Hoe vaak seks in langdurige relatie?

24-05-2020 18:26 160 berichten
Als je net een relatie hebt met iemand is alles spannend en leuk, en heb je veel seks. Mijn ervaring is dat dat langzamerhand wat minder wordt als de relatie langer duurt. Nu ben ik simpelweg benieuwd hoe vaak jullie seks hebben in een langdurige relatie, laten we zeggen 2+ jaar. Ik bedoel dan wel een monogaam paar. (5-6x per week = dagelijks aanklikken dank)

Hoe vaak hebben jullie seks?

Totaal aantal stemmen: 381

Dagelijks (10%)
2x per week (29%)
1x per week (26%)
2x per maand (14%)
1x per maand (8%)
Minder dan bovenstaande opties (14%)
anoniem_642d512e359c4 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 18:34
6.49% gewijzigd
Sex is voor mij echt het smeermiddel. We maken er verbinding mee, ik heractiveer mijn eigen verliefdheid, we lossen er dingen mee op die je met praten maar voor 95% kunt bereiken. Mijn relatie is niet “af” zonder sex dus ik kan me er niks bij voorstellen, ook in een lange relatie niet.

Iemand die er meer “technisch” in staat zal dat misschien anders ervaren.
Antoon69 schreef:
30-06-2020 16:21
Mensen zijn in hoe ze seks beleven denk ik verschillend. Klinkt misschien een beetje vaag allemaal maar als je bij seks bijvoorbeeld vooral denkt aan 'met wie', en wat er dan allemaal in detail gebeurt, en hoe je dat allemaal beleeft, wat je er bij voelt etc., dan is dat anders dan als het vooral aangeboren geilheid en lichamelijke sensatie is wat je drijft.
Of als je je van seks vooral de momenten herinnert en wat je toen voelde voor de ander, of details aan de ander's lijf. Dus je seksverleden vooral beschouwen als een serie bepalende gebeurtenissen, in plaats van een fysieke activiteit die je graag doet, zoals zwemmen of wielrennen. Dat je het zeg maar vooral met je hoofd beleeft, meer dan met je lijf.
Nadeel is vaak (voor mij althans) dat mijn hoofd zich sneller verveelt dan mijn lijf, en als seks waarschijnlijk niet een bijzondere herinnering wordt, het eigenlijk niet zo nodig meer hoeft. Dat je het eigenlijk een beetje zonde vindt dan. En als je seks juist als prettige en intieme manier van gymnastiek (of zo?) ervaart, dan heb je daar dan minder last van.

Heel verhaal maar zoiets denk ik.
Ik snap niet helemaal wat je wil zeggen. Seks moet voor jou altijd een bijzondere herinnering worden? En je beleeft het meer met je lijf dan met je hoofd en nu denk je dat mensen in een lange relatie het tegenovergestelde idee hebben bij seks? Dat zij het meer zien als gymnastiek en in hun hoofd zitten?

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Antoon69 schreef:
30-06-2020 16:21
Mensen zijn in hoe ze seks beleven denk ik verschillend. Klinkt misschien een beetje vaag allemaal maar als je bij seks bijvoorbeeld vooral denkt aan 'met wie', en wat er dan allemaal in detail gebeurt, en hoe je dat allemaal beleeft, wat je er bij voelt etc., dan is dat anders dan als het vooral aangeboren geilheid en lichamelijke sensatie is wat je drijft.
Of als je je van seks vooral de momenten herinnert en wat je toen voelde voor de ander, of details aan de ander's lijf. Dus je seksverleden vooral beschouwen als een serie bepalende gebeurtenissen, in plaats van een fysieke activiteit die je graag doet, zoals zwemmen of wielrennen. Dat je het zeg maar vooral met je hoofd beleeft, meer dan met je lijf.
Nadeel is vaak (voor mij althans) dat mijn hoofd zich sneller verveelt dan mijn lijf, en als seks waarschijnlijk niet een bijzondere herinnering wordt, het eigenlijk niet zo nodig meer hoeft. Dat je het eigenlijk een beetje zonde vindt dan. En als je seks juist als prettige en intieme manier van gymnastiek (of zo?) ervaart, dan heb je daar dan minder last van.

Heel verhaal maar zoiets denk ik.
Misschien kom jij niet uit je hoofd tijdens seks? Zit daar een verschil?
Hoe kom je eigenlijk uit je hoofd tijdens de seks?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
30-06-2020 16:21
Mensen zijn in hoe ze seks beleven denk ik verschillend. Klinkt misschien een beetje vaag allemaal maar als je bij seks bijvoorbeeld vooral denkt aan 'met wie', en wat er dan allemaal in detail gebeurt, en hoe je dat allemaal beleeft, wat je er bij voelt etc., dan is dat anders dan als het vooral aangeboren geilheid en lichamelijke sensatie is wat je drijft.
Of als je je van seks vooral de momenten herinnert en wat je toen voelde voor de ander, of details aan de ander's lijf. Dus je seksverleden vooral beschouwen als een serie bepalende gebeurtenissen, in plaats van een fysieke activiteit die je graag doet, zoals zwemmen of wielrennen. Dat je het zeg maar vooral met je hoofd beleeft, meer dan met je lijf.
Nadeel is vaak (voor mij althans) dat mijn hoofd zich sneller verveelt dan mijn lijf, en als seks waarschijnlijk niet een bijzondere herinnering wordt, het eigenlijk niet zo nodig meer hoeft. Dat je het eigenlijk een beetje zonde vindt dan. En als je seks juist als prettige en intieme manier van gymnastiek (of zo?) ervaart, dan heb je daar dan minder last van.

Heel verhaal maar zoiets denk ik.
ik ken meerdere vormen van seks
Seks puur voor even klaarkomen, vergelijkbaar met masturberen. Even lekker de druk van de ketel
Seks als ontspanning, waar seks bijna bijzaak is, en je meer bezig bent met elkaars lichaam\
Seks die heel geil is, maar toch wil klaarkomen niet
etcetc

zoiets?
-Lucille- schreef:
30-06-2020 18:43
Voor dat beetje genot is het eigenlijk veel te veel gedoe. Je kunt ook prima zonder dat gedoe.

Zoiets?
Voor mezelf is 'gedoe' niet zo'n punt denk ik, zolang het de moeite waard is
TanteOlivia schreef:
30-06-2020 19:12
Ik snap niet helemaal wat je wil zeggen. Seks moet voor jou altijd een bijzondere herinnering worden? En je beleeft het meer met je lijf dan met je hoofd en nu denk je dat mensen in een lange relatie het tegenovergestelde idee hebben bij seks? Dat zij het meer zien als gymnastiek en in hun hoofd zitten?

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Nee omgekeerd, seks vooral in je hoofd beleven = sneller verveeld. Maar ik denk dus dat ik daar niet de enige in ben.
DS1971 schreef:
30-06-2020 19:43
Misschien kom jij niet uit je hoofd tijdens seks? Zit daar een verschil?
Ja zou kunnen. Het lichamelijke genot dat ik ondervond voelt (helaas) niet als reden om het nog een keer te willen doen. Wat er in min hoofd omging soms wel.
lilalinda schreef:
30-06-2020 20:58
ik ken meerdere vormen van seks
Seks puur voor even klaarkomen, vergelijkbaar met masturberen. Even lekker de druk van de ketel
Seks als ontspanning, waar seks bijna bijzaak is, en je meer bezig bent met elkaars lichaam\
Seks die heel geil is, maar toch wil klaarkomen niet
etcetc

zoiets?
Nee ik herken mezelf hier niet echt in. Maar ik denk dus dat ik niet alleen ben in hoe ik het ervaar in lange relaties. En ook niet in het snel verveeld zijn. Ik begrijp dat veel vrouwen in lange relaties de drang om seks te hebben ook niet meer voelen? Verveeld is misschien ook niet het goede woord. Ik ben juist enorm zuinig op mijn goede herinneringen. En ik voel ook juist superveel liefde in een lange relatie
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
30-06-2020 22:06

Nee ik herken mezelf hier niet echt in. Maar ik denk dus dat ik niet alleen ben in hoe ik het ervaar in lange relaties. En ook niet in het snel verveeld zijn. Ik begrijp dat veel vrouwen in lange relaties de drang om seks te hebben ook niet meer voelen? Verveeld is misschien ook niet het goede woord. Ik ben juist enorm zuinig op mijn goede herinneringen. En ik voel ook juist superveel liefde in een lange relatie
of je kwam de juiste nog niet tegen??
Deurmat1 schreef:
30-06-2020 20:34
Hoe kom je eigenlijk uit je hoofd tijdens de seks?
Ja goeie vraag. Geen pleaser zijn in ieder geval ;)

(wat ik misschien wat te veel ben)
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 30-06-2020 22:21
9.46% gewijzigd
lilalinda schreef:
30-06-2020 22:09
of je kwam de juiste nog niet tegen??
Ja dat weet je natuurlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bijna 20 jaar (sinds mijn 17e) met dezelfde man en we hebben twee kinderen. Zeker toen die er net waren was er een poosje sprake van enkele maanden geen seks. Het kwam er gewoon niet van: huilend kind, te moe of geen tijd. Op een gegeven moment zijn we het gewoon gaan inplannen. Dat klinkt heel tegennatuurlijk, seks moet spontaan gaan, maar dat werkt echt en went ook snel.

Een rare vergelijking misschien, maar het is net als jezelf verplichten om twee keer per week naar de sportschool te gaan. Je moet jezelf er even toe aan zetten, maar als je het eenmaal gedaan hebt voel je je heel goed en op den duur komt het in je systeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven