Hoe vaak seks in langdurige relatie?

24-05-2020 18:26 160 berichten
Als je net een relatie hebt met iemand is alles spannend en leuk, en heb je veel seks. Mijn ervaring is dat dat langzamerhand wat minder wordt als de relatie langer duurt. Nu ben ik simpelweg benieuwd hoe vaak jullie seks hebben in een langdurige relatie, laten we zeggen 2+ jaar. Ik bedoel dan wel een monogaam paar. (5-6x per week = dagelijks aanklikken dank)

Hoe vaak hebben jullie seks?

Totaal aantal stemmen: 381

Dagelijks (10%)
2x per week (29%)
1x per week (26%)
2x per maand (14%)
1x per maand (8%)
Minder dan bovenstaande opties (14%)
anoniem_642d512e359c4 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 18:34
6.49% gewijzigd
-Lucille- schreef:
25-06-2020 15:10
Ja maar jij doet het ook als jij zelf geen zin hebt, omdat jij het hem gunt, en je het dan voor hem doet.
Is daar iets mis mee?
Alle reacties Link kopieren
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2020 09:58
Reden: Ongepast
97.83% gewijzigd
-Lucille- schreef:
25-06-2020 12:35
Ik zou alleen een relatie willen als er zonder die seks ook nog verbondenheid is.
Ik kan met heel veel mensen een relatie hebben met een grote verbondenheid.
Wat de relatie die ik met mijn Lief heb, onderscheidt van al die andere relaties, is juist dat we ook seks hebben.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 27-06-2020 17:51
0.14% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2020 09:59
Reden: Quote en reactie verwijderd
98.06% gewijzigd
*Pauze* schreef:
27-06-2020 17:28
Ik kan met heel veel mensen een relatie hebben met een grote verbondenheid.
Wat de relatie die ik met mijn Lief heb, onderscheidt van al die andere relaties, is juist dat we ook seks hebben.
Mwa veel getrouwde mensen hebben juist seks met heel veel mensen behalve met hun partner. Toch hebben ze die verbondenheid alleen met hun no. 1.
*Pauze* schreef:
27-06-2020 17:28
Ik kan met heel veel mensen een relatie hebben met een grote verbondenheid.
Wat de relatie die ik met mijn Lief heb, onderscheidt van al die andere relaties, is juist dat we ook seks hebben.
Dat is dan toch een FWB?

Mijn partner is gelukkig meer dan dat.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
27-06-2020 18:30
Dat is dan toch een FWB?

Mijn partner is gelukkig meer dan dat.
Iemand waarmee je een relatie hebt, grote verbondenheid voelt en sex hebt, is een FWB? Leg eens uit?
Life is fun. Live it.
Antoon69 schreef:
27-06-2020 18:23
Mwa veel getrouwde mensen hebben juist seks met heel veel mensen behalve met hun partner. Toch hebben ze die verbondenheid alleen met hun no. 1.
Maar omdat veel mensen vreemd gaan wil dat nog niet zeggen dat dat voor mij een goede relatie zou zijn.
Ook wanneer veel mensen iets doen, wil dat nog niet zeggen dat het dus oké is.

Voor mij is verbondenheid zonder seks geen goede relatie en verbondenheid maar wel seks met een ander al helemaal niet.
Voor mij is seks zonder verbondenheid ook geen goede relatie. Kan heel lekker zijn, maar niet als relatie.
Wat de relatie met die ene voor mij zo bijzonder maakt is dat er zowel verbondenheid als seks is.
-Lucille- schreef:
27-06-2020 18:30
Dat is dan toch een FWB?

Mijn partner is gelukkig meer dan dat.
Dan heb je echt niet begrepen wat een FWB is
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
27-06-2020 19:14
Maar omdat veel mensen vreemd gaan wil dat nog niet zeggen dat dat voor mij een goede relatie zou zijn.
Ook wanneer veel mensen iets doen, wil dat nog niet zeggen dat het dus oké is.

Voor mij is verbondenheid zonder seks geen goede relatie en verbondenheid maar wel seks met een ander al helemaal niet.
Voor mij is seks zonder verbondenheid ook geen goede relatie. Kan heel lekker zijn, maar niet als relatie.
Wat de relatie met die ene voor mij zo bijzonder maakt is dat er zowel verbondenheid als seks is.
Voor jou niet. Waar de meeste mensen de fout ingaan is dat ze hun eigen relatie of eigen wensen op een andere relatie leggen en dan tot de conclusie komen dat dat dús geen relatie is of in ieder geval iets om heel erg sneu te vinden.
Mevrouw75 schreef:
27-06-2020 21:35
Voor jou niet. Waar de meeste mensen de fout ingaan is dat ze hun eigen relatie of eigen wensen op een andere relatie leggen en dan tot de conclusie komen dat dat dús geen relatie is of in ieder geval iets om heel erg sneu te vinden.
Ik zeg nergens dat ik dat de enige juiste relatievorm vind. Zolang je allebei blij wordt van je relatie, lijkt mij die prima.
Maar als je aan mij vraagt hoe belangrijk seks is in een langdurige relatie voor mij is, dan krijg je het antwoord dat ik gaf.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
27-06-2020 21:38
Ik zeg nergens dat ik dat de enige juiste relatievorm vind. Zolang je allebei blij wordt van je relatie, lijkt mij die prima.
Maar als je aan mij vraagt hoe belangrijk seks is in een langdurige relatie voor mij is, dan krijg je het antwoord dat ik gaf.
Dat zeg ik toch?
Alle reacties Link kopieren
Weet ik veel, ik tel niet. Ben ik nu a-seksueel?

Alle reacties Link kopieren
Of multi sekseel?

Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie las ik de topictitel anders. Zat ik net bij de afwas in te schatten dat we inmiddels wel over de 2000 keer zijn geweest.
Feestje gemist dus.
Lemonworld schreef:
28-06-2020 00:35
In eerste instantie las ik de topictitel anders. Zat ik net bij de afwas in te schatten dat we inmiddels wel over de 2000 keer zijn geweest.
Feestje gemist dus.
Respect! Ik vind het altijd enorm knap als mensen zo'n aantal halen. Net zoiets als meer dan 100 jaar oud worden.
-Lucille- schreef:
25-06-2020 13:32
Verwacht jij dat dat ruim 25 jaar aanhoudt? Ook als jouw hormonen gedurende de verschillende levensfasen veranderen? Ook bij mannen kan daar sprake van zijn.

Die allesoverheersende honger verandert. Het voldane gevoel houdt langer aan.
Het houdt zelfs langer dan 30 jaar aan!
Mijn honger blijft en mijn voldane gevoel is niet langer geworden.
Dat de hormonen wat veranderen klopt maar dat betekend niet dat het perse veranderd.
Communiceren over de seks is ons geheim.
Antoon69 schreef:
28-06-2020 00:42
Respect! Ik vind het altijd enorm knap als mensen zo'n aantal halen. Net zoiets als meer dan 100 jaar oud worden.
Valt wel mee toch? Een jaar telt 52 weken, als je het gemiddeld 2x per week doet zit je dus op iets meer dan 100x seks per jaar. Na 20 jaar zit je al op 2000x

20 jaar is een vrij gangbare duur van een relatie. Stel je bent 25 als je een relatie krijgt dan ben je 45 jaar. Dat is totaal iets anders dan 100+ jaar worden. Waarom zou dat knap zijn?
TanteOlivia schreef:
29-06-2020 10:39
Valt wel mee toch? Een jaar telt 52 weken, als je het gemiddeld 2x per week doet zit je dus op iets meer dan 100x seks per jaar. Na 20 jaar zit je al op 2000x

20 jaar is een vrij gangbare duur van een relatie. Stel je bent 25 als je een relatie krijgt dan ben je 45 jaar. Dat is totaal iets anders dan 100+ jaar worden. Waarom zou dat knap zijn?

Het klinkt zo makkelijk maar dat is het niet. Veel (zo niet de meeste) mensen kunnen dit in werkelijkheid nooit opbrengen in een lange monogame relatie, hoe graag ze ook zouden willen. Ik denk eerder een tiende van die 2000 keer tijdens de hele relatie, of nog minder.
Antoon69 schreef:
29-06-2020 13:56
Het klinkt zo makkelijk maar dat is het niet. Veel (zo niet de meeste) mensen kunnen dit in werkelijkheid nooit opbrengen in een lange monogame relatie, hoe graag ze ook zouden willen. Ik denk eerder een tiende van die 2000 keer tijdens de hele relatie, of nog minder.
200 keer maar in een hele relatie? Dat is wel erg weinig vind ik. In het begin kun je toch geen dag bij elkaar zijn zonder een of meerdere keren seks te hebben lijkt mij zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemiddeld 5 x seks in de week, dat is 260 x per jaar, x 15 jaar 3900 keer seks.
Antoon69 schreef:
29-06-2020 13:56
Het klinkt zo makkelijk maar dat is het niet. Veel (zo niet de meeste) mensen kunnen dit in werkelijkheid nooit opbrengen in een lange monogame relatie, hoe graag ze ook zouden willen. Ik denk eerder een tiende van die 2000 keer tijdens de hele relatie, of nog minder.
Dat is wel heel erg weinig, dan zou je als je een relatie hebt van 20 jaar, gemiddeld maar 1x per maand seks hebben? Ik hoop toch dat de meeste mensen een leuker en levendiger seksleven hebben dan dat.
Ik denk dat heel veel 'gemiddelde' stellen ongeacht de duur van de relatie niet boven de 100 keer in het totaal uitkomen (in een monogame langdurige relatie, 10 jaar+). Maar er zijn vast genoeg uitzonderingen.
Antoon69 schreef:
29-06-2020 17:10
Ik denk dat heel veel 'gemiddelde' stellen ongeacht de duur van de relatie niet boven de 100 keer in het totaal uitkomen (in een monogame langdurige relatie, 10 jaar+). Maar er zijn vast genoeg uitzonderingen.
Ik denk dat je daarvoor geen greintje bewijs hebt dat verder gaat dan “ik denk...”
Antoon69 schreef:
29-06-2020 17:10
Ik denk dat heel veel 'gemiddelde' stellen ongeacht de duur van de relatie niet boven de 100 keer in het totaal uitkomen (in een monogame langdurige relatie, 10 jaar+). Maar er zijn vast genoeg uitzonderingen.

100 keer in totaal? Dat is wel heel weinig. Dat red je in het eerste jaar al makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven