Ben ik hypocriet ?

22-04-2012 15:18 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben sinds kort een open relatie. Het is mijn initiatief geweest omdat ik ontdekt heb bdsm gevoelens te hebben die ik niet kan delen met mijn man. Ik heb nu sinds 2 maanden contact met een man.

Ik gun mijn man ook contact met een andere vrouw maar nu blijkt dus dat hij contact heeft gezocht met zijn ex van zo'n 13-14 jr geleden ( wij zijn 12 jr samen ). Hij whattsapp't er de hele dag op los en is nu ook bevriend met haar. HIj wil graag dat ze friend with benefits worden.

Ik word al gek bij de gedachte en de bom is nu ook wel een beetje ontploft. Er zijn zoveel vrouwen en nu kiest hij precies z'n ex-vriendin.

De man waarmee ik contact heb spreek ik mee af, ben ik een paar uurtjes en that's it. We zijn geen vrienden, hij weet niet eens mijn achternaam. Mijn man wil niet alleen een vriendschap met een vrouw maar haar ook nog neuken.

Maar hij ziet er echt geen kwaad in en nu vraag ik me af, ben ik hypocriet ? Ik neuk ook met een ander.....
Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
Als je van je man weet dat hij het type is dat een band met iemand moet hebben om seks te willen, dan breng je toch zelf ook je huwelijk in de gevarenzone door een open relatie voor te stellen?
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 16:31:

[...]

Nou, voor zover ik het lees is de enige spelregel: Niet je ex.

Vind ik persoonlijk een hele goede regel. Je wilt seks en je behoeften bevredigen, niet een driehoeksverhouding...Is een prima regel, maar het doet er niet toe. TO zegt: het is mijn initiatief, ik wilde buiten de deur neuken, ik wil zus, ik wil zo, ik wil dit en dat niet...

Krijg daardoor niet het gevoel dat de man van TO veel ruimte krijgt in dit verhaal. En een kat in het nauw maakt rare sprongen.
als je aan een open relatie begint, dan loop je volgens mij dit soort risico. Als je langdurig een sexrelatie hebt met een derde dan is het niet onlogisch dat er ook andere gevoelens onstaan. Alleen maar sex zonder gevoelens voor een ander te hebben? Beetje vreemd.
Not a day goes by I don t think about you.
Leuk om die man nu te veroordelen, maar ik denk dat het hier gewoon aan communicatie ontbreekt bij beide partners.

Ga eens praten. Vraag hem hoe hij het voor zich ziet. Wat hij vind dat jij zou mogen doen en andersom. En geef daarna ook je eigen wensen aan.

Jij kwam met het initiatief. Voor hem hoefde het misschien niet, maar hij wist natuurlijk al dat je graag iets met bdsm doet waar hij niks in zag. Heeft toen misschien gedacht, tja, dan laat ik haar maar elders halen wat ze zo hard nodig heeft.

Het blijkt ook dat je snel hebt doorgepakt, je schrijft dat je een contact hebt waar je dan mee afspreekt. Jouw man weet dus dat jij al lekker ligt te neuken met een ander.

Zelf 'mag' hij nu ook, maar hij wist waarschijnlijk niet goed hoe hij zo iemand aan de haak moet slaan. Op het werk, in de supermarkt, hoe doe je zoiets heeft hij gedacht.

Toen kwam die ex weer in zijn gedachte. Een relatie met haar was niks, maar de seks was best lekker. Die dan maar eens proberen. Zo onderhand wil hij nu toch ook wel eens buiten de deur neuken. Want een open relatie okee, maar als alleen je vrouw steeds met een gelukzalige glimlach terugkomt van een beurt terwijl jij alleen tv hebt zitten kijken... dat is ook niks.

Kortom, misschien papt hij aan met zijn ex omdat hij dat als het meest haalbare ziet. Hij is ook niet zo daadkrachtig als jij. Hij mag dan wel bevriend zijn en whatsappen, vooralsnog heeft hij haar nog niet in bed begrijp ik.

Ik zou nu ingrijpen. Door te communiceren. Ga anders samen naar een parenclub en probeer daar voor ieder wat wils te zoeken.
quote:Enn schreef op 22 april 2012 @ 17:23:

Sja, het zou een passief agressieve actie van hem kunnen zijn. Het zou kunnen dat hij het dus niet zo eens is/was met jouw voorstellen en de kans bestaat dat het hem nu helemaal geen bal meer uit maakt wat jij wel of niet wilt.

Ik denk dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben

Ik vraag me af of partner het in de eerste instantie helemaal eens was met haar wens om een open relatie te hebben, of dat ze hem met veel gepraat heeft moeten overhalen.

En heeft de man ook inspraak gehad in wie TO zou kiezen?

Zou het kunnen dat haar man inderdaad zoiets heeft van: "als we buiten de deur mogen snoepen, dan geen regels, want wat maakt het dan nog verder uit??" Dat hij dan geen regels opgelegd wenst te krijgen, aangezien het hele idee van open relatie niet ZIJN idee was?

Natuurlijk is het niet leuk dat hij aanpapt met een ex. Maar de risico's die hij loopt (te intiem, verliefd) zou ook kunnen gebeuren met een andere vrouw. Zeker als die open relatie iets is waar hij niet volledig achterstaat of zich diep van binnen gekwetst voelt door de wens van zijn vrouw.

Het zijn zomaar vragen TO. Hebben jullie dit echt wel heel goed doorgesproken? En ben je er 100% van overtuigd dat hij er helemaal achterstaat?
quote:missesl schreef op 22 april 2012 @ 16:11:

Heb hem overigens weleens gezegd, doe het maar. Maar ik had niet verwacht dat hij vervolgens ging appen dat hij haar wou strelen en kussen en weet ik al wat niet meer.

Beetje gekke vraag misschien: Maar jij houdt van BDSM, iets wat je bij je man niet kan vinden. Hij is (als ik naar bovenstaande kijk) meer van wat zachter. Kussen en strelen enz.

Zou het zo kunnen zijn dat hij zich door jou afgewezen voelt met zijn manier van vrijen? En daarom dit soort dingen naar zijn ex stuurt, om te kijken hoe zij reageert? Dat hij zich niet helemaal rot voelt omdat hij niet de perfecte minnaar is in jouw ogen? Dat iemand zijn manier van vrijen wel waardeert?

Ik zeg niet dat het zo is, maar zou dit mee kunnen spelen?
quote:missesl schreef op 22 april 2012 @ 15:18:

Mijn man en ik hebben sinds kort een open relatie. Het is mijn initiatief geweest omdat ik ontdekt heb bdsm gevoelens te hebben die ik niet kan delen met mijn man. Ik heb nu sinds 2 maanden contact met een man.

Ik gun mijn man ook contact met een andere vrouw maar nu blijkt dus dat hij contact heeft gezocht met zijn ex van zo'n 13-14 jr geleden ( wij zijn 12 jr samen ). Hij whattsapp't er de hele dag op los en is nu ook bevriend met haar. HIj wil graag dat ze friend with benefits worden.

Ik word al gek bij de gedachte en de bom is nu ook wel een beetje ontploft. Er zijn zoveel vrouwen en nu kiest hij precies z'n ex-vriendin.

De man waarmee ik contact heb spreek ik mee af, ben ik een paar uurtjes en that's it. We zijn geen vrienden, hij weet niet eens mijn achternaam. Mijn man wil niet alleen een vriendschap met een vrouw maar haar ook nog neuken.

Maar hij ziet er echt geen kwaad in en nu vraag ik me af, ben ik hypocriet ? Ik neuk ook met een ander.....

In elke relatie is communicatie belangrijk en in wat men noemt een open relatie nog meer (zoek de topics daarover maar eens op!)

Bij een niet-open relatie is het duidelijk: je doet niets met een ander. Bij een open relatie ligt dat open maar waar ligt de grens? Dat is voor iedereen anders, voor elke open-relatie anders en kan maar zo veranderen in de tijd.

Praten praten, elkaar meer dan respecteren en zeker niet over elkaars grenzen heen.

Mijn advies is dus om de topics hierover te lezen, daar staan ervaringen in van mensen met een open relatie
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven