Ben ik hypocriet ?

22-04-2012 15:18 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben sinds kort een open relatie. Het is mijn initiatief geweest omdat ik ontdekt heb bdsm gevoelens te hebben die ik niet kan delen met mijn man. Ik heb nu sinds 2 maanden contact met een man.

Ik gun mijn man ook contact met een andere vrouw maar nu blijkt dus dat hij contact heeft gezocht met zijn ex van zo'n 13-14 jr geleden ( wij zijn 12 jr samen ). Hij whattsapp't er de hele dag op los en is nu ook bevriend met haar. HIj wil graag dat ze friend with benefits worden.

Ik word al gek bij de gedachte en de bom is nu ook wel een beetje ontploft. Er zijn zoveel vrouwen en nu kiest hij precies z'n ex-vriendin.

De man waarmee ik contact heb spreek ik mee af, ben ik een paar uurtjes en that's it. We zijn geen vrienden, hij weet niet eens mijn achternaam. Mijn man wil niet alleen een vriendschap met een vrouw maar haar ook nog neuken.

Maar hij ziet er echt geen kwaad in en nu vraag ik me af, ben ik hypocriet ? Ik neuk ook met een ander.....
Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
quote:missesl schreef op 22 april 2012 @ 15:45:

Ik heb gelezen dat ze met elkaar praatte over haar verbroken relatie, over het feit dat ze nog graag kinderen wil....

Dat is toch heel intiem of ben ik nu gek ? Mijn man en ik hebben 3 kinderen, ons gezinsleven is heel druk. Ik stap er ook graag even uit maar ga geen emotionele band aan het een andere man. Ik had niet verwacht dat hij dat wel zou doen.

Ik heb hem ook gezegd, het is het een of het ander. Of je bent bevriend met haar of je hebt sex met haar. Hij praat al over gezellig naar een terrasje gaan terwijl wij dat samen niet eens doen. We zijn elkaar eersten, sex met haar ging toendertijd niet omdat het niet lukte. Hij heeft ook aan nu te willen presteren en haar te laten zien dat hij echt wel sex kan hebben.

Hij wil zichzelf dus bewijzen? Klinkt ook niet echt gezond.

Hij heeft blijkbaar ergens anders behoefte aan dan jij. Ik zou daar toch maar eens een goed gesprek over aangaan, want dit klinkt heel erg scheef.
quote:missesl schreef op 22 april 2012 @ 15:45:

Ik heb gelezen dat ze met elkaar praatte over haar verbroken relatie, over het feit dat ze nog graag kinderen wil....

Dat is toch heel intiem of ben ik nu gek ? Mijn man en ik hebben 3 kinderen, ons gezinsleven is heel druk. Ik stap er ook graag even uit maar ga geen emotionele band aan het een andere man. Ik had niet verwacht dat hij dat wel zou doen.

Ik heb hem ook gezegd, het is het een of het ander. Of je bent bevriend met haar of je hebt sex met haar. Hij praat al over gezellig naar een terrasje gaan terwijl wij dat samen niet eens doen. We zijn elkaar eersten, sex met haar ging toendertijd niet omdat het niet lukte. Hij heeft ook aan nu te willen presteren en haar te laten zien dat hij echt wel sex kan hebben.

Fijne vent heb je Dat heeft toch niets te maken met het hebben van een open relatie..?

Wat voor afspraken hebben jullie precies van te voren gemaakt? Of is het allemaal heel open gelaten om eerst te zien hoe het in de praktijk liep?

In ieder geval zul je nu weer rond de tafel moeten en duidelijke afspraken maken. Als jullie er niet uitkomen, zullen jullie ofwel geen open relatie moeten willen of anders geen relatie met elkaar en dus uit elkaar gaan.

Als hij serieus zo druk bezig is met zijn ex, mn wat betreft dat bewijs-gedeelte, dan zou ik mezelf sowieso achter de oren krabben of ik met hem verder wilde..
een open relatie gaat vaak ooit een keer mis . Was al gedoemd is mislukken.
Moeilijk wel. Wanneer je een open relatie hebt, maak je daar afspraken over. Ik vind het raar om dan voor elkaar te bepalen met wie wel/geen sex.

Het is zijn ex en als hij daar leuke dingen mee gaat doen, die jullie niet doen, terwijl je dat wel wilt...

Dan zit er volgens mij iets niet helemaal goed.
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 15:47:

Is hetgeen je partner doet, niet meer een terugpak-actie?

Dat hij er ongelofelijk van baalt dat hij jou een bepaald 'iets' niet geven kan en het zo speelt?

En wil die ex wel meegezogen worden in dit hele verhaal?

Hij zegt zelf dat het bijna niet mogelijk is om iemand te vinden als man zijnde en dat hij daarom 'de makkelijkste weg' kiest. Ik vind het zoiezo raar om na al die jaren weer zoveel contact te hebben met een ex. Tuurlijk kun je op FB eens kijken hoe het met iemand gaat, doe ik ook. Maar ik zit met geen enkele ex op whattsapp. Als ze nou getrouwd was en kinderen heeft....maar nee, ze is vrijgezel.

Ik vraag al weken om het niet te doen. Dan zegt hij, wie weet wil ze het niet eens of durf ik het niet. Maar ondertussen blijft hij berichtjes sturen waarbij hij heel duidelijk aangeeft sex met haar te willen en zij lijkt er toch wel een klein beetje voor open te staan. Hij heeft haar verteld van ons open huwelijk en dat ik overal van op de hoogte ben maar zegt haar niet dat ik liever niet wil dat hij het met haar doet.

Ik heb me nog nooit bedreigd of onzeker gevoeld in mijn huwelijk maar nu, nu ga ik er bijna aan onderdoor. Ik heb hem ook gezegd, dan stoppen we met het open huwelijk, ik verbreek het contact wat ik heb. Maar dan vind hij dat ik dan nog bepaal wat hij wel/niet doet en dat ik mijn pleziertje heb gehad en hij dus niet. Dus ik zeg dan, doe het 4 keer met d'r en dan staan we gelijk maar dat is ook weer niet goed. En friends with benefiets is toch wel iets meer dan alleen een SV hebben, toch ?
Toen jullie hiermee begonnen wat voor afspraken zijn er gemaakt. Als blijkt dat hij dit niet aankan seks zonder liefde ben jij dan ook bereid om die anderen man weer aan de kant te zetten?
Een open huwelijk lijkt me heel moeilijk.

Maar om het plat te zeggen als jij buiten de

deur mag, mag hij dat toch ook ?
odi et amo
Ik ben bereid om overal mee te stoppen incl het swingen als hij maar geen contact meer heeft met haar. Ik ben bereid om al mijn gevoelens en verlangens weg te stoppen en te negeren zodat hij maar geen contact meer heeft met haar. Lijkt mij dat het dan toch heel diep zit bij mij.

Heb hem overigens weleens gezegd, doe het maar. Maar ik had niet verwacht dat hij vervolgens ging appen dat hij haar wou strelen en kussen en weet ik al wat niet meer.

En ik ben altijd heel duidelijk geweest over mijn idee over een open relatie, alleen iemand erbij voor de sex. Vooral omdat we wilden ervaren hoe het zou zijn met een ander. Nu blijkt dus inderdaad dat hij alleen maar sex kan hebben met iemand waarmee hij ook bevriend in , moeten we voor elkaar kiezen en het idee van een open relatie laten vallen. Hj is echt mijn ware liefde en ik wil alleen met hem oud worden.
quote:lamaatje schreef op 22 april 2012 @ 16:09:

Een open huwelijk lijkt me heel moeilijk.

Maar om het plat te zeggen als jij buiten de

deur mag, mag hij dat toch ook ?Al neukt hij er drie in week, kan me echt niets boeien. Maar een vriendschap opbouwen met je ex waarmee je ook nog sex wilt hebben , daar kan ik niet mee leven.
Wat wil je zelf eigenlijk van hem nu op dit moment? En wat wil je zelf tis heel moeilijk en het lijkt me lastig vanuit deze toestand de relatie weer tot een goed punt te brengen pffff moeilijk joh
wiens voorstel was het eigenlijk om een open relatie te hebben?

voor mij is een open relatie het begin van het einde: je staat derden toe in je huwelijk, dat is spelen met vuur.

als mijn man alleen een neukertje zou willen hebben voor zijn gevoelens die hij bij mij niet kwijt kan (mocht hij die gevoelens in de praktijk willen brengen) en hij is daarin geslaagd, dus we hebben vanaf dan een open relatie... en ik zou me daar niet lekker bij voelen... dan zou ik denk ik ook, op zoek gaan naar een relatie waarbij wel alles klopt... en dan is die open relatie wel een mooie dekmantel om op zoek te gaan.
Dank je voor je antwoord TO.

Ik denk niet dat je de open relatie moet stoppen omdat jouw partner iets doet dat jou tegenstaat. (contact en meer met zijn ex)

Daarmee haal je namelijk de grond onder je eigen voeten weg mbt je 'verlangens/behoeften' .

Hij kiest wel heel erg de makkelijke weg door naar een ex te gaan! Kan hij geen contactadvertentie plaatsen oid?

Beetje zielig van hem om te zeggen: Ja maar, ik kan zo snel geen ander vinden, dus dan mijn ex maar.

Dat komt namelijk niet over alsof hij iemand zoekt om een behoefte te vervullen, maar meer om het neuken, omdat jij het ook ergens anders zoekt en vindt.

Ik ben niet van de open relaties, maar kan me indenken in bepaalde situaties dat dat het beste werkt, voor alle partijen.

En daar gaat het toch ook oom, dat het goed is voor BEIDE partijen En zoals ik het nu zie... is dit niet het beste voor jou.
Ik heb hem ook gezegd, dan stoppen we met het open huwelijk, ik verbreek het contact wat ik heb. Maar dan vind hij dat ik dan nog bepaal wat hij wel/niet doet en dat ik mijn pleziertje heb gehad en hij dus niet.

Ik snap dat wel. Ook uit je OP krijg ik ook het idee dat jij alle spelregels bepaalt. Hoe je man hierop vervolgens reageert is ook niet erg handig, maar ik jij lijkt mij in deze nogal overheersend. Handig om nog eens een keer goed te praten, ook over wat hij nou wil.
quote:missesl schreef op 22 april 2012 @ 16:12:

[...]

Al neukt hij er drie in week, kan me echt niets boeien. Maar een vriendschap opbouwen met je ex waarmee je ook nog sex wilt hebben , daar kan ik niet mee leven.Snap ik, want dat is ~dan toch gewoon daten?!
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 16:15:

Hij kiest wel heel erg de makkelijke weg door naar een ex te gaan!

Nou... misschien is het wel de enige weg. Misschien is hij in tegenstelling tot TO niet goed in staat om seks en liefde te scheiden.

En daar gaat het toch ook oom, dat het goed is voor BEIDE partijen En zoals ik het nu zie... is dit niet het beste voor jou.Zoals ik het begrijp is TO's man er ook niet echt gelukkig mee hoor.
Zo zie ik het dan dus ook Aureel. Hij is waarschijnlijk gekwetst omdat hij TO niet kan geven wat zij graag wil en misschien zelfs nodig heeft

En TO haar partner swingt ook mee, dus hij kan echt wel seks hebben zonder verder gevoel.

Dit neigt naar kinderachtigheid van de bovenste plank in mijn ogen vanuit partner van TO.

Hij weet dat zij dat niet trekt namelijk en gaat stug door...

Respect???
Ja klopt... de volwassenheidsprijs verdient het zeker niet.

Maar van TO krijg ik de indruk dat zij maar al te makkelijk de spelregels denkt te kunnen bepalen. Is voor die man ook niet leuk.
quote:Aureel schreef op 22 april 2012 @ 16:29:

Ja klopt... de volwassenheidsprijs verdient het zeker niet.

Maar van TO krijg ik de indruk dat zij maar al te makkelijk de spelregels denkt te kunnen bepalen. Is voor die man ook niet leuk.

Nou, voor zover ik het lees is de enige spelregel: Niet je ex.

Vind ik persoonlijk een hele goede regel. Je wilt seks en je behoeften bevredigen, niet een driehoeksverhouding...
maar zij kan/wil hem ook niet geven wat hij nodig heeft....

ik zie het probleem niet

(behalve dat ik denk dat dit harstikke fout lopen gaat)
Ik denk dat de man van TO erg in zijn mannelijke ego is aangetast, want hij kan zijn vrouw blijkbaar niet genoeg bevredigen zodat ze daar voldoende aan heeft en hij speelde vroeger niets klaar bij zijn ex.

Door deze constructie kan hij zijn ex bewijzen dat hij nu wel "man" genoeg is voor haar én zijn echtgenote "terugpakken".

Ik snap zijn gedachtengang dus wel een beetje, maar hij speelt met vuur omdat hij zo tegen de wensen van zijn vrouw ingaat én omdat hij duidelijk nog gevoelens voor zijn ex heeft.
Nee, Missesl. Ik vind je niet hypocriet. De deal was sex, geen soulmates. Emotionele ontrouw is 100x bedreigender voor je relatie, zeker met ienand aan wie jouw partner al een keer zijn hart heeft verloren en die weer beschikbaar is voor meer.

En daarbij willing and able.

Jouw verhaal van bdsm-ervaring op doen omdat jouw partner daar blijkbaar niet van is vind ik van totaal andere orde. Zeker nu je aangegeven hebt dat je met alles wilt stoppen. Alarmfase rood, alles of niets en hopen dat je op tijd op de noodrem hebt gedrukt.
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je afspraken maakt binnen een open relatie, en dat als 1 van de 2 aangeeft dat een bepaalde relatie niet geaccepteerd wordt, dat het dan een no-go is.. Ik vind het niet meer dan normaal dat je hier wel met je man over spreekt. Je mag voorwaarden stellen, je mag 'eisen' stellen zolang ze binnen het normale vallen..

En in mijn optiek vallen jouw wensen geheel binnen het normale..

Vergeet echter niet dat het ook kan gebeuren met een SV die hij nu gaat leren kennen, net zo goed als dat jij een zeer vriendschappelijke band kan opbouwen met een SV.. dat het hem ontzegt met een ex af te spreken, is geen garantie dat het niet ook met een andere dame gebeurd.
TO, wat was de reactie van je man toen je aangaf een open relatie te willen? Heb je hem de ruimte gegeven om 'nee' te zeggen? Of was hij er dolblij mee dat jij het voorstelde, omdat hij het stiekem ook (al jaren) wilde?
Ik vind je niet hypocriet. Voor zover hierover vooraf geen expliciete afspraken zijn gemaakt, had je man moeten begrijpen dat het not done is om de open relatie te gebruiken om weer aan te pappen met een ex. Dit vormt nu een grote bedreiging voor jullie huwelijk.

Verder vind ik dat hij heel kinderachtig en respectloos reageert als jij aan geeft dat hij jouw grens overschrijdt. Dat dit voor jou te ver gaat is ook nog eens heel redelijk maar kennelijk vindt hij het belangrijker om jou terug te pakken door zn ex te pakken.
Sja, het zou een passief agressieve actie van hem kunnen zijn. Het zou kunnen dat hij het dus niet zo eens is/was met jouw voorstellen en de kans bestaat dat het hem nu helemaal geen bal meer uit maakt wat jij wel of niet wilt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven