Flirten in een relatie...

05-11-2018 16:04 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik ben een jongeman, 29 jaar en ontzettend gelukkig met mijn vriendin.
Toch heb ik een vraag:

ik heb altijd wel gehad, de neiging om te flirten. Nu is mijn vraag; wat vinden jullie daarvan? Wat versta ik eronder..? Leuke gesprekken met een vrouw, plagerige opmerkingen, complimentjes, soms een poging tot spannender gesprek etc..

Veroordelen mag; uiteraard.. maar een eerlijke oprechte normale reactie zou ik leuker vinden!
Gr!
Ana_Isabel** schreef:
05-11-2018 17:14
Ik zou heel raar opkijken als een man ineens een spannend gesprek met mij aangaat, terwijl we normaal in gesprek zijn.
Denk dat ik er een spuugje van in mijn mond zou doen. Complete afknapper.
Maar hoe gaat dat dan?
Ineens uit het niets “loop je wel eens door een donker bos?” of “steek je wel eens met je ogen dicht over?”

Ik vind dat flirten kan.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
05-11-2018 16:57
ik vind flirten helemaal prima en mijn vriend gelukkig ook, enkel je opmerking 'soms poging tot spannender gesprek' vind ik dat weer twijfelachtig, krijg daarbij het gevoel dat jij onder flirten iets anders verstaat dan ik.
De opmerking 'soms poging tot spannender gesprek ' klinkt inderdaad raar. Ik bedoel ook meer, je maakt met flirten wel eens een opmerking die tegen het randje aanzit.
Laat ik voorop stellen; ik ben helemaal niet van plan over dat randje te gaan. Nogmaals; ben gelukkig.
En ja, ook als ik gelukkig ben zou ik dus wel eens flirten.. dat is toch heerlijk? Iedereen houdt wel van aandacht..
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 17:35
Maar hoe gaat dat dan?
Ineens uit het niets “loop je wel eens door een donker bos?” of “steek je wel eens met je ogen dicht over?”

Ik vind dat flirten kan.
Flirten kan ook en dan nog ook niet zomaar alles, maar ga je richting spannende opmerkingen, ben je de magische grens toch echt voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Lilla schreef:
05-11-2018 16:55
Ik doe dat volop en ik geniet ervan. Mijn vriend ook. We weten dat van elkaar, en we vinden het allebei prima. We hebben al jarenlang een hele fijne relatie, we vinden het gewoon allebei jammer en onnodig om het flirtspelletje nooit meer met iemand anders te spelen.
Maar ik ken heel veel mensen die zich hier niet goed bij zouden voelen, en dan moet je het gewoon niet doen. Bij ons is vanaf dag 1 duidelijk geweest dat we er allebei zo in zaten, dat geldt lang niet voor iedereen. It takes two to tango....
En dit bedoel ik; je geniet ervan Lilla? Het is toch heerlijk af en toe aandacht of een compliment of een gewaagde opmerking te krijgen van iemand anders.
Het spelletje is heerlijk id; elkaar beetje gek maken! Neem aan dat jullie/jij ook niet verder gaan dan flirten? (wat ik dus ook niet doe)
Alle reacties Link kopieren
Poging tot gesprek spannender maken vind ik niet oké. Beetje plagen kan. Ik hou er zelf niet van. Ik denk ook dat het gevaarlijk is omdat de ander dan meer kan verwachten.
ViezeHond schreef:
05-11-2018 17:35
Dito andersom?
Hij is ook gek op haar, maar dan andersom... Dus toch niet.
Alle reacties Link kopieren
En wat altijd goed is om te doen inderdaad, de situatie omdraaien. Dan weet je zelf vaak wel wat wel en niet kan.
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 17:39
En dit bedoel ik; je geniet ervan Lilla? Het is toch heerlijk af en toe aandacht of een compliment of een gewaagde opmerking te krijgen van iemand anders.
Het spelletje is heerlijk id; elkaar beetje gek maken! Neem aan dat jullie/jij ook niet verder gaan dan flirten? (wat ik dus ook niet doe)
Elkaar gek maken nog wel? Dus loop jij de halve dag met de spreekwoordelijke rol pepermunt in je broekzak?
Ana_Isabel** schreef:
05-11-2018 17:38
Flirten kan ook en dan nog ook niet zomaar alles, maar ga je richting spannende opmerkingen, ben je de magische grens toch echt voorbij.
Eens hoor.
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 17:41
Eens hoor.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
05-11-2018 17:41
Elkaar gek maken nog wel? Dus loop jij de halve dag met de spreekwoordelijke rol pepermunt in je broekzak?
Nee. Dat is dan weer gelijk een gevolg wat jij eruit opmaakt. Betekent het dat als je met iemand flirt, een beetje elkaar op een flirterige/grappige/leuke manier gek maakt, je gelijk met iemand meer wil..? Kan flirten niet onschuldig en puur voor het leuke/spannend of juist ontspannende zijn?
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 17:43
Nee. Dat is dan weer gelijk een gevolg wat jij eruit opmaakt. Betekent het dat als je met iemand flirt, een beetje elkaar op een flirterige/grappige/leuke manier gek maakt, je gelijk met iemand meer wil..? Kan flirten niet onschuldig en puur voor het leuke/spannend of juist ontspannende zijn?
Definieer gek maken dan? Concreet.
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 17:43
Nee. Dat is dan weer gelijk een gevolg wat jij eruit opmaakt. Betekent het dat als je met iemand flirt, een beetje elkaar op een flirterige/grappige/leuke manier gek maakt, je gelijk met iemand meer wil..? Kan flirten niet onschuldig en puur voor het leuke/spannend of juist ontspannende zijn?
Flirten heeft toch niets met de ander gek maken te maken?
Wat ontzettend onaantrekkelijk om te doen en om je gek laten te maken.

Ik flirt echt wel eens en mensen ook echt wel eens met mij, maar geen seconde dat ik ook maar in de buurt van gek gemaakt ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet zo leuk vinden als een man de hele tijd met me loopt te flirten en mij loopt op te geilen en dat hij dan een vriendin heeft.

Het ligt natuurlijk wel aan de mate. Een bezette collega maakte bijv een geintje maar omdat ik weet dat hij bezet is, weet ik hoe ik het moet zien.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
05-11-2018 17:47
Definieer gek maken dan? Concreet.
Wat ik versta onder gek maken is; stel je hebt een vriendin die je al langer kent bv en je flirt daar zo nu en dan eens mee en , als het in het gesprek past (dus niet vanuit het niets) je bv een opmerking maakt als.. leuk rokje heb je aan, benieuwd wat er onder zit.. op een speelse plagerige manier
(i know, de opmerking is superslecht maar kon even niks anders verzinnen)
[quote=guppekop post_id=29210362 time=1541433433 user_id=318749]
ik vind flirten helemaal prima en mijn vriend gelukkig ook, enkel je opmerking 'soms poging tot spannender gesprek' vind ik dat weer twijfelachtig, krijg daarbij het gevoel dat jij onder flirten iets anders verstaat dan ik.
[/quote
Dit.
Mijn man flirt niet, ik de hele dag maar ik schrik me een ongeluk als iemand er wat serieuzer op ingaat. Dat versta ik niet meer onder flirten, ik heb verder helemaal geen zin in verder contact ofzo.
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 17:59
Wat ik versta onder gek maken is; stel je hebt een vriendin die je al langer kent bv en je flirt daar zo nu en dan eens mee en , als het in het gesprek past (dus niet vanuit het niets) je bv een opmerking maakt als.. leuk rokje heb je aan, benieuwd wat er onder zit.. op een speelse plagerige manier
(i know, de opmerking is superslecht maar kon even niks anders verzinnen)
O serieus? Echt om te kotsen man.
Wat wil je dar mee bereiken?
Alle reacties Link kopieren
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 17:59
Wat ik versta onder gek maken is; stel je hebt een vriendin die je al langer kent bv en je flirt daar zo nu en dan eens mee en , als het in het gesprek past (dus niet vanuit het niets) je bv een opmerking maakt als.. leuk rokje heb je aan, benieuwd wat er onder zit.. op een speelse plagerige manier
(i know, de opmerking is superslecht maar kon even niks anders verzinnen)
Nou, daar vallen de vrouwtjes wel voor :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Beetje flirten noem ik lachen naar elkaar, beetje oogcontact en misschien een grappige opmerking maken. Zeker niets meer. En zeker ook geen vunzige opmerkingen of verder. Of ben ik nou heel braaf?
Mannen die zulke opmerkingen maken ... echt te ranzig voor woorden. Zo verschrikkelijk fantasieloos en plat. Als ik een gesprek heb met een man, dat sprankelend is en leuk en vooruit, misschien wat flirterig en hij komt aankakken met zo’n opmerking dan voel ik me echt bekocht. Het gesprek is ook accuut afgelopen. Wegwezen. Wat een wansmaak. Ik denk dat iedere vrouw hiervan op de loop gaat. Ik zou het met je vriendin overleggen TO. Ze heeft er recht op om te weten wat een natte krant haar vriend is.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals; het is een voorbeeld. Een zin die ik zelf geeneens zeg..

ter verduidelijking: mijn vriendin weet dat ik flirt, sterker nog, doet het zelf ook.
Mijn vraag was dan ook; wat vinden jullie ervan?
Wat vindt je vriendin er van? lijkt me een relevantere vraag dan wat wij ervan vinden

Edit; oh.. Dat staat er al
anoniem_309749 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 18:57
14.14% gewijzigd
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 18:25
Nogmaals; het is een voorbeeld. Een zin die ik zelf geeneens zeg..

ter verduidelijking: mijn vriendin weet dat ik flirt, sterker nog, doet het zelf ook.
Mijn vraag was dan ook; wat vinden jullie ervan?
Jij hebt het over het randje zoeken en de ander gek maken.
Er word je gevraagd om een concreet voorbeeld, dat geef je, maar dat is dan weer niet het goede voorbeeld, want het is anders.
Geef dan eens concrete voorbeelden?
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 18:25

Mijn vraag was dan ook; wat vinden jullie ervan?
Team kots.
Alle reacties Link kopieren
Dordrecht1989 schreef:
05-11-2018 17:59
Wat ik versta onder gek maken is; stel je hebt een vriendin die je al langer kent bv en je flirt daar zo nu en dan eens mee en , als het in het gesprek past (dus niet vanuit het niets) je bv een opmerking maakt als.. leuk rokje heb je aan, benieuwd wat er onder zit.. op een speelse plagerige manier
(i know, de opmerking is superslecht maar kon even niks anders verzinnen)
Wat denk je zelf dat eronder zit? :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:

Ik heb overigens nul vrienden waar ik dit van zou appreciëren. Onschuldig flirten doe je met de barman of die collega die je toch nooit ziet, ofzo, toch niet met je goede vrienden? Dat is zo gênant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven