Condoom gescheurd...

02-01-2014 11:35 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
X
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 14:42:

[...]

Ben jij altijd zo vervelend, met dat soort tegenvragen en lampjes? Wat een hater zeg. Ik vraag iets over een soa-test en ik wil mijn ei even kwijt. Ik hoef geen preek over hoe ik zelf het brood uit mijn mond zou moeten sparen om zo'n test te betalen voor iets dat buiten mijn schuld staat. Please zeg. Ga lekker ergens anders mensen afzeiken.Hoezo 'schuld'? Het is gewoon één van de mogelijke consequenties van het hebben van seks.
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 14:47:

feit blijft dat het een duur grapje is voor iets wat ik niet bewust veroorzaakt heb.

Daar gaat het dus een beetje mis in jouw denkwijze. Ook als je het niet bewust veroorzaakt zijn de consequenties voor jezelf. Waarom zou de gemeenschap het moeten betalen, heeft de rest van Nederland het bewust veroorzaakt? Nee toch?

Ik maak helaas ook ziektekosten waarvoor ik mijn eigen risico aanboor, kosten waar ik helemaal niks aan kan doen. Toch kost het geld. Baal ik ook van hoor, daar niet van, maar het is zoals het is.
De meeste zaken waarbij je gebruik moet maken van de ziektekostenverzekering veroorzaak je niet bewust.

Tenminste, als het goed is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Ik hoef geen preek over hoe ik zelf het brood uit mijn mond zou moeten sparen om zo'n test te betalen voor iets dat buiten mijn schuld staat. Please zeg. Ga lekker ergens anders mensen afzeiken.

Kom nou toch, een midweek vakantie of 'leuke dingen doen' is nou niet echt brood dat je uit je mond spaart.

Je hebt seks gehad, er gebeurde een ongelukje. Gevolg is dat je moet laten testen en dat kost geld. Dat is een risico dat er nou eenmaal bij hoort.
Zeg maar Spijker.

hoe ik zelf het brood uit mijn mond zou moeten sparen om zo'n test te betalen voor iets dat buiten mijn schuld staat.

Als je seks hebt loop je nu eenmaal risico, dus je hebt altijd nog meer 'schuld' dan iemand die vanuit het niets ziek is geworden en óók zijn of haar eigen risico moet ophoesten. Jij had dit kunnen voorkomen; je hebt namelijk vrijwillig seks gehad met een partner waarvan je niet 100% zeker weet dat hij soa-vrij is. Iemand met een ernstige ziekte heeft dat in de meeste gevallen niet kunnen voorkomen.

Enne... 'het brood uit je mond sparen'? Doe niet zo dramatisch joh! Ik neem aan dat als je je eigen ziektekosten nog niet eens zelf betaalt op je 23e je ouders ook je boterhammen wel voor je zullen betalen.
quote:Jippertje schreef op 02 januari 2014 @ 14:31:

[...]

Maar dat wil nog niet zeggen die zaakjes ons óók iets aan gaan omdat zei zij iets vraagt.

dan zou je nog eens goed moeten lezen

dat ze haar zaakjes niet voor elkaar heeft, noemt ze als reden geen test bij de HA te willen doen

[...]

Ben jij altijd zo vervelend, met dat soort tegenvragen en lampjes? Wat een hater zeg. Ik vraag iets over een soa-test en ik wil mijn ei even kwijt. Ik hoef geen preek over hoe ik zelf het brood uit mijn mond zou moeten sparen om zo'n test te betalen voor iets dat buiten mijn schuld staat. Please zeg. Ga lekker ergens anders mensen afzeiken.

zie hieronder

en het brood uit je mond sparen?

je ouders betalen wel je ziektekosten maar je krijgt geen eten?

't is wat........
Je hebt risico gelopen door met iemand naar bed te gaan die jouw vaste partner niet is.

Dat er iets kan gebeuren zoals een gescheurd condoom, is niet te hopen maar ook niet ondenkbaar. Je doet nu net alsof er iets onmogelijks met jou is gebeurd.

Op dit moment ben je alleen het slachtoffer uit aan het hangen. Dat is het punt waardoor iedereen vind dat je kinderlijk overkomt.

Dat jouw ouders veel voor jou betalen is misschien erg fijn, maar aan elk voordeel zit een nadeel.

Als je wil dat ze zich er niet mee bemoeien betaal jij alles toch gewoon zelf?
X
Seks is nooit 100% safe. Zo simpel is het.
Zodra er maar "pikant" onderwerp op centrale forumoverzicht langskomt... komen de zeikers ook gelijk overlopen naar het sekstopic....

Dan lees ik ook nog

Frizz Profiel

2068 berichten

Voeg toe als contact

02-01-2014, 16:12

Dan moet je haast wel denken dat er jaaaaaren terug veel meer condooms zijn gescheurd met noodlottige gevolgen vandien..... Lopen nu wel erg veel zeikers op vivaforum rond!

Sorry TO gewoon even langs de GGD zou ik zeggen!
Delen doe je samen
Als je het zelf moet betalen zorg dan dat de test van je eigen risico gaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:maybibi schreef op 02 januari 2014 @ 17:33:

Zodra er maar "pikant" onderwerp op centrale forumoverzicht langskomt... komen de zeikers ook gelijk overlopen naar het sekstopic....

Dan lees ik ook nog

Frizz Profiel

2068 berichten

Voeg toe als contact

02-01-2014, 16:12

Dan moet je haast wel denken dat er jaaaaaren terug veel meer condooms zijn gescheurd met noodlottige gevolgen vandien..... Lopen nu wel erg veel zeikers op vivaforum rond!

Sorry TO gewoon even langs de GGD zou ik zeggen!Wat is nu eigenlijk je punt?
50/50 met je scharrel?
quote:Fame schreef op 02 januari 2014 @ 15:05:

De meeste zaken waarbij je gebruik moet maken van de ziektekostenverzekering veroorzaak je niet bewust.

Tenminste, als het goed is.

Precies!

En verder sluit ik me helemaal bij Frizz aan.

Gewoon lekker zelf betalen TO, en volgende keer je wat volwassener opstellen als het op sex aankomt.
quote:miedo schreef op 02 januari 2014 @ 18:11:

en volgende keer je wat volwassener opstellen als het op sex aankomt.Wat de seks betreft heeft ze het toch prima gedaan? En ze heeft nu ook besloten (als nodig) zelf de kosten te betalen.
quote:Frizz schreef op 02 januari 2014 @ 18:14:

[...]

Wat de seks betreft heeft ze het toch prima gedaan? En ze heeft nu ook besloten (als nodig) zelf de kosten te betalen.

Ze vond dat ze geen risico liep met een niet -getest persoon.En denkt er ook niet bij na dat er ook genoeg ongewenste zwangerschappen met de anti-conceptiepil zijn!!

Erg volwassen komt het niet over bij mij.
quote:ctje1 schreef op 02 januari 2014 @ 15:54:

In ieder geval, ik heb genoeg info. Na een week of 8 bel ik de ggd en vraag of ik in aanmerking kom voor zo'n test. Zo niet, betaal ik het zelf wel.Dan kun je nu, donderdag 2 jan, alvast beginnen met sparen!
quote:miedo schreef op 02 januari 2014 @ 18:17:

[...]

Ze vond dat ze geen risico liep met een niet -getest persoon.En denkt er ook niet bij na dat er ook genoeg ongewenste zwangerschappen met de anti-conceptiepil zijn!!

Erg volwassen komt het niet over bij mij.Miedo misschien moet je gaan solliciteren bij het klooster.
quote:miedo schreef op 02 januari 2014 @ 18:17:

[...]

Erg volwassen komt het niet over bij mij.Nou komop, een condoom kan scheuren hoor.
quote:lizzx schreef op 02 januari 2014 @ 18:33:

[...]

Miedo misschien moet je gaan solliciteren bij het klooster.Ik denk gewoon nuchter na, zou TO ook eens moeten doen.
Nou ook niet meteen panieken lijkt me. Ik ben vroeger vrij dom geweest en heb meer dan een paar keer onbeschermd gevreeën met foute mannen. Toen ik mijn huidige ontmoette hebben we ons allebei laten testen en allebei gewoon clean. Het was trouwens wel fijn om te weten.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:boannan schreef op 02 januari 2014 @ 19:07:

Nou ook niet meteen panieken lijkt me. Ik ben vroeger vrij dom geweest en heb meer dan een paar keer onbeschermd gevreeën met foute mannen. Toen ik mijn huidige ontmoette hebben we ons allebei laten testen en allebei gewoon clean. Het was trouwens wel fijn om te weten.Het gaat er om dat TO haar eigen kosten voor een soa test niet wil betalen.
quote:Frizz schreef op 02 januari 2014 @ 19:00:

[...]

Nou komop, een condoom kan scheuren hoor.Misschien ben ik nu wel roomser dan de paus inderdaad:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven