Heeft iedereen een prijs?

12-01-2019 15:07 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriend (of eigenlijk meer iemand die ik vaak zie bij het stappen) is al heel lang gek op mij. Ik vind hem niet aantrekkelijk, dus ben er nooit op in gegaan. Nu bood hij me 3 weken terug EUR 200 als ik met hem naar bed zou gaan. Heb er over nagedacht en de week erop besloten het te doen (wat ook is gebeurt). Hij blij en ik ook blij met het extra zakcentje (en ik moet eerlijk zeggen hij heeft zijn belofte gehouden om het stil te houden).

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hebben jullie een prijs waarbij je zou zeggen, ik zou daarvoor wel met iemand naar bed gaan die ik niet aantrekkelijk vind. En wat zou in dat geval de prijs voor jezelf zijn? Ik geloof namelijk dat iedereen een prijs heeft en dat zelfs de grootste moraalridder het zou doen als die er bijvoorbeeld een miljoen voor kreeg.

Ik zoek dus EXPLICIET geen adviezen, waardeoordelen of commentaren dat ik me daarmee tot hoer heb gemaakt. Ik weet dat velen dat denken en staan te springen om hun mening daarover te geven (en misschien terecht) maar daar gaat dit topic niet over, dus laat dat achterwege. Ben gewoon benieuwd wat de prijs van forumleden zou zijn.

Voor welk bedrag zou je intiem met iemand gaan die je niet aantrekkelijk vind

Totaal aantal stemmen: 81

100 (11%)
250 (9%)
500 (2%)
1000 (9%)
5000 (11%)
10000 (15%)
50000 (9%)
100000 (11%)
500000 (4%)
1000000 (20%)
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je een moraal ridder als je het gewoon niet zou doen? Ik ben vrij makkelijk met sex maar voor geld? Nee, geen enkel bedrag. Nu vind ik (veel) geld ook niet zo belangrijk.

En ik heb het nu over mijn huidige situatie. Niet over wanneer mijn kinderen niet te eten zouden hebben. Maar dan nog. Er zijn ook andere wegen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens er zouden meer moraalridders moeten zijn!

Sowieso ridders.
I wanna live my life with the volume full!
Ik vind het al bijzonder dat het in de poll niet mogelijk is om ‘voor geen enkele prijs’ te kiezen.
Heeft niets met moraalridderschap te maken als je je niet wil laten neuekn voor geld toch?
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
12-01-2019 23:21
Waarom ben je een moraal ridder als je het gewoon niet zou doen? Ik ben vrij makkelijk met sex maar voor geld? Nee, geen enkel bedrag. Nu vind ik (veel) geld ook niet zo belangrijk.

En ik heb het nu over mijn huidige situatie. Niet over wanneer mijn kinderen niet te eten zouden hebben. Maar dan nog. Er zijn ook andere wegen.
Uiteraard ben je geen moraalridder dan. Iedereen mag doen met zijn/haar lichaam doen en laten wat hij/zij wil Als iemand serieel monogaam is of elke week een ander heeft of zelfs tegen betaling seks heeft , is voor mij gelijk.

Als je daarentegen iemand anders zou veroordelen of zelfs met de zonden van Israël opzadelt vanwege zijn/haar keuze, dan ben je wel een moraalridder. Ik had het niet over jou, maar er zijn genoeg mensen die je tot de grootste boeman uitroepen als je iemand betaald of wordt betaald voor de seks.
Fok-it schreef:
12-01-2019 17:36
Zo "standaard" is dat niet hoor denk ik. Dat de helft of zo dit ooit heeft meegemaakt
Klopt, echt nog noot. Maar ik heb me ook nooit vol laten lopen en een vreemde mee naar huis gebracht.
nesquik schreef:
12-01-2019 23:30
Uiteraard ben je geen moraalridder dan. Iedereen mag doen met zijn/haar lichaam doen en laten wat hij/zij wil Als iemand serieel monogaam is of elke week een ander heeft of zelfs tegen betaling seks heeft , is voor mij gelijk.

Als je daarentegen iemand anders zou veroordelen of zelfs met de zonden van Israël opzadelt vanwege zijn/haar keuze, dan ben je wel een moraalridder. Ik had het niet over jou, maar er zijn genoeg mensen die je tot de grootste boeman uitroepen als je iemand betaald of wordt betaald voor de seks.
Daar gaat het niet over. Er wordt gesteld dat je een moraalridder bent als je niet te koop bent.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 5 ton begin ik erover na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-01-2019 23:34
Daar gaat het niet over. Er wordt gesteld dat je een moraalridder bent als je niet te koop bent.
Oh, en wie heeft dat hier gezegd? Ik dacht dat ze reageerde op mijn post. Het was in elk geval niet de bedoeling van mijn eerste post om dit te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het woord een paar keer in dit topic. Niet zozeer direct.

Zoals gezegd vind ik moraalridder niet perse negatief maar zo wordt het wel vaak bedoeld.
I wanna live my life with the volume full!
Ik kan mijn geld op een voor mij veiliger en prettiger manier verdienen. Dus dat interesseert me niet. Veel geld maakt niet gelukkig dus dat wil ik ook niet. Als iemand sekswerk leuk vind heb ik daar geen negatief oordeel over.

Mijn prijs is wereldvrede, een eind aan voorkombaar leed en een eerlijke verdeling van middelen over iedereen.

Ieder heeft zijn prijs, maar die prijs is niet altijd geld.
Isabellarose- schreef:
12-01-2019 17:28
Als je het zelf wil,of er zelf om welke reden dan ook voor kiest, is het geen verkrachting.

Ik vind mijzelf nogal een good catch en ik zou er dan ook heel veel geld voor willen hebben. Like: HEEL veel geld. Maar daarna zal ik met een gerust hart het behang van de muren faken hoor. What ever makes his world go round zeg maar. Als ie flink dokt mag hij mij lekker verwennen. Wel graag het licht uit.
Ik vind neuken niet zo spannend. Ik vind het fijn. Maar ook weer niet zo'n big deal. Het is niet dat je iemand omlegt ofzo. Je bent beiden volwassen mensen, daar kan je afspraken over maken. En voor de rest van je leven bijvoorbeeld een heel comfortabel leven leven.
Ik zou het wel weten!
Wacht even, pardon!?!? Dus als iemand een mes op je keel zet, en zegt "seks of ik snijdt een lichaamsdeel af" en je kiest dan voor seks, is dat volgens jou geen verkrachting? Gelukkig staat er iets anders in de wet.
Koffiebona schreef:
12-01-2019 16:22
Ik heb alleen seks met iemand die ik aantrekkelijk vind en daar wil ik niet voor betaald worden, super minderwaardig vind ik dat. Alsof je zijn bezit dan even bent en er niet toe doet....
Waarom vond jij het voor die 200,- wel oké? Zon groot bedrag is dat totaal niet
Voor sommige mensen is zo'n bedrag heel groot. Als je zelf ruim genoeg hebt om van rond te komen, zal geld niet snel een ding zijn om overstag te gaan. Maar als je dan dingen kunt doen die je anders niet zou kunnen doen, dan ga je ineens heel anders tegen dat soort dingen aankijken. Als dat geld die operatie zou kunnen betalen voor je geliefde die anders zou sterven. Als dat geld zou maken dat je die schulden kunt betalen die nu in je nek hijgen en maken dat je geen kant uitkunt. Als dat geld maakt dat je eindelijk kunt ontsnappen van je ouderlijk huis en de aanbetaling kunt doen voor die etage. Weet ik veel, verzin wat.

Er zijn genoeg redenen denkbaar dat voor jou kleine bedragen, voor anderen hele grote verschil makende bedragen kunnen zijn. En dan ga je afwegen. Waar heb ik op de lange termijn meer aan? Aan die seks herinnering of aan het feit dat ik iets kon veranderen in mijn leven met dat geld?
Ms_Jingles schreef:
12-01-2019 16:35
Ja hoor, een prijs heb ik zeker en daar schaam ik me ook niet voor. Niet dat het ooit gebeurd is trouwens. Maar ik koppel seks niet per definitie aan waardigheid of zelfrespect (snap die koppeling ook nooit zo als je niet religieus bent, het is een simpele lichamelijke behoefte die mijns inziens niet zoveel voorstelt), dus prima. Maar 200 euro? Dat vind ik wel een belachelijk laag bedrag om mijn lijf voor te 'geven', als ik de andere persoon niet aantrekkelijk vind en een drempel over zou moeten.

Afhankelijk van de aantrekkelijkheid van de persoon in kwestie zou ik denk ik tussen de 500 en 15.000 zitten, qua bedrag.
Idem. Redenen genoeg voor mensen om overstag te gaan (zie vorige post). Maar ook ik kijk net als Jingles niet per se naar seks op een manier die ten alle tijden gekoppeld is aan waardigheid of zelfrespect. Je kunt ook een simpele behoefte vervullen van iemand en zeker als die persoon geen weerstand oproept en nog wel aardig met je omgaat, dan kan een geldbedrag genoeg compensatie bieden voor een fysieke handeling.
Koffiebona schreef:
12-01-2019 16:39
Het gaat ook niet om de seks, maar om het betaald krijgen ervoor. Dat vind ik wel minderwaardig. Ik ben gewoon niet te koop, mijn lijf dus ook niet
Jawel hoor. Of heb je geen baan?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me echt volstrekt theoretisch, maar voor een miljoen en onder voldoende garanties vwb soa’s en dergelijke, en mits mijn wederhelft akkoord zou zijn, ja hoor.

Maar ik zou nogal verbaasd zijn als een vrouw of een man zoveel interesse zou hebben :rofl:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook nog wel wat uitmaken, iemand die er normaal uitziet, of een 80 jarige onverzorgde man.
Alle reacties Link kopieren
Voor een zakcentje zou ik het niet doen. Maar voor een bedrag waardoor ik een heel ander leven kan gaan hebben? Of mijn kinderen allebei een mooie extra start kan geven oid?
Mits veilig etc, ja, dan zou ik dat wel doen. maar dan heb je het wel over tonnen, niet over een bedrag dat je pinnen kunt
Zo snel verdien ik het niet in loondienst
Altijd leuk de tussenstand is; 1 op de 3 zou het voor 1.000 euro doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet gestemd, want "geen enkel bedrag" kun je niet kiezen. Immers, ik vind dat niet alles voor geld te koop / huur is.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
13-01-2019 09:30
Ik heb niet gestemd, want "geen enkel bedrag" kun je niet kiezen. Immers, ik vind dat niet alles voor geld te koop / huur is.

Deze opmerking (eigenlijk het gehele topic) doet me enorm denken aan de film: Indecent proposal uit '93.
Met Demi Moore en Robert Redford.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-01-2019 01:50
Voor sommige mensen is zo'n bedrag heel groot. Als je zelf ruim genoeg hebt om van rond te komen, zal geld niet snel een ding zijn om overstag te gaan. Maar als je dan dingen kunt doen die je anders niet zou kunnen doen, dan ga je ineens heel anders tegen dat soort dingen aankijken. Als dat geld die operatie zou kunnen betalen voor je geliefde die anders zou sterven. Als dat geld zou maken dat je die schulden kunt betalen die nu in je nek hijgen en maken dat je geen kant uitkunt. Als dat geld maakt dat je eindelijk kunt ontsnappen van je ouderlijk huis en de aanbetaling kunt doen voor die etage. Weet ik veel, verzin wat.

Er zijn genoeg redenen denkbaar dat voor jou kleine bedragen, voor anderen hele grote verschil makende bedragen kunnen zijn. En dan ga je afwegen. Waar heb ik op de lange termijn meer aan? Aan die seks herinnering of aan het feit dat ik iets kon veranderen in mijn leven met dat geld?
Op zich eens, maar dan hebben we het over andere bedragen neem ik aan?
200 euro is geen dermate groot bedrag dat het je helpt uit de schulden te komen (tenzij je 200 euro schuld hebt, maar dat is niet omoverkoombaar) of een bedrag wat een dure, niet vergoede operatie zou kosten.
Het zou alleen veel geld zijn voor iemand die het gebruikt voor eten ofzo. Maar ja, dan hebben we voedselbanken of familieleden/vrienden.
Vind het altijd wel interessant te zien dat lichamelijke integriteit een hogere waarde lijkt te kennen dan geestelijke integriteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toen ik nog knap en jong was, een keer wakker geworden op een zondagochtend.. ik keek naar links! Ahhhhh' WTF! :-( waarom lig jij in mijn bed?!
Ik heb me er weken rot over gevoeld en sindsdien eigenlijk nooit meer alcohol gedronken tijdens het uitgaan.
Ik heb echt wel eens gedacht: had ik er maar een stappel geld voor gevraagd.. dan had ik er tenminste nog wat leuks aan overgehouden behalve alleen de schaamte.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2019 10:26
Vind het altijd wel interessant te zien dat lichamelijke integriteit een hogere waarde lijkt te kennen dan geestelijke integriteit.
Ja, opvallend he, mensen laten zich tot aan hun pensioen vastzetten in een dom baantje.
En willen niet financieel onafhankelijk worden, door twee uurtjes seks.
Voor drie tientjes moet je het niet doen, maar voor een half miljoen? Snel verdiende onafhankelijkheid
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
12-01-2019 23:21
Waarom ben je een moraal ridder als je het gewoon niet zou doen? Ik ben vrij makkelijk met sex maar voor geld? Nee, geen enkel bedrag. Nu vind ik (veel) geld ook niet zo belangrijk.
En waarom kan je geen moraalridder meer zijn als je wel een prijs hebt? Je kan dan toch ook gewoon een andere moraal hebben.
margjem wijzigde dit bericht op 13-01-2019 10:48
66.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven