Mag 't wat dominanter?

23-11-2007 14:53 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve man die graag en veel de liefde met mij bedrijft. We zijn al heel wat jaartjes bij elkaar en als ik zo om me heen kijk, mag ik blij zijn dat wij nog zoveel passie voor elkaar voelen.

Wat ik wel prettig zou vinden is, als hij wat dominanter zou zijn in de slaapkamer. Ik ben niet in voor SM want echte pijn, vind ik niet echt lekker (ben nogal kleinzerig ;-) ). Ik heb dit wel al eens aangekaart maar het lijkt wel of het er gewoon niet in zit bij hem (gewoon té lief).

Om hem nu tijdens het liefdesspel aanwijzingen te gaan geven raakt mijns inziens kant nog wal. Ik wil juist dat hij mij zegt wat er moet gebeuren anders is het effect weg, volgens mij. Hebben jullie misschien wat ideetjes?
Tja, vóór de sex vertellen dat je hem wel eens dominanter zou willen zien. Maar soms zit het er gewoon niet in hoor. Kan hij nog zo zijn best doen maar als hij alles doet wat jij zegt dan is het nog niet het dominante wat jij hoopt te vinden...

Praten kan helpen.
misschien beginnen met een blinddoek en je handen vast laten zetten. Dan moet het initiatief wel van hem komen daarna.

:)
pemberley schreef op 23 november 2007 @ 15:42:

misschien beginnen met een blinddoek en je handen vast laten zetten. Dan moet het initiatief wel van hem komen daarna.

:)

hihihi, lijkt mij wel handig ja (mooie woordspeling) want ik zit dan vast, hè?

Tja weet je, ik zal er echt niet ongelukkig van worden als het er werkelijk niet in blijkt te zitten. We zijn al jaren gelukkig met de "gewone" sex. Graag zou ik toch, nu ik alle koters gedragen, gebaard en gezoogd heb, onze sexuele relatie naar een hoger plan willen tillen.

Wel zou het grotendeels van zijn kant moeten komen, anders ben ik hier de dominante en dat was nou juist niet de bedoeling. ;-)

Ik vind het al geweldig als hij dingen zegt als: ga vast naar boven en kleed je uit o.i.d. of tijdens: "draai je om". Zo simpel is het dus eigenlijk......

Ik snap ook dat het voor hem ingewikkeld is, in het dagelijks leven ben ik namelijk alles behalve onderdanig maar binnen de 4 muren van onze slaapkamer ... heerlijk :-$
Je zou je ook extra onderdanig kunnen gedragen, dan lijkt hij al snel dominanter. Misschien ontdekt hij dan zelfs dat hij het leuk vindt, en doet hij mee met het spelletje (dat moet je er dan van maken). Het klinkt misschien stom, maar wie weet helpt het..! Zorg dat jij je iets onder hem opstelt, zodat hij automatisch de dominante persoon is. Misschien kun je ook proberen niet te veel te ondernemen, zodat hij wel moét als hij seks met je wil. Als hij initiatiefnemer is, kan ik me voorstellen dat hij dominanter is dan wanneer jij het initiatief neemt.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je juist wel uitdrukkelijk aanwijzingen gaat geven, en dan hoopt dat hij erop ingaat met zelf aanwijzingen geven. Op het moment dat hij het doorheeft kun jij dan een passieve rol op je nemen.

Lijkt me moeilijk haalbaar anyway om de rollen in bed om te draaien ten opzichte van de rollen in het dagelijks leven.
Maar als je aanwijzingen geeft die hij opvolgt is hij vrij onderdanig. Ik denk dat als Karaktertje de aanwijzingen geeft, het een beetje gemaakt en niet echt spannender wordt. Het is sterk afhankelijk van de persoon.. Bij mij heeft het wel eens geholpen :P Maar dat is een ander verhaal dan dit. Je hebt wel gelijk, de rollen zijn niet plotsklaps omgedraaid, maar misschien moet je het anders bekijken. Nu zit de vrouw een trede hoger dan de man, als zij een paar treden naar beneden gaat, wordt hij misschien net dàt beetje dominanter, zonder hij dit zelf veroorzaakt.
Karaktertje, waarschijnlijk is hij heel erg voorzichtig met jouw gevoelens. Als je in het normale leven "dominant" bent, is dat in de slaapkamer soms moeilijk te scheiden. Zeker als je dat niet duidelijk met hem hebt besproken. En als je het hebt besproken, moet je wel consequent zijn, en niet dat je soms geen zin hebt in zijn dominantie. Succes, kreeft
Ik herken het en mijn man is net zo. Tja misschien wil hij jou wel wat liever. Met andere woorden blijkbaar verschillen jullie hierin. En als jij je zin krijgt heeft hij niet de manier van vrijen die hij het liefste heeft en andersom jij niet.

Met mijn man bedrijf ik al 28 jaar de liefde en hij zal me nooit uit lust nemen. Heeft daar niets mee. Ik zelf kan van dat gekriebel soms kriebelig worden.

Maar het zijn wij en we doen het met elkaar. (inmiddels ook met andere op wel andere manieren)

Hou dus van elkaars verschillen of kom elkaar eens tegemoet, maar realiseer je dat als je het doet op jouw gewilde manier je het hem weer niet naar de zin maakt. Het is dus ook dealen met het verschil in de manier waarop jullie graag vrijen. Een compromi vinden of accepteren dat je niet alles kunt hebben met elkaar.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Misschien is het een idee om hem via krabbeltje, sms, weet ik veel, te laten weten dat je het supergeil zou vinden als hij je een een blinddoek omdoet op een dag/tijdstip dat het hem schikt omdat je wel eens de spanning wilt voelen van niet te weten waar hij je aan gaat raken, wat hij met je gaat doen etc.

Weet niet hoe jullie relatie is en of je hem dit misschien via een sintgedichtje kunt laten weten, evt. voorzien van blinddoek, sjaaltje en/of meer.

Misschien dat als hij merkt welke uitwerking dit op jou heeft het ook wel een bepaalde uitwerking op hem heeft en jullie dit misschien ter afwisseling uit kunnen bouwen.

Zoals ik lees hoe je jullie liefdevolle seksleven beschrijft, lijkt het me belangrijk dat je evengoed laat weten dat je er ook nu van geniet, maar dat je benieuwd bent naar meer/andere dingen.

Succes!!!
De dominante rol is moeilijker dan je op het eerste gezicht zou denken. Je hebt dan wel alle macht en mag doen wat je wil, maar feitelijk heb je de verantwoordelijkheid en is het de bedoeling om langs de grenzen van de sub te zweven. Als het goed gaat is het fantastisch, maar het is moeilijk en kan alleen stapje voor stapje geleerd worden. Ik zou zeggen, leef je eens in in je partner en hoe hij zich hierbij zal voelen. Onzeker, onwennig en wellicht begrijpt hij het niet.

Ik zou veel praten en bijvoorbeeld eens een beperkt rollenspelletje spelen waarbij hij ook heel goed weet wat van hem verwacht wordt en wat jij ervan vindt. Als dat goed gaat kun je langzaam uitbouwen.

Zelf hou ik meer van andersom, zoals beschreven op Ragnelle. Het is hoe dan ook een geweldig avontuur, maar verwacht niet te veel te snel.
Blaadjes: wat je zegt over mij wat onderdaniger opstellen, bedoel je dan in het dagelijks leven of pas als er sex bij komt kijken.

En kreeft denk je echt dat het niet werkt als de rollen in het dagelijks leven niet zo liggen. Ik zal namelijk nooit onderdanig worden in het dagelijks leven, dat zit er bij mij niet in. Misschien daarom juist dat ik in bed overmeesterd wil worden?

Wat ik wel eens probeer is bijvoorbeeld extra bijdehand doen (op de bank vlak voordat we naar bed gaan) en hem uitdagen in de trant van: wat ga je met me doen dan als ik niet op hou? Maar dat eindigt meestal alleen maar in een slappe-lach-situatie in plaats van dat ie mij alle hoeken van de kamer laat zien. Hij is overigens meestal wel de initiatiefnemer waar het gaat om sex. Gelukkig heeft ie altijd zin en neemt hij me wel vaak vanuit lust maar wel "lieve" lust en natuurlijk geniet ik daar ook van.

Het zou alleen leuk (lees geil) zijn als het er ook eens wat ruiger aan toe gaat en iets minder respectvol naar mij toe. En dat hoeft echt niet elke keer hoor als we sex hebben, sterker nog, het verrassingseffect zou mij helemaal op de kast krijgen (in positieve sexuele zin, dan he).

Gek genoeg doet ie na de sex wel eens dingen waar ik heel opgewonden van wordt: zoals me een tik(je) op m'n billen geven en zeggen: dat vind je wel lekker he. Waarop ik natuurlijk positief reageer. Dus hij weet het wel, hoor, maar het lijkt er nooit echt van te komen
Karaktertje schreef op 23 november 2007 @ 14:53:

Ik heb dit wel al eens aangekaart ?
Heb je het idee dat je het hem écht heel duidelijk verteld hebt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef op 23 november 2007 @ 19:21:

[...]

Heb je het idee dat je het hem écht heel duidelijk verteld hebt ?

Hmmm, ja dat denk ik wel. Zoals je leest ben ik niet geheel van mezelf overtuigd. We hebben er een aantal keren écht serieus over gesproken. En ondertussen geef ik regelmatig signalen die eigenlijk op geen andere manier uitgelegd kunnen worden. Maar om hem nu precies te gaan beschrijven wat ik allemaal zou willen dat hij dan zegt en doet, doe ik dan dus niet.

Als ik dat wel zou doen - bijvoorbeeld voor of tijdens de sex (tijdens de serieuze gesprekken hierover wel wat tips gegeven), zit ik niet in de rol waarin ik graag wil zitten. (snap je het nog?)

Denk je dat het dan duidelijk genoeg was?
Charlotte62: Ik heb de site bekeken. Het is niet zo dat er tussen ons geen of minder passie is, in tegendeel. Dit is ook vanaf het begin van onze relatie tot en met de dag van vandaag zo geweest.

Hopelijk komen we (nu ik noooooit meer zwanger word en de kinderen bijna de hele nacht in hun eigen bed slapen) in een fase waarin we weer wat ongedwongener van elkaar kunnen genieten zonder andere verplichtingen.

Het is misschien ook wel onmogelijk. In het dagelijks leven wil ik inderdaad (zoals op die site staat) aanbeden worden, met veel respect behandeld worden en serieus genomen worden door mijn partner.

In bed wil ik gewoon zijn privé-sletje zijn en mag ie met me doen waar hij zin in heeft. Ik hoef trouwens niet vernederd te worden ofzo dat gaat me dan weer te ver.

En toch denk ik wel dat het er bij hem wel in zit. Hij wil altijd wel en ik doe dan zogenaamd alsof ik tegenstribbel. Toch zet ie altijd door tot ie krijgt waar ie op uit was. Als ie me eenmaal overtuigd heeft en ik natuuuuuurlijk toegeef (ik zeg echt nooit nee) blijkt elke keer weer dat ik eigenlijk net zo toe was aan een beurt als hij. ;-) (Dat is een beetje hoe het liefdesspel werkt tussen ons)
Als hij het moeilijk vindt te beginnen met dominant te zijn , durf jijzelf wel te beginnen met onderdanig te zijn dan ?

In feite is de onderdanige de dominanste ; ...............zij bepaalt eigenlijk écht .

Heb je handboeien of iets wat daar voor door kan gaan ? Wat is er mis mee om die klaar te leggen ?

"sla me " .....zal niet werken voor jou ......misschien " gebruik me , ik ben van jou , etc " wel ?
@ BGB: Nee, iets van handboeien hebben we nog niet. We zijn op dat gebied (sex-speeltjes) eigenlijk echt 'newbies'.

We zijn ook niet zo van die praters in bed terwijl er natuurlijk wel van alles door m'n hoofd schiet (inderdaad iets van 'pak me, doe het, alles wat je wil'...).

Het lijkt mij geweldig als hij wat uitgesprokener zou zijn, bij voorkeur in z'n eigen taal (= niet Nederlands).

Tja, ik ben geloof ik nogal een verwend kreng. Ik wil gewoon ALLES. In het dagelijks leven heb ik dat aardig bereikt (wat betreft gezin en carriere). Na ons laatste kind ( 2 jr) is mijn man gesteriliseerd en sinds ik dus geen pil meer slik, zijn deze gevoelens bij mij wat sterker geworden (ze zaten er altijd al natuurlijk). Nu nog een speelse manier om dit te integreren in ons liefdesspel en ik ben compleet gelukkig.....
Lees net seks en sterrebeeld topic: Yes, hij is een leeuw! Moet goed komen, toch? :-p
Maar ja , het is natuurlijk wél een wisselwerking.en in dit geval lijkt het me dat wie het het liefste wil / het het minst eng vindt moet beginnen......eh.....jij ?
Ik heb het altijd in mijn fantasie beleefd. Je kunt op je buik liggen en zo vrijen ook fantaseren dat je zo genomen wordt bv.

En alles kan gewoon niet, je kunt nooit alles zijn voor elkaar, dan verwacht je wel heel veel van je partner en bovendien zul je nooit alles kunnen bereiken als iets de ander niet meer ligt. Als je de top met tennis wil behalen zal dat alleen lukken met een partner die ook aanleg heeft (om even voorbeeld te geven) met elkaar kun je dan best ook een partij spelen maar je zal misschien niet het niveau halen wat je met een partner die wel talent heeft had kunnen bereiken. Je zult dus ook moeten dealen met wat er met elkaar mogelijk is.

Vind je zelf ook niet dat je wel erg veel vraagt als je alles wil?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
@ BGB: Ik ga er, denk ik, inderdaad zelf maar wat meer werk van maken want blijkbaar ben ik degene die het wil. Overigens, tijdens onze gesprekken stond hij er helemaal niet onwelwillend tegenover, ik had zelfs het idee dat het hem aansprak.

Ik ga in ieder geval wat meer 'praten' in bed, wie weet neemt hij het over.

doddie: dat fantaseren, dat doe ik ook.

Wat je zegt over dat je niet alles kunt zijn voor elkaar, snap ik wel, maar toch zou ik graag op seksueel gebied wel alles voor elkaar zijn. Ik moet er echt niet aan denken om mij op zo'n kwetsbare manier op te stellen met een vreemde dus als ik iets met deze gevoelens wil, zal ik dat alleen maar kunnen bevredigen door m'n eigen man zo ver te krijgen.
al die kleine dingetjes heb het allemaal geprobeerd maar het werkt niet.. mannen zien hints niet, snappen ze niet.. Hij is te respectvol, te lief. nam hij maar eens het heft in handen, deed hij maar iets om me te boeien. Ik kan hem uit dagen maar hij reageert niet, wat een afknapper, hij kan mij niet aan, hij kan me niet handelen..
Wat ik doe, is met mijn lange nagels over de rug van mijn seksmaatje krassen, zo hard dat het pijn doet en hij mijn polsen vastpakt. En dan zeg ik: ik kan geen kant meer op he? En hij is sterk genoeg om met 1 hand mijn beide polsen vast te houden en met de andere hand me kunnen betasten waar ie maar wil. Ik strubbel natuurlijk tegen, weiger hem te kussen maar hij duwt gewoon zijn tong naarbinnen en penetreert me. Dan zeg ik dat hij een mietje is, een slechte verkrachter, en dan stoot hij steeds dieper en harder, en dan vraag ij of ik straf krijg omdat ik hem een mietje heb genoemd, en of dat soms klaarkomen in mijn mond/gezicht is, en dat gebeurt dan :)
If you\'re going through hell, keep going
emphasis: balen dat je er zo over denkt, dat je het zo beleeft.

Proserpina: ik denk dat bij ons ook het uitdagen/brutaal zijn het beste zal werken. Ik zal wel nooit een echte slaaf worden, is mij toch iets te heftig.

Krassen met m'n nagels, hmmm, kweet niet of hij dan meteen mijn polsen zal pakken: moet ik er denk ik bij vertellen.

Zegt jouw sexmaatje ook iets terug?

Hij stelde net wel voor een weekendje weg te plannen (alleen wij tweeën). Ga ik maar even wat voorbereidingen treffen want dit lijkt mij een uitgelezen kans.

hihihi ..... spannend.
Karaktertje,

Ik vermoed dat het ook gedeeltelijk je eigen terughoudendheid is die ervoor zorgt dat er niets gebeurd.

Een onderdanige teast en plaagt de dominant om te tergen.

Het is hier al eerder gezegd, de onderdanige is de persoon die eigenlijk de touwtjes in handen heeft.

Als jijzelf directer wordt in bed, zal hij zich waarschijnlijk eerst laten sturen tot het moment dat het hem te gortig wordt en dan zal hij het heft (terug) in handen nemen.

Probeer anders eens partnerlink.

Dat is een spel met opdrachten.

Daar zit vanalles bij en dan heb je het spel/de opdrachten als alibi om wat meer je eigen remmingen los te laten.

Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven