Hoe komen we samen in de mood?

07-12-2011 14:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens privacy en dood topic wis ik dit bericht

In ieder geval bedankt voor het lezen!
Gaat dit wel alleen over seks? Het lijkt me daar buiten om ook niet zo'n prettige man. Als ik het zo lees kan hij zich niet goed in jou verplaatsen en denkt hij puur vanuit zichzelf. is hij geen autist/ narcist?

Zie je het wel zitten om je hele leven met hem te blijven? Hoe moet dat als jullie straks kinderen krijgen?
Bedankt voor je snelle reactie thijs72. Hij is buiten de seks iemand die oude oma's helpt de straat oversteken enzo. We kunnen onwijs goed met elkaar opschieten. En als iets me dwars zit dan kan ik dat gewoon aangeven en doet hij zijn best voor mij. Alleen bij de seks...dan reageert hij instinctief ofzo.
jee, wat n verhaal en ik vind het erg voor je dat het zo moeilijk gaat. Ik zou t zelf niet volhouden met iemand die me constant pijn doet bij het vrijen. Ik heb iig ook geen andere tips voor dan wat jezelf al had bedacht. Bij mij werken massages en totale ontspanning altijd goed om in de mood te komen. Maar kan hij zich wel lang genoeg concentreren op 1 ding?
En het komt door de ADHD dat hij zo is op gebied van sex?

Waarom neemt hij zijn ritalin soms niet in het weekend?
ja idd, als hij weet dat de ritalin het probleem vermindert, waarom gebruikt hij dat niet in het weekend?
Hij neemt zijn ritalin tegenwoordig ook in het weekend nu we dit weten. Heel soms vergeet hij het. Ik wilde ermee aangeven dat het ADHD-gerelateerd is. Ik realiseer me dat dat er niet goed staat.

Bedankt voor de reacties!
Dus door Ritalin beseft hij ineens dat hij haar niet benadert zoals het hoort??? Volgens mij is dat ook een deel van iemands karakter hoor...
Op de vraag of hij zich wel lang genoeg kan concentreren op 1 ding: daar heeft hij inderdaad wel eens moeite mee ja. Hij wordt dan erg wispelturig.
Hoe oud is hij als ik vragen mag? Ik heb ook ADHD, en ik weet hoe erg het kan zijn, maar dit heb ik nog nooit onder de noemer ADHD meegemaakt, wel onder de noemer zwaar verleden. Heeft hij misschien onderliggende stress of dingen meegemaakt op dat vlak?
quote:Nammma schreef op 07 december 2011 @ 14:44:

Dus door Ritalin beseft hij ineens dat hij haar niet benadert zoals het hoort??? Volgens mij is dat ook een deel van iemands karakter hoor...Kan zijn dat dat deel van iemands karakter is, maar bij ADHD ben je niet altijd "in machte" om verder te denken aan de gevolgen...
Hallo Namma,

nee dat besef is er niet door ritalin. Hij kan dan wel beter opletten op mij.

En wat betreft zijn karakter, die ongeduld, onstuimigheid en impulsiviteit zit ook in zijn karakter. Maar met hulp van ritalin en psychiater en coach kan hij hier prima mee leven (en ik ook).
@Flutzel, ik vind het lastig om zijn preciese leeftijd hier prijs te geven in verband met herkenbaarheid. Hij is eind twintig. Goed punt wat betreft zwaar verleden. Hij is vreselijk gepest in zijn jeugd, maar ik vraag me af hoe dat verband dan precies zit.
Jeetje, TO, ik lees mijn verhaal hierboven. Ik moet er even flink van huilen, maar wat een opluchting. Misschien hebben we wel dezelfde man ... Nee, vast niet, maar hij heeft ook ADHD en weet mij regelmatig niet te plezieren en wel pijn te doen met onhandigheid. Alles hierboven is wat ik herken.

Wij hebben weinig seks, dit heb ik geaccepteerd omdat hij de man is met wie ik oud wil worden, maar ik wil natuurlijk eigenlijk wel seks. Hij weet dat ook en we proberen het regelmatig, maar als hij geil is, lukt het minder om het plaatje kloppend te krijgen, helaas...

geen tips, maar ik kom nog een keer lezen hier. Het is een opluchting hierover te kunnen schrijven.
quote:kookwekkert schreef op 07 december 2011 @ 14:49:

@Flutzel, ik vind het lastig om zijn preciese leeftijd hier prijs te geven in verband met herkenbaarheid. Hij is eind twintig. Goed punt wat betreft zwaar verleden. Hij is vreselijk gepest in zijn jeugd.Hoef zijn precieze leeftijd ook niet te weten hoor, snap het wel ivm herkenbaarheid. Ik ben ook eind twintig (28), en ik heb gemerkt dat het bij ouder worden wel iets verminderd is. Hij heeft het al van op school haal ik uit je verhaal? Heeft hij al die tijd al ritalin genomen? Het onstuimige en impulsieve, het ongeduld en het slecht concentreren komt me heel bekent voor als ADHD zijnde in elk geval. Maar als het ADHD gerelateerd zou zijn zou het me lijken dat hij dus op alle vlakken er last van heeft en niet enkel op een vlak, vandaar dat ik verleden vermeldde. Ik heb ook door mijn verleden niet zo coole dingen gedaan en ook ik besefte dat bij momenten wel en niet, maar dat had meer met het verleden te maken dan met de ADHD..
quote:kookwekkert schreef op 07 december 2011 @ 14:49:

@Flutzel, ik vind het lastig om zijn preciese leeftijd hier prijs te geven in verband met herkenbaarheid. Hij is eind twintig. Goed punt wat betreft zwaar verleden. Hij is vreselijk gepest in zijn jeugd, maar ik vraag me af hoe dat verband dan precies zit.Het verband tussen een zwaar verleden en ADHD kan je zo bekijken: misschien heeft hij door het pesten een trauma opgelopen, dat weet ik niet maar is ook maar even voor het verband uit te leggen. Dus dat trauma kan hij proberen wegduwen en heeft hij misschien een tijd lang gedaan, maar door ADHD is het moeilijk om dat vol te houden door het ongeduld en de impulsiviteit enz. Dan is niet de ADHD de oorzaak ervan, maar het trauma uit het verleden. ADHD is dan een ongelukkige "gezondheidsfactor" die hij al had van VOOR het pesten en die opspeelt sinds het pesten. ADHD is meestal al sluimerend aanwezig in je lichaam, het word alleen pas herkend als kinderen of mensen ouder worden. Dat weet je bv met een kind dat niet stil kan zitten en superdruk en ongeconcentreerd is. Maar omdat het dan pas erkend kan worden omdat de symptomen er zijn, wil dat niet zeggen dat dat niet van baby af al aanwezig was. Aan de baby zie je dat niet zo direct en die kan zich niet uitdrukken zoals een ouder kind of een volwassene dat kan. Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd, aangezien mijn concentratie ook wel eens een loopje wilt nemen.
ADHD heeft te maken met stoffen in de hersenen, Ritalin vult die stoffen aan, aangezien je merkt dat hij "anders" is als hij het wel neemt. Dus die aanmaak van stoffen, die is bij de geboorte al aanwezig, maar komt er pas uit op oudere leeftijd. Meestal bij jonge kinderen, maar bij volwassenen kan het ook. Bij mij is het bv pas tien jaar geleden vastgesteld. Ik wil maar zeggen: het kan goed zijn dat er meer gaande is (moet niet, maar kan), dan dat het alleen ADHD gerelateerd is.
Hey Lionlily, zeer vervelend dat je ook in deze situatie zit (al vind ik het ook fijn om een lotgenoot te hebben). Ik snap heel goed dat de frustratie de tranen laat rollen. Mijn vriend staat er wel voor open om het buiten de seks te bespreken en oplossingen te zoeken. Staat jouw partner voor feedback open? Knuffel voor jou.

Flutzel, fijn dat de jouw perspectief deelt. Ondanks dat ik veel van hem kan begrijpen omdat ik zo op hem lijk, kan ik me niet in die ongeduld en impulsiviteit vinden. Ik ga er eens goed over nadenken over wat je zegt over trauma’s, al kan ik dat niet invullen voor hem. Ik ga het er met hem over hebben. Toch weer een nieuwe potentiële insteek.
quote:kookwekkert schreef op 07 december 2011 @ 15:12:

Flutzel, fijn dat de jouw perspectief deelt. Ondanks dat ik veel van hem kan begrijpen omdat ik zo op hem lijk, kan ik me niet in die ongeduld en impulsiviteit vinden. Ik ga er eens goed over nadenken over wat je zegt over trauma’s, al kan ik dat niet invullen voor hem. Ik ga het er met hem over hebben. Toch weer een nieuwe potentiële insteek.

Het was maar een idee, kan goed zijn dat ik erlangs zit hoor. Zou het inderdaad wel eens aankaarten bij je vriend, hij is idd de enige die daar eventueel antwoord op zou kunnen geven. Ongeduld en impulsiviteit zijn ook mijn twee grootste struikelblokken, maar dan niet op het gebied waar jij last van hebt met je vriend. Ik hoop dat er voor jullie een oplossing komt, want zoals ik het lees is het helemaal niet leuk voor jou, maar vind je vriend het ook niet leuk dat hij dat doet.

Sorry nog voor de hele lappen tekst
Ik heb zelf adhd maar herken vrijwel niets in je verhaal.. Ik denk dat dit ook gewoon zijn manier is en hoe hij het het liefst doet..
Nee hoor Flutzel, alle tekst is gewaardeerd. Bedankt! Uiteindelijk is zo'n forum juist handig omdat je het vanuit verschillende invalshoeken wordt bekeken.

Bijenrompje, ik denk ook niet dat iedere ADHD'er hier last van heeft. Het KAN voorkomen, maar hoeft zeker niet. Ik heb zelf waarschijnlijk ADD en heb dit zelf ook niet. En ik denk ook dat dat zijn favoriete manier is om seks te hebben. Hij weet verstandelijk ook dat hij sommige dingen beter niet had kunnen doen, maar vanuit impulsen doet hij het toch wel eens. Uiteindelijk zit hij naast mij te huilen op bed als bij mij de tranen komen. Ik denk daarom niet dat hij dit puur uit egoisme doet. Maar waarom dan wel, als hij zichzelf er zo erg mee heeft? Dat is het lastige aan het hele verhaal.
oerdrift
Kun je daar meer over vertellen Thijs?
Je wilt er nu achter komen waar je opgewonden van zou kunnen raken. Je leest al erotische literatuur begrijp ik. Valt je daar iets in op? Dat je bepaalde situaties en/of handelingen wel opwindend vindt? De ene keer kan je meer in de stemming zijn voor het ene dan het andere. Ik kan me voorstellen dat je mogelijkheden door de ADHD van je partner (waar ik helemaal niks van af weet) enigszins beperkt bent. Dat bijvb. een rollenspel misschien lastig is. Ze verkopen wel erotische spellen waar je van alles kan uitproberen (of mss vind je strippoker of strippesten ofzo interessant ). Dit allemaal om het wat minder klinisch te maken en toch wat te experimenteren.
Rollenspellen vinden we allebei leuk, maar ik wil me eerst even focussen op wat meer 'basis' inderdaad. Erotische spellen is inderdaad wel een goed idee ja. Ik zal het op het lijstje schrijven Daarbij komt dat ik het zoeken samen met hem naar erotisch vermaak vaak opwindend vindt, dus dat is ook mooi meegenomen. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven