minnaar deel 13
zondag 26 september 2010 om 21:24
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

maandag 11 oktober 2010 om 17:21
Crea, ik sluit me echt aan bij Rooss en Stew. Hoe zie je dat voor je? Jij zult altijd degene zijn die alleen naar bed gaat, alleen opstaat, alleen weggaat, alleen thuis komt, alleen zit met kerst (en geloof me, ook al interresseert kerst je geen ruk, dat gaat wél steken) oud en nieuw, zijn verjaardag. Moet ik nog even doorgaan?
Lieverd, niet doen.
Lieverd, niet doen.
maandag 11 oktober 2010 om 18:04
Suzy, nog even terugkomend op jouw opmerking over mij: Ik weet dat het echt niet fraai is om een muur op te trekken, maar ik kan een confrontatie echt niet meer aan. Het is een ontzettend slap excuus, daar ben ik me van bewust, maar ik kán nu voor mijn gevoel niet anders.
Crea, ik denk dat dat eraan ligt wat je onder 'geluk' verstaat. Ik denk dat het uiteindelijk toch altijd second best is. Ik geloof dat iedereen uiteindelijk het liefst op de eerste plaats had gestaan in een dergelijke situatie. Blijkbaar houdt hij meer van zijn vrouw, of ik elk geval niet méér van de minnares, anders zou hij wel scheiden, zo zie ik dat
Crea, ik denk dat dat eraan ligt wat je onder 'geluk' verstaat. Ik denk dat het uiteindelijk toch altijd second best is. Ik geloof dat iedereen uiteindelijk het liefst op de eerste plaats had gestaan in een dergelijke situatie. Blijkbaar houdt hij meer van zijn vrouw, of ik elk geval niet méér van de minnares, anders zou hij wel scheiden, zo zie ik dat
maandag 11 oktober 2010 om 19:15
Lieve boompje: wie zijn wij om te oordelen over jouw handelen, toch? Enige wat we kunnen doen is bedenken wat we zelf zouden doen, en proberen jou te behoeden voor iets waar we van denken dat je pijn zou kunnen doen, maar jouw keuze blijft jouw keuze. En ik vind het knap van je, dat je die keuze ook gemaakt hebt. Rigoreus of niet; jij hebt het zo nu nodig. C'est ça.
Crea: heb het topic even snel gescand, maar zegt ergens wel genoeg toch? En eigenlijk willen we dat hier allemaal niet horen (lezen), maar de feiten liegen er niet om. HIj is getrouwd, heeft allerlei redenen (lang leve het grote smoezenboek) om (nog???) niet bij zijn vrouw weg te gaan, maar ondertussen zit jij te wachten en een 'relatie' op te bouwen op weg naar weet-ik-waar-het-eindigen-zal...?
Crea: heb het topic even snel gescand, maar zegt ergens wel genoeg toch? En eigenlijk willen we dat hier allemaal niet horen (lezen), maar de feiten liegen er niet om. HIj is getrouwd, heeft allerlei redenen (lang leve het grote smoezenboek) om (nog???) niet bij zijn vrouw weg te gaan, maar ondertussen zit jij te wachten en een 'relatie' op te bouwen op weg naar weet-ik-waar-het-eindigen-zal...?
maandag 11 oktober 2010 om 19:43
heb even dipmomentje... pf, was het op wachten he na 1,5 week goede dagen. Vandaag kwam er iemand langs die al een aantal keer bij ons oude huis had aangebeld, en niet wist dat ik verhuisd was Realitycheck, bigtime. Doet me meer dan ik zou willen toegeven. Ach, morgen wordt het vast allemaal weer beter

maandag 11 oktober 2010 om 19:51
@Boompje, ik snap het. En je hebt het er al over gehad toch, met hem? Zou een afsluitend mailtje iets zijn? Hoeft maar kort, bedanken voor de fijne tijd en dat je het zo niet meer volhoudt, je teveel verscheurt oid? Zodat je elkaar geen pijn hoeft te doen en ook niet probeert over te halen?
@Crea: ik geloof er niet in, tenzij allebei in diezelfde situatie. Als sv met allebei een dubbelleven, okee, maar als relatie is het te ongelijk en te afwachted en daar word je niet happy van, denk ik..
@Bkster: houd vol, hoor!
@Crea: ik geloof er niet in, tenzij allebei in diezelfde situatie. Als sv met allebei een dubbelleven, okee, maar als relatie is het te ongelijk en te afwachted en daar word je niet happy van, denk ik..
@Bkster: houd vol, hoor!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
maandag 11 oktober 2010 om 19:57
maandag 11 oktober 2010 om 20:07
Ik trek het me niet aan, ten minste: in de zin dat ik me druk zou maken of jullie het eens zijn met mijn keuze. Ik luister wel en denk erover na, omdat alle input helpt om je eigen oogkleppen even af te doen en het bredere spectrum te zien Een e-mail is wellicht een goed idee, over een aantal dagen ofzo. Ik ken mezelf, ik schrijf niet even een mailtje, ik overweeg goed wat ik zeg en beschouw hoe dat over zou komen: dat duurt bij mij wel even Om eerlijk te zijn doet het me ook pijn dat ik hem hiermee pijn doe. Het liefst zou ik nu met hem willen spreken, maar dat is geen goed idee.
Bkstr, je boekt zoveel vooruitgang! Natuurlijk zal nog niet iedereen op de hoogte zijn, of kom je erachter dat sommige dingen nog niet geregeld zijn. Je kunt trots op jezelf zijn! Mag ik vragen hoe lang jullie nu uit elkaar zijn?
Bkstr, je boekt zoveel vooruitgang! Natuurlijk zal nog niet iedereen op de hoogte zijn, of kom je erachter dat sommige dingen nog niet geregeld zijn. Je kunt trots op jezelf zijn! Mag ik vragen hoe lang jullie nu uit elkaar zijn?
maandag 11 oktober 2010 om 20:18
maandag 11 oktober 2010 om 21:26

maandag 11 oktober 2010 om 21:41
Even voor de duidelijkheid, jullie begrepen mn vraag niet goed, ik denk ook niet dat je als 2e vrouw gelukkig kunt zijn hoor, dat je daar echt voor kunt kiezen, for the long run zeg maar. Ik was oprecht verbaasd bij het lezen, kan het me echt niet voorstellen dat je dat kunt menen zonder je zelf heel erg voor de gek te houden.
Volgehouden Boompje?
Volgehouden Boompje?
maandag 11 oktober 2010 om 22:02
Woow... dagje werken en er is al weer veel gepasseerd nog! Ik kom nog even terug op een paar opmerkingen van gisteravond.
@itsyou: Ik zie relatie met minnaar niet als slecht of niet goed hoor (wel heerlijk stout ), zolang ik mijn 1e en/of mijzelf er niet mee beschadig vind ik het een waardevolle aanvulling.
@Toytje: Zeker is het jammer dat ik mijn leven niet in alle openheid kan leven, maar dat is de consequentie van een keuze. Ik heb er voor gekozen om mijn 1e er niet mee te belasten omdat hij er echt heel veel moeite mee zou hebben. Dat maakt overigens niet dat ik niet mezelf kan zijn thuis hoor.
@Creabea: Een getrouwde man kan prima zijn, als je er niet te veel van verwacht. Mijn huidige minnaar is gelukkig getrouwd en dat moet ie vooral blijven. Ik heb ooit als single een relatie gehad met een getrouwde man en dat vond ik in die fase ideaal... wel de lusten, niet de lasten . Maar als je hem als Nr. 1 wenst, tja... dan is het handig om te weten dat 80% van de minnaressen gelooft dat hun minnaar zijn vrouw zal verlaten en dat slechts 1,5% van de mannen dat werkelijk doet.... Een leven vol frustraties dus.
Verder veel sterkte aan iedereen die moet loslaten, dat valt zeker niet altijd mee.
@itsyou: Ik zie relatie met minnaar niet als slecht of niet goed hoor (wel heerlijk stout ), zolang ik mijn 1e en/of mijzelf er niet mee beschadig vind ik het een waardevolle aanvulling.
@Toytje: Zeker is het jammer dat ik mijn leven niet in alle openheid kan leven, maar dat is de consequentie van een keuze. Ik heb er voor gekozen om mijn 1e er niet mee te belasten omdat hij er echt heel veel moeite mee zou hebben. Dat maakt overigens niet dat ik niet mezelf kan zijn thuis hoor.
@Creabea: Een getrouwde man kan prima zijn, als je er niet te veel van verwacht. Mijn huidige minnaar is gelukkig getrouwd en dat moet ie vooral blijven. Ik heb ooit als single een relatie gehad met een getrouwde man en dat vond ik in die fase ideaal... wel de lusten, niet de lasten . Maar als je hem als Nr. 1 wenst, tja... dan is het handig om te weten dat 80% van de minnaressen gelooft dat hun minnaar zijn vrouw zal verlaten en dat slechts 1,5% van de mannen dat werkelijk doet.... Een leven vol frustraties dus.
Verder veel sterkte aan iedereen die moet loslaten, dat valt zeker niet altijd mee.
maandag 11 oktober 2010 om 23:36
Roos, hij weet het wel, maar echt begrijpen doet ie het niet. Daar is ie te nuchter voor en ik denk ook dat ie liever ontkent dat ik gevoelens heb voor minnaar. Hij ziet vooral mij chagrijnig zijn en daar heeft ie last van, plat gezegd. Hij kan er niks mee en dat kan ik ergens ook wel begrijpen. Hij vindt het bijvoorbeeld moeilijk te begrijpen dat ik geen zonnestraaltje ben nu en dat botst, want hij wil ook zijn aandacht. Maar, we zijn weer een dag doorgekomen
dinsdag 12 oktober 2010 om 09:02
Haha, geweldig Bkstr! Waar een minnaar al niet goed voor kan zijn
Boompje, lastige situatie en periode, kan me wel voorstellen dat je nr1 niet echt iets met jouw verdriet wil of kan, maar hij zou toch ook 'moeten' kunnen begrijpen dat je nu even geen zonnestraaltje bent.
Allegaartje, ik veroordeel je niet, maar dat weet je denk ik wel.
Boompje, lastige situatie en periode, kan me wel voorstellen dat je nr1 niet echt iets met jouw verdriet wil of kan, maar hij zou toch ook 'moeten' kunnen begrijpen dat je nu even geen zonnestraaltje bent.
Allegaartje, ik veroordeel je niet, maar dat weet je denk ik wel.
dinsdag 12 oktober 2010 om 11:20
Zo, weer bij gelezen.
Hoop verwikkelingen weer.
Sterkte voor de mensen die een moeilijk besluit hebben moeten nemen.
Ik heb het ook even moeilijk gehad.
Spoken uit mijn verleden die het heden even kwamen verstoren.
Ik had het erg moelijk en wilde al hard wegrennen. Gelukkig heb ik bijtijds ingezien dat het mijn eigen spoken waren en dat het niets met minnares van doen had.
Een goed en erg emotioneel gesprek klaarde de lucht gelukkig
Het was moeilijk om uit mijn emotie te klimmen en mijn eigen aandeel te erkennen. Ik ben blij dat het gelukt is, want anders hadden we brokken gehad
Hoop verwikkelingen weer.
Sterkte voor de mensen die een moeilijk besluit hebben moeten nemen.
Ik heb het ook even moeilijk gehad.
Spoken uit mijn verleden die het heden even kwamen verstoren.
Ik had het erg moelijk en wilde al hard wegrennen. Gelukkig heb ik bijtijds ingezien dat het mijn eigen spoken waren en dat het niets met minnares van doen had.
Een goed en erg emotioneel gesprek klaarde de lucht gelukkig
Het was moeilijk om uit mijn emotie te klimmen en mijn eigen aandeel te erkennen. Ik ben blij dat het gelukt is, want anders hadden we brokken gehad
anoniem_19286 wijzigde dit bericht op 12-10-2010 11:21
Reden: Hadden, geen wadden
Reden: Hadden, geen wadden
% gewijzigd

dinsdag 12 oktober 2010 om 11:25
Jeetje hvj, jij klinkt altijd zo ontzettend stabiel en hebt de boel zo goed op een rij in je hoofd en je hart. Maar dus bij jou ook af en toe spoken? Logisch ook... Fijn dat de lucht geklaard is. Ook fijn dat je je eigen aandeel er in hebt kunnen zien. Het vervelende van een eigen aandeel is, dat het confronterend is. Het fijne is, dat je het zelf kan veranderen..
Bkstr...waar zouden we af en toe zijn zonder minnaars? Hét probate "uit de put haal" middel. Tenminste...als ze (even) doen wat wij willen.
Bkstr...waar zouden we af en toe zijn zonder minnaars? Hét probate "uit de put haal" middel. Tenminste...als ze (even) doen wat wij willen.
dinsdag 12 oktober 2010 om 11:47
@Boompje: voor je nr 1 best lastig ook, denk ik, dat je humeur niet door hem bepaald wordt en dat is de keerzijde voor hem ook: het zonnige profiteert hij van, maar ook het lastige van afscheid nemen en ff niet zo zonnig zijn straalt op hem af.
Betekent eigenlijk misschien idd dat er teveel invloed op je nr 1-relatie is gekomen. En dat is misschien niet zijn idee geweest ervan, hij gunde je het leuke en spannende (wat ik altijd al knap vind!) maar als het frustrerend wordt, voelt hij dat ook met je mee.
Succes met alles!
Betekent eigenlijk misschien idd dat er teveel invloed op je nr 1-relatie is gekomen. En dat is misschien niet zijn idee geweest ervan, hij gunde je het leuke en spannende (wat ik altijd al knap vind!) maar als het frustrerend wordt, voelt hij dat ook met je mee.
Succes met alles!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
dinsdag 12 oktober 2010 om 11:50
Ik was ook even verbaasd rooss.
Nu minnares haar eigen huis heeft, is de situatie veranderd,
Eerst was ik degene die het meeste tijd kon maken en moest minnares bepalen wanneer we konden afspreken.
Nu is dat andersom.
Minnares sprak uit dat ze het jammer vond dat ze twee keer moest horen dat ik geen mogelijkheid had om af te spreken. Ze was dat natuurlijk ook niet gewend.
Ik vertaalde dat echter als claimen en meende dat ze erop uit was op nr. 1 te komen (in het verleden eens meegemaakt met alle ellende van dien).
Ik schoot in de paniek en heb dingen gezegd die minnares totaal niet kon plaatsen. Dat ging van kwaad tot erger en we hadden beiden veel stress en verdriet hierover.
Omdat ik op haar housewarming zou komen, heb ik voor die tijd de confrontatie gezocht, omdat ik daar niet naar toe kon gaan zoals ik me voelde op dat moment.
Erg emotioneel, maar we hebben het duidelijk gekregen voor elkaar.
Eind goed, al goed, want vrouwlief is ook meegeweest naar de housewarming en heeft minnares ontmoet.
Nu minnares haar eigen huis heeft, is de situatie veranderd,
Eerst was ik degene die het meeste tijd kon maken en moest minnares bepalen wanneer we konden afspreken.
Nu is dat andersom.
Minnares sprak uit dat ze het jammer vond dat ze twee keer moest horen dat ik geen mogelijkheid had om af te spreken. Ze was dat natuurlijk ook niet gewend.
Ik vertaalde dat echter als claimen en meende dat ze erop uit was op nr. 1 te komen (in het verleden eens meegemaakt met alle ellende van dien).
Ik schoot in de paniek en heb dingen gezegd die minnares totaal niet kon plaatsen. Dat ging van kwaad tot erger en we hadden beiden veel stress en verdriet hierover.
Omdat ik op haar housewarming zou komen, heb ik voor die tijd de confrontatie gezocht, omdat ik daar niet naar toe kon gaan zoals ik me voelde op dat moment.
Erg emotioneel, maar we hebben het duidelijk gekregen voor elkaar.
Eind goed, al goed, want vrouwlief is ook meegeweest naar de housewarming en heeft minnares ontmoet.