Iemand anders willen

26-01-2017 11:48 60 berichten
Al op mijn 18de kwam ik de persoon tegen met wie ik uiteindelijk oud ging worden. Dit klopt heel goed wij samen. Ik denk dat het zo heeft moeten zijn. Ik had 1x eerder een relatie van 8 maanden gehad. We zijn nu bijna 20 jaar verder. Ik ben nog steeds met dezelfde man (Getrouwd en kids inmiddels). Hij is een heel stuk ouder dan mij, en het bekende verhaal, hij heeft wel veel ervaring opgedaan voordat hij iets met mij kreeg en ik eigenlijk niet heel veel. Uiteindelijk ging mij dat op mijn 30ste toch opbreken. Ik ben een introvert persoon. Misschien zelfs wel best extreem introvert. Zo rond mijn 30ste zei mijn man dat als ik echt ooit eens iets met iemand anders wilde... ik het dan maar gewoon een keer moest doen. Dan hadden we dat ook maar gehad. Hij zei uit zichzelf wel meteen dat hij ook wel wilde, maar dat dat niet de opzet was. Hij wist dat het hele punt was dat ik de ervaring van "iemand anders" miste, en hij had die ervaring natuurlijk wel. De opzet was dat ik best een keertje niet monogaam hoefde te zijn als het zo uit zou komen. De afspraak voelde heerlijk, maar ik was en ben hartstikke bleu. Ik sprak mannen niet zomaar aan, want ze zouden misschien wel eens kunnen denken dat.... Nu gaat dat iets beter. Zelfvertrouwen kwam met de jaren, en soms durf ik zelfs een onschuldig praatje te maken, maar dat heeft allemaal best lang geduurd.

Maar de jaren verstreken en het gebeurde natuurlijk allemaal niet. Ik mis iets ondeugends in mijn karakter. Nu komt de 40 eraan. Ik denk bij veel dingen laat maar zitten, maar dit zou ik toch wel heel graag willen. Het hele punt is, dat ik ook wel weet. Internetsites, ruilen van partner, etc. etc. Maar daar is het mij nou net niet om te doen allemaal. Ik hoop dat iemand die ik wellicht al een beetje ken mij dat vleugje aandacht zou kunnen geven. Iemand waarbij ik van te voren al denk dat ik het wel met diegene zou kunnen doen. De enige stap die ik gemaakt heb is dat ik wat mannen op Facebook ben gaan toevoegen. Wel mannen die ik gewoon een klein beetje ken. Ik heb er 1 best hoog staan als het om deze wens gaat, maar als ik het te opzichtig kenbaar maak dan is natuurlijk de hele klik (die ik nu denk te hebben met die persoon) wel weg.

Dus hoe pak je zoiets nu aan ? Is het raar om als vrouw zijnde gewoon een mannelijke vage kennis een priveberichtje te sturen met "Hoi, hoe gaat het ?" Ik wil ook niet raar overkomen als hij savonds met zijn vrouw op de bank zit en mijn berichtje komt binnen. De man die ik nu voor ogen heb die heeft wel een gezinnetje, maar is niet heel gezins-gericht. Ik kom hem vaker alleen of met vrienden tegen dan met zijn gezin. Ik hou mij steeds voor ogen dat ik die persoon wel in de toekomst nog moet tegen komen. Als ik snachts berichtjes ga sturen, met "Hoi, hoe gaat het. Jij bent best wel....." en hij reageert daar niet op, dan kom ik hem bij wijze van spreken een week later wel tegen. En het zit niet in mijn aard om zo heel direct te zijn naar mannen toe, hoewel ik nu toch wel heel erg de neiging heb om dat voor 1 keer wel te zijn. Ik zie er volgens mij niet slecht uit, en ik zal niet iemand benaderen zonder het idee te hebben dat diegene er voor open staat, maar helemaal zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Moeilijk moeilijk.
Wat wij hebben is eigenlijk een soort van open relatie, hij geeft mij alleen voorrang ten opzichte van zichzelf, omdat hij weet dat het bij mij meer speelt, bij mij langer zal duren en hij zoiets heeft van, oke.... Probeer het maar.

Ik ben zeker niet jaloers op mijn man die losser is, makkelijker met vrouwen praat en iets meer verleden heeft op dat punt.

Het staat mezelf wel eens een beetje in de weg, ik heb zeker wel bevestiging nodig. Dat mijn eigen man mij leuk, lief, lekker, etc. vind dat weet ik nu wel. Maar is hij de enige die dat vind. Dat vraag ik mij wel eens af.

Een slippertje zou tussen ons in kunnen komen te staan, maar als ik er heel veel last van krijg dat er niet zo heel veel mannen op mijn pad gekomen zijn dan zou dat misschien ook iets kunnen zijn wat tussen ons in komt te staan.

Volgens mij is het nog 10 bruggen te ver bij mij vandaan om in andere relaties iets kapot te maken. Ik ben er ook niet op uit om verliefd te worden, ik ben er niet op uit om iemand tegen te komen waarbij ik het leuker denk te hebben dan bij mijn man. Er zijn zoveel mannen interessant, maar met niet zoveel werkt een relatie goed.

Ik zou het beide wel willen. Een seksuele ervaring met iemand anders, maar ook wat mannelijke vriendschappen, goede gesprekken, mannen die mij kennen en mij leuk vinden om wie ik ben. Ik ga altijd op safe. Geen risico nemen, dan word ik ook niet gekwetst. Ik heb nu niet bepaald een naam dat ik daar nou heel erg op uit ben, maar 1 keer iets te direct zijn kan dat misschien veranderen. Ik ben dit toppic niet gestart met de gedachte: Ach, het is misschien wel leuk. Maar ook omdat ik er echt een beetje last van kreeg dat ik een bepaalde aandacht miste. Maar met een aantal reacties kan ik wel wat.
Even los van alle kanten die er zitten aan het hebben van seks met een ander... een van de dingen die je noemde is dat je eigenlijk amper contact of vriendschappen hebt met andere mannen. Je komt op mij (als man) over als een vrouw die juist goed zou kunnen praten met mannen, waardoor vriendschappen goed mogelijk kunnen zijn. Het is natuurlijk maar op basis van een aantal posts, maar ook uit je vorige topic lees ik dat je best wel eens naar een kroeg ging of een festival als Lowlands. Zo kom je over als iemand die misschien meer losjes is dan jij er nu voor jouw mannelijke omgeving uit ziet.

En dan bedoel ik niet gelijk los in de zin van flirten. Kan ook, maar gewoon in contact met mannen en raakvlakken die er kunnen zijn. Als jouw voornaamste hobby kattenkleertjes breien zou zijn (ook leuk), en verder alleen praten over de kinderen, dan zou het lastiger zijn.

Dus waar het om vriendschappen gaat, waar je ook positieve aandacht uit kunt halen, denk ik dat het er in zit, maar nu niet echt uit komt door de omstandigheden en omdat je misschien niet 'durft'.

Ik haal zelf ook iets van voldoening en waardering uit het contact en vriendschap dat ik heb met andere vrouwen, door bijvoorbeeld activiteiten of hobby's, zonder dat ik gelijk seks met hen wil.

Wat ik eerder zei, misschien eens nadenken over kleine stappen waardoor je iets meer in contact komt met mensen. Wellicht levert je dat al heel wat op en heb je minder het gevoel dat je leven een soort cocon wordt.
Alle reacties Link kopieren
ow jeetje wat een verhaal, ik snap je gevoel helemaal, maar het is niet de schuld van jouw man dat je niet meerdere ervaringen hebt, Ik zou nu toch even een time out nemen en goed bedenken wat je nou eigenlijk zoekt.
Gewoon je gevoel volgen. Mijn Vrouw doet het wel, met de restrictie dat ik niet mag. Ik ben volledig op de hoogte, kom niets te kort. Zij blij en ik blij.

Genieten en gunnen. Misschien vind je man het wel leuk om toe te kijken hoe intens jij geniet.
Er wordt idd vaak via facebook contact gezocht,ik spreek uit ervaring! gewoon beginnen met kleine berichtjes en kijken of het klikt! je voelt vanzelf of de ander ook die behoefte heeft. En het idd erg spannend
Overleg met je man. Huur een pro in. Is voor hem dan ook geen bedreiging. En nadien vangt hij je op.
Ga praten met je man, zeg dat je graag wat ervaring opdoet buiten jullie relatie en kijk dan hoe je dat wilt doen. Ik zou alleen geen gebonden mannen via fb gaan lastigvallen. Staat nogal raar en needy. Die mannen zie je daarna ook nog gewoon en dat is ongemakkelijk. Ga gewoon op SL of tinder.
Je leeft maar 1 keer, en je bent er open over... Ik vind dat heel erg sterk.

Je bent vooral van jezelf en ik zou niet echt op zoek gaan als ik jou was, dan overkomt het je vanzelf.

Mijn vrouw/viendin zou dat in een vergelijkbare setting ook mogen, of ik dat nou moeilijk vind of niet... Ze is mijn bezit niet.

Als je echt van haar houdt en elkaar kan vertrouwen, gewoon doen... liefs en succes..!
Een keer met een ander naar bed gaan, ik kan me best voorstellen dat je dat wil. Maar wat je hierboven beschrijft komt bij mij over als de opzet naar een hele buitenechtelijke relatie. Ik vraag me af of je man daar ook zo ruimdenkend over is...
For whom the bell tolls
Volgens mij is er niet zoveel mis met wat je wilt/zoekt. Zolang je er idd open met je man over kunt praten. Ik denk dat je mannen zowel op straat kunt tegenkomen als op FB als op Tinder of wat dan ook.

Ik heb ook wel eens een berichtje gestuurd via messenger, omdat ze mij triggerden. Meestal wordt er niet gereageerd, maar 1 keer kwam ik in contact. Al waren we op dat moment beide ongebonden. Er ging twee weken app verkeer overheen waarbij we zelfs al uitspraken als verliefd worden tegen elkaar deden. Uiteindelijk bleek de eerste date een anticlimax en werd het dus verder niks. Maar het kan dus wel. Doe waar jij je goed bij voelt, mits samen met je man of in ieder geval, blijf hem informeren en betrek hem. Kies desnoods de man samen uit.

Er is altijd een gevaar van verliefd worden, maar dit is ook niet niks, dus logisch dat daar risico's aan zitten.

Ik zeg go for it. En vooral, geniet ervan.
Wees meester en vormgever van jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven