I need advice

02-09-2011 17:16 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zit met een probleem. Wat betreft de pil. Ik ben afgelopen zaterdag (27-08) met een nieuwe strip begonnen. Woensdagavond ben ik hem vergeten en heb hem toen donderdagavond pas ingenomen (2 tegelijk dus) Nu wordt in de bijsluiter wel verteld wat je moet doen enzo maar ik wordt er niet wijzer van, dus ik hoop dat 1 van jullie raad weet.

Ik heb die woensdag namelijk seks gehad met mijn vriend, zonder condoom. Mijn vraag is of er nu mogelijkheid bestaat dat ik zwanger ben en of die mogelijkheid groot is. In de bijsluiter staat namelijk dit en ook op internet:

Als je in de voorgaande 7 dagen zonder condoom hebt gevreeën dien je, je dokter te raadplegen. De kans bestaat dat je zwanger bent.

of een ander:

Als u in de week voor het overslaan gemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met en zwangerschap.

Mijn vraag is, wat bedoelen ze met voorgaande of voor het overslaan? Voorgaande van de vergeten dag dus voor woensdag? Of moet ik tellen vanaf donderdag, toen ik de pil weer had ingenomen?

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk en kunnen jullie me gerust stellen, ik zit nu namelijk ngo niet te wachten op een kindje.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs
Nu de apotheek bellen en de morningafterpil halen. Kan ook bij de drogist. Volgens mij tot 48 uur na de seks.
Je zit toch niet in de week voor het overslaan?

Lees even echt goed de bijsluiter, het staat er echt wel.
Je bent zwanger! Van een meisje! En ze heet: Kelly. Gefeliciteerd!
Met overslaan wordt in mijn ogen bedoeld : vergeten dus er staat 2 x keer hetzelfde in je OP. Namelijk dat als je in de week voor je je pil vergeten bent seks hebt gehad de mogelijkheid bestaat dat je zwanger bent. Jij hebt op de dag dat je hem vergat seks gehad dus huisarts bellen of desnoods huisartsenpost en de morning after pil halen zou mijn advies zijn:)
quote:SeptemberGirl schreef op 02 september 2011 @ 17:41:

Je bent zwanger! Van een meisje! En ze heet: Kelly. Gefeliciteerd!

Nou mijn glazen bol zegt een tweeling:

Destiny en Virgiliano

Dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven