minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
@HvJ: wat goed, dat je door had dat het met eerdere ervaringen te maken had, jouw gevoel. Ik herken dat wel, hoor. Dat iets heftiger aankomt dan "gerechtvaardigd" is in die situatie. (heb ik momenteel ook een beetje aan de hand). Dat raakt iets in jou dan, oud zeer. Pavlovje, oude valkuilen. Ook al zie je ze wel, dat blijft opletten en komt die lading elders (in jou) vandaan.

Een verhelderend gesprek geeft dan weer wat inzicht in jezelf, maar ook dat je dat stukje nog niet helemaal kwijt bent/verwerkt hebt. In je denken wel, maar in het voelen nog niet. Of zo.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wow, Hvj wat gaaf dat vrouw en minnares elkaar ontmoet hebben, hoe was dat?

Ja, wel logisch, je verhaal. Veranderende situaties, de kaarten moesten weer even opnieuw geschud worden. Fijn dat jullie er uit gekomen zijn, dit had ook het einde kunnen betekenen!!

Boompje, sorry, ik ben vergeten op je te reageren, dat is slordig van mij. Mijn ervaring is, als ik het deel met mijn man en we praten er samen over dan weet hij wat me bezig houdt en dat scheelt de helft al. Mijn man staat er anders in dan jouw man. Als ik verdrietig ben, troost hij me, ik kan er altijd met hem over praten. Bij jullie ligt dat wat anders begrijp ik. Dat is jammer..hoewel ik wel kan begrijpen dat je man het moeilijk heeft met jouw gevoelens.
@Rooss4 ben blij te lezen dat het bij ook zo gaat, hier is dat ook zo, hoewel het soms toch lastig is.

Zoals vanmorgen, een date helemaal top, en komt nr1 later thuis en ja dan heb ik altijd zoiets van tja..raar hahha
quote:Rooss4 schreef op 12 oktober 2010 @ 11:57:

Wow, Hvj wat gaaf dat vrouw en minnares elkaar ontmoet hebben, hoe was dat?

Ja, wel logisch, je verhaal. Veranderende situaties, de kaarten moesten weer even opnieuw geschud worden. Fijn dat jullie er uit gekomen zijn, dit had ook het einde kunnen betekenen!!

........

Juist daarom was het ook zo moeilijk de confrontatie aan te gaan.

Ik was ervan overtuigd dat die confrontatie het einde zou betekenen.

Ik kon echter niet anders, zeker vanwege het feit dat vrouwlief zou meegaan naar de housewarming.

Ze vonden het beiden fijn elkaar te hebben ontmoet.

Was gezellig en heel ontspannen gelukkig.
@HVJ: Fijn dat het goed is afgelopen, diee confrontatie van de dames. Heb je je achteraf dus voor niets zorgen gemaakt!

Maar van wie kwam dan het idee dat je je vrouw mee zou gaan naar die housewarming bij SV, dan stond toch al vast dat ze elkaar daar zouden ontmoeten?

@Rooss: hier ook een geweldige, meelevende nr. 1 bij wie ik kon uithuilen toen het met de extra relaties niet zo meezat. Heel fijn is dat!
@HvJ: blijf het apart vinden, hoor, zeer ruimdenkend, dat de vrouwen elkaar ook nog ontmoeten! (volgens mij was dat het probleem niet, Soul, confrontatie tussen HvJ en sv denk ik)?)

Dat claimerige kan ik ook slecht tegen, ik zal daar andersom ook nog meer op letten! Betrokkenheid okee, maar het moet wel beiden uitkomen. Probleem ontstaat vaak idd als je relatief vaak kan en later opeens niet/minder. Dan wordt vaak niet gezien dat je toevallig toen wat meer tijd had of vrij maakte, maar dat dat niet zo is als je ff wat drukker bent. Dan zijn ze dit al "gewend" van je en denken ze dat er iets is.

Ik merk dat meer mensen in het kader van "wat je niet vraagt krijg je niet" dat dan gaan benoemen ("je bent er niet voor me" )en dat komt klagerig/claimerig over. Terwijl het misschien meer als "mondig" wordt gezien.

En ik merk bij mezelf dat ik idd de mensen die het hardst "schreeuwen" idd meer aandacht geef en degenen die stilletjes afwachten te weinig aandacht krijgen. Dat is het principe kennelijk, wat werkt, jezelf op de kaart zetten, voor je (aandacht) opkomen.

Ik weet nu ook hoe averechts dat kan werken, als iemand dat bij mij gaat doen (als het echt ff niet kan). Ik snap nu die radiostiltes van mannen ook beter. (vroeger dacht ik dan ook meteen dat er iets mis was, dat heb ik wel afgeleerd).

Met name als iemand meteen denkt dat stilte/te druk gelijk staat aan "geen zin hebben, anders maakte je wel tijd". Heel vervelend, want soms heb je het echt druk. Jammere is dat het vaak (door anderen) als smoes wordt gebruikt (geen tijd/te druk). Ik vind het iig vermoeiend als dat als afwijzing wordt gezien.

Valkuil is als je denkt/voelt dat je de ander tevreden moet gaan stellen, he? (valkuil van de "helper" omdat niet als emotionele afhankelijkheid/claimen in te vullen. Soms is het idd zo (ik heb je nodig=claimend), maar soms gewoon zichzef op de kaart zetten/check of het nog okee is (is er iets?)

Vaak lees je hier toch wel dat stiltes (voor de andere kant, die ff niks hoort en normaal wel) moeilijk zijn, omdat je niet weet wat er aan de hand is en drukte dus ook als smoes gebruikt wordt, als er idd geen zin is.
gisteren minnaar weer even telefonisch gesproken, en enorrum zin in een date allebei Gaat er binnenkort zeker van komen, yeah!

(hij liet zelfs het woord PC al even vallen! Ik zeg: biedt perspectieven! )
Jeetje Bkster, wil/kan je hem de keren dat je hem ziet niet "voor jezelf houden" ?

Maar biedt idd perspectieven als je dat kan! Iets om naar uit te kijken dan, he?
Joh Suzy, alles staat open. Hebben vorige week gesprek gehad dat ik in ieder geval geen verwachtingen heb (relatie- of toekomstwise) en dat heeft hem klaarblijkelijk een hoop lucht gegeven. HIj was voor me aan het invullen dat ik misschien wel teveel voor hem voelde, dat hij niet zeker wist of hij wel genoeg voor me voelde, bla bla bla. Hem gezegd dat ik ook echt niet toe ben aan een relatie, en dat ik vooralsnog alleen maar een paar dagen vooruit kijk (wat ook echt zo is) en vooral wil genieten van de leuke dingen in het leven. Als daar een PC bij komt, prima. Heb ik altijd al wel eens willen doen, maar of mijn nieuwsgierigheid het wint van mijn twijfel, who knows! We hebben iig nog genoeg om, naar uit te kijken

*nu die f*cking verkoudheid maar eens echt kwijt zien te raken*
grinn mijn man heeft zelfs het huis verbouwd bij mijn vriend en we gaan met elkaar op vakantie met zijn vieren. Ga met zijn vrouw naar de kapper of ze komt me ophalen. mag als enige haar schoenen en kleding lenen en in begin van onze relatie stelde ze zelfs voor dat we lekker bij hun thuis voor de open haard gingen liggen omdat zij die avond weg was, ze wilde zelfs dan eerst even bellen voor ze thuis kwam, iets wat wij natuurlijk verontwaardigd hebben afgewezen.

Maar goed scheelt dan ook dat we beide al swingers waren en gewend met het delen van onze partners, echter dit zou veel swingers te ver gaan, het is ons gegunt door onze partners in begin en er is een mooie vriendschap uit ontstaan.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik begrijp het wel hoor bkstr soms heeft de minnaar wat meer lef en is ook in voor dit soort dingen. Heb dat met mijn vriend ook, die staat meer open voor spannende akties. Mijn man vind dat vaak niets. Zo vult hij aan wat mijn man niet heeft maar is dat andersom ook zo dat ik bij mijn man dingen waardeer die mijn vriend mist.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
dat zijn wel heerlijke berichten doddie: prachtig als het zo kan werken, een open relatie..

Idd, minnaar benoemde het als grapje, maar ben er wel wat serieus op in gegaan. Vond hij geweldig! Ik heb (helaas) geen nr1 meer, maar voorheen stond hij hier ook niet voor open. Heb het voorzichtig eens gebracht, maar was daar niet voor te porren. Dus wie weet nu... ooit...
@HvJ: blijf het apart vinden, hoor, zeer ruimdenkend, dat de vrouwen elkaar ook nog ontmoeten! (volgens mij was dat het probleem niet, Soul, confrontatie tussen HvJ en sv denk ik)?)

Klopt, probleem was mijn eigen gevoel, waardoor ik wankel in de relatie met SV /minnares stond.

Ik wilde, met dat gevoel, niet de stap zetten en samen met mijn vrouw op haar housewarming zijn.

Dan zou ik mijn gevoel verloochenen en een verkeerd signaal afgegeven hebben.
HvJ: Als je verder gegoeid bent dan bepaalde ervaringen, of vroegere patronen, dan kan je nog gevoelig blijven daarvoor. Eckhart Tolle noemt dat je pijnlichaam, wat een ander (aan)raakt. In je hoofd heb je dat "overwonnen"/overstegen, maar je gevoel reageert nog op dat "bekende" (van eerder, van vroeger).

Vaak als je ergernis of boosheid of wat dan ook voelt (bijv op kritiek van een ander op jou, of iets wat jij inmiddels afwijst, bijv slachtofferrol), is dat je pijnlichaam, dat geraakt wordt (je bent denk ik nooit helemaal van oud zeer af, blijven wat zwakkere plekken, je herkent het alleen eerder). Dat geeft dan een overmatige reactie, die het gebeurde niet rechtvaardigt (oude lading erbij is gekomen, je oude LP, zeg maar).

Maar goed, dat hoef ik jou niet te vertellen, haha, dat weet je zelf ook wel. Denken en voelen is soms nog niet op 1 lijn, als je eea overwonnen hebt..
@HVJ: Dan had ik het verkeerd begrepen. Des te meer lof voor je vrouw dat zij zonder problemen je SV ontmoet. Ik zou er moeite mee hebben: alleen al vanwege leeftijdsverschil en single status.

@Suzy: Leerzaam wat je schrijft over het pijnlichaam; dat verklaart misschien de kloof tussen denken en gevoel die ik ervaar, als ik verstandelijk en gevoelsmatig heel verschillende reacties afgeef. Ik ga er eens over lezen..
Ik had de neiging in een oud patroon te schieten.

Door mezelf te openen en te delen vanuit welk gevoel en oude ervaring de reactie ontstaan was, is de situatie gered.

Hierdoor kon minnares hetzelfde doen.

Bizar was om te merken dat de reactie(s) vanuit dezelfde pijn ontstond(en).
Ik ben niet in de gelegenheid en de mood om lange analyses te maken, dus hou het weer lekker kort

Bkst, wat fijn dat jij en minnaar op één lijn lijken te zitten nu Zo zie je maar eens dat het uitspreken van wensen een verschil kan maken, ipv het invullen van elkaars gedachten. Het klinkt alsof hij echt 'lucht' heeft gekregen door te weten dat jij niet smachtend op zijn huwelijksaanzoek zit te wachten. En misschien nog wel spannende dingen in het vooruitzicht ook!

Hvj, bijzonder inderdaad dat je vrouw en minnares elkaar hebben willen ontmoeten. Doddies verhaal is helemaal een prachtig voorbeeld van een open relatie. Hoe meer open kan het worden dan dat?!

Suzy, je werd al gemist! Maar ik las al op slapende lust dat je het druk had gehad Goed dat je tijd voor jezelf neemt!

Ik heb gisteren met minnaar gesproken, omdat ik toch ook vond dat dit 'afscheid' geen eer deed aan de mooie tijd samen. Het zat me niet lekker. Het was pijnlijk om met zijn verdriet geconfronteerd te worden. Door stil te staan bij zijn verdriet nam ik een zijweggetje naar mijn doel (over dit verdriet heen komen) ipv er lijnrecht naartoe marcheren. Ik moet dus wel dat doel goed voor ogen blijven houden. Ik heb hem gevraagd wat hij een goede manier van afscheid nemen vindt en hij wil toch graag nog een keer persoonlijk contact. Ik heb hem gevraagd te bedenken wat hij daar dan van verwacht en mij dat te laten weten, dan zal ik het in overweging nemen.

Nr. 1 had dit al van me verwacht trouwens Hij vond ook dat ik het netjes af moest handelen, maar uiteindelijk baalde hij wel weer ervan dat ik mijn tijd even in minnaar stak. Nou ja, de komende tijd krijgt hij meer aandacht dan hem lief is
@HvJ: zoiets heb ik ook: (hier angst als iemand roept: ik heb je nodig en je bent er niet voor me, om niet goed genoeg te zijn, zoals ik het doe/te bieden heb en afwijzing (maar dan als vriendin). En zij voelt zich ook afgewezen, maar dan (mijn) paar dagen niet reageren/radiostilte als persoonlijke afwijzing invullen, dat ik kennelijk (speciaal) haar niet hoef te zien . Gaat bij mij ook een LP op dan, want die rol (nodig zijn, haar behoefte) kan/wil ik niet invullen, als (oude helper/pleaser), zeker niet als iemand daar afhankelijk van is/wordt, van mijn hulp/tijd/aandacht. Ik weet alleen niet of ik het kan uitleggen en zij het ook zo kan zien (reageert nogal stuurs nu), ik hoop het maar.

@Soul: ik zet mijn antwoord even op Slapende lust (te lang).

Dat pijnlichaam is een verzameling van alle oude en nieuwe pijn. Een hoop kan je verwerken, behoort tot het verleden, vaak oude angsten, van toen je nog een kind was en het nog niet kon plaatsen/overzien/ teveel werd. En angst voor afwijzing van liefde, dat je het moest verdienen, dat je je niet veel waard vond, of dat ze niet zagen wat je wel waard bent, enz.
Vertel haar waar jouw pijn vandaan komt.

Of zij het dan snapt is van secundair belang dan.
Ja lekker he boompje: had zelf ook het voorbeeld gegeven dat ik inderdaad niet de verwachting heb om 5 kinderen met hem te 'nemen' en een huis en een ring van hem te krijgen Denk dat dat het wel duidelijker maakte.
Boompje, mooi dat je het toch anders kunt doen, en daar dan hopelijk een beter gevoel aan over gaat houden.

HvJ, prachtig, wat moet jij je trots en gelukkig hebben gevoeld?!

Bkstr, dus jij gaat spannende tijden tegemoet?

Doddie, zoals het bij jullie is vind ik heel bijzonder!
He Toytje: Ik hoop het joh! Maar al komt hij alleen maar een paar nachtjes bij (met) mij spelen, dan vind ik het ook prima hoor

Jij nog spannende plannen?
Bkstr, een paar nachtjes?! Dat is me nogal wat

Ik zo goed als altijd spannende plannen, dat weet je toch. Al weet ik niet wat er morgen gaat gebeuren, extra spannend toch?
nou ja, overdrijven is ook een vak he

Een nachtje dan!

MOrgen een verrassing Toytje? Spannend
Ja, en op zich hou ik eigenlijk niet zo van verrassingen, maar nu vind ik het spannend! Als ik er maar van kan slapen

Wanneer komt jouw minnaar een nachtje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven