Seks
alle pijlers
Collega is verlieft op mij
zondag 21 oktober 2007 om 21:39
Op mijn werk heb ik heel goed contact met een collega. We kunnen heel goed met elkaar opschieten en zijn ook een weekend weggeweest.
Al enige tijd heb ik het idee dat ze mij wel erg leuk vindt. Dat merk ik aan bepaalde dingen. Hoe ze kijkt, hoe ze praat en hoe ze doet. We msn-en regelmatig en dan zegt ze soms ook intieme dingen tegen mij.
Zij heeft een LAT-relatie (met een man). Ik ben single. Ik heb haar nooit verteld dat ik ook op vrouwen val maar waarschijnlijk heeft ze het wel in de gaten. Echter ben ik niet verlieft op haar.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Het is een heel lieve vrouw en ze is me veel waard. Daarom durf ik er ook niet op in te gaan. Ik vrees dat onze vriendschap dan zal veranderen.
Wat kan ik het beste doen? Aan de ene kant wil ik dat ze zich laat gaan en me verteld wat ze voor me voelt. Dan weet ik het in ieder geval en kunnen we er gewoon over praten. aan de andere kant ben ik bang het onze vriendschap niet goed zal doen, denk ik. We zijn tenslotte ook collega's.
Al enige tijd heb ik het idee dat ze mij wel erg leuk vindt. Dat merk ik aan bepaalde dingen. Hoe ze kijkt, hoe ze praat en hoe ze doet. We msn-en regelmatig en dan zegt ze soms ook intieme dingen tegen mij.
Zij heeft een LAT-relatie (met een man). Ik ben single. Ik heb haar nooit verteld dat ik ook op vrouwen val maar waarschijnlijk heeft ze het wel in de gaten. Echter ben ik niet verlieft op haar.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Het is een heel lieve vrouw en ze is me veel waard. Daarom durf ik er ook niet op in te gaan. Ik vrees dat onze vriendschap dan zal veranderen.
Wat kan ik het beste doen? Aan de ene kant wil ik dat ze zich laat gaan en me verteld wat ze voor me voelt. Dan weet ik het in ieder geval en kunnen we er gewoon over praten. aan de andere kant ben ik bang het onze vriendschap niet goed zal doen, denk ik. We zijn tenslotte ook collega's.
zondag 21 oktober 2007 om 21:43
Tsja, wat wil je nu? Je bent niet verliefd, wilt geen relatie met haar.
Naar mijn idee zijn gebonden mensen gewoon no go erea. En al helemaal als je alleen maar een beetje wilt spelen. Waarom wil je haar relatie in gevaar brengen? Of denk je dat voor jullie andere regels gelden omdat je een vrouw bent?
Naar mijn idee zijn gebonden mensen gewoon no go erea. En al helemaal als je alleen maar een beetje wilt spelen. Waarom wil je haar relatie in gevaar brengen? Of denk je dat voor jullie andere regels gelden omdat je een vrouw bent?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zondag 21 oktober 2007 om 21:48
zondag 21 oktober 2007 om 21:56
zondag 21 oktober 2007 om 21:59
Dan snap ik je dilemma niet zo. In je openingspost zeg je dat je intiemer met haar wilt zijn en dat je graag wilt dat ze zich laat gaan, aan de ene kant.
Als je dat niet wilt dan heb je toch geen dilemma? Dan hou je het bij een leuke vriendschap. Je bent niet verliefd op haar dus ook daar geen probleem toch? Wat zij eventueel met een ander heeft gehad is niet jou pakkie aan.
Gewoon die afstand blijven houden en een leuke collega aan haar hebben.
Als je dat niet wilt dan heb je toch geen dilemma? Dan hou je het bij een leuke vriendschap. Je bent niet verliefd op haar dus ook daar geen probleem toch? Wat zij eventueel met een ander heeft gehad is niet jou pakkie aan.
Gewoon die afstand blijven houden en een leuke collega aan haar hebben.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zondag 21 oktober 2007 om 22:25
Ik heb niet gezegt dat ik wil dat ze zich laat gaan. Oke, misschien wil ik soms wat intiemer met haar. Dan heb ik het niet over sex ofzo maar gewoon zoals vriendinnen doen. Een omhelzing ofzo. Omdat ze een relatie heeft, doe ik dat dus niet. Maar zij zit me af en toe zit uit te lokken. Daardoor hou ik afstand. We zijn al 5 jaar collega's en de laatste 2 jaar speelt dit.
dinsdag 23 oktober 2007 om 14:34
Ze ziet jou als een collega en misschien ook als een vriendin. Maar niet als iemand waarmee ze zich laat gaan zoals jij dat noemt. Dat doet ze met haar lat relatie meneer wel. Tenminste als ik lees wat jij bedoelt met laat gaan. Verder snap ik je doel niet. Je bent niet verliefd, zij heeft een relatie, jij vermoed dat ze verliefd is op jou. Wat wil je van dr? Ik vermoed zomaar dat ze niet verliefd is op jou. Ze heeft het met jou over een ander persoon (geslacht is onduidelijk) met wie ze wel eens wat doet/ heeft gedaan) Als dat zo is is ze misschien wel verliefd op die persoon en niet op jou. Zie dr gewoon ook als collega en vriendin met wie je dingen kunt delen en gezellige dingen mee kunt ondernemen. Maar niet als meer dan dat. Denk niet dat dit erin zit.
woensdag 24 oktober 2007 om 22:45
Hm, ik wil geloven dat ze niks meer voor me voelt dan vriendschap maar steeds zegt ze weer dingen waardoor ik sterk de indruk krijgt dat dat wel zo is. Ze belt me regelmatig en zegt dat ze zo blij is me stem te horen. Ze zegt dat ze samen met mij weg wilt gaan, maar dat dat helaas niet kan (ik wil nl. graag emigreren). Ze heeft een keer een heel mooi gedicht geschreven waarin stond dat ze teveel om me geeft. Als ik haar aankijk wordt ze heel zenuwachtig. Ze twijfelt vaak of ze bij me langs wilt komen en doet daar een beetje vreemd over. En zo zijn er nog meer dingen waarvan ik denk....het is net iets te vriendschappelijk.
Soms merk ik dat ze me juist weer een beetje ontwijk omdat ze zelf niet aan haar gevoel wilt geloven. Ik geef haar ook geen ongelijk.
Wat mijn doel is weet ik ook niet. Ik heb geen doel, ik ben namelijk niet uit op haar. Maar ik wordt er wel een beetje gek van.
Misschien moet ik het haar gewoon vragen. Ik ben wel bang voor haar reactie. Het zal waarschijnlijk ten koste gaan van de vriendschap. Misschien moet ik het zo laten en me er gewoon niet aan storen.
Jullie vinden dit misschien een beetje vreemd dat ik hier een probleem van maak maar het is nu eenmaal zo.
Soms merk ik dat ze me juist weer een beetje ontwijk omdat ze zelf niet aan haar gevoel wilt geloven. Ik geef haar ook geen ongelijk.
Wat mijn doel is weet ik ook niet. Ik heb geen doel, ik ben namelijk niet uit op haar. Maar ik wordt er wel een beetje gek van.
Misschien moet ik het haar gewoon vragen. Ik ben wel bang voor haar reactie. Het zal waarschijnlijk ten koste gaan van de vriendschap. Misschien moet ik het zo laten en me er gewoon niet aan storen.
Jullie vinden dit misschien een beetje vreemd dat ik hier een probleem van maak maar het is nu eenmaal zo.
woensdag 24 oktober 2007 om 23:42
Het is dus of negeren en je niet al te veel focussen op haar gedrag of vragen aan haar met het risico dat je een vriendschapsrelatie met haar verliest. Als jullie echt een heel goed contact hebben en je bent zeker van je band met haar moet een vraag als deze jullie vriendschap wel overleven. Weet je zeker dat ze op je valt? Want ik zeg ook tegen mijn vriendinnetjes dat ik van ze hou en ze lief vind. Maar ik wil er toch echt geen relatie mee zoals ik wel een relatie wil met een man.
vrijdag 26 oktober 2007 om 13:25
vrijdag 26 oktober 2007 om 16:19
100% zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Ik weet het pas zeker als ze het mij zelf zegt.
Ze is een stuk ouder dan ik en op haar leeftijd zeg je niet zo snel tegen je vriendinnetjes dat je van ze houd en ze lief vind. Ik bedoel zulke goede vriendinnen zijn we ook weer niet. We zien elkaar heel af en toe buiten werktijd. Maar omdat ze zich zo gedraagt mag ik haar ook heel erg graag. Er is toch een soort van aantrekkingskracht tussen ons.
Ik denk dat ik me er maar niet aan haar gedrag moet storen en haar gewoon als zeer goede collega en vriendin moet blijven zien. Misschien dat ik, al het moment daar is, toch voorzichtig zal vragen of ze niet iets meer voelt voor me.
@ Men. Het onderwerp vrouwenliefde is wel eens even ter sprake geweest en ze liet blijken dat ze er niks tegen heeft en dat ze graag een keer naar de Gay-parade wil.
zaterdag 27 oktober 2007 om 06:41
als je nu zulke goede vriendinnen bent dan kan je het toch ook gewoon bespreekbaar maken lijkt me??? zij heeft een vriend, maar misschien hebben ze wel een heel open en vrije relatie met elkaar...
jij vind haar volgens mij ook echt wel heel leuk......zou je je ook zo gedragen als zij geen vriend had??
jij vind haar volgens mij ook echt wel heel leuk......zou je je ook zo gedragen als zij geen vriend had??
zondag 18 november 2007 om 15:55
Vorige week is er toch iets losgekomen bij haar. Het was namelijk zo dat we wat hadden gekibbeld. Soms zit ik iemand een beetje te pesten voor de lol. Een geintje, zeg maar. Het was ook niks gemeens ofzo.
Ik merkte dat ze mij daarna een beetje ontweek. Waarschijnlijk had ze het dit keer ernstig opgevat.
Ik zat niet zo lekker in mijn vel (niet door het gekibbel, hoor) dus ik liet haar met rust. We zeiden dus erg weinig tegen elkaar.
Het zat haar blijkbaar niet lekker want op een gegeven moment wilde ze me spreken. Ze wilde iets rechtzetten, zei ze.
Ze boodt haar excuus aan dat ze nogal rottig had gereageerd naar mij toe. Maar dat dat ook wel een beetje mijn eigen schuld was omdat ik het uitlokte.
Ze zei me dat ze me niet kwijt wilde en dat ze onze vriendschap heel veel waard vind en dat ik een bijzonder plekje in haar hart heb. Een andere collega had haar iets verteld over mij wat ze niet zo leuk vond en ook daar zat ze erg mee. Wat dat was, wilde ze niet zeggen om ruzie te voorkomen. Ook zei ze dat ze me miste. Ik zei dat ik niet boos was en dat ik onze vriendschap ook veel waard vond enzo. Terwijl ik haar omhelzde, begon ze te huilen.
Ik probeerde haar te troosten en ik heb haar een hele tijd vast gehouden. Eigenlijk had ik willen vragen wat ze nou echt voor me voelt maar dat durfde ik niet. Ik wilde het niet erger maken.
Nu weet ik dus dat ze werkelijk veel om me geeft en dat ik moet opletten met wat ik zeg en doe omdat ze er anders over loopt te piekeren. Ondanks dat ze me inmiddels wel kent en weet hoe ik ben en dat ik soms zit te "pesten".
We spreken elkaar weer gewoon maar we hebben het nog niet over het voorval gehad.
Wat vinden jullie? Onze vriendschap zit wel erg diep bij haar. We zien elkaar zelden buiten werktijd. Heel af en toe gaan we met andere collega's ergens eten maar verder komen we dus niet echt bij elkaar over de vloer.
Ik merkte dat ze mij daarna een beetje ontweek. Waarschijnlijk had ze het dit keer ernstig opgevat.
Ik zat niet zo lekker in mijn vel (niet door het gekibbel, hoor) dus ik liet haar met rust. We zeiden dus erg weinig tegen elkaar.
Het zat haar blijkbaar niet lekker want op een gegeven moment wilde ze me spreken. Ze wilde iets rechtzetten, zei ze.
Ze boodt haar excuus aan dat ze nogal rottig had gereageerd naar mij toe. Maar dat dat ook wel een beetje mijn eigen schuld was omdat ik het uitlokte.
Ze zei me dat ze me niet kwijt wilde en dat ze onze vriendschap heel veel waard vind en dat ik een bijzonder plekje in haar hart heb. Een andere collega had haar iets verteld over mij wat ze niet zo leuk vond en ook daar zat ze erg mee. Wat dat was, wilde ze niet zeggen om ruzie te voorkomen. Ook zei ze dat ze me miste. Ik zei dat ik niet boos was en dat ik onze vriendschap ook veel waard vond enzo. Terwijl ik haar omhelzde, begon ze te huilen.
Ik probeerde haar te troosten en ik heb haar een hele tijd vast gehouden. Eigenlijk had ik willen vragen wat ze nou echt voor me voelt maar dat durfde ik niet. Ik wilde het niet erger maken.
Nu weet ik dus dat ze werkelijk veel om me geeft en dat ik moet opletten met wat ik zeg en doe omdat ze er anders over loopt te piekeren. Ondanks dat ze me inmiddels wel kent en weet hoe ik ben en dat ik soms zit te "pesten".
We spreken elkaar weer gewoon maar we hebben het nog niet over het voorval gehad.
Wat vinden jullie? Onze vriendschap zit wel erg diep bij haar. We zien elkaar zelden buiten werktijd. Heel af en toe gaan we met andere collega's ergens eten maar verder komen we dus niet echt bij elkaar over de vloer.