Hoe vaak seks in langdurige relatie?

24-05-2020 18:26 160 berichten
Als je net een relatie hebt met iemand is alles spannend en leuk, en heb je veel seks. Mijn ervaring is dat dat langzamerhand wat minder wordt als de relatie langer duurt. Nu ben ik simpelweg benieuwd hoe vaak jullie seks hebben in een langdurige relatie, laten we zeggen 2+ jaar. Ik bedoel dan wel een monogaam paar. (5-6x per week = dagelijks aanklikken dank)

Hoe vaak hebben jullie seks?

Totaal aantal stemmen: 381

Dagelijks (10%)
2x per week (29%)
1x per week (26%)
2x per maand (14%)
1x per maand (8%)
Minder dan bovenstaande opties (14%)
anoniem_642d512e359c4 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 18:34
6.49% gewijzigd
Liebeskind² schreef:
28-05-2020 16:53
Ik ben blij dat het je zo vermaakt.
Het helpt om jezelf iets minder serieus te nemen.
Je hebt het zelf samen in één bericht gezet en ziet dan niet hoe hilarisch die combinatie is?
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
28-05-2020 22:47
Het helpt om jezelf iets minder serieus te nemen.
Je hebt het zelf samen in één bericht gezet en ziet dan niet hoe hilarisch die combinatie is?
Je hebt geen idee.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
29-05-2020 15:11
Je hebt geen idee.
Klopt, want ik kan alleen weten wat jij hier deelt :fortune:
En de manier waarop je dat deelde was grappig, ook al had je het niet grappig bedoeld.
Wij zijn meer dan 20 jaar bij elkaar en hebben 2 kinderen van nog geen 10.
We hebben 2 a 3x per maand seks.

Dat mag van mij wel veel vaker en als ik haar reactie zie wanneer we het doen, zou ik verwachten dat zij dat ook wil.

We deden het aan het begin 2x per week, maar dat komt omdat we elkaar niet vaker zagen. We woonden nog bij onze ouders thuis en studeerden nog.
Alle reacties Link kopieren
Robert2020 schreef:
23-06-2020 23:49


Dat mag van mij wel veel vaker en als ik haar reactie zie wanneer we het doen, zou ik verwachten dat zij dat ook wil.

dan bespreek je dat toch?
lilalinda schreef:
24-06-2020 08:00
dan bespreek je dat toch?
Dat doen we zowat wekelijks, maar er is altijd wel een reden waardoor ik slechter uit de discussie kom dan ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Robert2020 schreef:
24-06-2020 08:18
Dat doen we zowat wekelijks, maar er is altijd wel een reden waardoor ik slechter uit de discussie kom dan ervoor.
“Steeds hetzelfde doen en andere resultaten verwachten, is dat de definitie van waanzin"(Einstein)
elke week hetzelfde gesprek werkt dus niet

Ze heeft blijkbaar geen zin?? masturbeert ze?
Robert2020 schreef:
24-06-2020 08:18
Dat doen we zowat wekelijks, maar er is altijd wel een reden waardoor ik slechter uit de discussie kom dan ervoor.
Goh, je vertelt haar wekelijks dat je niet tevreden bent met (de frequentie van) jullie seksleven en daar reageert ze helemaal niet positief op?

Wat raar!

De sleutel naar meer seks ligt niet bij het bespreken van de frequentie, maar de seks zelf. Lekkere seks maakt dat je zin krijgt in meer lekkere seks. Praten over dat je het te weinig doet lijkt mij juist een libidokiller.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger 2 tot 3 keer per week, maar nu is een van ons ziek, en hebben we een pause.... We zijn bijna 25 jaar samen.
25 jaar samen. Een puber en een tiener.

Hier ongeveer 2x per maand.

Onder schooltijd kan nu niet meer door corona, en er is is altijd wel een kind nig wakker of al wakker.
Het moet dus altijd snel en stil. Zelf beleef ik daar minder plezier aan, ik kan dan niet klaarkomen.

Ach, dat halen we ooit wel weer in.
Alle reacties Link kopieren
Deurmat1 schreef:
24-05-2020 23:55
We hebben daar inderdaad andere ideëen over, maar zoals de poll nu staat win ik :rofl: nee hoor is geen kwestie van winnen, ik wilde simpelweg weten of wij dan zo afwijkend zijn ofzo. Of laat ik het anders zeggen; volgens mijn man wijk ik af van de “norm”. Hij heeft daar schijnbaar andere ideëen over dan ik.
Als dit de reden voor je poll is vrees ik het ergste voor jullie relatie.
Je zou net zo goed kunnen vragen hoe vaak gaan jullie naar de sportschool, gaan jullie naar het theater, eten jullie tuinbonen. De één zal zeggen 1 keer per jaar en de ander 5 keer per week.
Maar wat heb je eraan? Als ik iedere dag seks zou willen en mijn vriendin 2 keer per maand, zou het mij geen fluit interesseren wat de gemiddelde seksfrequentie van Viva forummers (of van wie dan ook) is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 26 jaar een relatie en wij doen het nog gemiddeld 4x per week...
Bij ons is het motto; altijd blijven vrijen, in welke situatie ook.
En dat werkt goed!
-Lucille- schreef:
24-06-2020 12:48
25 jaar samen. Een puber en een tiener.

Hier ongeveer 2x per maand.

Onder schooltijd kan nu niet meer door corona, en er is is altijd wel een kind nig wakker of al wakker.
Het moet dus altijd snel en stil. Zelf beleef ik daar minder plezier aan, ik kan dan niet klaarkomen.

Ach, dat halen we ooit wel weer in.
Ik denk dat in die laatste zin staat waarom jullie zo weinig seks hebben, zowel als het gaat om kwantiteit als kwaliteit.
DS1971 schreef:
24-06-2020 16:32
Ik denk dat in die laatste zin staat waarom jullie zo weinig seks hebben, zowel als het gaat om kwantiteit als kwaliteit.
We klagen beide niet. We vinden het zelf dus niet weinig.
Die kwaliteit komt wel weer en dan neemt vanzelf ook de frequentie toe.

We accepteren dat de omstandigheden nu tijdelijk niet ideaal zijn. We kunnen daar wel gefrustreerd over raken, maar daar wordt het niet persé beter van.

Als wij beide geen reden hebben tot klagen, waarom voel jij dan de behoefte om ons te vertellen dat het zowel kwalitatief als kwantitatief beter zou kunnen?

Met welke frequentie zou jij wel tevreden zijn over mijn seksleven?
-Lucille- schreef:
24-06-2020 16:45
We klagen beide niet. We vinden het zelf dus niet weinig.
Die kwaliteit komt wel weer en dan neemt vanzelf ook de frequentie toe.

We accepteren dat de omstandigheden nu tijdelijk niet ideaal zijn. We kunnen daar wel gefrustreerd over raken, maar daar wordt het niet persé beter van.

Als wij beide geen reden hebben tot klagen, waarom voel jij dan de behoefte om ons te vertellen dat het zowel kwalitatief als kwantitatief beter zou kunnen?

Met welke frequentie zou jij wel tevreden zijn over mijn seksleven?
Wat ik ermee bedoel (en dat bevestig je nu) is dat jullie het duidelijk niet belangrijk vinden. Dus al die excuses van we hebben kinderen, dat is precies dat. Ik kan bij alles wel 10 dingen bedenken om het niet te doen. Maar als ik iets wil doen, dan is die ene reden voldoende.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
24-06-2020 16:45
Als wij beide geen reden hebben tot klagen, waarom voel jij dan de behoefte om ons te vertellen dat het zowel kwalitatief als kwantitatief beter zou kunnen?

Met welke frequentie zou jij wel tevreden zijn over mijn seksleven?
Briljant!!
...
Wij zijn ruim 30 jaar samen en hebben 4x pw seks gemiddeld.
Een als t vanwege de pubers niet gaat duiken wij heerlijk en nacht een hotel in, heerlijk!

Ik ga echt niet wachten tot ze de deur uit zijn.
Een muziekje aan en gaan met die banaan, gaat prima thuis
DS1971 schreef:
24-06-2020 08:36
Goh, je vertelt haar wekelijks dat je niet tevreden bent met (de frequentie van) jullie seksleven en daar reageert ze helemaal niet positief op?

Wat raar!

De sleutel naar meer seks ligt niet bij het bespreken van de frequentie, maar de seks zelf. Lekkere seks maakt dat je zin krijgt in meer lekkere seks. Praten over dat je het te weinig doet lijkt mij juist een libidokiller.
De seks is goed en dat geeft zij zelf ook aan, maar er is altijd wat. 's avonds kant niet want ze ligt om 21:00 te slapen of kijkt liever Netflix. Als we het wel' s avonds doen, klaagt ze de volgende dag dat ze bijna niet heeft kunnen slapen, want van klaarkomen blijft ze wakker.

's ochtends kan nooit, want kinderen.
Oppas kunnen we niet regelen, want niemand is goed genoeg, behalve haar ouders en laatste keer dat die konden was 3 jaar geleden.

Ik merk dat je een bepaald bevooroordeeld beeld hebt, maar dat klopt dus niet.

We zoenen elkaar nog wel gewoon en elke keer dat we het doen lijkt het alsof het "voor mij" is, terwijl ik het meest met haar bezig ben en ze altijd klaarkomt. Dat duurt een half uur en voor mij duurt het een paar minuten en dat komt omdat we het weinig doen.

Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is, maar hoe meer ik hier lees hoe uitzondelijker de situatie lijkt te zijn.
Robert2020 schreef:
25-06-2020 00:29
De seks is goed en dat geeft zij zelf ook aan, maar er is altijd wat. 's avonds kant niet want ze ligt om 21:00 te slapen of kijkt liever Netflix. Als we het wel' s avonds doen, klaagt ze de volgende dag dat ze bijna niet heeft kunnen slapen, want van klaarkomen blijft ze wakker.

's ochtends kan nooit, want kinderen.
Oppas kunnen we niet regelen, want niemand is goed genoeg, behalve haar ouders en laatste keer dat die konden was 3 jaar geleden.

Ik merk dat je een bepaald bevooroordeeld beeld hebt, maar dat klopt dus niet.

We zoenen elkaar nog wel gewoon en elke keer dat we het doen lijkt het alsof het "voor mij" is, terwijl ik het meest met haar bezig ben en ze altijd klaarkomt. Dat duurt een half uur en voor mij duurt het een paar minuten en dat komt omdat we het weinig doen.

Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is, maar hoe meer ik hier lees hoe uitzondelijker de situatie lijkt te zijn.
seks/verlangen-naar-oprechte-intimiteit ... ges/463428

Lees hier eens
Alle reacties Link kopieren
Robert2020 schreef:
25-06-2020 00:29
De seks is goed en dat geeft zij zelf ook aan, maar er is altijd wat. 's avonds kant niet want ze ligt om 21:00 te slapen of kijkt liever Netflix. Als we het wel' s avonds doen, klaagt ze de volgende dag dat ze bijna niet heeft kunnen slapen, want van klaarkomen blijft ze wakker.

's ochtends kan nooit, want kinderen.
Oppas kunnen we niet regelen, want niemand is goed genoeg, behalve haar ouders en laatste keer dat die konden was 3 jaar geleden.

Ik merk dat je een bepaald bevooroordeeld beeld hebt, maar dat klopt dus niet.

We zoenen elkaar nog wel gewoon en elke keer dat we het doen lijkt het alsof het "voor mij" is, terwijl ik het meest met haar bezig ben en ze altijd klaarkomt. Dat duurt een half uur en voor mij duurt het een paar minuten en dat komt omdat we het weinig doen.

Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is, maar hoe meer ik hier lees hoe uitzondelijker de situatie lijkt te zijn.
Ze wil gewoon geen seks, dat is wel duidelijk.
Ze doet de seks waarschijnlijk inderdaad voor jou, uit liefde. Of omdat het zo hoort, omdat je het wilt, omdat je anders zeurt, of omdat het van het viva-gemiddelde-frequentie-team moet.

Wat wil je? Dat ze haar toneelstukje beter speelt door ook wat aan jou te frutten? Of dat ze écht eerlijk omdat jij zo van haar houdt?

Of ga je akkoord met dit compromis? Jij halfslachtige seks, en zei een halfslachtig toneelstukje.
Robert2020 schreef:
25-06-2020 00:29
De seks is goed en dat geeft zij zelf ook aan, maar er is altijd wat. 's avonds kant niet want ze ligt om 21:00 te slapen of kijkt liever Netflix. Als we het wel' s avonds doen, klaagt ze de volgende dag dat ze bijna niet heeft kunnen slapen, want van klaarkomen blijft ze wakker.

's ochtends kan nooit, want kinderen.
Oppas kunnen we niet regelen, want niemand is goed genoeg, behalve haar ouders en laatste keer dat die konden was 3 jaar geleden.

Ik merk dat je een bepaald bevooroordeeld beeld hebt, maar dat klopt dus niet.

We zoenen elkaar nog wel gewoon en elke keer dat we het doen lijkt het alsof het "voor mij" is, terwijl ik het meest met haar bezig ben en ze altijd klaarkomt. Dat duurt een half uur en voor mij duurt het een paar minuten en dat komt omdat we het weinig doen.

Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is, maar hoe meer ik hier lees hoe uitzondelijker de situatie lijkt te zijn.
Ik denk dan meer dat jouw gevoel dat jouw vrouw ook vaker seks wil niet klopt.

Ook jij geeft een opsomming waarom jullie niet vaker seks kunnen hebben, maar als jullie beiden vaker seks zouden willen hebben, dan zou je bezig zijn met de oplossing en niet met het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het leest alsof jij je op haar richt, zodat je het gevoel hebt dat zij het ook fijn vind, terwijl zij het eigenlijk voor jou doet.
Het probleem zit niet in de frequentie, maar daar in.

Overigens geen seks voor het slapengaan die snap ik. Ik slaap ook altijd slecht als ik vlak daarvoor seks heb. Maar als ze echt zou willen, zou ze meedenken over wat dan wel een handiger moment is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@robert2020
Ze heeft geen zin in seks, of niet in de frequentie die jij wil, of wel maar wil daar geen moeite voor doen en laat het zich aanleunen wat jij ervoor doet.
Maakt eigenlijk niet uit welke het is.

Ik zou het haar in een gesprek vertellen, dat jij inschat dat zij geen zin in seks hebt.
Kun je haar vragen of zij dat ook zo inschat. Daarna eigenlijk vertellen dat dat ok is. Als zij er geen zin in heeft, tja dan moet je het niet doen.

Daarna haar vragen of zij het ok vindt dat jij elders seksueel vertier opdoet?
Kan ze nee op zeggen, maar dan kun je met haar wel een gesprek hebben dat er een knellende situatie is: zij geen behoefte aan seks, maar het niet ok vinden dat jij dat wel hebt.
Kan ze ook ja op zeggen, dan hoef je dat niet perse te doen, maar geeft je dat wel lucht, in de zin van dat die mogelijkheid er is. Ook kun je haar dan geen verwijt meer maken, dat begrijp je dan ook wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie moeten praten.....al moet ik. Echt zeggen dat pubers, en hun partners, en huisdieren echt wel een stoor factor zijn......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven