Condoom gescheurd...

02-01-2014 11:35 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 13:30:

Mijn ouders vinden het niet grappig, omdat ik hypochondrie heb. Ik zit dus al heel snel te beven dat ik iets heb en laat me het liefst iedere week uitgebreid onderzoeken. kies een goede therapeut, dan hoef je volgend jaar het ER niet te gebruiken voor iets waarvan je zelf ook wel weet dat het onzin is
quote:miedo schreef op 02 januari 2014 @ 13:32:

[quote]lizzx schreef op 02 januari 2014 @ 13:26:

Het is ook niet heel erg sociaal dat iedereen die met een ieder onveilig het bed in duikt zich gratis mag testen terwijl iemand altijd veilig vrijt en er een keer een condoom scheurt (wat echt niet het onoverkomelijk is) dit dan wel zelf moet betalen.

TO komt trouwens in aanmerking voor een gratis test, dus waar praten we over?

Dat moeten ze ook direct afschaffen.Volwassen genoeg om sex te hebben qua leeftijd dan ook verder niet miepen.Onder de 18 jaar vind ik het een ander verhaal.Want?
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 13:30:

Mijn ouders vinden het niet grappig, omdat ik hypochondrie heb. Ik zit dus al heel snel te beven dat ik iets heb en laat me het liefst iedere week uitgebreid onderzoeken. Zo weet ik rationeel gezien ook wel dat ik gister 'weinig' risico heb gelopen, puur omdat het eenmalig was en ik gewoon WIL geloven dat hij zich vorig jaar heeft laten testen. Maar het feit dat er een kans is, is voor mij ondraaglijk.

Tsja liegen is aso... ach, dat valt te bezien. 175 euro is gewoon een behoorlijke smak met geld, dat zou je te denken moeten zetten. Ik kan daar een midweek van op vakantie. Natuurlijk is je gezondheid belangrijker, maar zoals reeds genoemd is de kans gewoon klein en de kans is heel groot dat je voor de grap even 175 euro door de plee spoelt. Kun je wel zo gaan doen dat ik dan maar moet gaan sparen, maar alsof iemand daarop zit te wachten? Ik ben gewoon jong en wil ook leuke dingen doen. Beetje stom dat mensen zo gaan oordelen dat ik dan maar in de avonduren zou moeten werken ofzo. Dat bepaal ik zelf wel lijkt me zo ;)Je kiest ook zelf voor een soa test, dus ook zelf betalen.
en wellicht zou je aan je hypochondrie gaan werken wanneer je zelf de kosten ervan voelt?
quote:Rooss4 schreef op 02 januari 2014 @ 12:30:

[...]

Huh? Moet dat dan?

Vraagt to of ze een beetje snugger overkomt? Waar slaat deze opmerking op?Zeg hou eens op met dat geHRS.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
X
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 13:32:

[...]

Wat een onzin! Het hele punt is dat ik GEEN seksueel risicogedrag vertoont heb, want ik slik 1. de pil 2. ik gebruikte een condoom 3. doe niets oraal want dat is ook een risico. Hoezo heb ik risico gedrag vertoond? Omdat ik seks heb gehad? Heeft niemand hier seks dan?

Seks met iemand van wie je niet weet of hij een soa heeft, is een risico.

Dat kun je toch ook zelf bedenken?

Dus wie zoals jij ervoor kiest om sex te hebben met iemand die niet veilig is, kiest er ook zelf voor om misschien een soa test nodig te hebben.Iedereen weet toch dat condooms kunnen scheuren?
En DUS ga ik daarom eerst die GGD proberen. Ik zie verder wel. Ik kan het nu toch nog niet laten testen want het is pas gisteren gebeurd...
quote:Rooss4 schreef op 02 januari 2014 @ 13:17:

Als Soa testen gewoon keurig vergoed werden hoefde niemand te liegen of aan te dikken.

175 euro is heel veel geld voor velen en het ontmoedigt om je te laten testen.

Dan maar aso.Het wordt vergoed door de verzekering. Echter het eigen risico is van toepassing. Net als met een hoop andere dingen waar je zelf geen reet aan kan doen en niet voor gekozen hebt.
X

[...]

Wat een onzin! Het hele punt is dat ik GEEN seksueel risicogedrag vertoont heb, want ik slik 1. de pil 2. ik gebruikte een condoom 3. doe niets oraal want dat is ook een risico. Hoezo heb ik risico gedrag vertoond? Omdat ik seks heb gehad? Heeft niemand hier seks dan?Het risico van seks is nu eenmaal dat je er een SOA van oploopt of zwanger van wordt. Ook als je je beschermt of denkt te beschermen. Wil je 0,0% risico lopen dan moet je geen seks hebben.

[...]

Want?

Er wordt gesproken over asociaal gedrag omdat jij je gratis wil laten testen door middel van het aandikken van de reden waarom je getest moet worden. Vandaar dat ik aangeef dat ik het niet sociaal vind dat er mensen zijn die bewust het risico opzoeken om een SOA te krijgen, door onveilig met meerdere mensen seks te hebben ten opzichte van iemand (jij dus in dit geval) die veilig vrijt en waarbij het fout gaat.

Nogmaals en laatste keer, je komt in aanmerking voor een gratis test. Zie mijn links in voorgaande berichten.
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 13:39:

[...]

Alsjeblieft zeg, doe even normaal. Je kunt toch nooit 100% zeker weten of iemand iets heeft? Ik ga er niet vanuit nee, anders zou ik niet bij zo iemand in bed willen liggen. Maar zeker weten doe je het niet. Gebruik je een condoom en dan is het nog niet goed..... :DMedicijngebruik kan je toch ook niks aan doen en toch mag je die ook lekker van je eigen risico betalen, de volle mep.
[quote]Frizz schreef op 02 januari 2014 @ 13:40:

[...]

Het risico van seks is nu eenmaal dat je er een SOA van oploopt of zwanger van wordt. Ook als je je beschermt of denkt te beschermen. Wil je 0,0% risico lopen dan moet je geen seks hebben.[/quote]

Laat iedereen dat nou eens in zijn of haar oren knopen!!
Laat die vriend gewoon (mee)betalen. Dit is tenslotte iets van jullie beide.
X
X
Een SOA test kan na 2 weken, zie google.

Ik snap je gevoel TO en als je weet dat het niks voor jou is dan stop er gewoon mee. Niet voor iedereen voelt het fijn om zonder relatie seks te hebben en dat is helemaal prima.

Je hypochondrie speelt hier natuurlijk ook een rol in mee. Heb je hier hulp voor? Het is namelijk wel te behandelen maar hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker het wordt.
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 12:52:

Ik ga gewoon binnenkort bellen en dat verhaal een beetje aandikken. Ik zie wel wat ze zeggen en anders wordt het toch de HA. Beetje jammer gewoon dat ik het probeer 'goed' te doen en dat zo'n ding scheurt.Bel inderdaad en dik het lekker aan, dit deel van de samenleving (mijn man en ik) vinden het geen probleem om voor jou test te betalen en zo bespaar je weer de andere leden van de samenleving die dat 'not-done' vinden
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 13:35:

[...]

Sorry, maar ik ga me daar verder niet over uitweiden. Dat gaat toch verder niemand iets aan hoe ik mijn zaakjes met mijn ouders heb geregeld? Het feit is dat ik nog thuis woon en dat mijn ouders mijn medische kosten betalen en dus een factuur krijgen van ieder onderzoekje dat ik laat uitvoeren. Wil niet zeggen dat ze alles zonder pardon betalen, maar het komt in ieder geval voor hun neus. Het feit blijft dat je een groot eigen risico hebt en dat je - totdat dat risico verbruikt is - alles zelf mag dokken. 175 euro gaat gewoon erg ver...als jouw zaakjes er niet toe deden, waren ze hier niet door jou ter sprake gebracht, wel dan?
quote:itsme1973 schreef op 02 januari 2014 @ 14:29:

[...]

als jouw zaakjes er niet toe deden, waren ze hier niet door jou ter sprake gebracht, wel dan? Maar dat wil nog niet zeggen die zaakjes ons óók iets aan gaan omdat zei iets vraagt.
Ook al heb je geen hypochondrie, dan is het natuurlijk heel goed te begrijpen dat je een soa test wil laten doen na een gescheurd condoom na seks met iemand die niet je vaste vriend is.

Zou ik ook doen.

Dus: bel de GGD en leg het verhaal voor, als je niet in een risicogroep zit dan heb je 2 keuzes: opbiechten aan je ouders, of zelf gaan sparen. Wellicht kun je nu een bijbaan zoeken zodat je in de toekomst dit soort dingen zelf kunt oplossen?

En als je nu een baantje zoekt en vind dan heb je binnen 3 maanden heus wel 175 euro bij elkaar gewerkt en laat je je dan testen.
X
X
Als je nou zo'n grote meid bent geworden, betaal je test dan gewoon lekker zelf als je geen recht hebt op een gratis test. Ik vind je erg onvolwassen klinken.

En zet anders even geld opzij om van je hypochondrie af te komen. Of hou je daarvoor ook je handje op bij je ouders? Hoe oud was je ook alweer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven