Condooms
zaterdag 21 december 2013 om 01:12
quote:Geroldine schreef op 21 december 2013 @ 00:52:
[...]
Als jij geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en je neukt in de rondte, ben jij voor een ieder een virus! Je snapt het echt niet he?
Ik snap het inderdaad niet.
Laten we het eens ontleden.
Als ik onbeschermde seks heb, maak ik kans op een SOA.
Dus laten we ervan uit gaan dat ik een SOA heb opgelopen van man nummer 1, maar dit nog niet weet.
Ik ga vervolgens wederom seks hebben, en weer zonder condoom, dit maal met man nummer 2. Man pakt zelf dus ook geen condoom, wetende dat hij daarmee een risico loopt op een SOA.
Man loopt vervolgens deze SOA ook op.
Ik laat mij op een bepaald moment testen en kom erachter dat ik een SOA heb. Dan bel ik man nummer 1 op om te zeggen dat ik van hem een SOA heb gekregen dus dat hij zich beter laat testen,
en bel ik man nummer 2 op om aan te geven dat ik een SOA heb, dus dat hij zich beter kan laten testen.
Ondertussen baal ik als een stekker natuurlijk, want ik ben ziek geworden van onverantwoordelijk gedrag.
Vind het jammer voor man 1 en 2, maar denk bij mezelf, sja, hadden jullie het maar met condoom moeten doen.
Duidelijk?
Ik snap dus heel goed wat er gaande is, ik heb er gewoon een bepaald denkbeeld over, waarin ik alleen verantwoordelijk ben voor mezelf, en niet voor anderen.
[...]
Als jij geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en je neukt in de rondte, ben jij voor een ieder een virus! Je snapt het echt niet he?
Ik snap het inderdaad niet.
Laten we het eens ontleden.
Als ik onbeschermde seks heb, maak ik kans op een SOA.
Dus laten we ervan uit gaan dat ik een SOA heb opgelopen van man nummer 1, maar dit nog niet weet.
Ik ga vervolgens wederom seks hebben, en weer zonder condoom, dit maal met man nummer 2. Man pakt zelf dus ook geen condoom, wetende dat hij daarmee een risico loopt op een SOA.
Man loopt vervolgens deze SOA ook op.
Ik laat mij op een bepaald moment testen en kom erachter dat ik een SOA heb. Dan bel ik man nummer 1 op om te zeggen dat ik van hem een SOA heb gekregen dus dat hij zich beter laat testen,
en bel ik man nummer 2 op om aan te geven dat ik een SOA heb, dus dat hij zich beter kan laten testen.
Ondertussen baal ik als een stekker natuurlijk, want ik ben ziek geworden van onverantwoordelijk gedrag.
Vind het jammer voor man 1 en 2, maar denk bij mezelf, sja, hadden jullie het maar met condoom moeten doen.
Duidelijk?
Ik snap dus heel goed wat er gaande is, ik heb er gewoon een bepaald denkbeeld over, waarin ik alleen verantwoordelijk ben voor mezelf, en niet voor anderen.
zaterdag 21 december 2013 om 01:16
quote:Rary schreef op 21 december 2013 @ 01:12:
[...]
Ik snap het inderdaad niet.
Laten we het eens ontleden.
Als ik onbeschermde seks heb, maak ik kans op een SOA.
Dus laten we ervan uit gaan dat ik een SOA heb opgelopen van man nummer 1, maar dit nog niet weet.
Ik ga vervolgens wederom seks hebben, en weer zonder condoom, dit maal met man nummer 2. Man pakt zelf dus ook geen condoom, wetende dat hij daarmee een risico loopt op een SOA.
Man loopt vervolgens deze SOA ook op.
Ik laat mij op een bepaald moment testen en kom erachter dat ik een SOA heb. Dan bel ik man nummer 1 op om te zeggen dat ik van hem een SOA heb gekregen dus dat hij zich beter laat testen,
en bel ik man nummer 2 op om aan te geven dat ik een SOA heb, dus dat hij zich beter kan laten testen.
Ondertussen baal ik als een stekker natuurlijk, want ik ben ziek geworden van onverantwoordelijk gedrag.
Vind het jammer voor man 1 en 2, maar denk bij mezelf, sja, hadden jullie het maar met condoom moeten doen.
Duidelijk?
Ik snap dus heel goed wat er gaande is, ik heb er gewoon een bepaald denkbeeld over, waarin ik alleen verantwoordelijk ben voor mezelf, en niet voor anderen.Lekker makkelijk he, de verantwoordelijkheid vooral bij anderen leggen?
[...]
Ik snap het inderdaad niet.
Laten we het eens ontleden.
Als ik onbeschermde seks heb, maak ik kans op een SOA.
Dus laten we ervan uit gaan dat ik een SOA heb opgelopen van man nummer 1, maar dit nog niet weet.
Ik ga vervolgens wederom seks hebben, en weer zonder condoom, dit maal met man nummer 2. Man pakt zelf dus ook geen condoom, wetende dat hij daarmee een risico loopt op een SOA.
Man loopt vervolgens deze SOA ook op.
Ik laat mij op een bepaald moment testen en kom erachter dat ik een SOA heb. Dan bel ik man nummer 1 op om te zeggen dat ik van hem een SOA heb gekregen dus dat hij zich beter laat testen,
en bel ik man nummer 2 op om aan te geven dat ik een SOA heb, dus dat hij zich beter kan laten testen.
Ondertussen baal ik als een stekker natuurlijk, want ik ben ziek geworden van onverantwoordelijk gedrag.
Vind het jammer voor man 1 en 2, maar denk bij mezelf, sja, hadden jullie het maar met condoom moeten doen.
Duidelijk?
Ik snap dus heel goed wat er gaande is, ik heb er gewoon een bepaald denkbeeld over, waarin ik alleen verantwoordelijk ben voor mezelf, en niet voor anderen.Lekker makkelijk he, de verantwoordelijkheid vooral bij anderen leggen?
zaterdag 21 december 2013 om 01:19
quote:Geroldine schreef op 21 december 2013 @ 01:16:
[...]
Lekker makkelijk he, de schuld vooral bij anderen leggen?
Hoezo leg ik nu weer de schuld bij anderen?
Als ik onveilige seks heb, komt dat doordat ik, en de ander, geen condoom hebben gebruikt.
De Soa loop ik op door die betreffende man.
Maar het is mijn eigen schuld als ik de SOA oploop, had ik maar een condoom moeten gebruiken.
[...]
Lekker makkelijk he, de schuld vooral bij anderen leggen?
Hoezo leg ik nu weer de schuld bij anderen?
Als ik onveilige seks heb, komt dat doordat ik, en de ander, geen condoom hebben gebruikt.
De Soa loop ik op door die betreffende man.
Maar het is mijn eigen schuld als ik de SOA oploop, had ik maar een condoom moeten gebruiken.
zaterdag 21 december 2013 om 02:41
quote:Geroldine schreef op 21 december 2013 @ 01:16:
[...]
Lekker makkelijk he, de verantwoordelijkheid vooral bij anderen leggen?Mwa. Soa's zijn in nederland statistisch nauwelijks van invloed op de gemiddelde levensverwachting van heteroseksuelen. Volgens mij overlijden er in nederland evenveel hetero's aan soa's als aan kalknagels of aambeien of muggenbeten.
[...]
Lekker makkelijk he, de verantwoordelijkheid vooral bij anderen leggen?Mwa. Soa's zijn in nederland statistisch nauwelijks van invloed op de gemiddelde levensverwachting van heteroseksuelen. Volgens mij overlijden er in nederland evenveel hetero's aan soa's als aan kalknagels of aambeien of muggenbeten.
zaterdag 21 december 2013 om 06:30
Je hoeft ook niet te overlijden aan een soa om er toch last van te krijgen en ongemerkt anderen te besmetten. In Amsterdam komen relatief veel soa's voor, mensen zijn ook niet altijd duidelijk en eerlijk over hun seksuele trouw en voorkeuren.
Ik ken meerdere mensen die tgv herhalend risico gedrag ziektes hebben opgelopen. Drugs en alcohol zorgen tevens voor meer risicovol gedrag op seksueel gebied en iemand die het nu met jou doet die doet dat morgen of van de week met iemand anders.
Ik ken meerdere mensen die tgv herhalend risico gedrag ziektes hebben opgelopen. Drugs en alcohol zorgen tevens voor meer risicovol gedrag op seksueel gebied en iemand die het nu met jou doet die doet dat morgen of van de week met iemand anders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 21 december 2013 om 08:56
Het is maar net in welke 'scene' je verkeert.
Er is een grote groep mensen die misschien één, misschien minder dan één sekspartner per jaar heeft en niet 'rondneukt'. Die ook alleen vissen in dezelfde vijver als waar ze zelf in rondzwemmen en niet aan meerdere sekspartners tegelijk doet.
Ik meen wel dat vrouwen meer risico lopen om door een man besmet te worden dan andersom; vrouwen hebben nu eenmaal een veel groter oppervlak aan slijmvlies (waar de besmetting plaatsvindt).
Het heeft ook met leeftijd en kennis te maken; toen ik 20 was, wist ik niks. Volgens mij ga je ook zorgvuldiger met je gezondheid om wanneer je wat ouder bent, kinderen hebt etc.
Er is een grote groep mensen die misschien één, misschien minder dan één sekspartner per jaar heeft en niet 'rondneukt'. Die ook alleen vissen in dezelfde vijver als waar ze zelf in rondzwemmen en niet aan meerdere sekspartners tegelijk doet.
Ik meen wel dat vrouwen meer risico lopen om door een man besmet te worden dan andersom; vrouwen hebben nu eenmaal een veel groter oppervlak aan slijmvlies (waar de besmetting plaatsvindt).
Het heeft ook met leeftijd en kennis te maken; toen ik 20 was, wist ik niks. Volgens mij ga je ook zorgvuldiger met je gezondheid om wanneer je wat ouder bent, kinderen hebt etc.
zaterdag 21 december 2013 om 09:31
Voor de risico-analyse is het cruciaal dat je eerlijk tegen elkaar bent. Wanneer je een beetje nadenkt, kun je best zelf een aantal omstandigheden bedenken waardoor je zelf of die ander minder genegen is de waarheid te vertellen;
Bij vrouwen: ik wil niet als een slet overkomen wanneer ik vertel dat ik er afgelopen maand al 3 gehad heb
Bij mannen: kan mij het schelen; kut is kut en ik moet.
Bij beiden: drank, heftige verliefdheid, naïviteit.
Wanneer je consequent elke keer aan de hand van de risico-analyse bepaalt of je een condoom moet gebruiken (voor jezelf en voor die ander), kun je best bepalen of het veilig is sinds je laatste SOA-test.
Bij vrouwen: ik wil niet als een slet overkomen wanneer ik vertel dat ik er afgelopen maand al 3 gehad heb
Bij mannen: kan mij het schelen; kut is kut en ik moet.
Bij beiden: drank, heftige verliefdheid, naïviteit.
Wanneer je consequent elke keer aan de hand van de risico-analyse bepaalt of je een condoom moet gebruiken (voor jezelf en voor die ander), kun je best bepalen of het veilig is sinds je laatste SOA-test.
zaterdag 21 december 2013 om 10:08
quote:Amand schreef op 21 december 2013 @ 09:31:
Voor de risico-analyse is het cruciaal dat je eerlijk tegen elkaar bent. Wanneer je een beetje nadenkt, kun je best zelf een aantal omstandigheden bedenken waardoor je zelf of die ander minder genegen is de waarheid te vertellen;
Bij vrouwen: ik wil niet als een slet overkomen wanneer ik vertel dat ik er afgelopen maand al 3 gehad heb
Bij mannen: kan mij het schelen; kut is kut en ik moet.
Bij beiden: drank, heftige verliefdheid, naïviteit.
Wanneer je consequent elke keer aan de hand van de risico-analyse bepaalt of je een condoom moet gebruiken (voor jezelf en voor die ander), kun je best bepalen of het veilig is sinds je laatste SOA-test.Je kunt toch helemaal niet bepalen of het veilig is om het zonder condoom te doen met een scharrel? Je kunt het alleen proberen in te schatten en dat is gewoon ontzettend dom. Ik vind dat Russisch roulette met je gezondheid.
Voor de risico-analyse is het cruciaal dat je eerlijk tegen elkaar bent. Wanneer je een beetje nadenkt, kun je best zelf een aantal omstandigheden bedenken waardoor je zelf of die ander minder genegen is de waarheid te vertellen;
Bij vrouwen: ik wil niet als een slet overkomen wanneer ik vertel dat ik er afgelopen maand al 3 gehad heb
Bij mannen: kan mij het schelen; kut is kut en ik moet.
Bij beiden: drank, heftige verliefdheid, naïviteit.
Wanneer je consequent elke keer aan de hand van de risico-analyse bepaalt of je een condoom moet gebruiken (voor jezelf en voor die ander), kun je best bepalen of het veilig is sinds je laatste SOA-test.Je kunt toch helemaal niet bepalen of het veilig is om het zonder condoom te doen met een scharrel? Je kunt het alleen proberen in te schatten en dat is gewoon ontzettend dom. Ik vind dat Russisch roulette met je gezondheid.
Some flies are too awesome for the wall