij zegt. Dat jij dit niet zonder hem kunt, maar dat maakt hem dan nog enger.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Yes, thanks lollypopje. Dat laatste vind ik ook het enge er juist aan. Bedankt dat ik weer even mijn verhaal kwijt kon. Ik weet dat jullie alleen mijn kant horen, maar ik geloof dat dit me toch helpt relativeren en een stap terug te nemen en te proberen de boel op een afstandje te bekijken. Fijn.
Alle reacties Link kopieren
@Raam Het klopt dat we alleen jouw kant horen, maar iets doen dat een ander niet wilt, dat is altijd verkeerd. Ongeacht de rest van het verhaal.

Juist in onze wereld is consent heel belangrijk en juist hij zou dat moeten weten. Bewust iemands consent overschrijden, zoals hij doet, daar mogen consequenties aan verbonden zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, hij laat je nog steeds niet met rust dus. En als klap op de vuurpijl is hij bang dat jij hem gaat provoceren! Wauw. Zaterdag even met je contactpersoon bellen lijkt me een goed idee. Speel je ook alle contact van Jan door naar dit persoon? Dat lijkt me zinnig.
...
ZetHetRaamOpen schreef:
02-07-2019 20:19
Yes, thanks lollypopje. Dat laatste vind ik ook het enge er juist aan. Bedankt dat ik weer even mijn verhaal kwijt kon. Ik weet dat jullie alleen mijn kant horen, maar ik geloof dat dit me toch helpt relativeren en een stap terug te nemen en te proberen de boel op een afstandje te bekijken. Fijn.

Pffff klinkt als een iemand met een behoorlijke deuk in zijn verstandige blik.

Heb je niet een sociaal-medium waarvan je weet dat hij die volgt waar je bijvoorbeeld even fijn je nieuwe relatie met de enorme hunk kan faken?



(*biedt zich aan als enorme hunk*)
@Rooss ja dat doe ik! Bedankt voor de support.

@shifty ik wil liever geen relaties faken die er niet zijn, maar hij volgt zeker mijn fetlife. Bedankt voor het aanbod. Ik stuur je even een DM.

Het lastige vind ik op dit moment dat ik heel voorzichtig word in mijn gedrag. Ik heb bijvoorbeeld 2 leuke meiden ontmoet dit weekend. 1 ken ik via fetlife en de ander was een vriendin van haar. We hebben een soort mini munch/meet gehouden met zijn 3e. Vrouw x werd door onze verhalen gemotiveerd om haar fetlife account te gaan gebruiken die ze een maand geleden aan had gemaakt. Dus ik krijg een berichtje van een bijna leeg profiel met maar 1 volger. 3 keer raden wie die volger was... Ik schrok me rot en heb via Whatsapp gevraagd aan x of zij het echt was. En zij zegt nietsvermoedend ja. Toen heb ik kort uitgelegd waarom ik schrok en vertelde ze dat Jan haar had gemessaged toen haar profiel pas een paar uur oud was. Allemaal toeval. Maar ik ga dus nadenken: kan ik wel vertellen over Jan, want hij dreigt met aangifte van laster. Ik wil helemaal niet slecht over hem praten onnodig, maar niks zeggen voelt ook raar. Nouwja... dat soort gekke situaties kom ik nu opeens tegen dus. Ik ben in ieder geval gestopt met mijn eigen profiel stil houden en daar mijn gedrag aanpassen. Op mijn profiel kan ik gewoon de ruimte innemen die ik wil. Daarbuiten ben ik zoekende. Hij zal mijn aanwezigheid op aarde toch wel provocerend vinden dus wat dat betreft kan ik toch niks doen om escalatie te voorkomen mocht hij daar op uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ZHRO- dank voor de input mbt summerfest. En zeker ook dank voor de opmerking dat het niet hoeft om ernaar toe te werken als het echt niet mijn ding is. Toen ik het opschreef zag ik eigenlijk ook al wel de rode vlag in die 'iets om naartoe te werken' zin, maar 'zo' zit het gelukkig niet. Ik denk dat ik het echt leuk zou kunnen vinden (nee maar echt!), maar ik vind het hele dresscode gebeuren lastig en ik ben vooral bang dat als ik het misschien toch te heftig vind, ik iets afbreek waar hij heel erg naar uit heeft gekeken. Kwam vorige week al tot het inzicht dat ik het met een groep (vrienden) misschien makkelijker zou vinden dan met hem alleen (toevallig is het zo dat ooit op een avond vóór mijn BDSM-awakening er met een paar vriendinnen, waaronder een domme, al semi-grappend plannen zijn gemaakt dat ik mee zou gaan naar wasteland). Heb het er vorige week kort met hem over gehad - ik denk echt dat ik me meer angstige gedachten in mijn hoofd haal dan nodig is en ik geloof hem absoluut dat hij graag wil dat ik het probeer, maar ook bereid is om te vertrekken zodra ik dat nodig vind. Ik vrees dat het domweg een beetje beladen is geworden over de jaren, en dat ik het gewoon een avond moet doen: werkt het niet, gaan we weg, werkt het wel dan is dat super. Maar eerst moeten we onze 'thuisdynamiek' weer opbouwen, daar zijn we het wel over eens.

Maar goed, dat is een ding dat de komende maanden nog niet aan de orde is. Wat nu wel pressing is, is die Jan. Natuurlijk heb ik 'bijgelezen', en wat een klote situatie is dit zeg. Vind het ook echt knap hoe jij ten alle tijden redelijk probeert te blijven. Dat je bij zijn vorige contact ervoor koos om geen 'opvolging' te triggeren vond ik begrijpelijk én indrukwekkend. Maar nu zou ik toch wel de politie vragen om op te volgen. Meerdere berichten met een (naar wat ik uit je parafrasering (?) opmaak) dreigende toon zijn gewoon écht over de grens nu.

En ja, je kan vertellen over Jan - zeker aan iemand die relatief nieuw is, duidelijk op zijn radar (zonder dat ze een wijder netwerk 'in het wereldje' heeft), die een vriendin van een vriendin is, en waar je bovendien onlangs nog een avond sociaal mee doorgebracht hebt. Dreigen met aangifte van laster is een wapen (en een schild) voor misbruikers, daar moet je echt níet in meegaan. Ik weet niet of je proactief event-organiseerders moet gaan benaderen om hem te bannen (ik weet ook niet zeker dat je het niet moet doen trouwens), maar in deze situatie is het alleen maar goed dat je vrouw x ietwat ingelicht hebt. Daar mag je je echt niet schuldig over voelen. Persoonlijk kan ik het erg waarderen als mensen in de 'community' een beetje op elkaar passen - en dat kan dan ook gaan over zelfs heel redelijke/leuke/sexy/lieve/aantrekkelijke personen die het gewoon echt niet goed trekken wanneer een relatie verbroken is. Als aangifte van laster überhaupt al realistisch is , staat jouw dossier ook tegenover een (nog) door hem aan te leggen dossier. En dat is nog een reden om met de laatste berichten naar de politie te gaan, en laat ze alsjeblieft opvolgen.

makkelijker gezegd dan gedaan misschien, snap ik ook... toch het juiste om te doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@Raam Ik snap je dilemma over het waarschuwen. Ik zou dat ook lastig vinden. Wat je haar wel kunt zeggen is dat het je ex is en dat jullie vervelend uit elkaar zijn gegaan. Mocht ze meer willen weten, dan mag ze het altijd vragen.
En overigens, ze kan de volgfunctie uit zetten mocht ze dat willen.

Het event melden, hangt denk ik van het event en het doel af. Een commercieel event, zou ik me afvragen of ze er wat mee doen. Een ander event kan nuttig zijn ter informatie, zodat zij weten dat er wat kan gebeuren. Hem weigeren zullen ze niet snel doen op basidms van één klacht, zelfs degene die er het meest strenge in zijn willen het minimaal van nog iemand horen of passen hoor en wederhoor toe. Iets dat zeer vervelend kan zijn als slachtoffer van dat soort types, maar helaas komt onschuldig veroordelen ook voor in de scene en dat willen ze ook voorkomen. (Helaas bij iemand de gevolgen daarvan gezien, dat is echt kut).

Met onterecht veroordelen wil ik overigens niet zeggen dat iemand de ander bewust stuk wil maken. Ook dat komt voor, maar het kan ook een andere interpretatie van een situatie zijn. Bijvoorbeeld als grenzen nooit duidelijk zijn besproken, de één gaat er over heen en de ander vind dat de eerste het had moeten weten. Als dat verhaal gaat rondzingen, staat één bekend als consent overschrijder.

Ik heb zelf overigens een keer een mail gehad met een negatief verhaal over iemand, de bron was een vage kennis, de persoon waar het over ging daar ben ik mee omgegaan en heb ik zelf geen negatieve ervaringen mee. Daarmee wil ik niet zeggen dat die nooit wat verkeerd heeft gedaan, maar dat mijn ervaringen anders zijn. Vooral ook omdat ik niet om die mail vroeg en hij bij mij echt uit de lucht kwam, maakt dat het voor mij heel respectloos voelde naar mij toe.

Al denk ik wel dat jouw situatie anders is Raam. Besef echter wel dat bij waarschuwen, en stel zij vind hem geweldig, dat jij de kwade piet bent terecht of onterecht. Helaas dat ook gehoord, want als je eenmaal in iemands klauwen zit, geloof je het vaak niet totdat je zelf het slachtoffer bent.

Zo niet allemaal even relevant voor jouw dilemma Raam, maar je zette me aan het denken, want de materie rond waarschuwen is heel complex.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ZHRO, dit is toch niet te filmen allemaal...je geraakt er ook nooit af zo.
Ik geloof dat er al veel gezegd is hier, ik stuur je een dikke digitale knuffel :heart:

Ik heb een dingetje met lief, waar ik best mee rond loop. Er is iets wat ik hem niet kan geven in onze relatie, iets wat ook niet gaat gebeuren. Hij wil het graag en we hebben het erover gehad, dat iemand anders hem dat stukje misschien zou kunnen geven, onder bepaalde voorwaarden. Maar. Hij gaf laatst aan een advertentie te hebben gemaakt voor op Fet en ik schrok, had niet in de gaten dat hij er zo mee bezig was. Ik werd er een beetje verdrietig van, het voelde toch een beetje als een tekortkoming. Want ik heb iets niet in me wat een ander wel in zich heeft en hem kan geven.
We hebben erover gepraat, en ik begrijp zijn behoefte, hij snapt ook waar ik tegen aan loop, hij heeft ook aangegeven dat het niet buiten me om zal gaan en we samen beslissen over een eventuele ander. En toch als ik er aan denk dat hij misschien iets intiems gaat delen met een ander draait mn maag een beetje om...
Alle reacties Link kopieren
CW :hug:
Ik denk dat je moet beginnen met loslaten dat je in een relatie alles voor elkaar moet zijn en al elkaars wensen en dromen moet kunnen vervullen. Dat kun jij niet voor hem en dat kan hij niet voor jou. Niemand kan dat. Geen match is 100%.

Als je dat beseft heb je in een relatie twee keuzes, dat accepteren of er een oplossing voor zoeken. Beiden zijn valide keuzes. Jij wil echter het liefst het eerste, hij het tweede en daar wordt het lastig.

Moet je daarom toegeven? nee. Moet hij daarom toegeven? ook nee. Althans nog geen nee voor beiden.
Jullie moeten beginnen met stilstaan en beseffen dat jouw grenzen net zo belangrijk zijn als zijn wensen. Daar komt bij dat als je hem wel die ruimte wilt geven, het belangrijk is dat jullie het tempo van de langzaamste volgen. Dat gebeurd nu echter niet. Hij heeft daar met zijn ad al een voorschot opgenomen.
Te snel gaan levert het risico van minimaal een flinke kater op. Niet alleen bij jou, maar ook bij hem daardoor. Met pech wordt er zelfs iets stuk gemaakt, dat niet meer te repareren is.

Mijn advies is daarom, rem hem af, praat er over en eis dat als hij dit wilt jij het tempo bepaald, maar dat het altijd nog een nee kan worden als jij dat echt niet kunt. Want jij hoeft dit niet tr kunnen, hoe graag je het misschien ook wilt kunnen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven