Discussie: wanneer is een vrouw 'makkelijk'?

18-06-2019 17:04 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb nu al een tijdje regelmatig discussies met vriendinnen/ouders over dit onderwerp. Ik volg nu het vak seksuologie en het valt me op dat veel vooroordelen helemaal geïnternaliseerd zijn. Zo erg zelfs dat ik mezelf er ook op betrap dat ik vrouwen heel anders beoordeel als het om seksueel gedrag gaat dan mannen. Ik zit zelf weer op Tinder en na al dat swipen was ik ook wel eens benieuwd hoe de ‘vrouwenprofielen’ eruit zien. Het viel me op dat enkele dames er vrij duidelijke teksten bij hadden gezet (‘niet op zoek naar een relatie, gewoon plezier’). Ik merk bij mezelf dat ik meteen een soort minachting voel als ik zoiets lees, terwijl mannen op Tinder schaamteloos op zoek zijn naar casual seks.

Waarom worden vrouwen anders behandeld dan mannen als het om seks gaat? Vrouwen worden als lustobject gezien, maar moeten tegelijkertijd mysterieus en hard to get zijn. Dat is een eis waar je als vrouw onmogelijk aan kunt voldoen. Ondertussen kunnen mannen doen wat ze willen zonder dat iemand ze erop wijst. Waarom worden mannen die zo schaamteloos op zoek zijn naar seks niet ‘geslutshamed’?

Ik heb het idee dat de hele maatschappij is ingericht op het plezier van de man (vrouwen moeten sexy, verleidelijk en trouw zijn) en het indammen van het plezier van vrouwen (slutshamen, roddelen, schaamte). Ik had laatst een discussie met mijn moeder (die gelovig is opgevoed maar dat nu niet meer is). Zij vond dat vrouwen nu veel te makkelijk zijn en zich te snel laten overhalen om seks te hebben. Ik begrijp niet waarom het voor vrouwen niet mogelijk is om ervoor uit te komen dat ze zin hebben in een avontuurtje of het simpelweg prima vinden om bij een eerste date het bed in te duiken. Het lijkt helemaal geen optie te zijn dat je dat als (jonge) vrouw gewoon hartstikke leuk vindt, daarvan geniet, en dat het niets te maken heeft met een lage eigenwaarde. Ben je alleen makkelijk als je seks hebt met mannen om je gevoel van eigenwaarde te verhogen of überhaupt al als je veel casual seks hebt omdat je dat gewoon leuk vindt?

Ik weet dat er ook veel (jonge/toekomstige) ouders op dit forum zitten en ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Geef je je zoon meer vrijheid op het gebied van seks dan je dochter? Kan je dochter van (casual) seks genieten zonder het label ‘makkelijk’ te krijgen?
'You can't always get what you want'
ClumsyNinja schreef:
18-06-2019 17:56
Als het nog steeds normaal zou zijn zou er helemaal geen reden zijn om daar stiekem foto’s van te gaan maken.
Dat vraag ik me af. Vroeger kostte het veel meer moeite om een foto te maken en het op internet plaatsen te plaatsen. Dat doe je nu binnen een paar seconden. Er zullen altijd sulletjes tussenzitten die het grappig vinden om zoiets op internet te plaatsen en daarnaast vond vast niet iedereen dit vroeger normaal. Dat rondneuken wat men tegenwoordig veel lijkt te doen, wordt doorgaans ook normaal gevonden. Dat vind ook niet iedereen normaal en ik denk ook niet dat er ooit een moment gaat komen dat iedereen het altijd eens is met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Doe gewoon waar je zin in hebt als vrouw, maar zelf zou ik geen trek hebben in een man met een dubbele moraal, die het van zichzelf wel oke vindt om er op los geneukt te hebben en er nog steeds op los te neuken, maar van mij verwacht dat ik braaf stilgezeten heb tot hij voorbij kwam. Bah. Net zo iemand gedumpt dus ik kijk voortaan wel beter uit
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
18-06-2019 17:56
Als het nog steeds normaal zou zijn zou er helemaal geen reden zijn om daar stiekem foto’s van te gaan maken.
En als je je weinig aantrekt van het meer bekrompen deel der natie zal zo’n foto ook niet veel impact hebben.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zou je eigenlijk kunnen stellen dat alle mannen makkelijk zijn, en of slettebakken?
iones schreef:
18-06-2019 18:34
Zou je eigenlijk kunnen stellen dat alle mannen makkelijk zijn, en of slettebakken?
Dat zou betekenen dat alle mannen hetzelfde zijn, en dat zijn ze niet.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
18-06-2019 18:34
Zou je eigenlijk kunnen stellen dat alle mannen makkelijk zijn, en of slettebakken?
Er zijn legio mannen die ook erg moeilijk doen over seks.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-06-2019 18:39
Er zijn legio mannen die ook erg moeilijk doen over seks.
Echt ?!
Voor mijn idee kom ik die mannen nauwelijks tegen
Ben jij een man of vrouw to?

Geef je je zoon meer vrijheid op het gebied van seks dan je dochter? Kan je dochter van (casual) seks genieten zonder het label ‘makkelijk’ te krijgen?

Allebei even veel lijkt me. Ze mogen met iedereen seks hebben als ze het maar veilig doen. Een Soa is geen pretje. En ook veilige situaties, niet zomaar bij iemand thuis oid. Ik heb zelf wel dingen meegemaakt waarvan ik achteraf dacht, oei dat is niet zo veilig. Dat wil ik ze wel meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak geen onderscheid tussen man en vrouw bij dit onderwerp. Vind dit hele onderwerp ook niet bijzonder genoeg om er een mening over te hebben.
hevig schreef:
18-06-2019 19:05
Echt ?!
Voor mijn idee kom ik die mannen nauwelijks tegen
Of misschien doen sommige mannen gewoon heel stoer. Aangezien het bij mannen als normaal wordt gezien en daar willen ze niet van afwijken. En ja, ik heb ervaring met zo'n man.
Alle reacties Link kopieren
Suzan, het zal wel een vooroordeel zijn van mij
Alle reacties Link kopieren
Een vrouw kan zwanger raken wanneer ze zich laat neuken. En dat kan voor haar levensbepalende consequenties hebben, net als voor het kind dat ze eventueel als gevolg daarvan gaat baren. Dat is de enige reden dat de seksuele moraal van vrouwen anders beschouwd wordt dan die van mannen (okee, nog naast dat vrouwen geneukt worden en mannen neuken).

Je dissertatie is volkomen overbodig, TO. Niet heel zelden vraagt het om niets meer dan gezond verstand om te zien hoe dingen in elkaar steken.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
En daar ging het gezond verstand dus. Jammer.
Het idee dat vrouwen seksuele wezens zijn met verlangens en een lijf dat net als mannen gemaakt is om seksueel genot te ervaren, dringt maar moeilijk door.
Alle reacties Link kopieren
Tsja wat mij betreft gaan ze beiden hun goddelijke gang maar, precies zoals zij zelf blieven als ze het maar veilig doen. Ik heb er als ouder van een zoon en dochter geen oordeel of denken bij, behalve dan dat ze moeten genieten als ze het willen. Vreemde is alleen dat zij zelf vol oordelen en veroordelingen zitten op dit gebied en ik denk wel eens dat de jongeren nu soms lijken te zijn opgegroeid in de jaren 50 of eerder. Ik gun sommigen dan ook echt meer vrijheid van denken en leven op dit gebied.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
18-06-2019 22:36
En daar ging het gezond verstand dus. Jammer.
Dit is niet het dick-swinging-topic hoor. Nog even daargelaten dat je virtueel elke lengte en dikte kunt pretenderen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-06-2019 18:39
Er zijn legio mannen die ook erg moeilijk doen over seks.
Zeker, meer dan ooit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
hevig schreef:
18-06-2019 19:05
Echt ?!
Voor mijn idee kom ik die mannen nauwelijks tegen
Hier net nog. Ik zeg tegen man “neuken”, hij zegt nee. Nou sta je dan, met je goede gedrag. Moeilijk gedrag. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-06-2019 18:39
Dat zou betekenen dat alle mannen hetzelfde zijn, en dat zijn ze niet.
Alleen als dat het enige is waarin mannen zich kunnen onderscheiden heb je gelijk. Maar mannen kunnen zich in meer dingen onderscheiden dus heb je ongelijk.
madamzonderm schreef:
18-06-2019 22:51
Alleen als dat het enige is waarin mannen zich kunnen onderscheiden heb je gelijk. Maar mannen kunnen zich in meer dingen onderscheiden dus heb je ongelijk.
Het gaat dan ook over specifiek dit onderwerp :roll:
Alle reacties Link kopieren
Sigmund Freud was een perverse charlatan en cultleider. Mensen die zich naar hem vernoemen neem ik derhalve niet al te serieus.
We used to be friends...
.
anoniem_385719 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 23:18
Reden: Lama
99.10% gewijzigd
Shadesofblue schreef:
18-06-2019 22:58
Grootste lul is al bekend hoor
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-06-2019 22:55
Het gaat dan ook over specifiek dit onderwerp :roll:
Sorry, misschien was ik wel wat intens. Maar zelfs als het over een specifiek onderwerp gaat denk ik dat je redenatie niet zo beantwoord. oudebaas geeft een reden waarom je niet naar juistheid zou kunnen zeggen wat iones vraagt.

Wie versterkt dat beeld dat vrouwen 'makkelijk' zijn? Vrouwen onderling of ook mannen? Wat ik denk te zien is dat vrouwen soms neerkijken op 'makkelijke' vrouwen en mannen soms ook en soms opportunistisch zijn bij 'makkelijke' vrouwen. Hoe zien anderen dat?
Het is maar hoe je het zelf ziet.. Ik zie het namelijk niet zo. De term ''slet'' zou ik alleen gebruiken als een vrouw structureel vreemdgaat met meerdere mannen.

Ik vind een man die veel seks heeft even 'erg' als een vrouw die dat doet.

Maarja, ik ben er anders in misschien.. Ik moedig juist vrouwen aan om veel sex te hebben. Is niets mis mee.

Daarbij, als je er dieper op ingaat. Dan zit het toch in de natuur (van zowel man als vrouw) dus om het dan maar raar te vinden slaat eigenlijk helemaal nergens op.

Dan nog off topic. Een vrouw zoekt de beste man, qua uiterlijk en financiele positie. Een man zoekt vooral een vrouw voor de voortplanting.

Uitzonderingen uiteraard daargelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven