Discussie: wanneer is een vrouw 'makkelijk'?

18-06-2019 17:04 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb nu al een tijdje regelmatig discussies met vriendinnen/ouders over dit onderwerp. Ik volg nu het vak seksuologie en het valt me op dat veel vooroordelen helemaal geïnternaliseerd zijn. Zo erg zelfs dat ik mezelf er ook op betrap dat ik vrouwen heel anders beoordeel als het om seksueel gedrag gaat dan mannen. Ik zit zelf weer op Tinder en na al dat swipen was ik ook wel eens benieuwd hoe de ‘vrouwenprofielen’ eruit zien. Het viel me op dat enkele dames er vrij duidelijke teksten bij hadden gezet (‘niet op zoek naar een relatie, gewoon plezier’). Ik merk bij mezelf dat ik meteen een soort minachting voel als ik zoiets lees, terwijl mannen op Tinder schaamteloos op zoek zijn naar casual seks.

Waarom worden vrouwen anders behandeld dan mannen als het om seks gaat? Vrouwen worden als lustobject gezien, maar moeten tegelijkertijd mysterieus en hard to get zijn. Dat is een eis waar je als vrouw onmogelijk aan kunt voldoen. Ondertussen kunnen mannen doen wat ze willen zonder dat iemand ze erop wijst. Waarom worden mannen die zo schaamteloos op zoek zijn naar seks niet ‘geslutshamed’?

Ik heb het idee dat de hele maatschappij is ingericht op het plezier van de man (vrouwen moeten sexy, verleidelijk en trouw zijn) en het indammen van het plezier van vrouwen (slutshamen, roddelen, schaamte). Ik had laatst een discussie met mijn moeder (die gelovig is opgevoed maar dat nu niet meer is). Zij vond dat vrouwen nu veel te makkelijk zijn en zich te snel laten overhalen om seks te hebben. Ik begrijp niet waarom het voor vrouwen niet mogelijk is om ervoor uit te komen dat ze zin hebben in een avontuurtje of het simpelweg prima vinden om bij een eerste date het bed in te duiken. Het lijkt helemaal geen optie te zijn dat je dat als (jonge) vrouw gewoon hartstikke leuk vindt, daarvan geniet, en dat het niets te maken heeft met een lage eigenwaarde. Ben je alleen makkelijk als je seks hebt met mannen om je gevoel van eigenwaarde te verhogen of überhaupt al als je veel casual seks hebt omdat je dat gewoon leuk vindt?

Ik weet dat er ook veel (jonge/toekomstige) ouders op dit forum zitten en ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Geef je je zoon meer vrijheid op het gebied van seks dan je dochter? Kan je dochter van (casual) seks genieten zonder het label ‘makkelijk’ te krijgen?
'You can't always get what you want'
Alle reacties Link kopieren
.....maar wat dacht je van de andere kant van dit verhaal:

Natuurlijk doet hij aardig, hij's een man, hij wil neuken

Oh een drankje aan bieden.....? Hmmm.... hij wil vast seks......

Mannen denken met hun lul.....


Over mannen wordt net zo krom gedacht als over vrouwen....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
21-06-2019 09:11
.....maar wat dacht je van de andere kant van dit verhaal:

Natuurlijk doet hij aardig, hij's een man, hij wil neuken

Oh een drankje aan bieden.....? Hmmm.... hij wil vast seks......

Mannen denken met hun lul.....


Over mannen wordt net zo krom gedacht als over vrouwen....


Als ik jou nou gelijk geef, wil je dan misschien een keertje met me neuken iets drinken?
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring zijn de meeste vrouwen op Tinder wel degelijk in voor een avontuurtje. Degenen die echt alleen iets serieus willen zijn zwaar in de minderheid, ongeacht wat ze in hun profiel zetten.

Het is natuurlijk wel zo dat als je als vrouw in je tinderprofiel zet dat je op zoek bent naar een avontuurtje, het alleen nog maar om seks gaat en je dus een bepaald soort mannen aantrekt.
julius schreef:
21-06-2019 12:15
In mijn ervaring zijn de meeste vrouwen op Tinder wel degelijk in voor een avontuurtje. Degenen die echt alleen iets serieus willen zijn zwaar in de minderheid, ongeacht wat ze in hun profiel zetten.

Het is natuurlijk wel zo dat als je als vrouw in je tinderprofiel zet dat je op zoek bent naar een avontuurtje, het alleen nog maar om seks gaat en je dus een bepaald soort mannen aantrekt.

En als mannen dat er in zetten niet?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-06-2019 12:17
En als mannen dat er in zetten niet?
Ik heb geen idee hoeveel vrouwen daar positief op reageren, maar als een vrouw daar positief op reageert zal het ook alleen maar om seks gaan ja.
julius schreef:
21-06-2019 12:15
Het is natuurlijk wel zo dat als je als vrouw in je tinderprofiel zet dat je op zoek bent naar een avontuurtje, het alleen nog maar om seks gaat en je dus een bepaald soort mannen aantrekt.
Dat is dan toch ook de bedoeling? Als je seks zoekt dan wil je toch mannen aantrekken die dat willen leveren? En niet iemand jou wil voorstellen aan z’n moeder?

Het lijkt net alsof je als vrouw alleen een avontuurtje mag hebben met iemand die ook relatiemateriaal is. Het is juist heerlijk om avontuurtjes te hebben met mensen waar je verder niets mee hoeft. Ik heb in ieder geval geen zin in gelul over je werk, je jeugd en je toekomstplannen als ik wil wippen.
julius schreef:
21-06-2019 12:35
Ik heb geen idee hoeveel vrouwen daar positief op reageren, maar als een vrouw daar positief op reageert zal het ook alleen maar om seks gaan ja.

Ik denk als je als man op je profiel zet dat het je om een avontuurtje gaat dat je ook alleen maar vrouwen aantrekt die seks willen. Volgens mij is dat niet verschillend tussen mannen en vrouwen. Ik denk niet dat 1 van beide dan denkt dat het je om een date in een escaperoom gaat.

Ik zie wel verschillen in de manier waarop mannen en vrouwen er mee om gaan. Mannen benaderen vrouwen als een clusterbom (je gooit iets alle kanten dan is de kans groot dat 't iets raakt) en vrouwen zijn meer van van het precisiebombardement (er wordt specifiek op je gericht en de kans is groot dat je plat gaat).

Maar ik zie geen verschillen in positieve of negatieve benadering.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
18-06-2019 17:59
Tja.
Daarom hang ik stiekem de slet uit. Kan je er ook niet om veroordeeld worden. ;-)
:rofl: :whip:
koekies zijn lekker
kindrebel schreef:
21-06-2019 13:02
Dat is dan toch ook de bedoeling? Als je seks zoekt dan wil je toch mannen aantrekken die dat willen leveren? En niet iemand jou wil voorstellen aan z’n moeder?

Het lijkt net alsof je als vrouw alleen een avontuurtje mag hebben met iemand die ook relatiemateriaal is. Het is juist heerlijk om avontuurtjes te hebben met mensen waar je verder niets mee hoeft. Ik heb in ieder geval geen zin in gelul over je werk, je jeugd en je toekomstplannen als ik wil wippen.
Dank u :kneel:
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-06-2019 13:02
Dat is dan toch ook de bedoeling? Als je seks zoekt dan wil je toch mannen aantrekken die dat willen leveren? En niet iemand jou wil voorstellen aan z’n moeder?
Dat zijn zo n beetje alle mannen op Tinder denk ik.. Tenzij ze gevoelens krijgen, maar dat geldt voor vrouwen net zo denk ik.

Als je afspreekt voor alleen seks, ga je toch ook eerst even een drankje drinken om te kijken of het klikt neem ik aan?
Het lijkt net alsof je als vrouw alleen een avontuurtje mag hebben met iemand die ook relatiemateriaal is. Het is juist heerlijk om avontuurtjes te hebben met mensen waar je verder niets mee hoeft. Ik heb in ieder geval geen zin in gelul over je werk, je jeugd en je toekomstplannen als ik wil wippen.
En dan na het wippen opstaan en meteen naar huis, omdat er anders gepraat moet worden?

Ieder zn ding zullen we maar zeggen :)
julius schreef:
21-06-2019 15:14
Dat zijn zo n beetje alle mannen op Tinder denk ik.. Tenzij ze gevoelens krijgen, maar dat geldt voor vrouwen net zo denk ik.

Als je afspreekt voor alleen seks, ga je toch ook eerst even een drankje drinken om te kijken of het klikt neem ik aan?



En dan na het wippen opstaan en meteen naar huis, omdat er anders gepraat moet worden?

Ieder zn ding zullen we maar zeggen :)

Het punt is dat iedereen dat lekker zelf moet weten EN dat er geen moreel verschil is tussen de intenties van mannen en vrouwen als ze seks willen. Iedereen vult het op z'n eigen manier in EN het heeft daarnaast geen enkele zin om er een verschillend waardeoordeel aan op te hangen gebaseerd op het feit dat je man of vrouw bent.

Dat er mensen zijn die over mannen en vrouwen voor dezelfde actie verschillend oordelen OMDAT ze man of vrouw zijn zegt iets over het scheve beoordelingsvermogen wat die mensen zelf hebben. Het zegt dus niks over een daadwerkelijke verschil tussen mannen en vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-06-2019 12:08
Als ik jou nou gelijk geef, wil je dan misschien een keertje met me neuken iets drinken?
:high5:

Heurlijk!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-06-2019 16:00
Het punt is dat iedereen dat lekker zelf moet weten EN dat er geen moreel verschil is tussen de intenties van mannen en vrouwen als ze seks willen. Iedereen vult het op z'n eigen manier in EN het heeft daarnaast geen enkele zin om er een verschillend waardeoordeel aan op te hangen gebaseerd op het feit dat je man of vrouw bent.
O zeker. Ik zeg alleen dat mannen heel anders reageren op vrouwen die alleen seks willen, dan vrouwen reageren op mannen die alleen seks willen.

Waarschijnlijk omdat dat tweede geval veel vaker voorkomt?
Dat er mensen zijn die over mannen en vrouwen voor dezelfde actie verschillend oordelen OMDAT ze man of vrouw zijn zegt iets over het scheve beoordelingsvermogen wat die mensen zelf hebben. Het zegt dus niks over een daadwerkelijke verschil tussen mannen en vrouwen.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de gemiddelde vrouwen iedere dag met een andere man seks kan hebben als ze wil, en het voor mannen wat lastiger is vaak.

Daarnaast zal opvoeding er een grote rol hij spelen.

Maar goed, puntje bij paaltje hangen vrouwen noch mannen aan de grote klok dat ze casual seks hebben met vreemden. Als iemand hier schreef op wordt aangekeken, is er iets mis gegaan denk ik :-D
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
21-06-2019 09:08
Het enige bekende geval van zelfdoding na sexting betrof een jongen die van een flat sprong nadat er een filmpje van hem verscheen.....
Ja, éen geval. En hij was daar niet met een meisje. Was dat wél zo geweest, had alles op haar afgestraald en zij had er onder moeten lijden omdat iedereen het over haar had gehad en niet over hem.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-06-2019 16:00


Dat er mensen zijn die over mannen en vrouwen voor dezelfde actie verschillend oordelen OMDAT ze man of vrouw zijn zegt iets over het scheve beoordelingsvermogen wat die mensen zelf hebben. Het zegt dus niks over een daadwerkelijke verschil tussen mannen en vrouwen.
Dat klopt. Maar dat verschil in beoordelingsvermogen is nog grotendeels de heersende moraal.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:11
Reden: privacy
99.68% gewijzigd
julius schreef:
21-06-2019 15:14
Als je afspreekt voor alleen seks, ga je toch ook eerst even een drankje drinken om te kijken of het klikt neem ik aan?
Ja tuurlijk, maar dan liggen er andere onderwerpen op tafel dan wanneer het een potentiële partner is.
En dan na het wippen opstaan en meteen naar huis, omdat er anders gepraat moet worden?

Ieder zn ding zullen we maar zeggen :)
Het is veelzeggend dat je suggereert dat ik wegloop voor iets in plaats van dat ik iets omarm.

Ik hoef niet snel weg na het opstaan. Ik ga namelijk na het wippen al naar huis, samen met mijn vriend. Daar praten wij na, soms wel een week als het super geil was.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:12
Reden: privacy
99.49% gewijzigd
julius schreef:
21-06-2019 15:14
Als je afspreekt voor alleen seks, ga je toch ook eerst even een drankje drinken om te kijken of het klikt neem ik aan?
Nee, gewoon gelijk seks bij iemand thuis en daarna weer weg. Waarom zou je tijd en moeite verspillen als de intenties toch al duidelijk zijn?
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 23-06-2019 11:25
23.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-06-2019 20:19
Ja tuurlijk, maar dan liggen er andere onderwerpen op tafel dan wanneer het een potentiële partner is.
Ook bij een potentiele partner hou ik het in het begin graag luchtig?
Het is veelzeggend dat je suggereert dat ik wegloop voor iets in plaats van dat ik iets omarm.

Ik hoef niet snel weg na het opstaan. Ik ga namelijk na het wippen al naar huis, samen met mijn vriend. Daar praten wij na, soms wel een week als het super geil was.
Bij een trio is dat weer anders misschien? Geen ervaring mee.
julius schreef:
22-06-2019 18:03
Bij een trio is dat weer anders misschien? Geen ervaring mee.
1 op 1, 2 op 1, 2 op 2. Zelfde principe.

Accepteer dat er vrouwen zijn die alleen seks willen, kieskeurig zijn en recht op hun doel af gaan als ze iets in het vizier hebben.
iones schreef:
21-06-2019 20:00
Dat klopt. Maar dat verschil in beoordelingsvermogen is nog grotendeels de heersende moraal.

Ik heb de cijfers er niet bij, maar volgens mij is dat echt helemaal niet de heersende moraal maar eerder de bekrompen moraal van een beperkt groepje sextremisten.

Ik ken echt niemand die zo denkt. Ik ken echt alleen maar mensen die er van uit gaan dat er ongetwijfeld mensen zijn die zo denken maar ook zij kennen niemand die daadwerkelijk zo denkt.
2east schreef:
21-06-2019 17:57
:high5:

Heurlijk!

:flirting:

Je hebt echt volkomen gelijk.
pb je me even hoe laat?
Alle reacties Link kopieren
ThunderassMan schreef:
19-06-2019 18:02
Dit zemeltopic doet me denken aan die van ene EdmundBurke die hier enige tijd geleden actief was. Toevallig geen familie of jaarclubgenootje TO?
Dank TAM. Die naam zocht ik.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
22-06-2019 22:11
1 op 1, 2 op 1, 2 op 2. Zelfde principe.

Accepteer dat er vrouwen zijn die alleen seks willen, kieskeurig zijn en recht op hun doel af gaan als ze iets in het vizier hebben.
Waarom denk je dat ik dat niet accepteer? Iedereen moet doen en laten wat ze willen. En als iedereen een beetje discreet is, wordt niemand daar raar op aangekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven